sunnuntai 30. elokuuta 2015

Viime päivien kuulumisia

Huulipunaa vai -kiiltoa? Lopulta päädyin pelkkään huulikiiltoon :) Perjantaina lähdössä kaverin kanssa ulos.
Moikka :) Viime päivinä on tapahtunut yhtä ja toista ja musta tuntuu, että mun jo pitemmän aikaa kestänyt ahdistus ja stressi alkaa pikkuhiljaa hieman helpottua. Suurin syy tälle varmasti on se, että perjantaina mulla päättyi 13 viikon kesätyöputki ja nyt mulla oikeasti pitäisi jopa olla aikaa ja voimia tehdä kaikki ne miljoona asiaa, jotka tämän tulevan syksyn aikana pitäisi tehdä. Mulla oli alkuviikosta jo tiistaina voimat ihan loppu, enkä jaksanut työpäivän jälkeen tehdä yhtään mitään. Olin pari tuntia hereillä sohvalla makoillen ja seiniä tuijottaen, kunnes menin vain nukkumaan.. Mua on muutenkin ahdistanut ihan kamalasti, kun tuntuu, että niin moni asia elämässä on tällä hetkellä levällään ja sekaisin. Samaan aikaan teen surutyötä menetettyäni alkukuusta ihmisen, joka oli mulle yksi tärkeimmistä tässä maailmassa. En mä pysty vieläkään käsittämään, että nyt on vuoden välein kuollut mulle kaksi niin tärkeää ihmistä. Pakko myöntää, että mua pelottaa ihan kamalasti kenen hautajaisiin seuraavaksi joudun ja kuinka pian se tapahtuu..

Onnistuin pudottamaan tuon luomiväripaletin, kahdesti / Perjantai-illan silmämeikki taikoitui näillä meikeillä / Vaatekriiseilyä perjantai-aamuna
Mutta perjantaina maailma alkoi taas näyttää jo hieman valoisammalta paikalta ja mulla oli pitkästä aikaa hyvä fiilis lähteä töihin. Odotin myös tulevaa iltaa, sillä mun oli tarkoitus lähteä yhden kaverini kanssa ulos syömään ja sen jälkeen ottamaan pari drinkkiä. Päädyttiin syömään kiinalaista ja melkein kierittiin sieltä lopulta ulos, kun ruoka oli niin hyvää ja mentiin kaupan kautta jokirantaan istuskelemaan ja nauttimaan parit siiderit. Lopulta ilta jatkui vielä baariin, missä baarimikko teki meille yhdet Malibu Cosmopolitanit ja niiden jälkeen lähdettiinkin sitten jo kotiin. Mulla oli jotenkin ihan mahtavan rentoutunut fiilis ja tuntui, että sain pitkästä aikaa kunnolla ottaa rennosti eikä tarvinnut miettiä yhtään mitään. Taivaalla näkyi myös revontulia ja ihastelin niitä pitkän aikaa keittiön ikkunasta ennen nukkumaanmenoa. On ne vaan aika upeita eikä niitä täällä Turussa ihan joka päivä näe :D

Perjantaiaamun työlook / Lauantaina lähdössä työporukan kanssa viettämään iltaa
Lauantaina vietettiin työporukalla iltaa ensin yhden kotona ja siirryttiin siitä sitten vielä baariin. Oli ihan kiva idea pitää tällaiset pienet illanistujaiset tolla porukalla, tuli ainakin tutustuttua hieman paremmin näihin ihmisiin! Mulla vaan alkoi taas se ahdistus painaa jossain vaiheessa yhdessä väsymyksen kanssa, enkä kovin kauaa jaksanut siellä yökerhossa olla. Olin nukkumassa jo kahden aikoihin istuttuani ensin lähemmäs puoli tuntia yöbussissa. Siellä ehti taas miettiä ja pohtia vaikka ja mitä maan ja taivaan väliltä ja ahdistua hieman lisää. Laskuhumala ei ainakaan asiaa helpottanut ja lopulta olin enemmän kuin tyytyväinen, että pääsin kotiin omaan sänkyyn ja nukkumaan.

Tänään heräsin pirteänä ja vaikka oon koko päivän hengannut vaan kotona, oon saanut tehtyä ihan mielettömästi kaikkea. Oon hoitanut sellaisia asioita, jotka mun olisi pitänyt hoitaa jo ajat sitten, oon siivonnut, pessyt varmaan sata koneellista pyykkiä, kirjoittanut 16 sivuisen esseeni loppuun ja ottanut myös ihan rennosti. Ehkä suurin saavutus tälle päivälle on kuitenkin ollut se, että mä olen ihan vakavissani miettinyt ja pohtinut miten mä tulen selviämään tästä tulevasta syksystä ja kaikesta mikä siihen liittyy. Asioiden ajatteleminen todellakin helpotti huomattavasti. Nyt mun ei tarvitse enää elää ihan samanlaisessa epätietoisuudessa ja mä jaksan taas uskoa siihen, että kaikesta selvitään!

Mun kaksi tämän hetken lempparisalaattia sekä kaupasta ostettu ihan mielettömän hyvä herkkusieni-pekonicroissant
Yksi todella iso ja tärkeä asia, mikä on myös korjaantunut tämän viikonlopun aikana, on se että mä olen saanut ruokahaluni takaisin. Mä kuulun siihen ihmisryhmään, joka jossain vaiheessa menettää täysin ruokahalunsa, mikäli on liikaa stressiä ja ahdistusta. Töissä on ollut pakko jotain syödä, ettei taju lähde (se meinaa muutenkin lähteä siellä kuumuudessa, jos ei ehdi juoda riittävästi), mutta kotona oon lähinnä vaan käynyt avaamassa jääkaapin oven ja sulkenut sen todettuani, ettei tee mieli mitään. Nyt ruoka on taas maistunut ja oon kaupasta käynyt hakemassa just sitä, mitä on tehnyt mieli! Mähän en normaalisti syö juurikaan esimerkiksi vaaleaa leipää, mutta toi yrttivoipatonki maistui aivan taivaallisen hyvältä ja hyvällä omallatunnolla mussutin sitä nuo kaikki kolme palaa :D

Oon tilannut tässä viikonlopun aikana muutamia syysvaatteita netistä ja huomenna lähden vapaapäiväni kunniaksi myös shoppailemaan :) Oon jo etukäteen katsellut mitä haluaisin itselleni ostaa ja toivottavasti löydänkin nämä kaikki haluamani vaatteet. Olo on tällä hetkellä todella huojentunut ja odottelen innolla huomista!

Miten teidän viikonloppu on sujunut? :)

14 kommenttia:

  1. tää oli kiva postaus! :) miekin menetän ruokahaluni aina kun jokin asia vaivaa mieltä, esimerkiksi kauheassa kiireessä ja stressissä ei ole edes aikaa miettiä ruokaa tai sitä että onko nälkä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kati! :) Joo ruoka jää tollasissa tilanteissa kyllä hyvin äkkiä täysin toissijaiseksi asiaksi eikä nälkääkään tunnee enää samalla tavalla :D

      Poista
  2. Voi Linda, olipa ihana lukea kuulumisiasi pitkästä aikaa!♥ Tosi kiva jos sait hieman rentouduttua ja mietittyä asioita viikonlopun aikana, yleensä ne ajatukset alkaa siitä pikkuhiljaa selkiintyä.. Ja voi ei, tosi surullista kuulla että olet menettänyt jo toisen läheisesi lyhyen ajan sisään :( Hurjasti voimia ja tsemppihalit sinne suuntaan ♥
    Olet muuten älyttömän kaunis noissa kuvissa! ♥ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos sulle ihana, sait mulle niin leveän hymyn tällä kommentillasi :) ♥♥ Joo tuli kyllä tarpeeseen sekä rentoutuminen että asioiden pohtiminen. Helpotti omaa oloa heti, kun sai vähän mietittyä asioita :)

      Poista
  3. Ihana postaus, oli tosi mukava päästä lukemaan mitä sulle kuuluu <3 Isot tsempit sinne ja olen pahoillani, että olet menettänyt jo toisen läheisen lyhyen ajan sisällä. Onneksi viikonloppusi oli tälläinen ja sait muuta ajateltavaa <3 Ja sama täällä, en pysty syömää jos on juurikin stressiä tai ahdistusta. Toivottavasti löydät kivoja vaatteita shoppailureissulla ja kivaa alkanutta viikkoa sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiitos paljon Linda! ♥ Se on kyllä jännä miten ruokahalu voi mennä ihan kokonaan, jos tarpeeksi ahdistaa tai stressaa.. Löytyi kivoja juttuja, kiitos ja hauskaa viikkoa sullekin! :)

      Poista
  4. Ihanaa oli lueskella sun kuulumisia Linda! Mahtava että kaiken surun ja kurjuuden keskellä oot kuitenkin ehtinyt nautiskella ja viettää mukavia iltoja ulkosalla hyvässä seurassa. Toivottavasti kaikki loppu stressi laantuu ja saat kaikki ajatukset paremmalle radalle jos noin voisi sanoa. Multakin hurjasti tsemppiä ja haleja, toivon todella että saat pian kaikki asiat kuntoon:3 ♥ Niin ja hurjan nättejä kuvia susta tässä postauksessa, lisäksi mun rupes hirveesti tekemään mieli kiinalaista!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa, että tällainenkin postaus kiinnosti :) Siitä saa ihan kamalasti voimia, kun saa tehdä jotain kivaa ja hauskaa, vaikka asiat olisivatkin vähän huonommin! Kiitos ihan hirmuisesti sulle Kata, olet ihana! ♥ Hahah, kiinalainen kyllä niiin hyvää :D

      Poista
  5. Tosi kiva postaus! :) Toi punainen huulipuna sopii sulle kyllä todella hyvin :3 ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, että tykkäsit! Ja kiitos paljon, mäkin tykkään kyllä tosta punasesta huulipunasta :) ♥

      Poista
  6. Tsemppiä kovasti syksylle! You can do it!!

    ♥ Sini | myblog-bysini.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Sini! Jeps, ei saa pitää muita vaihtoehtoja edes mahdollisena :D

      Poista
  7. Kivoja kuvia!

    Aikamoisia koettelemuksia sulla on ollut. :( Tsemppiä! Ajan kanssa helpottaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Milla tsemppauksesta! <3

      Poista

Kiitos kommentista!