sunnuntai 19. syyskuuta 2021

Low Buy 2021 - Kuulumisia | Osa 3

Tänään tehdään kolmas katsaus mun vuoden mittaiseen kosmetiikan low buyhin. Mä olen siis yksinkertaisesti koko vuoden ajan yrittänyt minimoida kosmetiikan ostamisen, välttää niitä turhia heräteostoksia ja ostaa uusia tuotteita vain tarpeeseen. Mulla on varsinkin erilaisia ihonhoitotuotteita kaapit pullollaan, mutta hiustenhoitotuotteita sen sijaan en ole hamstrannut, joten niitä on vuoden mittaa tullut toki osteltua aina tarpeen niin vaatiessa. Silloin tällöin on toki tullut tehtyä niitä heräteostoksiakin, mutta varsinkin meikkihankinnat olen saanut pidettyä tosi minimissä! Edellisen katsauksen tein kesäkuussa, joten nyt syyskuun loppupuolella on taas hyvä katsoa mitä edeltävien kolmen kuukauden aikana on tullut ostettua. Tätä kuukautta on toki vielä jäljellä puolitoista viikkoa, mutten usko, että tulen enää tämän kuun aikana ostamaan mitään.

Heinäkuussa ostin kolme tuotetta, joista yksi oli Cittarista mukaan napattu Essencen Lash Princess False Lash Effect Mascara (4,09 €) Tämä on mun luottoripsarini, ja vaikka multa saattaa hyvinkin löytyä aina jemmoista myös muita, avaamattomia ripsivärejä, tarvitsen niiden rinnalle aina jonkun sellaisen, minkä todella tiedän toimivan. Toinen ostos olikin sitten astetta hintavampi, sillä ostin Kampaatuotteet.fi:stä itselleni K18Hair Leave-In Molecular Repair Hair Maskin (79,00 €). Tästä olen kirjoittanut oman postauksenkin, ja vaikka hinta hieman kirpaisi, en kadu ostostani yhtään. Low buylla toki pitäisi pyrkiä käyttämään sitä rahaa mahdollisimman vähän, eikä tämä ostos nyt ehkä mene ihan niihin raameihin, mutta toisaalta mä olen oikeasti hyötynyt tästä eikä tuote ollut missään nimessä heräteostos tai mitään sinnepäin.

Kolmas tuote tuli tilattua ihan loppukuusta Oletkaunis.fi:stä, kun Jeffree Star Cosmeticsin Pink Religion Eyeshadow Palette (65,90 €) tuli myyntiin. Oli täysin selvää, että haluan paletin itselleni hankkia, joten annoin itselleni ensimmäisen kerran koko vuoden 2021 aikana luvan ostaa uuden luomiväripaletin! Toivon, että tämä jääkin sitten vuoden ainoaksi palettiostokseksi, mutta toisaalta olen tästä niin iloinen, ettei näin hintava heräteostos haittaa kyllä yhtään.

Heinäkuun saldo: 148,99€.

Elokuussa kävin heti kuukauden alkajaisiksi Sokoksella tekemässä pienet ostokset, kun kaikki tuotteet olivat veronpalautuspäivänä -24% alennuksessa. Mukaan lähti Four Reasonsin Color Shampoo (8,28 €) sekä Color Conditioner (8,28 €), jotka ovat mulle täydellisiä arkikäyttöön. Nappasin mukaan myös kaksi kappaletta Garnierin silmämeikinpoistoainetta (2,96 €/kpl), sillä näitä mulla kuluu koko ajan tasaiseen tahtiin enkä muita silmämeikinpoistoaineita käytä. Lisäksi matkaan lähti vielä NYX:n Glitter Primer (8,28 €), sillä vanha alkoi vedellä viimeisiään ja tämäkin on sellainen tuote, jota käytän joka kerta, jos silmämeikissä on mukana shimmersävyjä. Taas kerran ostossaalis tuli kuitattua lahjakortin turvin, eli omaa rahaa mulla ei mennyt tässä kohtaa lainkaan.

Kävin elokuussa myös kampaajalla, jossa mulle tehtiin koko tyven vaalennuksen ja taittosävyn sijaan tällä kertaa vain vaaleita raitoja + taittosävy, joten pääsin kampaajalta tällä kertaa muutaman kympin halvemmalla kuin aiemmin! Kampaajakäynti itsessään maksoi 145,00 € ja sen lisäksi ostin mukaani vielä kuvassa näkyvän Estel Prima Blonde Silver Maskin, joka on kampaajani ehdoton suosikki silvernaamioista, ja jota hän käyttää myös aina omiin hiuksiini kampaajakäyntien yhteydessä. Tästä maksoin 10,00 €. Ei ollenkaan paha hinta 300 ml naamiopurnukasta.

Elokuun saldo: 10,00 € + 145,00 € kampaajalle (+30,76 € lahjakortilta).

Syyskuun alussa tein tilauksen Bearelille ja täydentelin vähän k-kosmetiikkavarastojani. Mukaan lähti niin heräteostoksia kuin oikeasti ihan tarpeellisiakin tuotteita, mutta kaikki nämä ovat sellaisia perustuotteita, jotka tulee kuitenkin todella myös käytettyä pois ja joita mulla kuluu koko ajan. Käytin alekoodia lipsticklovelinda, jolla sain jokaisesta tuotteesta -15% alennuksen. Ostin kaksi kappaletta A'Pieun Milk One Pack Face Maskeja (1,87 €/kpl), kolme kappaletta Frudian My Orchard Squeeze Maskeja (1,87 €/kpl) ja yhden Dr. Molan Gelato Cup Sheet Maskin (2,47 €). Lisäksi mukaan lähti Frudian persikkainen suihkugeeli (8,42 €), kolme kappaletta Frudian käsivoiteita (3,32 €/kpl), Mizonin käsi- ja jalkavoide (4,17 €) sekä The Skin Housen Lemon Sorbet Cleanser (18,62 €). Yhteensä tilauksen summaksi tuli 52,96 €.

Kävin myös Tokmannilla kääntymässä ja nappasin mukaan muutaman essencen tuotteen sekä LV:n palasaippuan (1,29 €), joka on mitä parhain meikkisienen ja miksei siveltimienkin puhdistamiseen. Essencen tuotteet sattuivat myös olemaan -20% tarjouksessa, joten sain jo ennestäänkin edulliset tuotteet vieläkin halvemmalla. Mukaan tarttui Volume Booster Lash Primer (2,79 €), Lash Princess False Lash Effect Mascara (3,27 €) sekä Liquid Ink Eyeliner (2,31 €). Ripsituotteet ovat molemmat mulla vakikäytössä ja ne ostin loppuneiden tilalle. Eyelinerin puolestaan ostin testimielessä, sillä kestosuosikkini NYX:ltä on lopetettu eikä sitä enää saa. Joudun siis etsimään uuden luottoeyelinerin itselleni ja päätin aloittaa testaamisen essencen tuotteista, joita olen joskus aiemmin käyttänytkin. Tokmannille mulla meni rahaa yhteensä 9,66 €.

Syyskuun saldo: 62,62 €.

Kiitettävän paljon sitä rahaa taas kului, vaikken mielestäni mitään kovin ihmeellistä ostanutkaan näiden kolmen kuukauden aikana. Toki heinäkuussa tuli tehtyä kaksi kalliimpaa yksittäistä ostosta ja kampaajareissut verottavat aina osansa. En sinänsä laske kampaajakäyntejä osaksi tätä low buytani, mutta olen silti halunnut aina erikseen mainita näissä postauksissa, jos ja kun siellä kampaajalla on tullut käytyä ja kuinka paljon sinne on mennyt rahaa.

Oletteko te käyttäneet viime aikoina rahaa kosmetiikkaan omalla mittapuullanne paljon, vähän vai "normaalin" verran? :)

6 kommenttia:

  1. No just tänään postasin mun viikonlopusta joka lähti käsistä, en edes tajua miten sain ostettua jollain 60 eurolla purkkeja ilman että se edes kirpasi lompakossa?! Jotain uutta rättiä/vaatekappaletta mietin pitkään ja uusia vaatteita en vain viitsi ostaa. Onpa jännät ajatusmaailmat. Kaappi on kyllä jo valmiiksi täynnä saippuaa :) Mielestäni tämä on ihan semmonen mun perus kuukausi. Katselin just, että koko vuonna jo +600 euroa mennyt kosmetiikkaan rahaan. Eli keskiarvolta 65 euroa/kuukausi. Olen kyllä oikeasti todella pettynyt omaan toimintaani mutta ehkä niistä purkkien ostosta vain tulee parempi olo joten ostan niitä mieluusti. Olisi paljon kurjempi ostaa vaikka joka päivä karkkia että tulisi hyvä mieli, joten saippuat on mun terveyden kannalta parempi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on muuten ihan sama, vaatteissa kirpaisee heti, jos jotain uutta pitää hankkia, mutta kosmetiikkaa voi ostaa paljon huolettomammin eikä tunnu missään :D Mun mielestä 65 e kuukaudessa ei oo ollenkaan paha summa, kun kosmetiikkajutut on kuitenkin sulle harrastus ja tuottaa varmasti sitä mielihyvää. Ei ihmisen pidäkään kieltää itseltään kaikkea kivaa. Ehkä eri asia, jos sulla menisi se 600 euroa kuukaudessa, sitten voisi jo vähän miettiä, että onkohan kaikki ostetut tuotteet ihan välttämättömiä :D Ja ei siis siinä, jos joku sellaisia summia laittaa kosmetiikkaan rahaa, mutta on noissa summissa kuitenkin vähän eroa!

      Poista
  2. Heinäkuu on hyvä esimerkki siitä jos ostat vähän mutta kalliimpia niin jo saldo pomppaa ;) mulla on ostoslistalla Pink Religion, Star Ranch ja se uusi tuleva. Kun joku kuukausi raaskisi hankkia ne...minusta sulla on mennyt hyvin ja järkevästi, toisinkuin aina mulla mutta noh, ne tuottaa mulle iloa ;) ja on mun harrastus! Miehelläkin on kalliit harrastukset; metsästys ja amerikanautot, mulla taas kosmetiikka ja autot myöskin. Kerran yksi miehen kaveri rupesi kertomaan mitä metsästys maksaa niin meinasin sanoa että mietihän mitä nuo minun meikit maksaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep just näin! Pari kallista tuotetta kasvattaa summan jo melko suureksi. Star Ranch ei onneksi puhuttele mua yhtään, se uusi taas olisi aivan ihana<3 En varmaan kuitenkaan aio hankkia sitä, koska vihaan noita ihmeellisen muotoisia paletteja :D Suorakaide, neliö tms. kiitos niin voisin ostaa! Mua harmittaa miten niin monet ei ymmärrä, että kosmetiikkakin voi olla joillekuille harrastus ja siitä saa sitten kuraa niskaan, jos ja kun sitä rahaakin sitten tulee käytettyä siihen kosmetiikkaan.. Jos se tuottaa itselle iloa niin miksi ei? Sama homma muidenkin harrastusten kanssa, tuskin kukaan niihin rahaa laittaisi, jos itseä ei yhtään kiinnostaisi tai siitä jäisi vaan huono maku suuhun :D

      Poista
  3. Sanoisin, että normaalisti. Kyllä se satanen tahtoo melkein joka kuu upota, vaikka kuinka yrittää. Huvittavaa, etten ole saanut summaa laskettua, vaikka ostan nykyään paljon myös edullisia tuotteita, joihin olen osin hurahtanut ja niitä sitten pitää varsinkin ihonhoitoa tilata testiin sieltä sun täältä. Apteekkien verkkokaupat on mun suurin heikkous tällä hetkellä, saisin upotettua niihin vaikka kuinka paljon rahaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihonhoitotuotteita en oo itse juurikaan tainnut koko vuonna ostaa, kiitos lukuisten ja taas lukuisten kauneusbokseista kertyneiden tuotteiden :D Toki meillä on varmaan sekin ero, että sä olet paljon laatutietoisempi ja muutenkin ehkä mua tarkempi sen suhteen, millaisia tuotteita käytät :) Sulta saakin aina niin hyviä vinkkejä eri ihonhoitotuotteisiin! Vielä kun saisi varastot joskus siihen pisteeseen, että voisi oikeasti alkaa itsekin ostella niitä uusia purkkeja<3 :D

      Poista

Kiitos kommentista!