lauantai 20. huhtikuuta 2019

Pan That Palette 2019 - Nykytilanne ja projektin lopetus


Aloitin tämän vuoden tammikuussa uuden Pan That Palette -pannutusprojektin ja valitsin paletikseni Too Facedin Chocolate Barin. Chocolate Bar oli valintani monestakin syystä, mutta pääasiassa sen takia, että se on aina ollut yksi suosikeistani ja sen sävyt ovat hyvin sekä arkeen että juhlaan sopivat. Neljä kuukautta on nyt mennyt ja nyt mun on aika näyttää teille, kuinka olen paletin kanssa edistynyt ja miten hyvin olen saanut sävyjä pannutettua. Valitettavasti tilanne on nyt myös se, että aion projektin tältä erää lopettaa, mutta sen syistä hieman tuonnempana. Katsotaan ensin miten olen edistynyt, sillä se antaa hieman pohjaa myös lopetuspäätökselleni:


Lähtötilanne tammikussa oli tämä. Yhdestäkään luomivärinapista ei ollut pannua näkyvissä, mutta olin melko varma saavani vaalean shimmerisen Marzipan sävyn pannutettua melko nopeastikin. Mullahan oli tavoitteena saada vuoden loppuun mennessä pannutettua paletin sävyistä kahta lukuun ottamatta kaikki. Tavoite oli hyvinkin kunnianhimoinen kun ottaa huomioon sen, että tässä paletissa on paljon hyvin tummiakin sävyjä, joiden pannuttaminen totta kai kestää yleensä huomattavasti vaaleita sävyjä kauemmin.


Tältä paletti näyttää nyt huhtikuussa. Edistystä on tapahtunut jonkin verran, mutta vasta kahdesta sävystä on tullut pannu esiin. Marzipan oli oletukseni mukaisesti ensimmäinen pannutettu sävy ja sen jälkeen pannu tuli näkyviin Champagne Trufflesta. Marzipanin vieressä oleva Salted Caramel ei todennäköisesti vaadi enää kuin muutaman käyttökerran, jotta siitäkin tulee pannu näkyviin ja hyvää edistymistä on myös White Chocolate, Hazelnut ja Crème Brulee sävyissä. Miksi sitten haluan lopetttaa pannuprojektini kesken kaiken luovuttamalla, vaikka sitä edistystäkin on tapahtunut?


Kahdestakin syystä. Ensinnäkin se edistys on ollut odotettua hitaampaa siitäkin huolimatta, että paletti on ollut mulla käytössä keskimäärin viitenä päivänä viikossa. Vaaleat sävyt on helppo pannuttaa, mutta tummempien kanssa tosiaan kestää eikä tällä tahdilla valmista tule ikinä. Se ei sinänsä haittaisi vaikken tavoitteisiini pääsisikään, sillä mikäli jatkaisin samaan tahtiin, olisin kuitenkin yrittänyt parhaani. Toinen ja tärkeämpi syy onkin se, että alan täysin kyllästyä koko palettiin. Yhä edelleen olen sitä mieltä, että Chocolate Bar on kaunis ja hyvä paletti niin arkeen kuin juhlaan, mutta oon jo jonkin aikaa joutunut pakottamaan itseni tarttumaan juuri tähän palettiin. En näe mitään järkeä siinä, että yhden pannuprojektin takia yritän käyttää jotain luomiväripalettia puoliksi väkisin, sillä meikkaamisen kuuluisi olla hauskaa. Nyt se ei ole sitä enää ollut.


En halua tehdä Chocolate Barista palettia, johon en enää ikinä halua koskea sen takia, että olen käyttänyt sitä liikaa. Toki voisin pitää vaikka kuukauden tauon paletin ja projektini kanssa, mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että samat fiilikset palaisivat nopeasti takaisin tauon jälkeenkin. Lisäksi oon ostanut nyt kevään aikana muutaman uuden luomiväripaletin, joita ihan oikeasti haluaisin päästä käyttämään useammin enkä vasta ensi vuoden puolella. Oon jokseenkin pettynyt itseeni, mutta tulipahan ainakin opittua se, ettei näin pitkäkestoinen pannuprojekti yhden tuotteen kanssa ole mun juttuni. ABH:n Modern Renaissance oli viime vuoden lopulla mulla pannuprojektissa neljän kuukauden ajan enkä ole palettiin sen jälkeen koskenut, vaikka ennen projektin aloitusta se oli yksi mun suosikeistani. En halua, että sama käy myös Chocolate Barille.

Chocolate Bar on nyt siis valitettavasti aika siirtää meikkipöydän päältä laatikkoon muiden palettien joukkoon. Missään nimessä en sen käyttämistä lopeta, mutta nyt keskityn varmasti jonkin aikaa ihan muihin paletteihin!

Kyllästyttekö te helposti meikkeihin, jos käytätte samaa tuotetta pitkään? 

14 kommenttia:

  1. Kyllästyn ja olen niin mukavuudenhaluinen etten jaksaisi tälläistä pannuprojektia :) jaksan ehkä 2-3 päivää käyttää samaa, sitten tekee jo mieli muuta. Meikkivoiteiden ja kasvomeikkien kohdalla tilanne on eri, esim. varjostustuotteita mulla on oikeastaan yksi täydellinen jota tulee ainakin näin keväällä/talvella käytettyä koko ajan koska aurinkopuuterit on ihan liian lämpimiä ja erottuvat kasvoilla liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meikkivoiteet, peitaineet, puuterit ja varjostustuotteet on mullekin sellaisia, joita en välttämättä vaihtele lainkaan. Poskipunat, luomivärit ja highlighterit on sen sijaan tuotteita, joiden kanssa kaipaan vaihtelua. Ja senpä takia näin pitkä yhteen palettiin keskittyvä projekti ei mun juttuni tainnutkaan olla! Kiva kun kerroit omia ajatuksiasi<3

      Poista
  2. Oon yrittänyt samaa ja niin ikään jättänyt kesken - ymmärrän sua täysin! Maku meni tuotteeseen ja nyttemmin siitä oon luopunut jo. Tekee vaan hyvää kun saa keskittyä muihin luomiväreihin välillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samaa mieltä :) Ja toihan on just se pahin mahdollinen tilanne, että alkaa pannuttaa jotain itselleen hurjan mieluisaa tuotetta ja kyllästyy siihen lopulta täysin. Ei mulla ainakaan ole näissä tarkoitus, etten pannutuksen kohteena olevaa tuotetta käyttäisi enää ikinä projektin loputtua, eli mulle tällainen ei tosiaan taida sopia :D

      Poista
  3. Ihan ymmärrettävää lopettaa projekti tähän, ei näitä tosiaan kannata väkisin vääntää. Mullakin edistys pannuprojektin luomivärien kanssa on ollut niin hidasta, että kyllä se vähän syö intoa pannuttaa niitä. Niillä alkaa kuitenkin olla jo sen verran ikää että jo kaikki käyttökerrat ennen lähestyvää roskiin heittämistä on kotiin päin. Käytän niitä siis sen ajan kun tuntuu hyvältä ja sitten luovun niistä, ei meikkaamisen tosiaan pidä olla mitenkään tuskaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tollanen on kyllä ihan hyvä periaate, jos on muutenkin tarkoitus luopua paletista sen pannuprojektin jälkeen! Munkin olisi ehkä pitänyt valita tähän joku sellanen paletti, josta voisin sitten hyvillä mielin luopua, mutta Chocolate Barista en vielä halua eroon. Väkisin väännettynä tästä hommasta katoaa kyllä nopeasti maku ihan täysin, eli uskoisin tän tosiaan olevan mulle paras vaihtoehto :)

      Poista
    2. Puhuin tossa siis ColourPopin Super Shock -luomiväreistä. Niissä ikä näkyy harmittavan paljon, toisin kuin tavallisissa luomiväreissä :/

      Poista
  4. Kuten jo vastasin sun kommenttiin, minkä jätit mun videoon, sun on ihan turha olla pettynyt itseesi ja jokaisesta projektista voi oppia jotain! <3 Kaikille paletin pannuttaminen ei sovi, eikä tarvikaan sopia. Itsellä on tapana tehdä samanlaisia neutraaleja lookeja päivästä toiseen ja saada kaipaamaani vaihtelua sitten vaikka huulipunaa vaihtamalla. Ja tosiaan yritän pienentää kokoelmaani ja saada käytetyksi jotain poiskin. Mutta totta puhuen yhteen palettiin keskittymisessä ei mun mielestä ole kauheasti järkeä, jos haluaa edelleen ostaa uusia paletteja. Enkä todellakaan tarkoita tätä sillä, että uusien palettien ostamisessa olisi mitään pahaa. Lähinnä tarkoitan sitä, että tiedän sellaisia Youtubettajia lähinnä rapakon takaa, jotka keskittyvät pannuttamaan yhtä vanhaa palettia, mutta siitä huolimatta ostavat uusia meikkejä samalla tahdilla kuin aina ennenkin. Tästä johtuen heillä on kokoelmassa paletteja, jotka saattavat olla parikin vuotta vanhoja, mutta niitä ei ole koskaan käytetty. Tuollainen on mun mielestä vähän hölmöä. Itse toivoisin saavani pannutettua ainakin muutaman paletin pois kokoelmistani ja tulevaisuudessa haluaisin vähän pienemmän kokoelman, johon lisäisin sitten vaikka pari tarkkaan harkittua palettia vuodessa :)

    Kuten jo tiedätkin, mulla on tällä hetkellä todella hankalaa mun poskipunapaletin kanssa, jota yritän pannuttaa :D Poskipuna on kyllä mun inhokkitutoe pannuttaa, koska pannun näkyyn saaminen vie niin tuhottoman kauan. Ajattelin vielä jatkaa paletin kanssa kesäkuun loppuun, jolloin mulle tulee puoli vuotta täyteen paletin pannuttelua. Katson sitten uudelleen, että millaiset fiilikset mulla on ja voi olla, että lopetan projektin siihen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin ajattelin, että jaksaisin käyttää samaa palettia ihan hyvin, kun monissa muissakin paleteissa tartun niihin neutraaleihin sävyihin ainakin arkena. Mutta joo toisin kävi! Enkä mä tosta Chocolate Barista luopua aio, haluan tosta ainakin pari sävyä vielä saada pannutettua, mutta keskityn nyt kyllä jonkin aikaa täysin muihin paletteihin. Ja joo oot kyllä ihan oikeessa - ei tässä oo mitään mieltä jos samaan aikaan ostelen kuitenkin uusia paletteja. Ja niitäkin pitäisi kuitenki ehtiä käyttämään :D Olisi ehkä vähän eri, jos tääkin paletti olis sellanen, mistä haluaisin luopua ja sitä ennen koittaisin pannuttaa tätä jonkin aikaa mahdollisimman tehokkaasti. Mutta kun en halua tästä eroon.

      Tiedän sun tuskan - mähän otin tän vuoden toiseen pannuprojektiini 2 poskipunaa ja tiedän jo nyt, etten todellakaan tule saamaan toisesta pannua näkyviin. En lähellekään. Toisesta toivottavasti saan ja se on itselleni muutenkin mieluisampi ja monikäyttöisempi myös, kun se on sävyltään ruskea. Ei turhaan todellakaan kannata jatkaa sitä pannuttamista, jos fiilikset menee täysin :) Pääset sitten keskittymään niihin sun muihin ihaniin poskipuniin<3 :D

      Poista
  5. Tosi hyvin olit kuitenkin edistynyt, saat olla ylpeä! Mä oon itseasiassa vähän miettinyt, että voisin vihdoin päästää irti tästä paletista, kun en tähän koskaan ikinä tartu. Saa nähdä raaskinko, mutta ainakin otin sen jo pois laatikosta :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on mulle sellanen paletti, mistä en varmaan ikinä halua luopua<3 :D Sen sijaan esim. jotkut Naked paletit olis sellasia, joista voisinkin jo hankkiutua eroon.. Pitäisi tehdä kunnon karsinta mun paleteille! Mieluiten sellaiseen aikaan, kun oikeesti on sellanen olo että mulla on liikaa meikkejä ja haluan niistä eroon :'D

      Poista
  6. Kyllästyn heti mutta koitan taistella aina pari vuotta yhtä palettia loppuun, kunnes se menee käytettynä todennäköisesti roskiin. Jotenkin pitäis oikeasti ostaa vaan muutama tosi hyvä paletti eikä monta pientä vähän sinnepäin ok-palettia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä suosittelen lämpimästi just tota, että ostat muutaman paletin, jotka on oikeesti sellasia mitä tykkäät ihan älyttömästi! Niitä on kivempi käyttää kuin sellaisia, jotka ei sitten ihan niin miellytäkään :)

      Poista

Kiitos kommentista!