torstai 5. lokakuuta 2023

Loppuneet kosmetiikkatuotteet | Syyskuu 2023

*Saatu ilmaistuote

Lokakuu on startannut jo muutama päivä sitten, ja nyt on aika käydä taas läpi edellisen kuukauden tyhjentyneet kosmetiikkapurkit. Olen pitänyt kirjaa kaikista loppuneista ja ajattelin vuoden vaihduttua tehdä pienen yhteenvedon siitä, mitä tuotteita mulla on loppunut minkäkin verran. Hauska myös verrata onko loppuneiden kokonaismäärä enemmän vai vähemmän kuin viime vuonna, jolloin se oli 186 tuotetta. Edellisvuonna mulla loppui hitusen enemmän, reilu 200 tuotetta, mutta veikkaan että tämän vuoden saldo tulee olemaan lähempänä tuota 186 tuotetta. Mutta tässä nyt on onneksi vielä kolme kuukautta aikaa kulutella purkkeja ja purnukoita tyhjäksi! Nyt katsotaan taas miniarviot kaikista loppuneista:

Meikit:

Anastasia Beverly Hills Brow Wiz Medium Brown. Mun ehdoton suosikkini kulmakynistä, ja tämähän on ainut mitä itse enää edes ostan. Rajaan tällä kulmani ja väritän kynällä niiden häntäosan, jonka jälkeen lisään vielä puuterista kulmaväriä kulmiini. Erinomainen tuote ja Medium Brown on sävynä itselleni aivan täydellinen, varsinkin nyt kun hiuksenikin ovat tummat. Edullisin mahdollinen tämä ei ole, mutta kun mulla kuluu näitä vuodessa noin kaksi kappaletta, en koe tätä sinänsä mitenkään kalliiksi tuotteeksi. Uusi on käytössä - jatkoon!

NYX Epic Ink Liner. Yksi suosikkieyelinerini, jonka ainut miinus on se, että eyeliner lähtee herkästi suttaantumaan silmän sisänurkasta. Muuten tämä olisi omaan makuuni aivan täydellinen, sillä näin helppokäyttöistä eyelineria ei toista ihan heti tule vastaan. Tai toki tussilinerit yleensäkin ovat helppokäyttöisiä, mutta tämä ei myöskään kuivahda heti 2-3 viikon käytön jälkeen, kuten monet muut. Uusi on ostettu, eli jatkoon menee totta kai.

KimChi Chic Beauty Stage Proof Matte Setting Spray. Mattaava meikinkiinnityssuihke, joka kiinnitti meikin hyvin ja poisti samalla mahdollisen liian puuterisen lopputuloksen kasvoilta. Ei tämä mattaavin tai paras suihke ollut, mitä olen käyttänyt, mutta koska oma ihoni ei juurikaan rasvoitu, tämä oli itselleni oikein hyvä. Voisin ehdottomasti ostaa tätä lisää, eli jatkoon.

IDUN Minerals Mineral Blush Havtorn*. Loppunut poskipuna!! Pannuprojektini etenee ja sain kuin sainkin tämän upean ruskean poskipunan loppumaan. Tämähän oli yksi suosikkiposkipunistani, joten vaikka olen iloinen tästä saavutuksesta (mulla kun ei poskipunia kovin usein lopu), olen samalla myös hieman harmissani siitä, etten tätä enää omista. Tätähän myydään toki edelleen ja aionkin jossain kohtaa ostaa uuden kappaleen tätä. Rakastan ruskeita poskipunia ja tämä oli ihan mielettömän kiva! Jatkoon siis menee.

Hiukset:

Four Reasons Color Shampoo. Mun suosikkishampooni, jota käytän vaikka hiukseni eivät värjätyt enää olekaan. En kuitenkaan näe mitään syytä sille, miksen tätä voisi edelleen käyttää, kun ei tästä mitään väriä hiuksiin kuitenkaan tule. Pesuteho on shampoolla hyvä, mutta hellävarainen, eikä se vedä hiuksia takkuun. Tuoksu on miellyttävä ja tätä löytyy multa aina. Uusi (jätti)pullo tuli taas hankittua Sokoksen 3+1 Päiviltä. Jatkoon!

Four Reasons Color Conditioner. Ja samaan sarjaan kuuluu myös tämä suosikkihoitoaineeni, jota olen käyttänyt jo ties miten monta pullollista. Tämä selvittää hiuksista mahdolliset takut helposti ja jättää hiukset pehmeiksi ja sileiksi. Ei tämä mikään supertuote ole, joten esimerkiksi syväpuhdistavan shampoon jälkeen käytän mieluummin hiusnaamiota, mutta ns. normaalissa käytössä tämä on itselleni varsin hyvä hoitoaine. Uusi pullo on jo käytössä, eli jatkoon.

Wella SP Hydrate Mask. Erittäin kosteuttava hiusnaamio, jota olen säästellyt "erikoistilanteisiin". Tämä kosteuttaa ja hoitaa hiuksia jo muutaman minuutin vaikutusajalla selvittäen myös mahdolliset takut hiuksista. Saman sarjan hoitoaine ei pääse likimainkaan samaan lopputulokseen, mutta tähän olen täysin ihastunut - jatkoon.

Kasvot:

Farmacy Beauty Green Clean Makeup Meltaway Cleansing Balm. Olen saanut tämän puhdistusbalmin Boxycharmista vuosia sitten, ja vihdoin nyt tänä kesänä korkkasin tämän käyttöön. Balmi poistaa meikit tehokkaasti, mutta pidän edelleen koostumuksen puolesta enemmän puhdistusöljyistä. Tässä oli mieto, hieman "vihreä" tuoksu, joka ei ollut suosikkini, mutta ei tosiaan lainkaan voimakas, joten tuoksu menetteli siltä osin. En usko, että tulen tätä uudestaan hankkimaan ainakaan ihan heti, mutta sinänsä itse tuotteessa ei puhdistutehojen osalta ollut mitään moitittavaa, eli sanon jatkoon.

Farmacy Beauty Filling Good Hyaluronic Acid Plumping Serum. Kosteuttava seerumi, joka sisältää mm. hunajaa ja propolista. Tämä on toinen pullo, jonka tätä ihanaa seerumia olen käyttänyt ja nyt harmittaa, ettei varastoissa enää ole lisää! Erinomainen itselleni varsinkin iltakäyttöön ja tämä auttoi kosteuttamaan ihoani oikein hyvin. Jatkoon menee!

Etude Moistfull Collagen Emulsion. Emulsiovoide kasvoille, joka toimi vähän ihon kunnosta, omasta fiiliksestä ja ulkoilman lämpötilasta riippuen niin päivä- kuin yövoiteena. Voide imeytyi ihoon kohtuu nopeasti ja kosteutti ihan kivasti varsinkin aamukäytössä. Iltaisin ihoni kaipaa monesti vähän tuhdimpaa ja kosteuttavampaa voidetta. Tämä oli ensikosketukseni tähän Etuden tuotesarjaan ja voisin hyvin ostaa tätä lisää - jatkoon.

2x Garnier Eye Make-up Remover 2in1. Ainut silmämeikinpoistoaine, jota olen vuosiin käyttänyt. Tällä lähtee helposti pois vedenkestäväkin silmämeikki enkä tätä toiseksi tuotteeksi enää vaihtaisi. Omat silmäni eivät ihan kaikkia vastaavia tuotteita kestä, mutta tämä ei ole koskaan aiheuttanut mitään ikäviä reaktioita. Jatkoo siis totta kai!

Missha Airy Fit Sheet Mask Shea Butter. Sheavoita sisältävä kosteuttava kangasnaamio, jonka seerumi oli maitomaista ja mukavan kosteuttavaa. Tämän kangas ei mielestäni ollut yhtä ohut kuin muissa aiemmin käyttämissäni Misshan naamioissa, mutta voin hyvin olla väärässä ja tuo maitomainen seerumi vaan hämäsi mua. Pidin tästä ja koin naamion kosteuttavaksi ja ihoa pehmentäväksi. Jatkoon siis menee.

Garnier Vitamin C Sheet Mask. Kirkastava ja kosteuttava sheet mask, josta on tullut yksi mun ehdoton suosikkini! Garnierin naamioiden istuvuus on erinomaisen hyvä ja tämäkin yksilö kosteuttaa ihoa oikein mukavasti. Näitä tulee käytettyä säännöllisesti, eli jatkoon menee.

Frudia My Orchard Squeeze Mask Mango. Ihoa kirkastava ja sen tekstuuria parantava kangasnaamio, joka sai mut itse asiassa pitämään Frudian sheet maskeista aiempaa enemmän. Olen tosiaan joskus sanonut, etteivät nämä ole suosikkejani, enkä niitä edelleenkään ehkä suosikeikseni kutsuisi, mutta tämä yksilö muutti mun käsitykseni Frudian kangasnaamioista positiivisempaan suuntaan. Pidin siitä kuinka tiiviisti naamio kasvoilleni asettui ja lopputuloksena oli ihanan pehmeä ja sileä iho. Jatkoon menee!

Vartalo, kädet & jalat:

Lavera Revitalising Body Wash Organic Orange & Organic Mint*. Appelsiinin ja mintun tuoksuinen suihkugeeli, joka on ehdottomasti suosikkini Laveran suihkugeeleistä. Tuoksu on ihanan raikas ja appelsiini toimii suihkugeeleissä aina. Myös minttu on mukavasti tuoksuteltavissa suihkugeelistä, eikä mulla ole tästä mitään huonoa sanottavaa. Jatkoon!

Tuttuja tuotteita näiden joukossa? :)

12 kommenttia:

  1. Kivasti loppuneita, Frudian naamioita pitäisi kyllä joskus koklata. En ole enää Epic Ink Lineria käyttänyt mutta muistan että se suttasi, ja se tussipää saattoi joskus rötvätä sitä tuotetta. Siitä Morphen linerista olen nyt tykännyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidä ihmeessä Frudian sheet maskit mielessä! Mä oon pelännyt noiden Epic Ink Linerien kanssa just sitä värin tuhrimista meikkaushetkellä siitä asti, kun kerroit että sulla noin sitä tehneet. Vielä ei oo onneksi sellaista yksilöä sattunut omalle kohdalle! Morphe pitää munkin testata :)

      Poista
  2. Farmacyn tuotteet on tuttuja, samoin kaikki sheet maskit :) Etuden Moistful Collagen on kyllä sellainen sarja, jsota tekisi mieli tilata kaikki tuotteet, tykkään sen tuoksusta, eikä tuotteetkaan huonoja ole :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Etudea mä haluaisin muutenkin testata enemmän, vaikuttaa hyvin kiinnostavalta brändiltä ja ennen kaikkea just tää Moistfull Collagen -sarja :)

      Poista
  3. Mulla on kokemusta vain Four Reasonsin Moisture-sarjan tuotteista, mutta niistä olen ainakin tykännyt tosi paljon. Voisi ihan hyvin tuota Color-sarjaa kokeilla. Wellan hiusnaamio kuulostaa ihanalta <3 Vaikka tuosta ei kokemusta, niin Wellan tuotteista olen yleensä tykännyt. Farmacyn seerumi on niin ihana, mutta mullakaan ei sitä valitettavasti enää ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Moisture-sarja mun on pitänyt kokeilla jo niin pitkään, mutta nytkin vaan lähti mukaan nää Color-sarjan tuotteet :D Ehkä mä ostan sellaset normikokoiset pullot ensin noista, vaikka oonkin muuten tykästynyt näihin jättikokoihin! Toi Farmacyn seerumin loppuminen kyllä hieman surettaa, vaikka eihän sekään toki korvaamaton tuote ole :)

      Poista
  4. Joitain tuttuja tuotteita vilahti ja tuo Laveran suihkugeeli kuulostaa herkulliselta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Lavera on ihana, ehdottomasti mun suosikkini brändin suihkugeeleistä, kun tykkään niin paljon appelsiinin tuoksusta kosmetiikassa<3

      Poista
  5. Ei ollut kuin Anastasia tuttu. Yksi mun suosikki kulmakynistä. Vaihtelen sen ja Sensain välillä usein. 😍

    VastaaPoista
  6. Ihania loppuneita tässä! Mulla on nyt se vedenkestävä lineri NYX:ltä ja se ei ole kyllä niin kiva tehdä rajauksia kuin Epic Ink liner, tykkään juuri tussimaisesta kärjestä. Tykkään myös Four Reasonsin omista tuotteista, mukavan tuoksuisia ja edullisia. Mulla taitaa olla nyt käytössä tuosta Etuden sarjasta käytössä vaahtoava kasvojenpesuaine, se on tosi kiva. Myös nuo kasvovoiteet ja muut sarjan tuotteet oli mielestäni super hyviä. Odottelen myös sitä mun ekaa päivää, kun hankin Laveran tuotteita käyttööni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onhan toi Epic Ink Liner helppoutensa puolesta ihan omaa luokkaansa, ei pärjää muut NYX:n linerit kyllä siinä tolle :) Etudea haluan kyllä ihan ehdottomasti kokeilla enemmän, kiva kun sultakin on saanut lukea arvioita eri tuotteista! Laveralle iso suositus, meikit ja vartalonhoitotuotteet on tosi kivoja heillä :)

      Poista

Kiitos kommentista!