perjantai 19. tammikuuta 2018

Testissä IDUN Minerals


IDUN Minerals on ruotsalainen mineraalimeikkisarja, jonka valikoimiin kuuluu niin silmä-, huuli- ja kasvomeikit kuin meikkisiveltimet ja kynsilakatkin. Sarja perustuu puhtaisiin raaka-aineeseen ja minimalistisiin tuotekoostumuksiin, jotka yhdessä takaavat meikkien soveltuvan myös herkkäihoisille. IDUN Mineralsin tuotteet eivät sisällä lainkaan hajusteita, silikoneja tai esimerkiksi talkkia. Sarjan tuotteet ovat myynnissä apteekeissa ja apteekkituotteita myyvissä verkkokaupoissa.

Sain ihan mahtavan tarjouksen päästä blogin kautta testaamaan muutamia IDUN Mineralsin meikkituotteita. Mineraalimeikeistä mulla on etukäteen kokemusta vain Lily Lolon ja bareMineralsin muutamien tuotteiden kautta, joten konseptina mineraalimeikit olivat mulle etukäteen hieman vieraita, mutta sitäkin kiinnostavampia. IDUN Mineralsin meikeistä olin saanut aiemmin lukea muiden blogeista ja kieltämättä lukemieni arvostelujen perusteella brändin meikkituotteet vaikuttivat erittäin lupaavilta. Tuotteet ovat myös ulkonäöllisesti mielestäni todella tyylikkäitä ja antavat kuvan laadukkuudesta.

*Tuote saatu blogin kautta


Nordic Veil Correcting, Long-Wearing, Mineral Foundation* on IDUN Mineralsin uutuusmeikkivoide, joka lupaa täydellisen peittävyyden ja pitkäkestoisen lopputuloksen. Mä käytän itse mielelläni todella peittäviä meikkivoiteita, joten tämä vaikutti omiin tarpeisiini loistavalta. Sain meikkivoiteen itselleni kahdessa sävyssä: vasemmalta löytyy todella vaalea sävy Jorunn ja oikealta hieman tummempi, keltapohjainen Saga. Mä oon tottunut siihen, että meikkivoideostoksilla saan lähes poikkeuksetta valita sen kaikkein vaaleimman sävyn, mutta Jorunn oli jopa omalle kalpealle iholleni liian vaalea sävy. Saga taas sopi itselleni loistavasti, mutta mikäli omaat todella vaalean ihon ja sopivan sävyistä meikkivoidetta on hankala löytää, suosittelen katsastamaan tämän! Jorunn on erittäin vaalea sävy ja mä aion luultavasti käyttää tämän korostusvärinä kasvoilla.

Meikkivoide on koostumukseltaan melko paksua ja Full Coverage kuvaa meikkivoidetta täydellisesti, sillä tämä todellakin peittää kasvoilta aivan kaiken. En itse saanut meikkivoidesiveltimen kanssa tätä levittymään kasvoille täydellisesti, mutta kostean beautyblenderin kanssa kasvojen läpikäyminen meikkivoiteen levityksen jälkeen riitti tasaisen ja kauniin lopputuloksen saamiseksi. Meikkivoiteen kiinnitykseen kului puuteria jonkin verran enemmän kuin mihin olen tottunut, sillä kasvojen iho tuntui vielä märältä ja hieman tahmealta "tavallisen" puuterimäärän jälkeen. Toinen puuterikerros sitten taas aiheutti sen, että lopputulos näytti mun silmiini liian puuteroidulta, mutta meikinkiinnitys- ja kasvosuihkeiden kanssa sen sai suhteellisen hyvin taltutettua. Pysyvyys tällä on ihan hyvä, mutta huomasin tämän kasautuvan päivän aikana nenänpieliin inhottavasti. Kyse saattaa olla tosin ihan siitä, etten ole puuteroinut kyseistä aluetta riittävän hyvin, sillä muulta osin meikkivoide on pysynyt paikallaan todella hyvin koko päivän ajan. Todella peittävä meikkivoide, joka kuitenkin vaatii työstämistä ehkä hieman normaalia enemmän. 

Hinta: noin 31,90 €.


Perfect Under Eye Concealer* on niin ikään IDUN Mineralsin uutuustuote. Kyseessä on erityisesti tummille silmänalusille tarkoitettu peiteaine, jonka sain vaaleimmassa sävyssä Extra Light. Pitempään mun blogia lukeneet varmasti muistaa, että mä kamppailen tummien silmänalusten kanssa ja tälläkin hetkellä mulla on etsinnässä korvaava tuote NARS:n peiteaineelle. Kaipaan peiteaineelta runsasta peittoa, riittävän vaaleaa sävyä, pysyvyyttä ja sitä, ettei se kasaudu silmänalusten pieniin juonteisiin. IDUN Mineralsin peiteainetta oli helppo levittää siveltimen kanssa silmänalusille ja sen jälkeen asettaa paikoilleen ja häivytellä beautyblenderin kanssa. Peitto oli ihan hyvä, suurin osa silmienalusteni tummuudesta katosi, mutta tämä sävy Extra Light oli mun makuuni vähän liian tumma käytettäväksi yksinään. Mä haluan peiteaineeni olevan selkeästi asteen tai pari meikkivoidettani vaaleampaa, jotta se myös kirkastaa ilmettä, joten jouduin tämän päälle laittamaan vielä toista, vaaleampaa peiteainetta. Näin on käynyt monen muunkin peiteaineen kohdalla, joten olen siihen tottunut, ja tärkeintähän on se peittokyky, mikä tällä oli ihan hyvä. Ei paras mahdollinen eikä tästä uutta luottotuotettani tule, mutta ehdottomasti käytän tämän mieluusti loppuun.

Hinta: noin 24,90-29,90 €


Seuraavaksi päästään huulimeikkien pariin, sillä sain suureksi ilokseni testattavaksi tämän IDUN Mineralsin Matte Lipstickin* sävyssä Krusbär. Mä rakastan niin mattapunia kuin ruskean sävyisiä punia, joten tämä vaikutti heti kättelyssä aivan ihanalta ja juuri mun tyyliseltäni. Ja täytyy sanoa, että tästä tuli heittämällä uusi suosikkihuulipunani! Krusbär on sävyltään vaaleanruskea, mutta huulet saa tämän kanssa kyllä selkeästi ruskean sävyisiksi, eli en itse kuvailisi tätä edes tummaksi nudeksi. Sävy on uskomattoman kaunis, mutta parasta tässä huulipunassa on ehdottomasti se, ettei tämä kuivata huulia lainkaan. Mattapunien hunona puolena on monesti juuri se kuivattavuus, mutta tämä tuntuu huulilla uskomattoman hyvältä ja luonnolliselta. Pysyvyys on kuitenkin oikein hyvä ja samaa luokkaa kuin mattapunilla yleensäkin. Jonkin verran puna kuluu huulien keskeltä pois syödessä, mutta tämä sävy on siitäkin ihan loistava, ettei poiskuluminen näytä ollenkaan rumalta. Punaa on myös helppo lisätä päivän aikana eikä se kasaudu inhottavasti huulten juonteisiin. Mulla ei ole tästä mitään huonoa sanottavaa, tämä edustaa mun mielestäni todella hyvin täydellistä mattahuulipunaa.

Hinta: noin 19,90 €.


Toivoin itse saavani testattavaksi tämän IDUN Mineralsin Kol Liquid Eyelinerin*, sillä mähän käytän nestemäistä eyelineria oikeastaan päivittäin. Eyelinerin sivellinosa on todella ohut ja kapeakärkinen, mikä mahdollistaa hyvinkin ohuen ja tarkan rajauksen tekemisen. Valitettavasti tästä ei kuitenkaan tunnu irtoavan väriä ja intensiivisen, oikeasti mustan rajausjäljen saamisessa menee ikuisuus. Tää olisi ehkä hyvä sellaiselle ihmiselle, joka käyttää nestemäisiä rajauksia, mutta häivyttelee sen rajausjäljen utuisemmaksi, mutta itselleni tämä ei ole riittävän nopeakäyttöinen. Harmi, sillä hyville eyelinereille on aina tarvetta, mutta tämä ei tosiaan mun käytössäni toimi kunnolla, kun haluan ne intensiivisen mustat kissarajaukset silmiini.

Hinta: noin 17,90 €.


Poskipunalla jatketaan ja nyt esittelyyn pääsee IDUN Mineralsin ihana Mineral Blush*, jonka sain sävyssä Havtorn. Poskipuna on koostumukseltaan ihanan pehmeää, eikä lainkaan puuterisen pöllyävää. Poskille väri asettuu todella kauniisti ja pigmenttiä on omaan makuuni riittävästi. Tällä on hankala saada mitään poskipunaövereita aikaiseksi, mutta sävy on takuulla kuitenkin selkeästi erotettavissa poskilta. Havtorn on aivan upea rusehtava sävy, joka sopii mielestäni todella monentyyppisen meikin kanssa. Mä käytän todella paljon nimenomaan rusehtavan punaisia poskipunia, sillä esimerkiksi vaaleanpunaiset ja persikkaiset poskipunat rajoittavat mielestäni selkeästi enemmän sitä, millainen muu meikki voi olla. Tämä oli siis mulle ihan täydellinen sävy ja poskipuna on myös laadultaan loistava. Pakkauksessa tulee lisäksi peili, mikä itselleni ei ole niinkään tarpeellinen, mutta se auttaa mielestäni luomaan laadukasta kuvaa meikkituotteelle. Huulipunan lisäksi tämä oli ehdottomasti mun suosikkituotteeni näistä meikeistä, jotka itselleni sain testattavaksi.

Hinta: noin 24,90 €


IDUN Mineralsilta löytyy myös todella runsaasti erilaisia meikkisiveltimiä ja sain itselleni tämän Blush Brushin*, joka on siis poskipunasivellin. Sivellin on kooltaan keskikokoinen, hyvin sekä käteen että meikkipussiin sopiva. Karva on todella pehmeää, mutta kuitenkin riittävän tiivistä omaan makuuni. Oon käyttänyt tätä niin yllä olevan IDUN Mineralsin poskipunan kuin muutaman muunkin brändin poskipunan kanssa ja kaikkien kanssa tämä on toiminut aivan loistavasti. Erittäin hyvä sivellin ja sain tästä innostuksen testata myös brändin muita meikkisiveltimiä! Erityisesti IDUN Mineralsin kabuki- ja luomivärisiveltimet kiinnostavat tällä hetkellä.

Hinta: noin 17,90 €.

IDUN Minerals osouttautui hyväksi ja monipuoliseksi brändiksi. Ihastuin täysin merkin mattahuulipunaan, poskipunaan sekä poskipunasiveltimeen. Eyeliner oli ainut tuote näistä, joka ei päässyt mun suosiooni, mutta muuten mulle jäi pelkästään positiivinen kuva IDUN Mineralsista. Ehdottomasti haluan myös jatkossa tutustua brändin tuotteisiin :)

Onko IDUN Minerals teille tuttu? Suositteko muuten mineraalimeikkejä?

14 kommenttia:

  1. Idun mineralsin meikkejä olen monesti katsellut apteekissa, mutta hinnat ovat sen verran kovat omalle kukkarolleni, etten ole raaskinut ostaa. Pakkaustyyli ja ulkoasu on todella upea ja laadukas:) Siveltimet vaikuttavat tosikivoilta. Harmi, että meikkivoide käyttäytyi tuolla tavalla. En tykkää itse ollenkaan sellaisista hitaasti kuivuvista tai nahkean pinnan jättävistä meikkivoiteista, koska sellainen vaatii aina ekstrapuuterointia, mikä yleensä johtaa pakkelimaiseen lopputulokseen. Poskipuna näyttää ja vaikuttaa todella ihanalta. Sävy on kaunis:) Se olisi mun suosikki näistä:)
    Kivaa viikonloppua Linda<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hinnat eivät tosiaan ole sieltä halvimmasta päästä, mutta toisaalta esimerkiksi ton huulipunan parinkympin hinta on mulle aika normi :) Joo meikkivoide oli ehkä vähän hankalakäyttöinen, enkä arkena ehdi noin paljon käyttää aikaa sen levitykseen, mutta kyllä toi mulla käyttöön pääsee, kunhan vaan löytyy aikaa meikata :D Kasvosuihkeet onneksi auttaa kivasti siihen liian puuteriseen lopputulokseen! Poskipuna on aivan ihana, ihan mun tyylinen<3 Kiitos, kivaa uutta alkavaa viikkoa sulle Sari<! ♥

      Poista
  2. Käytän kyllä paljon mineraaleja ihan jauhemaisena, ja tällä hetkellä on käytössä IDUNilta nestemäinen meikkivoide (jota ei kai tarkalleen lasketa mineraaliksi mutta enivei!). :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastan Lily Lolon jauhemaisia poskipunia ja highlighteria! Ne on aivan ihania, kiva kuulla että säkin tykkäät mineraalimeikeistä :)

      Poista
  3. Mä sain myös setin näitä testiin ja kivoilta vaikuttavat :) Nuo huulipuna ja poskipuna näyttävät myös ihanilta! Mun suosikki tältä merkiltä on Brunkulla-paletti, mikä on ainoa luomiväripaletti josta olen pannuttanut yhden sävyn. Multa löytyy myös tuo poskipunasivellin entuudestaan ja se on mun yksi suosikkisivellin aurinkopuuterin levittämiseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistelinkin lukeneeni sun blogista tosta Brunkulla -paletista! Se on kyllä hurjan kaunis, ei ihme että se on päässyt sulla kovaan käyttöön<3 Hei kiitti vinkistä, pitääkin kokeilla tota sivellintä aurinkopuuterin kanssa! :)

      Poista
  4. Hyviä tuotteita, ainakin kuulostaa siltä! Täälläkin yks jolle mineraalimeikit ovat vieraita, en oo tainnut kuin kerran kokeilla nuorempana - sekin oli joku lehden tilauslahjapakkaus missä oli poskipunaa, aurinkopuuteria ja normi puuteria:D Eli jäi aikalailla käyttämättä se setti. :) Ihanan keväisiä kuvia, vaikka talvee on jäljellä vielä puolitoista kuukautta (hullua, vaan) niin alkaa olla aika keväisissä tunnelmissa jo 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää sai mut kyllä innostumaan mineraalimeikeistä ihan kunnolla ja oon nyt parin päivän ajan taas netistä katsellut nimenomaan kaikkia ihania mineraalimeikkejä :) Testaile säkin jossain vaiheessa, jos tilaisuus tulee! Joo jotenkin tää, kun nyt on ollut niin aurinkoisia päiviä, on tuonut mullekin sitä kevätfiilistä ja innolla odottelen, että se sieltä saapuu<3

      Poista
  5. Mä en oo koskaan tutustunut mineraalimeikkeihin. Mulla on ollut aina ajatus, ettei ne ole peittävyydeltään hyviä luomivärit esimerkiksi pigmenttisiä. Enkä tosiaan tiedä miksi olen näin ajatellut :D Nyt kun kirjotit näistä ajatus hieman muuttui! Noi purkit on älyttömäm upeen näköset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luomiväreistä en osaa sanoa, mutta ainakin poskipunien pigmentit on olleet enemmän kuin kohdillaan :D Mulla on siis nyt kokemusta tästä IDUN Mineralsin poskipunasta ja monesta Lily Lolon jauhemuodossa olevasta, ja niiden pigmentti ei kyllä paljon parempi voisi olla :) Kannattaa antaa tilaisuus mineraalimeikeille, ties vaikka ihastuisit niihin täysin<3

      Poista
  6. Tämä on merkki, jota aina apteekissa ihastelen ja etenkin omenakuvio poskipunassa on jotenkin sympaattinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi omenakuvio on kyllä aika kiva :) Tuo kivasti pientä persoonallisuutta pakkauksiin!

      Poista
  7. Nyt on aivan uusi merkki mulle! :) Vasta ensimmäistä kertaa kuulen tästä nyt :D Mutta mielenkiintoiselta vaikuttaa, sä osaat kirjoittaa ja kuvailla tuotteet aina niin, että ne herättää mielenkiinnon! Eniten kiinnostuin tuosta Perfect Under Eye Concealerista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kiva kommentti, kiitos hurjasti :) Tällaiset palautteet lämmittää kyllä ihan älyttömästi mieltä<3 IDUN Minerals osoittautui kyllä hurjan kiinnostavaksi ja haluan ehdottomasti testata näitä meikkejä enemmänkin!

      Poista

Kiitos kommentista!