tiistai 13. maaliskuuta 2018

Back to the Roots Exfoliating Shampoo


Back to the Roots on KC Professionalille kuuluva, Suomessa kehitetty hiustenhoitosarja, joka keskittyy sekä hiusten että hiuspohjan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Tammikuun Bette Boxista tuli pitkäaikaistilaajille tämä Back to the Rootsin Exfoliating Shampoo, joka on yksi kolmesta brändin shampoista. Shampoiden lisäksi Back to the Roots -tuotesarjasta löytyy myös hoitoaine, hoitovesi sekä hiuksiin jätettävä hoitovoide. Tuotteet ovat myynnissä esimerkiksi Sokoksilla, jossa tämä 250 ml kokoinen shampoo maksaa 13,90 €.


Exfoliating Shampoo on kuoriva ja hiuksia sekä hiuspohjaa kosteuttava shampoo. Shampoo sisältää hiuspohjaa kevyesti kuorivaa maitohappoa sekä luomuriisirakeita, joiden kuorintatehon pystyy tuntemaan hiuspohjassa hiuksia pestessä. Tuote sopii hyvin hilseilevälle hiuspohjalle ja sen sanotaan olevaan hellävaraisesti pesevä. Tämä shampoo oli mun ensikosketukseni rakeellisesti kuorivaan shampooseen ja varmaan juuri siitä syystä halusin ottaa tämän tarkempaan esittelyyn myös täällä blogin puolella. Mullahan ei varsinaisesti ole hiuspohjan kanssa mitään ongelmia, kuten hilseilyä tai liiallista kuivuutta/rasvoittuvuutta, mutta uskon silti, että hiuspohjasta on hyvä muistaa pitää huolta samalla tavalla kuin ihosta muutenkin. 


Shampoo on väritöntä ja läpikuultavaa lukuun ottamatta luomuriisirakeita, jotka näkyvät shampoossa valkoisena. Shampoo tuoksuu raikkaalle bergamotille ja myös pullon ulkoasu on mielestäni kaunis. Shampoon pesuteho on sellaista keskiluokkaa. Toisinaan mulla riittää tämän kanssa vain yksi pesukerta, mutta useimmiten pesen hiukseni kahdesti tätä shampoota käyttäessäni. Normaalisti en niinkään välitä shampoista, joiden kanssa hiukset joutuu pesemään kahteen kertaan, mutta tämä tekee poikkeuksen ja syynä siihen on juurikin shampoon kuoriva vaikutus. Pidän siitä tunteesta, minkä tämä saa hiuspohjassa aikaan ja vaikken hiuspohjassani olekaan havainnut mitään näkyviä muutoksia, en usko säännöllisen hiuspohjan kuorinnan tekevän ainakaan huonoa. Tämän shampoon myötä kiinnostukseni hiuspohjani hyvinvointiin on herännyt ja haluaisinkin testata myös Back to the Rootsin hiusvettä.


Pesutehon toivoisin siis olevan astetta parempi, mutta muuten mulla ei ole tästä huonoa sanottavaa. Toisaalta shampoo pesee hiukset mielestäni tuotekuvauksen mukaan hellävaraisesti eikä tee niistä esimerkiksi narskuvia, kuten jotkut todella pesevät shampoot. Shampoo ei myöskään kuivata hiuksia ja tämän jälkeen riittää hyvin ihan tavallinen hoitoaine selvittämään ja hoitamaan hiukset. Tämä on yksi itselleni mieluisimmista shampoista, joita olen tilaamistani kauneusbokseista saanut. Haluankin ehdottomasti testata niin brändin muitakin tuotteita kuin myös jonkin toisen brändin kuorivaa shampoota. Onko teillä suositella jotain hyvää?

Huolehditteko te hiuspohjanne hyvinvoinnista jollain erillisellä tuotteella, millä?

18 kommenttia:

  1. Hei vaikuttaapa kiinnostavalta! Mä olen puolihuolimattomasti haeskellut hiuspohjalle jotain kuorivaa tuotetta, mutta en oikein ole saanut aikaiseksi tosissani etsimällä etsiä. Sattuipa sopivaan saumaan, tattis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osta ihmeessä tää testiin! Mä oon ainakin tykännyt tästä ja niitä kuorivia rakeita on myös ihan kivasti tossa shampoossa :) Toivottavasti tykkäät tästä, jos päädyt shampoon ostamaan<3

      Poista
  2. Mun täytyy myöntää, etten ole koskaan ajatellut, että kuorisin hiuspohjaa millään, mutta oikeastaan se vois tehdä hyvääkin, koska tuntuu, että aina välillä ei kunnon shampoopesullakaan meinaa saada muotoilutuotteiden jäämiä pois hiuksista. Multa löytyy itse asiassa tämä myös jemmoista ja taidankin pian korkata ja ottaa testiin! Ehkä jo heti tänään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on välillä ihan sama tunne, että vaikka käyttäisin syväpuhdistavaa shampoota niin silti tuntuu, ettei kaikkia muotoilutuotteiden jämiä vaan saa pois. En tiedä kuinka paljon tää siihen loppupeleissä auttaa, mutta eipä tää shampoo huonoakaan ole tehnyt :D

      Poista
  3. Kiva kuulla tästä, sillä en ole omaani vielä ehtinyt testaamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tykkäät shampoosta, kun pääset sen testaamaan! :)

      Poista
  4. Olen käyttänyt Kérastaselta kuorivaa tuotetta päänahalle, tykkäsin, mutta oma on niin hyvässä kunnossa, etten kokenut että tällainen tuote olisi itselleni mitenkään ehdoton käytössä. Luulen että osa syy on se, etten juurikaan käytä muotoilutuotteita, joten päänahkaan ei pääse kertymään mitään vaan syväpuhdistava shampoo riittää, eikä ole muitakaan päänahan ongelmia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa tapauksessa syväpuhdistava shampoo varmasti riittääkin oikein hyvin :) Mä taas suihkin oikeastaan ihan päivittäin jotain muotoilutuotteita hiuksiini, joten välillä tekee ihan hyvää puhdistaa hiukset ja hiuspohja ihan kunnolla!

      Poista
  5. Mielenkiintoinen tuote, voisi toki kokeilla :DD Itse käytän shampoona vaan hopeashampoota ja joskus pistän mukaan myös syväpuhdistavaa (ehkä kerran viikkoon), muuten väri ei pysy kylmänä. Joka kolmas pesu pesen hoitavalla shampoolla ihan vaan siksi koska sitä on iso pullo ja se pitäs käyttää loppuun :') Toki hiuspohjaa hoitava shampoo olisi varmasti hyvä lisätä omaan arkeen, koska hiuspohjaa pitäisi tietysti hoitaa samalla tapaa kun muutenkin ihoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tää ainakaan huonoa mun hiuksille tai hiuspohjalle ole tehnyt eli sen puoleen suosittelen kyllä testaamaan tällaistakin shampoota :) Mun pitäisi ehdottomasti myös petrata ton hopeashampoon käytön kanssa :D Käytän sitä vähän liian harvoin, vaikka mulla hyvät ja toimivat aineet onkin, mutta kylppäristä löytyy niin paljon muitakin shampoita, jotka aina houkuttelee :'D

      Poista
  6. Ompas mielenkiintoinen shampoo, tuota olisi hauska testata :) Pullokin on tosi kaunis ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on kyllä ihan testaamisen arvoinen shampoo! Ja mäkin tykkään hurjasti tosta pullosta :)

      Poista
  7. Hei! Pakko kysyä vähän postaukseta poiketen millä kameralla otat kuvasi tai käytätkö erillistä lisä valaistusta? Kuvasi on meinaan upeita !:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Marika :) En käytä mitään erillistä lisävaloa, mutta kameran asetuksista ja jälkeenpäin kuvia hieman muokkaamalla teen niistä hieman valoisampia :) Kamerana mulla on Olympuksen OM-D E-M10.

      Poista
  8. Voi vitsi harmittaa, että en saanut tätä sillon Bette Boksista! Oon käyttäny vaan TBS:n vihreä tee hiuskuorintaa ja se ei ollut mun mieleen kun en saanu sitä päänahkaan asti laitettua. Johtuu varmaan sen paksusta koostumuksesta ja mun paksuista hiuksista, joten tällästä nestemäisessä koostumuksessa olevaa kuorivaa shampoota ois kiva kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tän olisi kyllä ehdottomasti pitänyt tulla ihan kaikille, ei vaan pitkäaikaistilaajille! Tää saattaisi tosiaan olla sun tapauksessa parempi vaihtoehto, kun koostumus on tässä selkeesti nestemäistä :) Mä oon ainakin saanut hyvin levitettyä tota hiuspohjaan, tosin mulla ei oo kyllä mitenkään paksut hiukset, mutta kuitenkin :D

      Poista
  9. Tässä miehen mielipide. :) Tämä on hyvä syväpuhdistava shampoo, koska käytän pomadea ja minulla on ongelmia päänahan kanssa. Suosittelen, ainakin minulla toimii tämä shampoo todella hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että siellä on tykätty tästä! Tää oli kyllä hyvä, nyt en tosin oo vuosiin itse tätä enää omistanut, mutta enköhän mä edelleen tästä pitäisi :)

      Poista

Kiitos kommentista!