sunnuntai 14. helmikuuta 2021

Luomiväripalettien karsintaa!

Tänään esittelen teille kymmenen luomiväripalettia, jotka karsin pois kokoelmastani. Mun on pitänyt jo varmaan vuoden ajan käydä kunnolla ja ajatuksella mun luomiväripalettikokoelmani läpi ja karsia sieltä pois sellaisia paletteja, joita en ole enää käyttänyt pitkiin aikoihin ja jotka eivät vain enää kiinnosta mua. Silloin tällöin yksittäisiä paletteja onkin tullut annettua eteenpäin enkä nytkään saanut karsittua pois niin montaa kuin olisin halunnut, mutta on kymmenen palettia sentään parempi kuin ei mitään! Mullahan olisi siis ollut vielä useampikin paletti, joista periaatteessa olisin voinut luopua, mutta jokin harasi vastaan enkä sitten raaskinutkaan. Esimerkiksi pari vanhinta Naked -palettiani olisi ehkä jo aika heittää pois, mutta kun ei raaski niin ei raaski. Muutamaa palettia haluan myös vielä testailla hieman enemmän ennen kuin mietin mitä niiden kanssa teen. Jo tämä kymmenen paletinkin karsinta tuli mulle kuitenkin enemmän kuin tarpeeseen, sillä mulla on loppunut palettien säilytystila jo jokin aikaa sitten. Nyt sain sitä siis edes hitusen lisää! Kerron seuraavaksi vielä lyhyet perustelut miksi paletit lähtevät eteenpäin.

Too Faced Chocolate Bon Bons on täynnä kauniita perussävyjä. Tästä paletista luopuminen tekee oikeasti tiukkaa ja mietinkin pitkään olenko ihan oikeasti valmis antamaan tämän eteenpäin. Lopulta tajusin, etten mä tätä oikeasti tarvitse kokoelmassani ja vaikka paletti onkin söpö, ei se riitä syyksi pitämään tätä. Pidän Too Facedin luomiväreistä, mutta kun tähän ei yksinkertaisesti tule tartuttua ja samat sävyt löytyvät myös muista paleteista, on aika laittaa tämä eteenpäin! 

Too Faced Semi-Sweet Chocolate Bar lähtee niin ikään eteenpäin. Tätä käytin itse asiassa melko ahkerasti jossain vaiheessa ja pidän tästäkin paletista. Mutta mulla on ruskeansävyisiä paletteja ihan hurjan paljon ja tämän on aika lähteä eteenpäin uuteen kotiin, jossa paletti toivottavasti pääsee kovemmalle käytölle. Jää mulle näistä suklaapaleteista sentään vielä aito ja alkuperäinen Chocolate Bar, josta en tunnesyistä osaisi varmasti luopua koskaan.

Dose Of Colorsin Sassy Siennas on tullut mulle jostain kauneusboksista ja olen palettia tainnut käyttää ehkä kerran tai pari. Laadussa ei ole mitään vikaa, mutta ehkä suurin ongelma tässä paletissa on sävyjen pieni määrä ja shimmerien puuttuminen. En tee käytännössä ikinä täysmattaa silmämeikkiä, joten olisin kaivannut tähän palettiin edes yhden vaalean shimmersävyn. Eteenpäin!

PÜR Cosmeticsin Festival Palette lähtee niin ikään eteenpäin. Mä käytin palettia ahkerasti yhdessä vaiheessa, kun se oli osa mun Project 10 Uses Rouletteani ja sain siitä ihan riittävästi silloin. Tässä on sinänsä kauniit sävyt ja laatukin ihan hyvä, mutta paletti ei enää vain puhuttele mua samalla tavalla kuin joskus aiemmin.

Dominique Cosmeticsin Celestial Thunder on todella, todella upea paletti, mutta tätäkään ei tule käytettyä. Paletti ei ole vielä edes mitenkään kovin vanha, joten senkin puoleen on parempi laittaa se eteenpäin tässä vaiheessa. Tällekin on löytynyt jo uusi koti ja toivon, että paletin tuleva omistaja ilahtuu tästä ja sävyt ovat hänelle mieluisat!

Wander Beautyn Wanderess Seascape on kuuden sävyn paletti, jossa on aivan ihania shimmersävyjä ja yksi keskiruskea mattasävy. Pidän paletista, mutta en saa tällä kokonaisia meikkejä tehtyä. Tai no saan toki, mutta melko yksipuolisia ja kaipaan tältä jotain vähän enemmän. Kaikessa yksinkertaisuudessaan mulla ei vain ole tälle tarvetta, eli eteenpäin menee.

Space Case Cosmeticsin Custom Palette lähtee eteenpäin ihan siitä syystä, etten ole paletin saamisen jälkeen koskenut tähän kertaakaan. Swatchasin sävyt, mutta luomille en muista näitä laittaneeni kertaakaan. Paletista löytyy neljä shimmersävyä, joista kolme on hyvinkin samankaltaisia keskenään eikä tähän vain tule tartuttua. Parempi siis antaa pois.

BH Cosmeticsin Carli Bybel Palette sisältää sekä luomivärejä että highlightereita. Tässä on todella kauniita perussävyjä ja esimerkiksi alimman rivin highlighterit ovat todella kauniita. En kuitenkaan edes muista milloin olisin tähän palettiin edellisen kerran koskenut. Lisäksi tällä alkaa olla ikää jo sen verran paljon, etten tiedä viitsinkö tätä antaa edes eteenpäin vai laitanko suosiolla poistoon tämän. Kiva paletti ja hintaansa nähden myös laadukas, mutta ei vaan tule enää käytettyä.

Phase Zero Bare Necessities on Goodieboxin antia ja koko paletissa on oikeastaan vain yksi sävy, josta alunperinkin olin innoissani - alarivin kaunis persikkasävy. Olen sitä käyttänyt muutaman kerran ja paletin muita sävyjä lähinnä swatchaillut, joten en näe järkeväksi pitää tätä itselläni. Ihan ok paletti, mutta ei ihan sitä, mistä itse eniten pidän.

Ace Beauten Grandiose Palette on ollut yksi mun suosikeistani jossain vaiheessa, mutta nyt yritin tammikuussa käyttää tätä ja tajusin, ettei paletti enää ole mulle yhtä mieluinen kuin joskus aiemmin. Mulla on Ace Beautelta ihan loistava Scarlet Dusk niminen luomiväripaletti, josta en sen sijaan mistään hinnasta luopuisi, joten tämä lähtee eteenpäin.

Luomivärien karsinta ei ole mulle helppoa. Itse asiassa se on huomattavasti vaikeampaa kuin muiden meikkituotteiden karsiminen. Mietin vielä tätäkin postausta kirjoittaessa, että olenko ihan oikeasti valmis luopumaan näistä kaikista, mutta onneksi olen ison osan jo luvannut eteenpäin, eli en voi enää perääntyä! Enkä siis todellisuudessa edes haluaisi perääntyä, mutta jahkailu kertoo vaan siitä, ettei tää ole mulle ollenkaan helppoa.

Onko teillä tapana antaa turhaa kosmetiikkaa eteenpäin? Entä löytyykö teiltä mahdollisesti joku postauksen paleteista? :)

16 kommenttia:

  1. Hyvä on kyllä välillä tehdä vähän kaappien siivousta. Teen sitä itsekin ja varsinkin palettien osalta mulla tahtoo tilanne aina karata käsistä kun niitä tulee niin paljon noiden Jenkki boksien ja add-onien kautta. Yleensä testailen ja jos ei sävyt ja koostumus kolahda niin pistän heti eteenpäin, koska tila on niin rajallinen :D

    Nuo Too faced paletit on kyllä ihania, mutta hyvin perussävyjähän noissa tosiaan on, mitä varmasti monista muistakin paleteista löytyy. Itsekin olen näistä sun paleteista laittanut eteenpäin tuon dose of colorsin (koska en käytä pelkkää mattaa ikinä silmissä), PÜRin (koska meni hermo niihin irtoglittereihin jotka ei pysyneet luomilla ollenkaan), space casen (koska en vaan kokenut käyttäjäystävälliseksi mattasävyjen puuttumisen takia) ja viimeisimpänä tuon goodiebox paletin. Monia paletteja eteenpäin laittaessa tulee kyllä se haikeus että mitä jos pitäis kuitenkin, mutta järki on pakko ottaa käteen kun löytyy kaapeista jo valmiiksi niin monta palettia mitä ei ikinä ehdi edes käyttää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä, bokseista tulee yleensä ainakin se yksi paletti/kuukausi ja jos sekä Boxycharmista että Ipsystä tulee niin niitä on jo kaksi :D Se tekee vuositasolla aika monta palettia, vaikkei niitä ostaisi itse yhtäkään. Mä jotenkin yritän noitakin aika pitkälle säästää ja katsoa, josko sittenkin innostuisin enemmän niistä vielä alkuhuuman jälkeenkin. Mutta joo, oon kyllä itsekin antanut pois ja arponut aika monta palettia, jotka on tulleet bokseista :D

      Mä en muista testasinko tosta PÜR:n paletista ikinä niitä glittersävyjä, kun jotenkin koin ne aika irrallisiksi koko paletissa. Ei mätsännyt oikein muihin sävyihin ja tykkäsin enemmän noista ruskeista sävyistä! Pitäisi itsekin koittaa ajatella järjellä näiden palettien kanssa eikä haikailla ja surkutella turhaan niiden perään, mutta minkäs sille voi, kun aina se on yhtä vaikeeta luopua näistä :'D

      Poista
  2. Mä ostan niin harvakseltaan paletteja, että toistaiseksi on mahtunut meikkilaatikkoon, mutta kaikki uudet ostokset tehtävä harkisin juuri siksi että nuo vie kohtuullisen paljon tilaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on tosi hyvä ja tossa pisteessä haluaisin itsekin joskus olla! Mulla on tällä hetkellä ihan liikaa paletteja sen säilytyksen kannalta ja myös ottaen huomioon kuinka rajallisesti niitä voi kuitenkin loppujen lopuksi käyttää.. Vuosikin on aika lyhyt aika loppujen lopuksi eikä siinä kovin monesti ehdi yhtä palettia käyttämään, jos kaikkia koittaisi vaikka vuorotella :D

      Poista
  3. Mun pitäisi kans käydä omat palettilaatikot läpi jossain vaiheessa, mutta ongelmana on kans just se, ettei millään raaskisi joistain luopua :D Toistaiseksi paletit mahtuu vielä niille varattuihin laatikoihin, mutta mulle ois ainakin pari uutta palettia tulossa, niin en tiedä loppuuko säilytystila niiden kohdalla. Sä sait kyllä hyvin näitä karsittua!

    Muutama tuttu palettikin sieltä löytyi :) Mulla on tuo BoxyCharmista tullut Dominique Cosmeticsin paletti ja tykkään siitä kovasti. Vähän haasteellinen vain noiden sävyjen puolesta, kun siinä on niin monta noita kirkkaita sävyjä eikä niitä meikkiyhdistelmiä loppujen lopuksi ihan hirveästi ole. Dose of Colorsilta on kans tuollainen pieni mattapaletti, mutta eri sävyssä. Mulla on siinä vain ruskeita sävyjä ja yksi vaalea luomiväri, jotka on tosi hyviä häivytykseen, niin olen sitä yhdistellyt sitten esimerkiksi irtonappeina oleviin kimallesävyihin tai sellaisiin paletteihin, joissa ei niitä häivytyssävyjä oikein ole. En aluksi oikein tykännyt siitä ruskeasta sävymaailmasta, kun olisin toivonut juurikin vaikka tuota Sassy Siennas -palettia, mutta jälkeenpäin olen kyllä ollut iloinen siitä, että sen ruskean sain. Siinä kun on pari aivan täydellistä häivytyssävyä :) Luulen että mullakin olisi jäänyt tuo Sassy Siennas -paletti aika vähälle käytölle :/ Tuo Goodieboxin paletti on mun mielestä aivan surkea ja pitäisi laittaa se kans eteenpäin tai yrittää irrottaa pari nappia magneettipalettiin. Oon muutaman kerran sitä käyttänyt, mutta mulla menee hermot aina sen kanssa kun noista muutamista kiiltävistä napeista ei saa juuri mitään irti vaikka kuinka hankaisi.

    Noita Too Facedin suklaapaletteja joskus himoitsin, kun ne näyttivät mielestäni tosi kivoilta, mutta en sitten koskaan hankkinut. Noissa on kuitenkin loppujen lopuksi aika tavalliset sävyt plus pari kirkasta tehostesävyä, niin luulen että noita sävyjä löytyy muistakin paleteista aika paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun on pitänyt jo pitkään hankkia vähän lisää säilytystilaa/muuttaa ylipäätään näitä mun meikkipöydän juttuja, mutten oo vielä viitsinyt. Enkä tiedä viitsinkö edes, kun suunnitellaan perheenlisäystä ja jos se joskus toteutuu, joudutaan kuitenkin fiksaamaan sisustusta. Turha siis ehkä ennen sitä lähteä kauheesti mitään muuttamaan, jos sitten täytyy taas muuttaa uudestaan vähän kaikkea :D Toivottavasti sun uudet paletit mahtuu hyvin säilytykseen!

      Mä luulen, että olisin itse pitänyt enemmän just siitä ruskeansävyisestä Dose Of Colorsin paletista, kun niitä tulee käytettyä ehdottomasti enemmän kuin tällaisia oranssihtavia. Goodieboxin mukana tullut paletti ei kyllä saa multakaan kehuja mitenkään turhan paljon. Tossa on pari tosi kivaa ja kaunista sävyä, mutta muistan itsekin kuinka swatchaillessa osa sävyistä vaikutti tosi huonoilta :/ TF:n paletit on varmaan omana aikanaan olleet tosi upeita, silleen yleisellä tasolla ajateltuna, samoin kuin ekat Naked paletit. Nykyään kun paletteja on miljoonia ja koko ajan tulee lisää, ei noi enää oikein erotu joukosta, vaikka tosi ihania periaatteessa onkin! Laatu on toki hyvä noissa, parempi mun mielestä kuin niissä ekoissa Nakedeissä, mutta onhan noissakin kahdessa paletissa aika "tavalliset" sävyt, jotka tosin varmasti on monien mieleen just sen takia :)

      Poista
  4. Mä tein tälläisen postauksen, listasin 25 palettia parhaimmasta huonoimpaan. Ja arvaa mikä on paras nudepalettini? No tuo Chocolate Bon Bons <3 se on ihana ja tosi rakas mulle!
    https://charmingnails.blogspot.com/2021/02/25-palettia-huonoimmasta-parhaimpaan.html

    Nuo muut paletit ei ole mulle tuttuja paitsi tuo Goodieboxissa tullut, sen laitoin itsekin kiertoon. Aika tavanomaiset vaikkakin turvalliset sävyt, mutta ei mulla tule tuollaisiin randomeihin tartuttua. Silloin kun tein tuota ranking postausta, kävin läpi luomivärejäni ja tosi paljon pistin kiertoon. Joitain paletteja säilyttelin yhden-kahden kivan värin takia tai joitakin en ollut oikeasti enää vuosiin käyttänyt. Järjestelin kans kaikki meikkini uuteen järjestykseen että tulis joten tartuttua muihinkin kuin tuttuun ja turvallisiin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy käydä lukemassa toi sun postaus heti huomenna, kun mulla on koko aamupäivä aikaa rauhassa lueskella muiden postauksia<3 Chocolate Bon Bons on kaunis ja todella hyvä, mutta mulla niin vähällä käytöllä, että nyt se saa onneksi uuden kodin itselleen :) Toi kuulostaa tosi tutulta, että joku paletti tulee säilytettyä, koska siinä on just vaikkapa pari ihanaa sävyä, mutta muuten paletti ei pääse käyttöön. Toki nekin sävyt voisi irrottaa ja siirtää magneettipalettiin, mutta toistaiseksi en oo jaksanut ikinä tehdä niin :D Toi on hyvä vinkki, että muuttaa meikkien järjestystä ja tuo etualalle niitä, joihin ei niin usein tule tartuttua!

      Poista
  5. Mulle on jostain syystä myös tosi vaikea luopua paleteista ja niinpä niitä onkin kertynyt. Tuohon Tainan palettipostaukseen just kommentoin, että useimmin tulee tartuttua ColourPopin paletteihin ja niissä harvemmin on tarvinnut laatuunkaan pettyä. Sen sijaan ABH:n ja UD:n paletit makaa koskemattomina laatikoissa:D Täytyis ihan ottaa projektiksi ottaa pakolla näitä unohtuneita käyttöön ja jos se ei sittenkään onnistu, niin se varmaan kertoo, että on aika luopua niistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ColourPopin paletit on tosi kauniita! Mulla ei ole kuin yksi heidän paletti, mutta se on aivan ihana ja lisääkin varmasti hankkisin, mikäli tää palettikokoelma ei olisi nyt jo liian suuri :D Toi kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Sitten ainakin näet onko ne paletit sellaisia, jotka haluat jatkossakin pitää kokoelmissa vai onko parempi laittaa ne pois viemästä tilaa :)

      Poista
  6. Miulta löytyy tuo Pür Festival paletti :)

    Dominiquen paletti tuli joskus, mutta annoin sen eteenpäin, muistelisin Dose of Colorsin paletin myös tulleen, mutta eri sävyssä ja pistin senkin eteenpäin kerran kokeiltuani. Oli kyllä todella runsaspigmenttinen paletti, joka ei ahkeralla käytölläkään ihan heti loppuisi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis toi Dose Of Colorsin paletti on kyllä just sellanen, mitä saisi käyttää ikuisuuden ennen kuin tulisi edes pannu näkyville yhdestäkään sävystä :D Laatu on tosi hyvä tossa, mutta kun ei tule käytettyä niin parempi laittaa eteenpäin!

      Poista
  7. Annan usein jo ennenkun avaan pois tuotteet joista olen varma etten tule käyttämään. Palettien osalta pari kertaa tulee jokaista kokeltua mutta kaikki eivät vaan jää loppuelämän käyttöön. Paletteja mulla onkin kyllä onneksi vähän joten niitä ei ole tarvinnut juurikaan lahjoitella eteenpäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kuulostaa fiksulta, turha avata ja ottaa käyttöön tuotteita, joista tietää ettei tule pitämään. Avaamattomat ja käyttämättömät tuotteet on kuitenkin aina kivempi laittaa kiertoon!

      Poista
  8. Vaikka Too Facedin paletit on ihania ja mulla on itselläänkin pari niitä ollut. Enää en ostaisi ja syy on se, että mitä järkeä on tehdä luomiväreistä tuoksuvia (tässä tapauksessa vielä voimakkaasti). Todella inhaa ajatellakin, että laittaa hajustettua sy-iholle, asia, johon en aiemmin paljoa ajatuksiani uhrannut. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ookaan tota itse asiassa aiemmin edes ajatellut, mutta oot ihan oikeessa! Noissa on tosi voimakas tuoksu, varsinkin silloin kun paletit oli uusia, ja mäkin vaan aina ajattelin että vitsit miten ihanaa kun paletti tuoksuu suklaalta :D Nojoo eipä ole tullut mietittyä tota, ettei sinne sy-alueelle välttämättä tarvitsis tunkea hajustettuja luomivärejä..

      Poista

Kiitos kommentista!