sunnuntai 26. syyskuuta 2021

Esittelyssä Luomiväripalettini | Osa 7

Huh! Jo seitsemäs osa tätä palettisarjaa olisi luvassa tänään. Musta tuntuu, että näitä luomiväripaletteja vaan riittää ja riittää. Kieltämättä alkaa tulla vähän sellainen olo, että olisi hyvä saada pienennettyä tätä palettikokoelmaa ihan kunnolla, mutta samaan aikaan ei kuitenkaan millään raaskisi luopua mistään. Omaa kokoelmaa tulisi varmasti käytettyäkin paljon paremmin ja tasaisemmin, jos paletteja olisi vaikka vaan se max. 20 kappaletta, mikä sekin on jo melkoisen paljon. Toki täytyy myös muistaa, että meikit on mulle harrastus, joten turha kai soimata itseään siitä, jos luomiväripaletteja nyt sitten onkin kertynyt varastoihin hieman enemmän! Nyt kuitenkin taas seuraavien viiden paletin miniesittelyt, -arvostelut sekä hintatiedot ja arvosanat asteikolle 1-5.

Anastasia Beverly Hills Norvina Eyeshadow Palette

Norvina on yksi mun käytetyimpiä luomiväripalettejani, minkä varmasti näkee myös useasta pannusta. Ylärivistä löytyy seitsemän voimakkaasti metallinhohtoista sävyä ja alarivistä puolestaan seitsemän mattasävyä. Laatu on taattu, sillä onhan kyseessä ABH:n paletti. Varsinkin mattasävyt ovat melko jauhoisia, mutta pigmenttiä riittää kylliksi. Tässä on todella kaunis sävymaailma ja paletti sopii mielestäni käytettäväksi ympäri vuoden. Rakastan erityisesti sitä, että tässä on niin paljon noita shimmersävyjä! Pientä miinusta joudun antamaan paletin ulkoasulle, sillä paletin samettinen päällystys kerää itseensä kaiken mahdollisen pölyn ja lian. Paletissa on kuitenkin peili ja sen mukana tulee myös luomivärisivellin. Tämä on ehdottomasti yksi ikisuosikeistani!
Hinta: noin 50,00 €
Arvosana: 4½/5

Estate Cosmetics X Bailey Sarian Venice Fling Eyeshadow Palette

Yhdeksän luomivärin paletti, jonka Estate Cosmetics on tehnyt yhteistyössä vaikuttaja Bailey Sarianin kanssa. Tässä paletissa on ensinnäkin ihan valtavan suuret pannut, eli paletti on kooltaan suurehko, vaikka kuva saattaakin antaa ymmärtää jotain ihan muuta. Paletista löytyy sopivassa suhteessa sekä mattaa että shimmeriä, ja tämä onkin toiminut hyvin yhdessä mun pannuprojektissani olevan ABH:n Modern Renaissancen kanssa. Pigmenttisyys luomiväreillä on hyvä, ei ehkä ihan huippuluokkaa, mutta kiitettävän hyvä kuitenkin. Koen ehkä ylänurkan keltaisen shimmersävyn hieman ylimääräiseksi ja itselleni turhaksi, mutta toisaalta olen sitäkin muutaman kerran kuitenkin käyttänyt. Paletti ei ole suosikkini, mutta se ansaitsee kehujaan laadukkuudesta ja kauniista ulkonäöstä. Siitä löytyy myös suurikokoinen peili.
Hinta: $30,00
Arvosana: 3/5

Beauty Bakerie Breakfast In Bed Eyeshadow Palette

Tämä yhdeksän sävyn paletti on mitä upein syysmeikkeihin! Tästä löytyy murrettuja, maanläheisiä sävyjä, joista osa on mattaisia ja osa shimmerisiä. Pigmenttiä luomiväreissä on oikein mukavasti, muttei tämäkään laadullisesti ehkä ihan yllä kaikkein parhaimpien luomivärien tasolle. Mun on ollut jotenkin aika vaikea saada tehtyä pelkästään tämän paletin kanssa meikkejä, mutta tästä löytyy todella hyviä sävyjä, joita olen sitten yhdistänyt muihin paletteihin. Pidän Beauty Bakerien tuotteiden teemasta, se on hauska ja poikkeaa kivasti valtavirrasta, mutta totta puhuen tämän paletin hempeä ulkokuori ei ehkä ihan vastaa omia kuvitelmiani paletin sisällöstä. Se ei kuitenkaan sinänsä ole mikään ongelma ja pääasia on, että luomivärit ovat hyviä, niitä on helppo työstää ja lopputulos näyttää luomilla kauniilta. Tämäkään ei ole kuitenkaan koskaan yltänyt suosikkeihini. Kaipaisin palettiin myös peiliä, mutta muuten pakkaus on ulkonäöllisesti omaa silmääni miellyttävä.
Hinta: $38,00
Arvosana: 3/5

Urban Decay Naked Reloaded Eyeshadow Palette

Naked Reloaded on mun uusin Naked-palettini, vaikka tämänkin olen ostanut jo vuosia sitten. Tämä paletti edustaa uutta Naked-sukupolvea, sillä paletti on laadullisesti selkeästi poikkeava ensimmäisiin Nakedeihin verrattuna. Tästä ei pigmenttiä puutu! Luomivärit ovat myös selkeästi aiempaa jauhoisempia, mikä siis voimistaa niiden pigmenttisyyttä. Pidän siitä, että palettiin on tehty eri kokoisia pannuja luomiväreille, sillä tässä on hyvin otettu huomioon se, että vaaleimmat sävyt kuluvat yleensä paljon tummia nopeammin. Sen takia onkin vain loogista, että mm. vaaleiden häivytyssävyjen pannuista on tehty hieman suurempia kuin tummien sävyjen pannuista. Tässä on mukavassa suhteessa mattaa ja shimmeriä ja sävymaailma toimii mielestäni hyvin sekä arkisissa että juhlavammissa meikeissä. Yllättävän vähän tämä kuitenkin on mulla käytössä, vaikkei paletissa siis sinänsä mitään vikaa olekaan. Tästä löytyy peili, mutta muille Naked-paleteille tyypillistä luomivärisivellintä paletin mukana ei tule.
Hinta: noin 49,00 €
Arvosana: 3+/5

BH Cosmetics Opalescent Eyeshadow Palette

BH Cosmetics tunnetaan edullisista luomiväreistä, joiden hinta-laatusuhde on kuitenkin enemmän kuin kohdallaan. Tämä 24 sävyn paletti sisältää todella kauniin kattauksen hempeän vaaleanpunaisia ja violetteja sävyjä, sekä lukuisia ruskean eri sävyjä. Sävyt toistavat jonkin verran itseään ja paletista olisi saatu mielestäni tehtyä paljon monivivahteisempikin, mutta toisaalta pidän tämän harmonisesta sävymaailmasta. Joukkoon mahtuu niin mattaa kuin shimmeriä, ja pääasiassa pigmenttisyys on luomiväreillä hyvä. Tämä ei ole laadullisesti paras testaamani paletti BH Cosmeticsilta, mutta hintaansa nähden tämä on oikeinkin hyvä. Paletti toimii hyvin minä tahansa vuodenaikana ja onkin yksi mun luottopaleteistani arkikäytössä. Paletissa on peili ja se miellyttää myös ulkonäöllisesti omaa silmääni. 
Hinta: $24,00
Arvosana: 3½/5

Onko näistä paleteista teille jokin tuttu? :)

12 kommenttia:

  1. Norvina on ollut minulla ostoslistalla. UD:n Naked Reloaded on jäänyt minullakin aika lailla käyttämättä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Norvina on kyllä ihana<3 Naked Reloaded taitaa olla saanut aika monilla saman kohtalon, mitä näitäkin kommentteja lukee!

      Poista
  2. Multa löytyy tuo Naku, jonka hankintaa odotin malttamattomana ja sitten se on kuitenkin jäänyt vähälle käytölle. Paletteja on mullakin liikaa ja jos määrää vähän karsisi, ne päätyisivät ehkä vähän paremmin käyttöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin olin aluksi ihan mielettömän innoissani tosta Reloadedista, mutta kuinkas sitten kävikään :D Mun täytyy ihan tosissaan tehdä jotain karsintaa tai kehittää muuten jokin systeemi heti ensi vuoden alussa, että saan käytettyä paletteja vähän tasapuolisemmin.

      Poista
  3. Kauniit paletit. Minulle meikkailu on myös ollut aiemmin harrastus, mutta jotenkin nyt on alkanut ahdistaa se pakonomainen mieleen pinttynyt tarve ostella tavaraa. Ehkä siitä valveutuneempana on nyt tavotteena minimoida tosiaan ostanista. Selkeästi juuri saippua/rasva/shampoo osastolla tuleekin tehtyä nyt niitä mielitekoja kun mieltää ne kulutustavaraksi - kaikki tulee käytettyä. Meikeissä helpommin voi joku paletti jäädä vaikka vuosiksi käyttämättä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuttuja ajatuksia! Niitä rasvoja sun muita tulee itselläkin tällä hetkellä hamstrattua herkästi, vaikka low buy onkin menossa. Uusia meikkejä oon sentään ostellut kuitenkin tositosi paljon maltillisemmin, ja siitä oon tosi iloinen :) Mua on myös ajoittain ahdistanut se fiilis, että pitää koko ajan olla hankkimassa uutta ja haluaisinkin vielä joku päivä päästä siihen pisteeseen, ettei mulla ole kaapit pullollaan kosmetiikkaa vain vaan siihen ns. tarpeeseen olevat tuotteet.

      Poista
  4. Näistä multa löytyy vaan Norvina, se on ikisuosikki mullakin <3 muut oli vähän tuntemattomia mutta kiva lukea niistä. Reloaded on tutumpi mutta sitä en ole hankkinut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tässä oli taas pari jenkkibokseista tullutta palettia, ne on yleensä monille vieraampia! Sen takia välillä tuntuukin hieman hassulta esitellä niitä, kun muiden kokoelmat on täynnä kaikkia ihania paletteja, joita saa Suomeen näppärästi, ja omat varastot täyttyy tollasilla erikoisemmilla jenkkibokseista tulevilla paleteilla, joista monet ei oo koskaan kuulleetkaan :D

      Poista
  5. Samankaltaisia ajatuksia tuosta Anastasian paletista. Itse paletti ja sävyt on aivan ihania, mutta se samettinen kansi kyllä kakkaantuu niin nopsaa ettei tosikaan. Mua myös vähän harmittaa tuo, että Anastasia luomivärit on niin heppoisia ja helposti pöllyäviä. Toki ne myös kuluu nopeammin, mutta jotenkin tykkäisin, ettei ne karisis niin paljon iholle.
    BH cosmetics on yks mun lempi brändeistä just, koska niiden meikit on edullisia mutta tosi laadukkaita. Ja paletit on usein myös mielenkiintoisen näköisiä, mikä ainakin itseen kovasti vetoaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ABH ei oo kyllä materiaalivalinnoillaan nyt ihan onnistunut vakuuttamaan noiden palettien kanssa, vaikka toki ne kauniita onkin - niin kauan, kun pysyvät puhtaina :D Ja sama homma noiden luomivärien pressausten suhteen. Noi pöllyää ihan hirveästi, mikä tekee niistä äärettömän helppoja pannuprojekteissa, mutta muutenhan ne kuluu selkeesti nopeammin kuin muut vastaavaa hintaluokkaa olevat paletit!

      BH Cosmeticsin tuotteet on ihania<3

      Poista
  6. Mulla ei ole näistä paleteista mitään, mutta pari näistä on joko ollut tai on parhaillaan mun toivelistalla. Norvina on alkanut houkuttelemaan mua ihan hiljattain. Aluksi en ehkä tajunnut paletin sävymaailmaa, mutta nykyisin pidän sävyjen valikoimaa tosi kiehtovana. Lämpimien ja viileämpien sävyjen yhdistelmä paletissa näyttää upealta ja MR:ään verrattuna pidän myös siitä, että paletissa on paljon enemmän shimmersävyjä! :) Lisäksi BH:n Opalescent oli aikoinaan mun toivelistalla, mutta ei enää, paletti on mulle vähän turhan iso. Upeat sävyt siitäkin kyllä löytyvät! Mun mielestä molemmat, Norvina ja Opalescent ovat aivan täydellisiä kevätpaletteja hempeine väreineen! :)

    Beauty Bakerien luomiväreistä olin kiinnostunut ennnen, mutta mulla on vähän mennyt maku koko merkkiin. Hehän sanovat, että kaikki heidän tuotteet tehdään Kaliforniassa. Noh, kaikissa tuotteissa mitä itse oon heiltä kokeillut lukee kyllä Made In PRC :D En itse mitenkään välttele Kiinassa valmistettuja tuotteita ja monet todella hyvät merkithän tekevät tuotteensa siellä, kuten Elf, BH Cosmetics ja Juvia's Place. Mutta odottaisin silti merkeiltä rehellisyyttä tän asian suhteen. Lisäksi jos merkki valmistaa tuotteensa edullisemman työvoiman maassa, sen pitäisi heijastua tuotteiden hintoihin. Beauty Bakerien kohdalla näin ei mun mielestä ole. Ja pakko sanoa, että mun testaamat tuotteet heiltä eivät ole laadullisesti vastanneet hintatasoansa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen alusta asti pitänyt Norvinaa yhtenä ABH:n upeimpana, tossa on samaan aikaan niin paljon kaikkea, mutta kuitenkin siten, että saa hyvin tehtyä kokonaisia meikkejä :) Shimmersävyjen määrä ilahduttaa myös mua! MR:n kanssa olisin toivonut niitä vähän enemmän.

      Ääh, miksi brändien pitää valehdella tollasista asioista? Kuka siitä hyötyy? Tai varmaan he, kunnes tulee laajemmin tietoisuuteen, että näissä asioissa on valehdeltu, kun monella menee siinä kohtaa täysin maku brändiin. Muakaan ei haittaa, vaikka tuotteet olisi tehty Kiinassa, mutta en hyväksy kyllä ollenkaan tota, että väitetään sitten samalla aivan toista. Koska kuten sanoit, totta kai se on edullisempaa valmistuttaa ne tuotteet Kiinassa kuin vaikkapa just Kaliforniassa Jenkeissä. Kaikki sen tietää.. Mua ei oo ko. brändi koskaan kiinnostanut mitenkään sen erityisemmin, vaikka pidänkin tota pakkausideaa hauskana. Nytpähän tiedän, ettei kannata turhaan edes innostua tämän enempää!

      Poista

Kiitos kommentista!