torstai 22. helmikuuta 2018

Fanola No Yellow Shampoo


Fudge oli aikoinaan selkeästi blogien ja YouTuben hehkutetuin hopeashampoomerkki ja itseltänikin tätä supersuosioon noussutta hopeashampoota löytyy kylppäristä. Jokin aika sitten markkinoilla suosioon nousi kuitenkin ihan uusi hopeashampoo - Fanolan No Yellow Shampoo. Mä oon lukenut tästä hopeashampoosta todella monesta eri blogista enkä ole vielä kertaakaan kuullut kenenkään haukkuvan tätä tai sanovan tämän olevan ainakaan huonompi kuin Fudge. Sen takia oonkin jo pitemmän aikaa halunnut päästä testaamaan tätä myös itse ja vihdoin ja viimein olen tämän Fanolan hopeashampoon onnellinen omistaja! Tilasin oman 350 ml kokoisen shampoopulloni Cocopandalta ja maksoin tästä 15,70 €.


Fanolan No Yellow Shampoo sisältää keltaisen eri sävyjä neutralisoivaa violettia pigmenttiä. Hopeashampoo on suunnattu erityisesti vaaleille, harmaansävyisille ja vaaleita raitoja sisältäville hiuksille ja se lupaa jättää hiukset kiiltäviksi ja pehmeiksi. Violetin pigmentin tulisi ehkäistä epätoivottuja sinisen sävyjä hiuksissa, joita varsinkin sinisemmän pigmentin omaavat hopeashampoot herkästi aiheuttavat. Mäkin oon Fudgen kanssa joutunut monesti joutunut kokemaan ne sinertävät läikät hiuksissa, mutta Fanolan kanssa sellaisia ei ole syntynyt vielä kertaakaan. Hopeashampoo tehoaa todella hyvin ja taittaa jo muutamassa minuutissa kellertävät sävyt hiuksissa selkeästi viileämmiksi. Suositeltu vaikutusaika tällä on 1-5 minuuttia, mutta mä en ole ikinä joutunut pitämään shampoota hiuksissani edes sitä viittä minuuttia, jotta olen saanut ne riittävän viileiksi. Tämä on siis samaan aikaan todella tehokas hopeashampoo, mutta kuitenkin turvallinen käyttää, sillä shampoo ei taita hiuksen sävyä siniseen. Myös shampoon varsinainen pesuteho on selkeästi parempi kuin Fudgella, jonka kanssa jouduin aina pesemään hiukset ensin jonkin toisen shampoon kanssa ja sen jälkeen vasta hopeashampoolla, jotta sain hiuksista puhtaat. Fanola puhdistaa hiukset hyvin yhdellä pesukerralla eikä toista shampoota tai pesukertaa tarvita.


Oon tottunut siihen, että hopeashampoiden käytön jälkeen hiukset jäävät karkeiksi ja kuiviksi ja niihin on pakko lisätä hiusnaamio tai jokin muu tehohoito, jotta hiukset saa taas pehmeiksi. Fanolan hopeashampoo on tässä suhteessa selkeästi hellävaraisempi eikä se kuivata hiuksia lainkaan yhtä pahasti kuin muut testaamani hopeashampoot, mukaan lukien Fudge. Ei se hiusnaamio huonoa hiuksille tee tämänkään shampoon käytön jälkeen, mutta enää se ei ole välttämätöntä. Oon myös tottunut siihen, että hopeashampoo värjää kädet, mikäli niitä ei suojaa shampoon levityksen ajaksi jollain. Fanola on tässä suhteessa huomattavasti Fudgea pahempi. Molemmat värjäävät kädet, mutta Fanola selkeästi pahemmin ja voimakkaammin. Suosittelen siis käsien suojaamista jollain ennen tämän hopeashampoon käsittelyä! Toinen huono puoli tässä shampoossa on tuoksu. Mulle tulee siitä ihan mieleen markettien hiusvärit, joita itsekin käytin vielä jokin aika sitten. Tuoksu on todella voimakas ja mulle itselleni melko epämiellyttävä. Lisäksi se pysyy hiuksissa melko pitkään, mutta ei onneksi juurikaan ole enää haistettavissa kuivista hiuksista. Shampoon teho on kuitenkin sen verran hyvä, että kestän ton hajun vaikka väkisin.



Plussat:
+ Tehoaa jo muutaman minuutin vaikutusajan jälkeen.
+ Ei tee hiuksista sinertäviä.
+ Ei juurikaan kuivata hiuksia.
+ Hyvä pesuteho.

Miinukset:
- Epämiellyttävä, markettihiusvärimäinen tuoksu.
- Värjää kädet todella voimakkaasti.

Fanolan No Yellow Shampoo nousi heti ensikäyttökerran jälkeen uudeksi suosikikseni hopeashampoiden osalta. Multa löytyy kylppäristä tällä hetkellä hopeashampoot Fanolan lisäksi myös Fudgelta, Matrixilta ja L'Oréalilta eikä yksikään niistä voita Fanolaa. Suosittelen ehdottomasti testaamaan tätä, mikäli uusi hopeashampoo on hakusessa ja erityisesti, jos hopeashampoot tekevät hiuksistasi herkästi sinertävät! Fanola on ainut, joka ei ole mulla sitä tehnyt vielä kertaakaan.

Mikä on teidän suosikkihopeashampoonne vai tarvitsetteko sellaista ylipäätään? :)

12 kommenttia:

  1. Tosi hyvä arvostelu ja luin sen silti, vaikkei tuotetta ole edes suunnattu ruskeille hiuksilleni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ida! Ja kiva kuulla, että postaus kiinnosti vaikket ihan tuotteen kohderyhmää olekaan<3

      Poista
  2. Sillon kun kokeilin tätä ensimmäistä kertaa niin sen jälkeen on muut hopeashampoot jääny käyttämättä! Ainoona miinuksena ite pidän tota käsien värjäämistä sillä mulla on niin kuivat kädet että ne se väri oikein jumahtaa kiinni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en oo mäkään muihin hopeashampoisiin tarttunut tätä testattuani :D Siis se käsien värjääminen on aivan kamalaa! Tuntuu ettei sitä kaikkea väriä meinaa millään saada pois, varsinkaan kynsinauhoista ja kynsistä.

      Poista
  3. Tää on mulla ostoslistalla! Mä kuulun Fudgen rakastajiin ja mulla se ei ole tehnyt sinistä, tosin mullahan on vaan vaaleita raitoja. Muhittamalla 10-15 minuuttia sai kivan, grannymaisemman ilmeen :D Toki jos mulla olisi ollut koko blondi, eikä vaan raitoja, en varmaan olisi uskaltanut niin tehdä, haha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, jos mä pitäisin Fudgea yli 10 minuuttia niin mun hiukset olisi varmaan jo sähkönsiniset :'D Mulla on kyllä sen verran kuivat hiukset, että ne nappaa sen värin itseensä superherkästi ja sitä kautta sitten syntyy niitä sinisiä läikkiä.

      Poista
  4. Olen törmännyt myös tuohon shampooseen, ja miettinyt sen tehoa Fudgeen verrattuna! :) Kiva siis kun kirjoitit kokemuksistasi, tuota täytyy ehdottomasti harkita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tää oli selkeesti Fudgea parempi, joten suosittelen testaamaan tätä jossain vaiheessa :) Nää kun on about saman hintaisiakin! Toki Fanolaa täytyy tilata netistä, mutta se tuskin on sulle mikään ongelma :)

      Poista
  5. Mä oon vannoutunut L'Oréalin hopeashampoon käyttäjä. Tai olin, koska tätä on pakko kokeilla! Mutta arvaa mitä :D Tilasin juuri hetki sitten Cocopandalta hoitsikoita muutaman kipaleen ja ostin uuden kokonaisen putelin tuota mun vakio hopeashampoota. Nyt harmittaa koska oisin voinut Cocon tilaukseen laittaa tämänkin ja jättää sen L'Oréalin shampoon ostamatta jos olisinkin sitten tykästynyt enemmän tähän!! :'D No pitää ihan laittaa ylös tämä shampoo että tilaan ensikerran tätä itselleni Cocopandalta.;)

    Tosi tuo L'Oréal kyllä toimii mulla, ihan kivasti, mutta toivoisin vähän enemmän harmautta! :D Pitää kokeilla antaa joskus muhittaa sitä kuten Salka kommentissaan vihjasi. Tosin mulla on latvat kokonaan vaaleat ja päällä raitoja, uskallankos sittenkään?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis joo ehdottomasti testaat ens kerralla tätä! L'Oréalin hopeashampookin on hyvää mun mielestä, mutta ei tän veroista :) Tykkään erityisesti siitä, ettei tää tee hiuksista nahkean ja kuivan tuntuisia, kuten kaikki muut hopeashampoot on mun hiuksille tehneet :D

      Mun kampaajahan on suositellut laittamaan hopeashampoota ihan kuivaan tukkaan, jotta siitä saisi parhaan tehon irti. Ootko sitä kokeillut ikinä? Mutta joo kannattaa ehkä pikkuhiljaa pidentää sitä vaikutusaikaa, ettei tuu mitään ikäviä yllätyksiä :D Mutta uskon, että säkin pystyt sitä harmautta saamaan lisää hiuksiin noilla keinoilla :)

      Poista
  6. Onpas voimakkaan värinen tuo shampoo :D Mä muistan kun mulla oli blondit hiukset ja aina oli ongelmia keltaisuuden kanssa :/ Tuo olis varmaan voinut auttaakkin :D Joskus mietin taas jos värjäisin blondiksi, mutta siinä menis ikä ja terveys oikeesti, joten oon tyytyväinen näin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha noi hopeashampoot on aina melko tujun värisiä :D Mä taas muistan sen ajan, kun mulla oli punaiset hiukset enkä millään saanut sitä väriä ylläpidettyä! Nyt olisi kaikki ihanat maskit sun muut sitä varten<3 Tummasta vaaleaksi värjääminen on kyllä pitkä ja kallis projekti, mikäli sen haluaa tehdä siten, että se on hiuksille mahdollisimman hellävaraista. Sen takia mäkään en uskalla värjätä hiuksia tummiksi, kun pelkään että haluan taas kuukauden päästä takaisin vaaleet hiukset :D

      Poista

Kiitos kommentista!