sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Eyeliner


Toiset punaavat huulensa päivittäin tai käyttävät tietynlaisia luomivärejä. Minä rajaan silmäni joka ikinen kerta meikatessani. Kissamaiset rajaukset ovat päässeet täällä blogissakin esiin niissä muutamissa kuvissa, joissa olen esitellyt tekemiäni luomivärejä ja ehkä noista mun muutamasta selfiestäkin on voinut havaita, että mulla on jokaisessa silmät rajattu. Mustat rajaukset yläluomella ovat kuuluneet mun silmämeikkiini nyt suunnilleen viisi vuotta enkä enää osaisi olla ilman. Välissä on ollut muutamia lyhyitä kausia, yleensä kesäisin, kun en ole jaksanut niitä rajauksia vääntää, mutta meikki on silloin muutenkin yleensä ollut huomattavasti kevyempi.

Mikä niissä rajauksissa sitten viehättää? Mä en oikeastaan edes tiedä, mutta mun mielestä ne avartaa mun katsettani ihan valtavasti ja saa mun silmät näyttämään suuremmilta. Mun mielestä mun meikki näyttää nykyään keskeneräiseltä, jos en rajaa silmiäni. Toisaalta taas välillä on tullut jätettyä ne rajaukset pois ihan sen takia, että meikki on selkeästi kevyemmän ja ehkä jopa raikkaamman näköinen ilman niitä.


Arkena rajaukset ovat yleensä hillitymmät ja ohuemmat kuin juhlameikkiä tehdessä, mutta lähes joka kerta ne kuitenkin löytyy. En edes muista milloin olisin viimeksi meikannut ilman, että olisin jollain tavalla silmäni rajannut. Joku joskus kysyi multa, että eikö siinä kestäkin kamalan kauan, kun pitää koittaa saada molempien silmien rajauksista samanlaiset. Mä käytän eyelinerin laittoon arkisin aikaa ehkä kaksi minuuttia enkä todellakaan yritä väkisin vääntää niistä täysin samanlaisia. Lähinnä katson sen, että ne ovat suurinpiirtein yhtä paksut molemmissa silmissä ja päättyvät yhtä korkealle. Juhlavampaa meikkiä tehdessä tuleekin sitten katsottua vähän tarkemmin millaiset niistä rajauksista tulee, mutta eipä se koskaan ole ollut mulle niin tarkkaa puuhaa. Olihan se aluksi melkoista räpeltämistä ja vei paljon aikaa, kun opettelin käyttämään nimenomaan nestemäistä eyelineriä, mutta nykyään rajaukset syntyvät ihan hetkessä.


Mä olin juhannuksena ihan hätää kärsimässä, kun tajusin unohtaneeni eyelinerini kotiin eikä mun siskolla ollut sellaista. Eihän se nyt oikeasti ole mitenkään paha tai ihmeellinen asia, jos jonain kertana niitä silmiä ei olekaan rajattu, mutta mun mielestä mä näytän yksinkertaisesti tyhmältä ilman niitä rajauksia, jos mulla on muuten täydet meikit naamassa. Onneksi hätä keksi keinot, sillä mulla oli mun Naked 2 paletti mukana ja siitä löytyy musta luomiväri, jolla sain tehtyä tummat rajaukset silmiini! Toi episodi sai mut myöhemmin ajattelemaan, että kuinka turhamainen sitä voikaan olla, jos eyelinerin unohtuminen kotiin oli mulle niin iso asia.. Tai ainakin mä olen selkeästi tapojeni orja enkä tiedä onko se ollenkaan hyvä asia. Ehkä mun pitäisi koittaa taas vaikka ihan kesän kunniaksi päästä tästä tavasta hieman eroon..?

Onko teillä jotain meikkaustyylejä tai -tapoja, jotka toistatte joka kerta tai lähes joka kerta meikatessanne? :) Entä kuuluko teidän arkimeikkiinne(kin) rajaukset silmissä? :)

4 kommenttia:

  1. Itsekin rajaan yleensä aina silmäni kissarajauksila, mutta näin kesällä ja varsinkin jos on hellettä, jätän silmämeikin yleensä pelkkään ripsariin, vaikka se saakin silmäni näyttämään pienemmiltä :D Aamuisin jos on hyvin aikaa, vedän kuitenkin rajaukset silmiini ja katse avartuu kummasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on muuten jännä juttu, kuinka ne silmät voikin näyttää niin paljon pienemmiltä silloin, kun on pelkkää ripsaria :D Mä oon liian tottunut vissiin niihin kissarajauksiin? :D Mutta en mä niistä kyllä ihan äkkiä luovu!

      Poista
  2. Mä teen meikkipohjan aina tosi huolella ja suht koht peittäväksi (ilman että kuitenkaan näyttää pakkeloidulta), vaikka mulla on hyvä iho. Tykkään vaan vielä erityisesti korostaa kuulautta ja tasaisuutta siistillä pohjalla. Rajaukset kuuluvat välillä meikkiini, mutta nyt kesällä en ole niitä juuri jaksanut tehdä. Paitsi muutamat kerrat värillisillä kajalkynillä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin pitäis varmaan koittaa panostaa vähän enemmän vielä tohon meikkipohjaan ja erityisesti siihen, että iho näyttäisi kuulaalta :) Kesäisin aika monet taitavat tehdä vähän rennomman meikin, mulla itselläni monesti sama juttu! Kiitos kommentista Nella :)

      Poista

Kiitos kommentista!