keskiviikko 1. heinäkuuta 2020

Loppuneet Kosmetiikkatuotteet | Toukokuu & Kesäkuu

*Saatu ilmaistuote


Tänään esittelyssä ovat toukokuun ja kesäkuun aikana tyhjentyneet kosmetiikkapurkit ja -purnukat. Mä valittelin edellisen Kuukauden loppuneet -postauksen yhteydessä, että mulla loppui selkeästi tavallista vähemmän kosmetiikkaa, mutta eipä näidenkään kahden kuukauden aikana mitenkään turhan monta purkkia tyhjentynyt. Harmi, mutta pääasia että edes jonkin verran! Tällä kertaa suurin osa loppuneista oli nimenomaan kasvoille tarkoitettuja ihonhoitotuotteita, mutta toisaalta lähes joka kerta juuri se kategoria on mulla näissä parhaiten edustettuna. Seuraavaksi taas pienet miniarviot jokaisesta tuotteesta.

Meikit:


Ciaté London Extraordinary Translucent Powder. Todella kevyt väritön irtopuuteri, joka kiinnitti meikin erinomaisesti. Puuterin koostumus oli todella, todella hienojakoista ja sitä kautta hitusen pöllyävää, mutta mua itseäni se ei haitannut. Puuteri toimi loistavasti, jatkoon.

The Ordinary Coverage Foundation. Edullinen puolipeittävä meikkivoide, jonka ainut iso miinus oli heikohko pysyvyys. Ensinnäkin tämä tarvitse selkeästi muita käyttämiäni meikkivoiteita enemmän puuteria asettuakseen paikoilleen, mutta siitä huolimatta meikkivoide harvoin kesti kasvoilla virheettömän ja kauniin näköisenä 8 tunnin työpäivän ajan. Korjasin ongelman lopulta sekoittamalla tätä toiseen meikkivoiteeseen, jolloin pysyvyyskin parani. Ihan ok arkimeikkivoide, mutta esimerkiksi Catricelta saa edullisia ja omasta mielestäni parempia meikkivoiteita. Ei jatkoon.


NYX Micro Brow Pencil sävyissä Chocolate ja Taupe. NYX:n kulmakynistä Taupe on jo useamman vuoden vanha ja sitä käytin vain silloin tällöin. Chocolaten ostin alkuvuodesta ABH:n kulmakynän tilalle ja sitä käytinkin järjestelmällisemmin. Taupe on itselleni hitusen turhan vaalea sävy ja Chocolate taas tuntui olevan inan liian lämmin. Hintaansa nähden nämä ovat kuitenkin pitkäkestoisia ja hyviä. ABH:n Brow Wizit ovat kuitenkin suosikkeja ja niiden kanssa aion jatkaa. Voisin hyvin kuvitella käyttäväni näitä NYX:n kulmakyniä ns. hätävaroina, mutta muuten pysyttelen ABH:ssa. Jatkoon, mutta tuskin tulen ihan heti ostamaan uutta.

NYX Vinyl Liquid Liner. Ehdoton suosikkieyelinerini yhdessä NYX:n Matte Liquid Linerin kanssa. Tällä saa hetkessä kauniin intensiiviset mustat rajaukset. Sivellin on melko joustava, enkä suosittelisi tätä siitä syystä henkilöille, joille rajausten teko on vielä ihan uutta, mutta muuten tämä on omaan makuuni yksinkertaisesti täydellinen. Jatkoon!

Hiukset:


Four Reasons Moisture Mist. Ikisuosikkini hiussuihkeista! Olen käyttänyt tätä ties miten monta pulloa, sillä tämä kosteuttava hoitosuihke toimii hiuksissani todella hyvin. Se kosteuttaa hiuksia, helpottaa niiden kammattavuutta ja vähentää myös sähköisyyttä. Ei mulla ole tästä mitään huonoa sanottavaa, jatkoon menee.

NOAH Leaves Moisturizing Conditioner*. Silikoniton hoitoaine, joka unohtui mulla lähes vuodeksi suihkuun, kunnes loppukeväästä muistin taas ottaa tämän käyttöön. Hoitoainetta kuluu kerralla selvästi normaalia enemmän, mutta lopputuloksena hiuksista tulee yllättävänkin pehmeät ja sileät, kun ottaa huomioon ettei hoitoaineessa ole silikoneja. Hoitsikan täytyy antaa vaikuttaa hiuksissa melko kauan, jotta omat kuivahkot hiukseni pehmenevät, mutta lopputulos näyttää ja tuntuu hyvältä. Tuskin tulen tätä ostamaan ihan lähiaikoina, mutta sanon silti jatkoon.

Batiste Dry Shampoo Fresh. Kestosuokki, ei mitään huonoa sanottavaa. Jatkoon.

Kasvot:


Choice Finland Seerumi*. Aivan ihana seerumi, joka kosteutti ihoa tehokkaasti ja joka sopi loistavasti iltakäyttöön. Tämä on ehdottomasti yksi parhaimpia ja laadukkaimpia seerumeita, mitä mulla on ikinä ollut. Sain Choicen tuotteita testiin vuosi sitten enkä voi kuin suositella näitä. Seerumi maksaa yli 50 euroa enkä välttämättä hinnan takia lähtisi ihan heti ostamaan uudestaan, mutta laadun, toimivuuden ja käyttökokemuksen puolesta ehdottomasti jatkoon.

Évolué Hydrating Serum. Hyaluronihapposeerumi, joka imeytyi ihoon nopeasti eikä lähtenyt rullautumaan meikin tai muiden ihonhoitotuotteiden alta pois. Käytin tätä pääasiassa aamuisin juurikin nopean imeytyvyyden takia ja tuote kosteutti ihoa hyvin. Mä en tiedä mikä brändin saatavuus on Suomeen enkä tähän hätään edes muista kuinka kallis tai edullinen seerumi tämä oli, mutta mulla ei ole tämän laadusta tai toimivuudesta mitään huonoa sanottavaa. Jatkoon.

111Skin Cryo Activating Hydra Gel. Aivan loistava hieman geelivoidetyylinen kasvovoide, joka ohuemmasta koostumuksestaan huolimatta kosteutti ihoa todella tehokkaasti. Tämä on ehdottomasti yksi parhaimpia kasvovoiteita, mitä olen koskaan käyttänyt, mutta tuotteen $200,00 hinta hirvittää mua. En olisi ikinä itse valmis maksamaan niin paljon yhdestä kasvovoiteesta, vaikka tähän ihastuinkin täysin ja tämä tuntui tekevän omalle iholleni ihmeitä. Toimivuuden ja laadun puolesta jatkoon, mutta en tätä täyteen hintaan ostaisi.


Lumene VALO Nordic-C Glow Reveal Peeling Mask. Kevyesti ihoa happojen kanssa kuoriva kasvonaamio, jonka päätarkoitus oli kirkastaa ihoa. Mä tykästyin tähän käytettyäni tästä pienemmän matkakoon ja vaikka loppua kohden tuote alkoikin jo hieman kyllästyttää, pidin tämän ihoa kirkastavasta vaikutuksesta. Kuorintateho oli mieto ja hellävarainen, mutta kyllä naamio silti ihoa jonkin verran kuori. Tämä oli osana mun pannuprojektiani ja olen sen takia erittäin iloinen, että sain tämän tyhjäksi. Naamion viehätys väheni mitä enemmän sitä käytin, joten tällä hetkellä sanon että ei jatkoon.

Elemis Superfood Vital Veggie Mask. Yksi parhaimpia kosteuttavia ja ravitsevia kasvonaamioita, mitä olen koskaan käyttänyt. En aluksi edes uskonut pitäväni tätä mitenkään kummoisena, mutta yllätys oli erittäin positiivinen ja käytinkin tämän ennätysnopeasti loppuun. Yleensä mulla nimittäin kestää todella kauan saada yksi kasvonaamiotuubi loppumaan, sillä avattuna on aina useampikin yksilö. Suosittelen tätä, mikäli kaipaat kasvoille kosteuttavaa ja ravitsevaa naamiota. Tämä on aivan loistava! Jatkoon menee.

Kocostar Princess Eye Patch. Paketti sisältää kultaisia hydrogeelinaamioita, jotka on tarkoitus asettaa silmien alle. Sy-naamioilla saa yleensä mukavasti kosteutta iholle ja nämäkin toimivat ihan hyvin. Ongelmana mulla on vaan se, etten muista käyttää näitä! Suosin muutenkin mieluummin koko kasvoille asetettavia kangasnaamioita, joten tällaisille täsmätuotteille ei mulla ole niin käyttöä. Ei siis jatkoon.


Whamisa Organic Flowers Cleansing Oil. Yksi parhaimpia puhdistusöljyjä, mitä olen ikinä käyttänyt. Putsari poistaa meikit tehokkaasti ja emulgoituu pois pelkästään veden kanssa. Tämän kanssa ei siis tarvitse välttämättä käyttää jotain toista putsaria, mikäli ei halua tehdä kaksoispuhdistusta. Coxirin öljyputsarin ohella tämä on ehdoton suosikkini. Jatkoon!

Glamglow Gentlebubble Daily Conditioning Cleanser. Pannuprojektissani ollut puhdistustuote, jolla sai kasvoilta nopeasti ja helposti pois meikit ja muun lian. Käytin tätä pääasiassa kaksoispuhdistuksen toisessa vaiheessa ja putsari oli oikein miellyttävä. Se ei kuivattanut ihoa tai saanut mitään muutakaan negatiivista aikaan. Glamglow ei ole cruelty free, joten en lähtisi tätä itse ostamaan, mutta toimivuuden puolesta jatkoon.


Ivy Aïa Micellar Water. Perushyvä misellivesi, joka ei aiheuttanut iholla kiristävää tai muuten epämiellyttävää tunnetta. Toimi hyvin ihonpuhdistuksen viimeistelyssä, sillä itsehän en käytä misellivesiä ikinä varsinaiseen meikinpoistoon. Tämä ei muistaakseni myöskään ollut mikään kovin kallis tuote, joten senkin takia sanon jatkoon.

Mádara Comforting Toner. Hyvä luonnonkosmetiikan kasvovesi, joka oli pitkään suosikkini. Nyt olen löytänyt uuden suosikin Huxleylta, mutta tämä Mádara on edelleen varma valinta ja alennusmyynneistä tätä tulee aina hankittua. Kasvovesi ei kuivata ihoa ja toimii omalla ihollani muutenkin moiteettomasti. Jatkoon.

Ziaja Marine Algae Micellar Water. Superedullinen misellivesi, jonka tilasin Notinosta jo ajat sitten. Tämä sai ihollani aikaan pientä kihelmöintiä, mistä johtuen tämä ei päässyt kovinkaan usein mulla käyttöön. Puhdistustehot olivat kuitenkin hyvät ja sain tämän lopulta loppumaan. Ei jatkoon.

The Skin House Rose Water Mist*. Kosteuttava ja virkistävä ruusuvesisuihke, joka on tarkoitettu erityisesti normaalille ja sekaiholle. Suihke virkisti mukavasti, mutta ruusuinen tuoksu ei koskaan ollut suosikkini. Ihan kiva tuote, mutta ei mitenkään mieleenpainuva tai erikoinen. Ei jatkoon.

Vartalo, kädet & jalat:



Lemon Juice & Glycerine Kantapäävoide*. Erityisesti kuiville kantapäille tarkoitettu jalkavoide ihanassa sitruunan tuoksussa. Brändin tuotteet ovat mulle hyvin mieluisia ja tämäkin jalkavoide oli todellinen tehokosteuttaja. Voide ei imeytynyt ihan heti levityksen jälkeen vaan imeytymisessä kesti tovi, mistä syystä suosin tätä itse erityisesti iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Jatkoon.

The Body Shop Zesty Lemon Shower Gel. Tämän kesän ihana sitruksinen kausituoksu! Tämä nousi heittämällä yhdeksi kaikkien aikojen suosikkituoksukseni TBS:ltä ja raikas ja piristävä sitruunan tuoksu oli mitä ihanin kuumilla kesähelteillä. Ehdottomasti jatkoon.

Escada Turquoise Summer EdT. Muutamien vuosien takainen Escadan kausituoksu, joka oli itse asiassa ensimmäinen koskaan omistamani Escadan hajuvesi. Tuoksu ei ollut ihan yhtä makea kuin Escadalla yleensä ja pidin tästä oikein kovasti. Tuote ei ole enää myynnissä, mutta tuoksun puolesta menisi jatkoon.

Mulla vetelee tällä hetkellä viimeisiään muutamakin eri kosmetiikkatuote, joten ainakin jotain kerrottavaa mulle on teillä sitten taas kahden kuukauden päästä!

Oliko loppuneiden joukossa tuttuja tuotteita tai kenties jopa teidän suosikkejanne? :)

16 kommenttia:

  1. MOntakin tuttua löytyi!

    Ciaten irtopuuteri on minustakin tosi hyvä. Vaikka se on vähän pöllyävää laatua niin se on ihanan kevyt eikä jätä kasvoja puuterimaisiksi.

    The ordinaryn meikkivoiteessa mulla oli ihan sama ongelma pysyvyden kanssa. Lopultahan mä heitin koko purkin puolinaisena pois koska en jaksanut leikkiä sen kanssa. Mulla se ei kestänyt hyvänä paria tuntia kauempaa ja kasvot näytti suoraan sanottuna ihan hirveiltä. Mieluummin satsaan vähän kalliimpaan mutta hyvään meikkivoiteeseen, kun sitä kuitenkin päivittäin käyttää.

    Evoluen seerumia ei muistaakseni oikein mitenkään järkevästi saa Suomeen, mikä on vähän harmi koska tykkäsin siitä myös tosi paljon. Elemiksen naamio pitääkin ottaa käyttöön. Mulla se vielä odottelee korkaamista kaapissa :)

    Escadan hajuvedet on ihania <3 mua vain monesti harmittaa että tuoksut on kausituotteita, jolloin on pakko ostaa se oikein iso pullo ja se kun ei siten kulu millään ja tuoksukin ehtii käytössä laimentua kun pullo pyörii kaapissa vuosia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käytin tota The Ordinarya aluksi tosi innolla, mutta luulen sen johtuneen siitä, että otin ton käyttöön talvella ja tosi kuivalla iholla toi pysyi hitusen paremmin. Sen jälkeen käyttö nopesti jäikin ja lopulta käytin ton pitkin hampain loppuun toisen meikkivoiteen kanssa :D Escadan hajuvedet on superihania<3 Mä oon saanut noita nyt useamman vuoden joko joulu- tai synttärilahjaksi ja oon aina miehellekin sanonut, että jos sellasen ostaa niin se pienin 30 ml koko riittää! Toki ne sitten loppuu eikä uutta saa todennäköisesti tilalle, mutta mun hajuvesien kulutus ei oo niin suurta, että näkisin järkeä hankkia yhtään isompia pulloja :)

      Poista
  2. Ivy Aïa Micellar Water oli miustakin perushyvä misellivesi, oikein kiva tuttavuus :) Elemiksen naamiota en ole korkannut, vaikka siitä on jo jokunen tovi kun se tuli, mutta Glamglown putsari oli hyvä ja riittoisa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoja ajatuksia meillä siis noista! Toivottavasti Elemiksen naamio on sulle mieluinen, kun jossain vaiheessa lähdet sitä testaamaan :)

      Poista
  3. Kerrankin löytyi monta tuttua! Kocostar Princess Eye Patcheissa mulla sama kokemus ja harmitti kun puoli purkkia oli sitten käyttämättömyyden seurauksena kuivunut, niisk.
    Escada oli ennen mun lempityuoksu, mutta nykyään vähän liian makea ja saan siitä hedarin..harmi koska tuoksut on edelleen ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistelinkin, että sulla noi Kocostarin naamiot pääsi kuivahtamaan :( Tosi kurjaa.. Mullakin alkoi noi olla jo vähän kuivemman puoleisia, mutta sain onneksi koko pakkauksen kuitenkin käytettyä. Escadan tuoksut on tosiaan hurjan makeita, harmi että ne aiheuttaa sulle päänsärkyä!

      Poista
  4. Mulle ei ollut tuttuja tuotteita. Mutta oon miettiny tota ordinaryn meikkivoidetta...taidan jättää sen väliin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tosiaan voi sitä suositella, mutta toki meikkivoiteet käyttäytyvät vähän eri tavalla jokaisen iholla :)

      Poista
  5. Whamisan öljyputsari on ihana, samoin Four Reasonsin Moisture Mist. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi on molemmat munkin mielestä hurjan hyviä!

      Poista
  6. Mä sain vasta tuon Zesty Lemon suihkugeelin käyttöön, ai kauhee miten ihanaa se on! Mieskin tykkää, mikä on ihme, koska tykätään tosi paljon eri sarjoista. Mä ostan hälle aina TBS:ltä suihkugeelin (kun ovat parempia kun miehille tarkoitetut kaupan, mitä hä muuten käyttäisi) ja hänellä oli nyt käytössä Satsuma, jonka sai loppuun ja jaetaan nyt toi Lemoni :D Varmaan on vielä ostettava yksi tuollainen suihkugeeli ja sit se vartalojukurtti, meni kyllä todellakin ihan heittämällä sinne suosikkeihini kans :D Se vartalojukurtti vetelee mulla jo viimeisiään :< Toivon että toi tulis pysyväksi, niinkuin kommentoitkin just blogiini, että toivot myös samaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihan mahtavaa, että teillä mieskin tykkää tosta Zesty Lemonista! Mä en oman mieheni anna käyttää mun TBS:n suihkugeelejä, kun se lutraa aina ylipaljon suihkugeeliä itseensä (mun mielestä :D), mutta eipä se toisaalta oo koskaan kyllä edes ehdottanut, että haluaisi kokeilla noita. Vartalojogurtit on aivan ihania varsinkin nyt, kun oli kunnon hellekelit eikä mun ainakaan edes tehnyt mieli laittaa iholle mitään muuta paksua voidetta. Noi on ihanan kevyitä<3

      Poista
  7. Montakin tuttua löytyi :) Tuo Zesty Lemon on niin ihana tuoksu <3 Toivon niin kovasti, että siitä tulisi ihan pysyvä sarja! Silmänympäryslappujen kanssa mulla on kans sama ongelma, että aina unohtuu käyttö :D

    Mulla ei ole juuri tuota The Ordinaryn meikkivoidetta ollut, mutta se seerumimeikkivoide oli ja siitä en tykännyt yhtään! Se oli niin lirua, että oli vaikea levittää eikä se jotenkaan asettunut iholle ollenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sain eilen ostettua toisen pullon Zesty Lemonia ja säästelen sitä kyllä niin pitkään kuin voin! En millään haluaisi luopua tosta ja ilmeisesti aika moni toivoisi ton tulevan pysyväksi sarjaksi TBS:lle. Ja toihan oikeesti sopisi hyvin joukkoon :D Siitä seerumimeikkivoiteesta oon kuullut tosi ristiriitaisia fiiliksiä. Toiset tuntuu tykkäävän ja toiset taas inhoaa. Koostumus kuulostaa sun kuvailujen perusteella ihan samalta kuin tossa Coverage Foundationissakin - lirua, joka ei tahdo asettua kasvoille mitenkään päin. Ei siis tarvitse lähteä sitäkään testaamaan :D

      Poista
  8. Tästä löytyi myös itselle pari tuttua, ainakin jotain sun pannuprojektissakin oot myös näemmä saanut loppuun:) Tulen aina hieman viiveellä, kun näin kesäisin en löydä aikaa aina vain seurata ja kommetoida näitä. Sun arvosteluiden perusteella voisin kokeilla nyxin kulmakyniäkin jossain vaiheessa, sillä mulla on juuri loppumassa nykyinen massakynä ja puukynä/massaputeli ei nyt jotenkin tunnu inspaavan enään. Pitäisi se kynä joka kerta terottaa ja massakynässä pyörittämällä tulee kuitenkin aina uutta pihalle. Miten tästäkin saa aikaan itselleen stressin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin olen, ja siitähän mä oon erityisen iloinen! Haha joo kulmameikit on kyllä monesti mullekin sellasia murheenkryynejä ettei oo tosikaan :D Onneksi toi ABH:n kulmakynä on sellainen, mihin voi aina luottaa. NYX:n kulmakynät ajaa asiansa, mutta sävyt ei tosiaan olleet noissa mulle just parhaat mahdolliset, muuten suosittelen niitä kyllä ehdottomasti<3

      Poista

Kiitos kommentista!