maanantai 29. kesäkuuta 2020

Project 10 Uses Roulette | Aloitus

*Saatu ilmaistuote

Moi! Tänään alkaa jälleen uusi projekti blogissani ja kyseessähän on siis otsikossakin mainittu Project 10 Uses Roulette. Tähän projektiin törmäsin Katariina's Vanity -YouTubekanavalla, ja Katalta olen ennenkin saanut inspiraatioita ties minkälaisiin pannuprojekteihin, haasteisiin ym. Katan kanava on ehdoton suosikkini ja hän on siis suomalainen, vaikka tekeekin kosmetiikkaan ja kauneuteen liittyvät videonsa englanniksi. Suosittelen ehdottomasti vilkaisemaan, varsinkin jos vegaaniseen ja cruelty free kosmetiikkaan, pannuprojekteihin yms. liittyvät videot kiinnostavat! 


Mitä Project 10 Uses Roulette sitten käytännössä tarkoittaa? Sitä, että omasta meikkikokoelmasta valitaan arpomalla kymmenen tuotetta, joita tulisi tietyn ajan kuluessa käyttää kymmenen kertaa. Kun kymmenen käyttökertaa tulee jokin meikkituotteen kohdalla täyteen, arvotaan sen tilalle uusi tuote, jota niin ikään tulee saada käytettyä kymmenen kertaa ennen uuden arpomista. Näin projektissa pyörii koko ajan kymmenen meikkituotetta. Asetin itselleni takarajan saada kymmenen käyttökertaa tuotteille viimeistään kolmen kuukauden sisällä siitä, kun tuote on projektiin arpoutunut.

En ottanut projektiini ihan koko meikkikokoelmaani, mutta seuraavat tuotteet ovat mukana projektissani:
  • Luomivärit
  • Poskipunat
  • Highlighterit
  • Aurinkopuuterit
  • Suuremmat kasvopaletit
  • Huulipunat
  • Huulikiillot
  • Primerit
  • Meikkivoiteet
Projektin ulkopuolelle jäivät siis mm. peiteaineet, kulmavärit, silmänrajauskynät ja huultenrajauskynät. Tarkoituksena on siis myös arpoa esimerkiksi suuremmista paleteistakin vain yksi sävy, eli mikäli arpaonni osuu vaikkapa Urban Decayn Naked 2 palettiin, arvon sen jälkeen vielä yksittäisen sävyn kyseisestä paletista eli koko paletti ei ole mukana projektissa. Vain se yksittäinen sävy. 

Ensimmäisessä arvonnassa sunnuntaina 28.8.2020 arpaonni suosi seuraavia tuotteita:


1. Huda Beauty Faux Filter Foundation
Tämä meikkivoide on mulle hurjan mieluinen, mutta sävy on itselleni liian vaalea. Varsinkin nyt kesällä, kun olen saanut hitusen väriä kasvoilleni, tämä on auttamatta väärän sävyinen, mutta yhdistän tämän sitten jonkin toisen, tummemman meikkivoiteen kanssa. Kestää varmasti tovi jos toinenkin ennen kuin kymmenen käyttökertaa tulee täyteen, mutta enköhän mä ihan hyvin siinä onnistu kolmen kuukauden aikana.


2. Jane Iredale Tripleluxe Lipstick - Stephanie*
Kuinkas sattuikaan, että yksi tämän hetken suosikkihuulipunistani valikoitui mukaan projektiin! Tämän huulipunan sävy on aivan täydellinen vaaleanpunertava nude ja punahan pääsi mulla myös kesäkuun suosikkeihin. Uskoisin, että olen saanut jo ennen ensimmäistä katsausta tällä ne kymmenen käyttökertaa.


3. Tarte Clay Play Palette - Solstice
Mä olin täysin unohtanut edes omistavani tätä palettia ennen kuin listasin sen mukaan osaksi projektiani! Tämä on siis luomille ja kasvoille tarkoitettu täysin mattainen paletti, joka sisältää erilaisia ruskean ja nuden sävyjä. Paletista projektiin arpoutui ympyröity vaalea sävy Solstice, joka on mitä mainioin luomiväriprimerin kiinnittämiseen. En usko, että kymmenen käyttökertaa tällä tulee olemaan mulle mikään ongelma. Saan sen helposti jo parissa viikossa, mikäli otan paletin jokapäiväiseen käyttöön.


4. Too Faced Sweet Peach Glow Palette - Highlighter
Tämä kolmen sävyn kasvopaletti on jäänyt mulla todella vähälle käytölle, mutta projektiin arpoutunut vaalea highlighter on hurjan kaunis ja sitä olen eniten tästä paletista käyttänytkin. Kymmenen käyttökertaa tulee täyteen varmasti helposti, vaikka koitankin tällä hetkellä pannuttaa paria muuta highlighteria.


5. IDUN Minerals Matte Lipstick - Jordgubb*
Brändin huulipunat ovat laadultaan todella hyviä, mutta tämä punainen sävy Jordgubb ei ole mulla ollut turhan montaa kertaa käytössä. Sävy on kuitenkin hyvin kaunis ja sopii hyvin mihin vuodenaikaan tahansa, eli enköhän mä saa kohtuullisessa ajassa tätäkin käytettyä sen kymmenen kertaa!


6. theBalm Voyage Vol 2. - Fáilte
Täähän sattuikin sopivasti, sillä tämä koko paletti on mulla tällä hetkellä pannutettavana kesän ajan! Fáilte on luomiväreistä tummin ja rehellisesti sanottuna en ole koskenut enkä oikeastaan edes aikonut koskea siihen kesän pannuprojektini aikana kertaakaan. Tämä tulee olemaan mulle ehdottomasti tämän projektin suurin haaste, sillä mä käytän todella, todella harvoin mustaa luomiväriä. Jos en siis tee jotain smokey eye meikkiä juhliin, mutta kesällä sellaisiakaan ei pahemmin tule tehtyä. Ja tämä sävyhän siis on hyvinkin musta eikä suinkaan arkimeikkiini sopiva. En varmasti saa tätä kuukaudessa enkä kahdessakaan käytettyä kymmentä kertaa, mutta nyt pitää selkeästi muuttaa hieman omia meikkitottumuksia tämän sävyn takia!


7. theBalm In theBalm Of Your Hand  - Mary-Lou Manizer
Ja Mary-Loukin on mulla tällä hetkellä pannutettavana, joskaan ei tämän paletin pikkuinen highlighternappi vaan täysikokoinen Mary-Lou. Tämä on mun matkapalettini enkä ole tarttunut tähän pitkiin aikoihin, mutta nyt tulee sekin sitten tehtyä. Ja veikkaan, että paletin highlighterin käyttäminen inspiroi mua käyttämään myös ylärivin poskipunasävyjä, jotka ovat ihania, mutta niin vähällä käytöllä. 10 käyttökertaa saan tällä helposti jo kuukaudessa, ei tule tekemään edes tiukkaa. Tämä on siis kaikkien aikojen suosikkihighlighterini.


8. Wet n Wild Color Icon Bronzer*
Tämä shimmerinen aurinkopuuteri on mun mieleen ihan jo siitä syystä, että tämä on vaaleahko eikä liian pigmenttinen. Olen kuullut monien sanovan tätä heidän makuunsa liian heikkopigmenttiseksi, mutta mulle tämä on aivan loistava. Mä en olekaan aurinkopuuteria käyttänyt taas ihan vähään aikaan, joten tämän arpoutuminen projektiin oli pelkästään positiivinen yllätys. Kymmenen käyttökertaa tulee täyteen todennäköisesti nopeasti.


9. UD Naked Reloaded Eyeshadow Palette - Dreamweaver
Reloaded on ollut mulla kaiken kaikkiaan aivan liian vähällä käytöllä ja nyt mun pitäisi saada kymmenen käyttökertaa sävyn Dreamweaver kanssa, jonka olen myös ympyröinyt kuvassa. Sävy on metallinhohtoinen harmaa ja totta puhuen kaikkea muuta kuin mitä kesällä haluaisin luomilleni laittaa. Täytyy varmaan kyhätä viikonloppuna joku tummempi meikki käyttäen tätä ja theBalmin paletin mustaa Fáilte sävyä, niin saan edes yhden käyttökerran kumpaakin sävyyn heti alkuun. Tämäkin sävy tulee tuottamaan pientä haastetta..


10. Ace Beautè French Vanilla Eyeshadow
Tämä yksittäinen hopeanharmaa shimmerinen luomivärinappi tuli jokin aika sitten Boxycharmista ja mä olen käyttänyt tätä muistaakseni kerran tai pari. Sävyssä ei ole mitään vikaa, mutta mä olen maailman huonoin käyttämään yksittäisiä luomivärinappeja. Olinkin sen puoleen iloinen, että sellainenkin osui heti kättelyssä tähän projektiin niin saan taas petrattua näiden kanssa. Sävy on kaunis ja menee varmasti hyvin mukaan meikkiin, jota suunnittelin noiden kahden muun luomivärisävyn kanssa, jotka arpoutuivat mukaan projektiin.

Näitä kymmentä tuotetta mun pitäisi siis saada käytettyä kymmenen kertaa ennen syyskuun loppua. En ole vielä päättänyt kuinka usein teen projektissa katsauksen tänne blogin puolelle ja haluaisin kysyä teiltä kiinnostaisiko teitä seurata projektini etenemistä esimerkiksi kerran kuukaudessa, vai jätetäänkö etenemisen seuraaminen kokonaan pois? Mähän siis joka tapauksessa jatkan tätä itsekseni, mikäli teitä ei kiinnosta tästä lukea! Sitä kuinka kauan projektia aion jatkaa, en osaa tässä vaiheessa vielä sanoa. Katsotaan milloin kyllästyn tähän, mutta ainakin nyt toistaiseksi olen tästä enemmän kuin innoissani.

Onko teillä jotain vastaavia projekteja käynnissä? Entä kiinnostaako tällaisen seuraaminen ylipäätään? :)

18 kommenttia:

  1. Ooh, tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta! Tätä voisi itsekin kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla ja suosittelen, mä olen ainakin hurjan innoissani tästä projektista!

      Poista
    2. Miten muuten arvoit tuotteet? :D Listasitko kaikki ylös ja numerogeneraattorilla tuli tuote x vai valitsitko itse?

      Poista
    3. Joo tein listan kaikista tuotteista ja sen jälkeen arvoin :D Oli muuten melkoinen duuni listata kaikki tuotteet!

      Poista
    4. Tätä vähän pelkäsinkin :’D Mie menin siitä mistä aita oli matalin, ja valitsin itse kaikki. Paitsi yhden luomiväripaletin sävyn arvoin.

      Poista
    5. Haha, joo tolleen pääsee kyllä aika paljon helpommalla! :D

      Poista
  2. Kiinnostaa kyllä lukea kuukausittain raporttia. Seuraan muutamaa tubettajaa, jotka tekee samaa projektia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa, niitä katsauksia siis luvassa joka kuukausi :)

      Poista
  3. Tuo Too Facedin kasvopaletti on ihana! Ja hyvä että käytettäväksi valikoitui muutama vähemmän yleensä käytössä oleva.. :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ihan hyvä, ettei tullut vaan niitä suosikkeja tähän :D Saa vähän haastettakin projektiin!

      Poista
  4. Tämäpoä mielenkiintoinen haaste. Todellakin kiinnostaa lukea raporttia miten etenee. Tämä vois itsellekin olla mieluinen projekti, koska pannuprojekti on mulle vähän liian pitkä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla<3 Ja hei tää olisi varmasti tosiaan sullekin hyvä projekti! 10 käyttökertaa on kuitenkin aika vähän eikä tuotteisiin luulisi kyllästyvän tossa ajassa :D Ja projektin voi onnekis myös lopettaa koska vain haluaa :)

      Poista
  5. Mielenkiintoinen haaste! Ehdottomasti kiinnostaa seurata :) tässä on myös se kivaa, että tuotteita saa kierrätettyä nopeammin kuin vaikkapa sellaisissa kiertävissä pannuprojekteissa, kun käyttökerrat on määritetty :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep sepä! Mä en oiken oo koskaan innostunut sellaisista pannuprojekteista, joissa otetaan uusi tuote aina mukaan vasta, kun edellinen on loppunut/pannutettu. Mulla se vaihtuvuus olisi todennäköisesti todella hidasta ja kyllästyisin, kun mitään vaihelua tuotteissa ei olisi :D

      Poista
  6. Huippua, että säkin aloitit tän projektin! :) Mielelläni näkisin välillä miten sulla tän projektin kanssa menee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, ja iso kiitos sulle inspiraatiosta tähän projektiin<3 :)

      Poista
  7. Ainahan erilaiset projektit kiinnostaa, vaikken nyt pääse aina reaaliajassa lukemaan, enkä välttämättä ennätä/muista sitten kommentoida ;) Eli ihmeessä vaan etenemistä bloginkin puolelle, täällä kyttäillään mielenkiinnolla miten etenet! :) Tosi hauska projekti, tää vois olla sellanen mihin itsekin vois lähtee nyt, kun en oo päässyt meikkailemaan ja en oo ees jaksanut koska laiskuus on iskenyt ja etenkin nyt kun on kesä nii se laiskuus ei ees haittaa - vähän kyllä harmittaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä se mitään haittaa, pääasia että kuitenkin suakin kiinnostaa<3 :) Kokeile ihmeessä jossain vaiheessa säkin tällaista projektia! Josko se tois sulle meikkailuintoa vähän takaisin, vaikka kesällä toisaalta on ihanaa olla vaan meikittä :)

      Poista

Kiitos kommentista!