perjantai 23. maaliskuuta 2018

Pettymysten Lip Monthly - Maaliskuu 2018


Normaalisti erilaisten kosmetiikkayllätysboksien avaamista odottaa innolla ja pienellä positiivisella jännityksellä. Sehän siinä on se idea. Lip Monthlyn avaamista odotan nykyään lähinnä kauhunsekaisin tuntein, sillä pelkään pettyväni sisältöön. Jälleen kerran. Pettymykset Lip Monthlyn kohdalla eivät johdu siitä, ettei sisältö sinänsä miellyttäisi, sillä toki ymmärrän sen, ettei aina voi saada sitä mitä haluaa. Pettymykset johtuvat siitä, että samoja tuotteita lähetetään useampaan otteeseen saman vuoden sisällä, paketit saapuvat tuhottuina ja toimituksessa on muutenkin suuria ongelmia. Ette edes usko kuinka paljon mua alkoi kiukuttaa pussukan avattuani ja sisällön nähtyäni. Ja syyn siihen löydätte alta:


Jostain syystä mä en ikinä kirjoittanut blogiin viime vuoden joulukuun Lip Monthlysta, mutta sekä siitä että vuoden 2016 joulukuun pussukasta löytyi toi ChapStickin huultenkuorinta. Tää on siis jo kolmas kerta, kun kyseisen tuotteen itselleni saan Lip Monthlysta. Joo, oon ennenkin saanut saman tuotteen useampaan kertaan ja kun tästä asiakaspalvelusta kysyin, sain vastaukseksi että he lähettävät suosittuja tuotteita uudemman kerran tai jotain sinnepäin. Mä itse kutsun näitä uusintoja jämäpussukoiksi, sillä sitähän ne ovat. Siinä vaiheessa, kun reilun vuoden sisällä sama tuote pitää lähettää jollekulle kolme kertaa, ollaan mun mielestäni aika huonossa jamassa. Mä en ymmärrä näitä jämäpussukoita muutenkaan, mutta tää menee jo niin yli kuin olla voi. Käydään nyt kuitenkin läpi maaliskuun pussukka, sillä ei tää ihan pelkkää pettymystä kuitenkaan ollut:


Aloitetaan tällä ChapStickin Total Hydration Conditioning Lip Scrubilla, josta äsken jo puhuin. Tämä on huulia kuoriva ja kosteuttava kuorinta-aine, jonka olen siis saanut jo kaksi kertaa aiemminkin Lip Monthlysta. Kuorintateho on ihan hyvä ja tuotteen sisältämä kookosöljy takaa sen, että huulet tulevat kunnolla kosteutetuiksi. Kuorinta on kuitenkin hieman liian piparminttuinen ja raikas omaan makuuni, sillä mä en käytä edes viilentävän tunteen huulille jättäviä huulivoiteita enkä sen takia tästäkään pidä. Yksi purnukka mulla on avattuna, seuraavan annoin työkaverilleni ja tämä kolmas lähtee myös odottamaan sitä hetkeä, kun seuraavan kerran laitan kosmetiikkaa eteenpäin. Ei mun juttuni ja ärsyttää ihan periaatteestakin koko tuote.
Hinta: noin $4,50.


Ja vielä perään pussukan toinen iso pettymys eli Sormen Smearproof Lip Liner, jonka sain sävyssä 19 Tease. Todella kaunis hieman violettiin taittava ruskea sävy, jonka pitäisin kokoelmissani oikein mielelläni, mutta kun mä en edelleenkään tiedä miten tollasta neliskulmaista rajauskynää voi teroittaa. Voishan tota joo jollain puukolla alkaa veistellä teräväksi, mutta mä en ihan niin hifistelijä sentään näiden meikkien kanssa ole ja mun nikkarointitaidot on sen verran ruosteessa, että todennäköisesti menettäisin siinä puuhassa sormenpään jos toisenkin. Rajauskynä on hyvä ja se levittyy huulille kauniisti, mutta kaikki muu tässä onkin sitten epäkäytännöllistä. Tällainen on siis tullut Lip Monthlysta jo aiemmin ja sen viskasin roskiin heti sen jälkeen, kun olin sitä yrittänyt teroittaa hyvin huonolla lopputuloksella.
Hinta: noin $13,00.


Sitten siirrytään astetta positiivisempaan aiheeseen ja tähän Makeuprevuen Golden Glow Highlighteriin. Jauhemuodossa oleva highlighter on sävyltään hurjan kaunis kultainen shampanja ja sopii loistavasti vaalealle iholle. Tämä tuo mulle mieleen theBalmin ihanan Mary-Lou Manizerin, sillä sävyiltään nämä kaksi ovat hyvin lähellä toisiaan. Highlighter pöllyää jonkin verran, mutta siveltimellä saa kuitenkin suhteellisen näppärästi aseteltua tuotteen sinne, minne sen haluaakin. Tämän kanssa ei siis tarvitse pelätä, että koko naamaa kimaltaa ja kiiltelee, mutta pöllyämistä on selkeästi enemmän kuin useimmilla painetussa muodossa olevalla highlighterilla. Tällä saa hyvin kauniit ja myös korostukset, mutta pidän itse enemmän painetussa muodossa olevista korostustuotteista.
Hinta: noin $11,99.


Viimeisenä vielä Eco Lipsin Eco Tint Lip Balm, jonka sain sävyssä Rose Quartz. Tämä on kosteuttava ja pientä sävyä huulille antava huulivoide, joka sisältää mm. erilaisia öljyjä sekä kaakaovoita. Sävy ei huulilta juuri erotu, mutta pientä kiiltoa voide huulille kyllä antaa. Valitettavasti tämä lukeutuu samaan kastiin kuin tuo ylempänä oleva huultenkuorinta ja tämäkin saa huulilla aikaan sen viilentävän tunteen, jota itse inhoan. Mikäli sitä ei olisi, huulivoide pääsisi ihan ehdottomasti käyttöön, mutta mun mielestäni se tunne on sen verran epämiellyttävä, etten tätä halua käyttää. Harmi, sillä olisin toivonut edes yhden huulimeikkituotteen tässä pussukassa olevan itselleni mieluinen. No, aina ei voi voittaa!
Hinta: noin $4,49

Totta puhuen tästä pussukasta ei juuri jäänyt käteen mitään. Highlighter on ainut, jota tulen käyttämään, mutta ei sekään mitään kovin ihmeellisiä ajatuksia herättänyt. Arvoltaan pussukka oli tällä kertaa noin $34,00 eli suunnilleen puolet vähemmän kuin normaalisti. Tää olikin ehdottomasti kaikilla mahdollisilla tavoilla huonoin Lip Monthly, minkä olen saanut. Ensi kuun pussukalle annan vielä tilaisuuden, mutta jos se on edes puoliksikaan yhtä surkea kuin tämä, lopetan tilaukseni. Turhaan mä jatkuvasti rasitan hermojani ja ärsyynnyn näistä pussukoista, kun mun ei ole näitä mikään pakko itselleni tilata.

Mitä mieltä te olette sisällöstä? :)

18 kommenttia:

  1. Höh, tosi ikävää, että Lip Monthlyn sisältö on mennyt huonompaan suuntaan :( Itse oon nyt ollut vuoden verran Lip Monthlyä tilaamatta, mutta vielä vuosi sitten taso oli tosi hyvä!

    Toi on kyllä kauheeta jos yllätysboksin avaamista odottaa kauhunsekaisin tuntein :D Mulla oli samanlaiset fiilikset LivBoxista ennen tilauksen lopettamista pari vuotta sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nyt ne poisti ne infolappuset kokonaan, mikä hieman ärsyttää, mutta sisällöissä on kyllä ihan älyttömän suurta vaihtelua kuukausittain! Heh tiedän tunteen :D Mulla oli myös LivBox-aikoihin sama fiilis ennen kuin lopetin tilauksen. Onneksi Bette Box on selkeästi tasokkaampi ja sisällöt miellyttää paljon enemmän :)

      Poista
  2. Munkaan mielestä ei pitäisi lähettää pitkäaikaisille tilaajille kolmeen kertaan samaa tuotetta vuoden aikana vaikka olisivat kuinka suosittuja tuotteita. Harmi ettei tämänkään kuun pussukka ollut oikein mieleinen :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan. Mun mielestä tossa kohtaa olis hyvä katsoa, että onko tilaaja uusi vai vanha. Niille uusille voikin laittaa tällaisia tuotteita, mutta jos pitkäaikaistilaaja saa saman muutaman dollarin arvoisen tuotteen kolme kertaa niin ei hyvä :D Toivottavasti ensi kuun pussukka on parempi!

      Poista
  3. Samojen tuotteiden pyöriminen ei oikein sovi yllätysboksien ideaan, koska ei ne ole yllätyksiä vakkaritilaajille :D. Vähän sama kuin hampaidenhoitotuotteet Bette boxissa, niitä tulee melkein aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan noin ja kun heillä on ihan varmasti mahdollista selvittää, onko joku uusi tilaaja vai pitkäaikaistilaaja. Noi vanhat tuotteet voisi sitten lähettää niille uusille, kun mitä oon googlaillut niin ei kaikki tilaajat tota kuorintaa saaneet tässä kuussa.. Bette Boxista voisi kyllä poistua ne suuhygieniatuotteet, niitä tulee nykyään ihan liian usein, vaikka extratuotteita ovatkin!

      Poista
  4. Onpa ärsyttävä tuollainen "yllätyspussukka". Ei taida mennä ko. firmalla kovin hyvin, kun samoja tuotteita tuupataan pusseihin uudestaan ja uudestaan:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :/ Toi kuorintakin on vaan muutaman dollarin arvoinen niin kai se on vaan helppo sujauttaa osaan pussukoista niin pääsee vähän halvemmalla.. Toisaalta eihän toi Lip Monthly juuri mitään maksa eli ehkä noin edullisesta yllätyspussukasta voi välillä odottaakin jotain tällaista. Harmittaa se silti!

      Poista
  5. No voihan.. Mua alkaa ihan harmittaa sun puolestasi tämä, ei oo tosiaan kiva ja onhan se vähän outoakin että muka suosittuja, samoja tuotteita pistetään pienin väliajoin pussukoihin.. Olisihan tuo sellaisille satunaisille tilaajille ok, mutta kun on niitä pitkäaikaistilaajiakin.. Heille voisi katsoa sitten jotkut muut pussukat mun mielestä :')

    Kyllä mä lopettaisin tuon tilauksen, vaikkakin harmi koska toi kuulostaa ihan älyttömän kivalle. Eikö tuosta voisi kirjoittaa palautetta heille? Tai niin oot vissiin tehnytkin jos sait vastaukseksi että suositut tuotteet laitetaan useasti pussiin :D Odottelen innolla mitä ensikuussa tulee, josko ei olisi enää pettymys sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis nimenomaan juuri näin! Uusille tai satunnaisille tilaajille toi olis ihan ok, mutta kun mäkin oon melko kauan tätä tilannut jo :D Ei kaikki tota huultenkuorintaa saanut, mitä nyt oon googlaillut muiden pussukoita eli mulla kävi vaan tosi huono tuuri ton kanssa.

      Tää oli muuten hyvä, kun tosiaan laitoin pienessä kiukussa muutaman kuvan mun Instastoriesiin mm. sanoilla Wtf Lip Monthly ja sieltä kommentoitiin mulle sydän :DD Siis en tiiä olisko pitänyt itkeä vai nauraa, kun he laittoi mulle vaan ♥ kaiken sen jälkeen, mitä sinne kirjoitin.

      Poista
  6. Voi ei mikä floppipussi! Mä tilasin tätä joskus 2014-2015 ja muistan saaneeni tuon saman eco lips huulivoiteen tismalleen samassa sävyssä jo silloin, eli kauankohan sekin on siellä varastoissa pyörinyt? :( Ja missä on kaikki huulipunat??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin täähän kuulostaa hyvältä :D Toivottavasti toi on uutta erää eikä mikään neljä vuotta varastossa pyörinyt tuote.. Ja siis nimenomaan, Lip Monthlysta kuvittelisi saavansa niitä huulipunia ja tällä kertaa kaksi tuotetta oli jotain muuta kuin huulimeikkejä. Mun käsittääkseni periaatteena on ollut aiemmin se, että kolme tuotetta on huulimeikkejä ja yksi sitten mahdollisesti jokin muu. No, eipä ole enää :D

      Poista
  7. Tosi harmi kuulla, että sait taas tälläisen jämäpussukan ja pussista ei löytynyt yhtään sua miellyttävää huulituotetta :( Itse olisin kyllä pitänyt tästä pussista, mutta eipä kyllä muakaan hymyilyttäisi saada jo kolmatta kertaa samaa tuotetta ;(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eniten harmitti just toi, että sama tuote tuli mulle jo kolmatta kertaa :/ Varsinkin kun se oli sellanen, mistä en tykkää yhtään :D No ensi kuun pussukkaa odotellen!

      Poista
  8. No terve. Kevyen ankea meininki! Mä jotenkin aina pahoitan mieleni, kun luen tällaisia juttuja. Tällaisista turhakebokseista syntyy vaan ihan turhaa jätettä JA sulla menee rahaa hukkaan. Ärsyttää sun puolesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, vaikka toisaalta jos olisin nyt vasta aloittanut tilauksen niin ei tää niin iso pettymys olisi ollut :D Tai niinno, edelleen noista olis vaan toi highlighter jäänyt käyttöön, mutta mua harmitti tosiaan eniten se, että toi kuorinta tuli jo kolmatta kertaa.

      Poista
  9. Aika ikävä juttu, että jouduit taas pettymään tuohon :/ Enkä kyllä tajua miksi sama tuote tulee kolme kertaa :D No jokainen tavallaan. En itsekkää kokisi kovinkaan käytännölliseksi tuollaista huultenrajauskynää. Toivotaan, että ens kuussa olis parempi pussukka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en tajua mäkään :D Ja siis todennäköisestihän noita on vaan jäänyt heille varastoihin ja haluavat niistä eroon. En usko, että muutaman dollarin arvoinen tuote on mitään sen suurempaa suosiota aiheuttanut porukassa. Ensi kuun pussukalta odotan kyllä paljon, toivottavasti en joudu pettymään :)

      Poista

Kiitos kommentista!