perjantai 11. marraskuuta 2022

Kun kosmetiikka ahdistaa kauneusbloggaajaa

Moi! Marraskuu alkaa lähestyä puoltaväliä ja tällä hetkellä "kärsin" itse melkoisesta kosmetiikka-ahdistuksesta, josta ajattelin nyt kirjoitella teille vähän enemmän, kun luonnonvalokaan ei taas tällä hetkellä oikein riitä tuotekuvailua varten. Musta tuntuu, että puolet mun postauksistani on tätänykyä vain yleistä höpöttelyä, mutta koitan taas saada jonain aurinkoisena tai ainakin valoisampana päivänä kuvailtua enemmän niin saadaan muutakin sisältöä tänne blogiin! Mainitsin jo Kosmetiikan aakkoset -postauksessa tuntevani pienoista ähkyä kosmetiikan suhteen, ja se on vain pahentunut entisestään. Mitä tällä kosmetiikka-ahdistuksella sitten oikein tarkoitan?

Mun kiinnostukseni kosmetiikkaa, meikkejä ja esimerkiksi ihonhoitoa kohtaan ei ole kadonnut mihinkään. Rakastan meikkaamista ja sitä, kun saan hoitaa ihoani ja käyttää kosmetiikkaa. Intoni bloggaamiseen tai muiden kauneusblogien lukemiseen ei myöskään ole hävinnyt, vaikka aikaa tälle harrastukselle onkin nykyään aiempaa vähemmän. Ahdistus kumpuaa kosmetiikkamäärästä, joka mulla kotona on. Tämä realisoitui siinä vaiheessa, kun laskin Meikkikokoelmani lukuina -postausta varten meikkieni määrän ja tajusin omistavani meikkejä paljon enemmän kuin haluaisin. En ole enää vuosiin haaveillut samanlaisesta valtaisasta meikkikokoelmasta, joka oli haaveinani aloittaessani bloggaamisen. Muistan kuinka ihanaa oli pikkuhiljaa kartuttaa omaa kokoelmaa suuremmaksi, tuhlata kuukaudessa satoja euroja uusiin meikkeihin ja nähdä miten meikkipöydän laatikot täyttyvät toinen toistaan ihanimmilla tuotteilla. Seurasin uutuusten julkaisuja ja olin haukkana paikalla tilaamassa tubettajien ja muiden bloggaajien suosittelemia tuotteita. 

Jossain vaiheessa tämä muuttui enkä enää nähnyt järkeä ostaa koko ajan uutta. Uudet meikit olivat lähinnä enää korvaavia tuotteita loppuneille, kuten nopeasti kuluvia ripsivärejä, eyelinereita ja kulmakyniä. Sain myös useamman vuoden ajan kahdesta kauneusbokseista joka kuukausi kasan meikkejä, joten eihän mulla olisi enää ollut edes aikaa testata vielä niitä itse ostamiani, mikäli olisin uusia meikkejä ostanut vielä samalla tavalla kuin ennen. Pidin kuitenkin siitä, että niitä meikkejä ja muuta kosmetiikkaa tuli kauneusbokseista. Ihonhoidon osalta koin esimerkiksi jonkinlaista tyydytystä tietäessäni, että mulla on varastot pullollaan avaamattomia voiteita ja muita. Tuntui hyvältä tietää, että sieltä voin milloin tahansa käydä nappaamassa minkä tahansa haluamani purkin käyttöön ja vaalin niitä kuin kalliimpia aarteitani.

Käännekohta tähän hamstraamiseen tuli oikeastaan kesäkuussa, kun annoin ison kasan ihonhoitotuotteitani siskolleni. Hän kävi varastojani läpi, valitsi sieltä mieluisia ja mä blokkasin niistä sitten pois ne, joita en halunnut antaa. Mutta siis jo se, että oikeasti luovuin melko suurestakin määrästä tuotteita, oli mulle iso juttu. En edes tiedä miksi olen pitänyt tuota varastoani jotenkin pyhänä enkä ole aiemmin oikein suostunut niistä luopumaan, vaikka olen aina tiennyt, etten kaikkea ehdi kuitenkaan käyttää itse. Yhä edelleen mulla on varastoissa omaa käyttöä varten aivan liikaa tuotteita ja seuraava etappi olisikin käydä läpi ne varastot, laskea kaikki tuotteet ylös, valikoida parhaat päältä ja antaa osa pois. Mua pelottaa tämä jo nyt, sillä tiedän että tämä kaikki todennäköisesti vain lisää tätä kosmeähkyäni, kun saan konkreettiset luvut siitä, kuinka paljon mulla noita rasvapurkkeja oikein on. Toisaalta ehkä sitä vähän helpottaa se, että aikomus olisi myös luopua osasta ja silloinhan se purkkimäärä vähenee.

Purkkien vähenemistä edesauttaa myös se, että päätin viime yönä lopettaa joulukuun jälkeen myös viimeisen kauneusboksini, Ipsy Plussan, tilaamisen. Mä pidän kyseisestä kauneusboksista ja kauneusboksit ovat olleet "mun juttuni" jo ties kuinka kauan. Maksoin kuitenkin viime yönä boksia Suomeen lähettäessäni toimituskuluja yhteensä melkein 37 euroa eikä kyseessä ollut edes mikään järin painava boksi. En tiedä mitä toimituskuluille on taas tapahtunut, kun niiden hinta on pompannut ylöspäin tällä tavalla, mutta olen nyt maksanut boksistani aika tarkalleen sen 70 euroa ja vielä on alvit ja muut maksamatta. Lopullinen summa on siis jo heittämällä sen 80 euroa, enkä todellakaan halua yhdestä kauneusboksista maksaa moisia summia. Vuodenvaihteeseen on hyvä lopettaa tilaus ja aloittaa vuosi 2023 sitten tavallaan kuin puhtaalta pöydältä.

Oman osansa tähän tekee vielä se, että jossain vaiheessa meidän täytyy ruveta miettimään uudestaan miten asuntomme sisustamme. Vauva nukkuu tällä hetkellä siis pinnasängyssä meidän makkarissa, jonka lisäksi meillä on myös toinen makuuhuone tässä kolmiossa. Toisesta huoneesta löytyy mun suurehko meikkipöytäni, kaksi tietokonepöytää tietokoneineen sekä kaksi Ikean Malm-lipastoa ja tilaa esimerkiksi pyykkitelineelle, vaunukopalle ja vauvan turvakaukalolle. Jossain vaiheessa koittaa kuitenkin aika, kun vauva siirtyy pois meidän makkaristamme tähän toiseen huoneeseen ja jostain on joko luovuttava tai jonkun on siirryttävä. Todennäköisesti mun pöytäkone saa lähteä ja mulle hankitaan mahdollisesti läppäri, mikä jo ajatuksena tuntuu kamalalta, mutta onhan miehen pöytäkone mulla myös käytettävissä ja varmasti siihen läppäriinkin totun. Mies siis harrastaa tietokonejuttuja ja pelaamista, ja hänen koneensa sisältä löytyy tuhansien eurojen arvoisia komponentteja, joten on sanomattakin selvää, että mun pöytäkone saa lähteä, jos jostain on luovuttava. Meikkipöytäni kohtalo mua kuitenkin eniten mietityttää, sillä sekin saa todennäköisesti tässä kohtaa siirron ja joudun myös ostamaan nykyistä pienemmän pöydän. Eikä tätä nykyistä meikkimäärää ole toivoakaan saada mahtumaan esimerkiksi puolta pienempään, joten jostain on karsittava.

En tiedä miten tämä kaikki tulee näkymään blogissa, mutta jollain tavalla varmasti. Haluaisinkin kysyä teiltä kiinnostaisiko teitä olla mukana seuraamassa projektiani vähentää kosmetiikkani määrää? Haluatteko esimerkiksi tietää kuinka paljon multa löytyy varastoista tuotteita ja minkälaisia? Entä kiinnostaako karsintapostaukset esimerkiksi huulipunien osalta? Mun täytyy alkaa kehitellä jotain projekteja ensi vuodelle ja tällä hetkellä esimerkiksi meikkeihin liittyen olen ajatellut taas meikkilaatikkoa sekä esimerkiksi postaussarjaa, jossa kävisin luomiväripalettejani läpi silmämeikkikuvien kera. Pannuprojekteja tyylillä "23 loppuun vuonna 2023" haluaisin myös aloitella ja meikkien suhteen olisi hauska taas kierrättää kokoelmaa Project 10 Uses Rouletten kanssa. Tiedän toki, etten saa samanaikaisesti toteutettua näitä kaikkia, mutta nyt haluaisinkin kuulla myös teidän mielipiteenne - mikä teitä kiinnostaisi? Toki kuulen mielelläni myös sen, jos pannuttelut, karsimiset, meikkilaatikot sun muut eivät teitä kiinnosta lainkaan, mutta jotain tällaista on ehdottomasti luvassa ensi vuodelle.

Sana on vapaa! Ja kivaa viikonloppua kaikille teille ♥

27 kommenttia:

  1. Kyllä kiinnostaa!

    VastaaPoista
  2. Kiinnostaa kyllä kaikki mitä mainitsit! Karsiminen myös. Mullakin tuli yhdessä vaiheessa kosmeähky kaiken maailman rasvapurkkien sun muiden hoitotuotteiden kanssa, mut pikku hiljaa ku on vaan käytellyt pois ja vähentänyt ostamista on kaapit tyhjentynyt. Myös joulukalenteri ja boksien tilaaminen on jäänyt koska aina siellä on sellaista, mitä ei käytä eikä kuitenkaan osaa luopua, kun luulee että tulee joskus tarpeeseen. 😅

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin varmasti lähtee mukavasti noi varastot hupenemaan, kun ei tule enää kauaa noita bokseja enkä esimerkiksi joulukalenteriakaan tänä vuonna hankkinut :) Kasvovoiteita mulla vaan on niin älytön määrä, että jostain on hyvä luopua ja karsia pois :D Kiva että sullakin on varastot vähentyneet ja kosmeähky sitä myöten varmasti vähän helpottanut<3

      Poista
  3. Kyllä kiinnostaa ja ymmärrän ähkyn. Mulla on kans ähkyä oman kosmetiikan ostelun ja kaappien pursuamisen kanssa. Laskin vuosi sitten kaikki kosmetiikkani ja koitin aloittaa älä osta mitään vuoden, mikä kaatui ihan heti. Muutamaa pannuprojektiakin on tullut tehtyä Ja yritän ens vuonna jotain projektia taas. Tykkäisin kyllä lukea Project 10 uses ja samoin meikkilaatikko kuukausittain.. Ja kaikki kosmetiikan karsiminen ja ne numerot kiinnostaa tosi paljon. Katsotaan mitä kaikkea keksit ja innostut tekemään. Aion kyllä seurata ja ottaa ideoita. Toi Ipsyn ja Boxycharmin lopettaminen on kyllä iso juttu sulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tollanen ehdottomuus, kuten no buy, ei oikein sovi mullekaan. Sen takia koitin viime vuonna low buyta ja sallin itselleni kuitenkin jonkin verran ostoja, mutta totta puhuen en tuskin muutenkaan olisi juuri enempää ostanut. Täysi ostokielto saisi mutkin varmasti sortumaan, valitettavasti. Kiva että sullakin on suunnitteilla jokin projekti ensi vuodella ja seuraisit mieluusti myös mun projekteja! Tule ihmeessä kertomaan sitten miten sun oma projekti tai projektit etenevät, jos niitä aiot aloittaa<3 Ja joo, kauneusboksien tilaamisen lopettaminen on mulle todella iso asia, itse asiassa oon vieläkin aika hämmentynyt siitä, että ylipäätään pystyin ton päätöksen tekemään :D

      Poista
  4. Joo kiinnostaa, itsellä ihan samat fiilikset siitä että kaapit tursuaa tuotteita joita en edes ehdi käyttää. Oon nyt ottanu projektiksi käyttää niitä tuolta pois vaikka sitten vartalon iholla, ja tää on tosi tyydyttävää saada heitellä tyhjiä puteleita roskiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo hei täytyykin pitää toi mielessä! Mullahan on esimerkiksi silmänympärysvoiteita niin paljon, että varmaan jotain olisi hyvä koittaa käyttää ihan koko kasvoilla. Toisaalta mulla on myös kasvovoiteita liikaa, eli ehkä kokeilen niitä sitten kropalla, kiitos siis vinkistä :D ♥

      Poista
  5. Kiinnostaa kuulla kaikenlaiset projektit. Tiiä vaikka itsekin innostuu ;) Jotenkin tuo "23 tuotetta loppuun 2023" kuulostaa mielenkiintoiselta, ruetaanko yhdessä siihen? Ihonhoitoa ja tukkatuotteita mulla ei hirveää määrää ole, just sillee että saan aina uuden tilalle jos joku loppuu mutta esim misellivettä ei ole yhtään jemmassa, eikä tiettyjä hoitoaineita. Meikeistä ei puhuta, niitä mulla on liikaa etenkin luomiväripaletteja mutta mulle tuo suunnattoman ilon tehdä joka päivä kiva silmämeikki.
    Ymmärrän siis ähkyn. Ja ihan hyvä päätös lopettaa viimeinenkin boxi, uskon että tuli sellainen helpotuksen tunne. Saa nähdä miten pitkään itse tilaan kun niin pirun kallis koko ajan ja tää 70 e on kyllä tosi kipurajoilla jo nyt. Olen itse karsinut tässä vuosien mittaan järkyttävän määrän kosmetiikkaa pois. Kynsilakkoja antanut ihan kassikaupalla pois, samaten meikkejä. Yritän nykyään olla tarkempi että ostan vaikka kalliimpaa mutta maltilla. Joulukalentereistakin tulee kamalasti tavaraa! Osan laitan kyllä eteenpäin jos en tykkää.
    Mullahan on ollut läppäri jo vuosia enkä todellakaan kaipaa pöytäkonetta, se vie vaan kamalasti tilaa. Läppäri on tosi kätevä vaikka tämäkin on vanha, kerran kastunut mutta vielä pelittää ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ehdottomasti ruvetaan! Olis tosi mielenkiintoista seurata sullakin tota 23 loppuun vuonna 2023 -projektia :) Näissäkin täytyy joo muistaa, että meikit ja kosmetiikka ylipäätään on kuitenkin meille molemmille harrastus, eikä harrastustoiminnassa aina mennä "järki edellä", mikä selittää just vaikka sunkin ison luomivärikokoelman ja mulla taas vaikka just noi varastoissa löytyvät kasvovoidepurnukat. Ei mullakaan kuitenkaan ole tarkoitus saada esimerkiksi kaikkia luomivärejäni käytettyä loppuun, kuten ei taatusti sullekaan, ja osaa pidän kokoelmissa ihan tunnesyistäkin.

      Boksien hinnat on ihan liikaa nykyään.. Olisi edes sen 50-60 euroa kuussa niin voisi tilata, mutta kun boksit itsessään nousee, toimitusmaksut nousee ja sitä myöten alvien määrä nousee. Harmittaa, ettei noita saa enää puoliksikaan sillä hinnalla kuin joskus aiemmin, mutta ei voi mitään. Ehkä joku päivä taas innostun tilaamaan noita, kun kaapit alkaa näyttää tyhjemmiltä :D Voin vain kuvitella miten paljon sultakin on lähtenyt tavaraa eteenpäin ja hyvähän se onkin antaa/myydä pois sellaisia, mitä ei itse tarvitse!

      Pöytäkone kieltämättä vie tilaa, mutta tääkin on mulle jotenkin tosi vaikea asia, kun mulle tietokone on aina ollut jotenkin tosi "henkilökohtainen" asia enkä tästä koneesta haluaisi luopua. Ei oo siis mitään syytä miksei läppärikin voisi olla ihan yhtä lailla mun ja vain mun, mutta onhan se taas uusi ja tykkään niin tästä nykyisestä, etten haluaisi mitään uutta :'D

      Poista
    2. Kyllä sä totut siihen läppäriin <3 meni mullakin aikansa, etenkin kun oli jotenkin erilaiset näytöt molemmissa, läppärissä paljon kirkkaampi niin tuntui että miltähän kaikki blogikuvat näyttää...mutta en tod kaipaa enää pöytäkonen rohjaketta ;) Selvä, valitsen 23 meikkiä mitkä haluan käyttää pois ensi vuoden aikana! Jännää alkaa tälläisen projektiin :)

      Poista
    3. Veikkaan että siinä käy just silleen, että jossain vaiheessa ihmettelen miten oon koskaan voinut mitään kömpelöä pöytäkonetta edes haluta käyttää :D

      Mun on pakko napata mukaan myös ihonhoitoa yms. kuten mulla aiemminkin on ollut! Meikeistä sitten esimerkiksi pannuja näkyviin ja huulimeikkien osalta loppuneita mun kohdallani :)

      Poista
  6. Kiinnostaa. Bokseista varmasti kertyy äkkiä tuotteita. Sen takia olen toppuutellut itseäni boksien suhteen. Siitä huolimatta kosmetiikkaa on kyllä kertynyt roimasti omiinkin laatikoihin. Ehkä ensi vuoden aikana niitä saisi kulutettua pois. Ja kyllähän ne kuluvatkin, kunhan ei ostaisi uusia tilalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Boksit kerryttää kyllä tosi paljon tuotteita, vaikka niistä osan antaisi pois. Toki noiden hinnatkin on nykyään niin kovat, ettei ihan hirveesti sen takia tee mieli antaa mitään pois, kun jotenkin sitä ajattelee, ettei rahoilleen enää saa vastinetta, jos osasta menee luopumaan. Pitää vaan koittaa tsempata ton kanssa, ettei ostelisi uutta tai ainakin koittaisi vähentää selkeästi, vaikka sitten joskus sallisikin sitä shoppailua itselleen :)

      Poista
  7. Mulla on just nyt ideat myös vähän lopussa blogiin, enkä haluaisi vain hankkia tuotteita pölötelläkseni niistä blogissa. Mulla on vuosien aikana vain kasvanut kiinnostus ihonhoitoa kohtaan, mutta meikkaamista kohtaan into on huomattavasti vähentynyt. Ehkä sellainen paine näyttää hyvältä on myös kadonnut huomaamatta viimeisten 3-4 vuoden aikana. Tosi hyvä, että lopetat kauneusboksin tilaamisen, sulla on vielä paljon tuotteita käytettävänä mitä olet saanut bokseista :) Voihan sitä harkita, jos joskus myöhemmin niitä haluaisi tilata uudestaan. Hinta alkaa olemaan jo kohtuuton toimituksille.
    Haaveilen myös omasta työpöydästä jossa voisi bloggailla ja tehdä töitä. Mutta nyt on vain läppäri ja keittiön pöytä :) Sulla on siis ollut aika luksusmallilla asiat tähän asti! Mielestäni olisi tosi kiva nähdä karsintapostauksia, mutta voisit myös vain käyttää jo omistamasi tuotteet rauhassa tietysti loppuun. Minun on pakko sanoa että toi meikkiruletti on mielestäni tosi sekava. Mutta pannutukset on kivempia! Voisi itsekin tehdä pannuprojektin vaikka sellaisena 3kk-mallina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tein joskus aikoinaan tota, että menin ja ostin jotain ihan vaan, jotta saan siitä blogiin materiaalia. En onneksi enää vuosiin, mutta siis en todellakaan suosittele, ei ole sen arvoista! :D Tiedän tunteen myös ton suhteen, ettei enää ole niin tarve panostaa koko ajan itseensä. Mähän en vielä joitain vuosia sitten olisi voinut kuvitellakaan meneväni esimerkiksi kauppaan ilman meikkiä, mutta nykyään ei moinen tuota vaikeuksia. Tykkään kyllä meikata ja laittautua, muttei se ole enää pakollista missään tapauksessa itselleni.

      Bokseja voi onneksi taas alkaa tilata uudemman kerran, jos siltä tuntuu! Heh joo täytyy kyllä olla tyytyväinen tähän tilanteeseen, mikä on ollut. Toki tämä asuntokin on mun ja olen tämän ostanut käytännössä heti, kun alettiin miehen kanssa seurustella, eli alunperin ostin kolmion juuri sen takia, että halusin oman "meikki- ja työhuoneen" :D Jotenkin siis tuntuu haikealta, että kohta se ehkä viedään multa täysin pois, vaikka toki lapsen tarpeet menee omieni edelle tällaisessa asiassa varsinkin :)

      Meikkiruletti on tosi simppeli toteuttaa, mutta ymmärrän hyvin että se tuntuu sekavalta varsinkin toisen postauksia lukiessa. En oikein tiedä miten sen saisi fiksusti toteutettua, että se olisi niin selkeä kuin se oikeasti on. Ehkei mitenkään :D Kiitos palautteesta<3 Kuulostaa tosi hyvältä myös toi sun idea 3 kk pannuprojektista! Seuraisin sellaista tosi mieluusti sulta :)

      Poista
  8. Kaikenlaiset karsimisprojektit kiinnostaa kyllä! :) Meikkien suhteen mä oon aina ollut aika maltillinen shoppailija, arkena meikkaan kuitenkin aika vähän jos lainkaan, joten niiden kanssa tilanne ei oo päässyt lähtemään käsistä. Mun kompastuskivi on ihonhoito ja tuotteiden hamstraus kaiken maailman alennuksista ja tarjouksista, "kun nyt halvalla saa". Tässähän ei ole järjen häivää, koska nykyään joka puljulla pyörii kamppikset tasaisella syötöllä, joten tarjousten missaaminen on aika harvinaista. Olenkin poistunut monen verkkokaupan postituslistoilta, jolloin sähköposti ei jatkuvasti kilkata uusista tarjouksista. Lisäksi olen yrittänyt vältellä kaupoissa turhaa pyörimistä, jos uusille tuotteille ei ole tarvetta. Tällä hetkellä tilanne on aika hyvä, mulla taitaa olla ainoastaan maksimissaan yhdet varakappaleet käytössä oleville tuotteille. Jossain vaiheessa oli varakappaleen varakappaleen varakappaleet, jotka pahimmillaan möllötti kaapissa vuoden tai kauemmin!

    Mä tilasin myös aikanaan Goodieboxia (silloin se oli Livbox!) ja Lookfantasticin beauty boxia, mutta lopetin molemmat alkuhuuman hälvettyä. Alkuun tykkäsin yllätysmomentista, mutta lopulta mua alkoi tökkiä se, että osa tuotteista oli kuitenkin usein mulle epäsopivia tai -mieluisia ja ne piti joko antaa pois tai käyttää väkisin pois. Nykyään onkin kivaa, kun jokainen käytössä oleva tuote on itse valittu ja mieluisa. Ymmärränkin hyvin että lopetit nuo jenkkiboksit, koska kyllä tuolla hintaa pitäisi jokainen tuote jo olla itselle todella mieleinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla<3 :) Toi on muuten niin totta! Jossain on aina alet päällä ja tietty ja sama kauppa toistaa kuitenkin monesti ihan säännöllisesti niitä alennusmyyntejä (esim. Hullut päivät, 3+1 Päivät jne.) joten sen takia ei välttämättä kannata lähteä hamstraamaan aleista mitään turhaa. Ne on kohta kuitenkin todennäköisesti taas alessa. Mulle ei myöskään tule tällä hetkellä kuin ehkä parin verkkokaupan uutiskirjeet, enkä enempää kaipaakaan. Niiden paljous varsinkin tässä Black Fridayn tienoilla alkaa vaan ärsyttää ja itsekin tein joskus liikaa turhia ostoksia niiden takia, joten parempi olla tilaamatta niitä. Toi on todella hyvin, jos oot päässyt tohon pisteeseen, ettei enää ole kuin yhdet tuotteet varalla! Tosta itsekin haaveilen :)

      Kauneusbokseissa on just toi yllätysmomentti ihana, mutta sitten todellisuudessa pitää jossain vaiheessa alkaa punnita, että onko ne tuotteet kuitenkaan sitten niin hyviä, että niitä oikeasti haluaa käyttää vai olisiko fiksumpaa laittaa rahat suoraan niihin itseä kiinnostaviin tuotteisiin. Mähän en esimerkiksi ole vuosiin ostanut kaupoista niitä ihonhoitotuotteita mitä olen halunnut (pois lukien jotkin tietyt tuotteet, kuten miselli- ja kasvovedet), sillä mulla on varastot pullollaan noita eikä uusia tarvita. Olisi ihana päästä kaupoille ja ostaa niitä vanhoja suosikkeja tai uusia kiinnostavia tuotteita, jotka saisi itse valita. Voin siis uskoa, että tunne on aika kiva, kun saa tosissaan itse valita ne käyttämänsä tuotteet ilman, että "joutuu" käyttämään niitä, jotka on saanut vaikkapa jostain boksista!

      Poista
  9. Mulla on niin samanlaisia ajatuksia kaikesta. Toi on oikeasti suuri juttu, ettei sulle tuu enää ens vuonna boxeja. 💪

    Mun oma vähentäminen alkoi aikoinaan meikistä. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että mulla on viisi luomiväripalettia, mut niissäkin on kolme liikaa, jos totta puhutaan. 😅 Huulipunia just laskin et niitä on kymmenkunta ja niitäkin on liikaa. Ihonhoitotuotteet on aika hyvin hallussa. Oon antanut niin paljon tutuille ylimääräisiä, et nyt mulla on vaan tarpeeseen ja juttuja varten. Vaikeinta oli aikoinaan keksiä se, miten voin toteuttaa ihonhoitopostauksia ilman, että mulla tarvii olla konkreettisesti niitä purkkeja just sillä hetkellä joista puhun. Onneksi löysin tähän ratkaisun. Ihonhoidosta kirjoittaessa en tarvitse enää suurimmaksi osaksi purkkeja lainkaan. Toki toiset postaukset niitä vaatii. 😄

    Joten ehdottomasti seuraisin mielenkiinnolla tätä sun projektia. Oma kun tapahtui vähän "salassa". 🤭

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helsingin Anna13 marraskuuta, 2022

      Jonna, kiinnostais kyllä sultakin sellainen kokoelma postaus. Niitä on työläs toteuttaa, mutta älyttömän mielenkiintoista lukea😃

      Poista
    2. Toi on mulle iso juttu, että boksien tilaus loppuu, enkä oikeasti olisi uskonut näkeväni sitä päivää :D

      Sun tilanne kosmetiikan suhteen kuulostaa suorastaan täydelliseltä. Toivottavasti voin parin vuoden päästä sanoa olevani itse samassa pisteessä tai edes lähellä. Meikit tuottaa mulle itselleni sen suurimman vaikeuden, kun en tiedä pystynkö tosissani karsimaan esimerkiksi luomiväripalettejani pois kovinkaan montaa. Ehkä pikkuhiljaa! Ja hei sulla on tosi hyvä tyyli toteuttaa noita ihonhoitopostauksia. Tykkään siitä, että yhdessä postauksessa on yleensä tosi monta tuotesuositusta ja sun postaukset onkin hyvä esimerkki siitä, ettei aina tarvitse kirjoittaa vain yhdestä tuotteesta/brändistä tms. vaan samassa voi olla useampia :)

      Kiva kuulla että projektit kiinnostaa ja ehdottomasti oon samaa mieltä, että olisi kiva nähdä sunkin kokoelma!

      Poista
  10. Kaikki mainitsemasi jutut kiinnostaa! Ja sitten kun kosmetiikkatuotteet vähenevät ajan saatossa ja päätyvät uuden pöydän tms säilytysjärjestelmän kätköihin, niin olisi mielenkiintoista kuulla siitäkin miten mitäkin säilytät ja miten se eroaa siitä miten tällä hetkellä kaikki on järjestetty

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun on pitänyt tehdä jo vuosia esittely mun meikkipöydästä, joten ehkä voisin sellaisen pikkuhiljaa oikeasti toteuttaa :D Sitten olisi ainakin helppo verrata tulevaisuudessa uuteen pöytään/järjestyksiin yms. kun saa karsintaa tehtyä, että miten mikäkin on muuttunut :) Kiitos ideasta ♥

      Poista
  11. Mua kanssa kiinnostaa nuo kaikki mainitsemasi postaus aiheet tosi paljon.Mullakin on kosmehamstrausta. Harmi,että noiden jenkkiboksien tilaaminen on mennyt koko ajan kalliiimmaksi,itsehän lopetin niiden tilaamisen jo ajat sitten,mutta on ollut kiva lukea sinun unboxauksia.Tuollainen hinta kyllä alkaa olemaan aika kohtuutonta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Noiden hinnat alkaa olla tosiaan jo sen verran kovat, että pakko laittaa stoppi tilauksille.. Katsotaan uudemman kerran taas joskus, kun rahatilanne ajan saatossa taas vakiintuu, kun palaan töihin. Vaikka en toisaalta halua edes ajatella mitä noi boksit siinä kohtaa jo maksaa, varmaan menee sadan euron raja jo rikki.

      Poista
  12. Ehdottoasti kiinnostaa kaikki karsimis- ja pannuprojektit! :) Olipa mielenkiintoinen postaus! Mulla on ollut samanlaisia ajatuksia jo ties kuinka kauan ja siksi oonkin tehnyt kaiken maailman ostolakkoja ja pannuprojekteja. Havahduin siihen, että en ikinä kerkeä käyttämään kaikkia meikkejäni ja ihonhoitotuotteitani ennen, kuin ne pilaantuvat. Sitten mulle on aikaisemmin ollut tyypillistä pidättäytyä käyttämästä suosikkimeikkejäni, koska halusin säästää niitä erityisiä tilanteita varten. Joten arkisin olen pakottanut itseni käyttämään meikkejä, joista en pidä yhtä paljon. Ja niin ne suosikit ovat jääneet hyvin vähälle käytölle. Nyt olen karsinut ja pannuttanut kokoelmani melko pieneksi ja pienempi kokoelma ehdottomasti sopii mulle, kun joka päivä saan käyttää vain tuotteita joista oikeasti tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot ollut näiden kaikkien projektien kanssa yksi mun suurimmista inspiroijista, tai varmastikin se suurin :D Ja hei joo mikä juttu toi muuten on, että niitä suosikkituotteita säästää ja vaalii viimeiseen asti sen sijaan, että reilusti käyttäisi niitä ja nauttisi niistä? Täällä siis ihan sama juttu.. Ja pahintahan tässä on se, että lopultahan sitä saattaa joutua tajuamaan, että kun on hampaat irvessä käyttänyt sellaisia ihan ok -tasoisia tuotteita, ne omat suosikit on saattaneet jo mennä huonoiksi. Mä muistan vieläkin miten säästelin 50 ml kokoista Versacen hajuvettä, kun en raaskinut käyttää sitä kuin ihan tosi satunnaisesti. Lopulta siitä ei ollut käytetty varmaan kuin ehkä 10 ml siinä vaiheessa, kun tuoksu vanheni. Kannatti siis selkeesti säästellä sitä sen sijaan, että olisi koko rahan edestä nauttinut tuoksusta sen muutaman vuoden ajan :D

      Poista

Kiitos kommentista!