perjantai 25. helmikuuta 2022

Kosmetiikkasuosikit | Helmikuu 2022

Kuukausi vaihtuu pian ja taas on aika katsoa mitkä tuotteet pääsivät mulla helmikuussa suosikkeihin kosmetiikan osalta. Tällä kertaa kattaus on melko ihonhoitopainotteinen, mutta mahtuu mukaan onneksi myös muutakin kosmetiikkaa! Mä lopetin mun low buyni vuoden vaihtuessa, mutta edelleenkään ei ole kovin paljon tullut uutta kosmetiikkaa osteltua, vaikka kieltämättä hieman ehkä kutkuttelisi hankkia jotain ihania uusia meikkejä. Samaan aikaan kuitenkin tiedostan sen, etten uusia tuotteita tarvitse, joten näistäkin suosikeista iso osa on joko kauneusboksien mukana tulleita tai sitten jo selkeästi vähän aiemmin hankittuja. Mahtuu mukaan kuitenkin myös yksi uusi ostos! Seuraavaksi tarkemmat esittelyt tuotteista:

En olisi uskonut tämän päivän koittavan, mutta tämä Anastasia Beverly Hillsin Luminous Foundation päätyi mulla nyt suosikkeihin! Kyseessä on heleän pohjan antava meikkivoide, joka ei ole aiemmin oikein päässyt mun suosiooni, sillä meikkivoide ei ihan ongelmitta toimi omalla ihollani. Tämä kasautuu todella, todella herkästi kaikkiin mahdollisiin vähänkään kuivempiin kohtiin kasvoilla, jolloin lopputulos on kaikkea muuta kuin kaunis ja imarteleva. Nyt olen kuitenkin tässä parin viimeisen kuukauden aikana oppinut käyttämään tätä! Ensiarvoisen tärkeää itselläni on, ettei kasvoilla ole tämän alla mitään mattaavaa ja iho täytyy olla superhyvin kosteutettu. Hyvä kasvovoide, joka ei jätä mattapintaa, sekä heleyttävä ja kosteuttava primer alle, jonka jälkeen meikkivoide levitetään ohuelti meikkisienen kanssa. Silloin saan tämän kanssa mitä kauneimman heleän pohjan, joka näyttää todella hyvältä. Nyt olen käyttänyt tätä todella ahkerasti viime viikot ja kohtapuolin meikkivoide varmasti loppuukin jo. En olisi siis ikimaailmassa uskonut, että tämä joskus vielä nousee mun suosikkeihini, sillä harvemmin jaksan säätää näin "ongelmallisten" meikkivoiteiden kanssa, mutta niin vaan kävi. Varmasti suurin osa saa tämän toimimaan itsellään huomattavasti helpommin, mutta mulla tosiaan on "pienoisia" ongelmia ollut ennen kuin olen löytänyt parhaat tavat tämän käyttöön.

Ihonhoidon osalta yksi tämän hetken suosikkejani on Ipsy Plussan mukana tullut SERUMKIND Purple Cabbage Drop, joka on runsaasti punakaaliuutetta sisältävä kasvoseerumi. Seerumin ensisijainen tarkoitus on rauhoittaa ja ravita ihoa, mutta pidän tätä myös suhteellisen hyvin kosteuttavana tuotteena. Punakaali ei ollut aiemmin mulle tuttu ainesosa kosmetiikassa, joten tämä seerumi kiinnosti jo sen takia todella paljon. Tämän koostumus on paksuhkoa ja tästä jää iholle hieman tahmea pinta, mutta kaikki tähän mennessä testaamani voiteet ovat asettuneet seerumin päälle loistavasti eikä tämä ole lähtenyt kertaakaan rullaamaan voiteiden tai muiden tuotteiden alta pois. Tahmea tuntuma iholla ei siis ole mitenkään epämiellyttävä, mutta en ehkä valitsisi tätä aamukäyttöön sen takia. Seerumi onkin itselläni ollut käytössä nimenomaan iltaisin. Pidän tämän näppärästä pipettipullosta ja kerralla seerumia ei kovin paljon tarvita, joten tämä on myös hurjan riittoisaa!

Pixin Glow Tonic on tehokasta AHA-happoa, glykolihappoa, sisältävä kasvovesi. Tämän tarkoitus on kuoria iholta kemiallisesti pois kuolleet ihosolut ja heleyttää sekä kirkastaa samalla ihoa. Mä olen joskus vuosia sitten käyttänyt pienemmän pullon tätä kasvovettä, ja nyt reilu vuosi sitten ostin tämän täysikokoisena. Pidin kuitenkin melko pitkän tauon tämän käytössä, mutta nyt olen pari-kolme kuukautta sitten napannut tämän taas uudestaan käyttöön. Mä käytän pääasiassa nimenomaan kosteuttavia kasvovesiä, mutta nyt olen silloin tällöin tarttunut myös tähän Pixin kuorivaan kasvoveteen ja onhan tämä todella hyvä! Päivittäin en tätä käyttäisi, kuten en mitään kuorivia tuotteita, mutta tämä on kyllä mitä loistavin pika-apu, kun iho kaipaa pientä kuorintaa ja kirkastusta. Ehdottomasti ansaittu paikka myös kuukauden suosikeissa, sillä tämä on yksi tämän hetken ihonhoitoihastuksistani.

Glow Recipen Banana Soufflé Moisture Cream houkutteli mua kuukausikaupalla, ja nyt vihdoin vuodenvaihteessa sain napattua tämän käyttöön. Kyseessä on banaanilta tuoksuva kasvovoide, joka toimii täydellisesti päivävoiteena näin talviaikaan. Tämä ei ole kevyin mahdollinen voide, joten kesällä veikkaisin tämän olevan turhan tuhtia itselleni meikinalusvoiteeksi, mutta nyt talvella mun ihoni on rakastanut tätä. Paksumman kerroksen levittämällä saan tämän toimimaan myös iltaisin, mutta pääasiassa käytän tätä silti nimenomaan päivävoiteena nyt, kun ilmat ovat vielä viileämmät. Banaanin tuoksu on itselleni hurjan mieluisa ja pidän voiteen täyteläisestä koostumuksesta. Glow Recipen tuotteet ovat muutenkin erittäin kiinnostavia, joten ihanaa että tämä banaanivoide yllätti näin positiivisesti mut!

Mä olen jo vuosia vannonut hopeashampoon osalta nimenomaan Fanolan nimeen, mutta nyt nappasin joitain viikkoja sitten Sokoksen aleista mukaan Fudge Clean Blonde Damage Rewind Violet Toning Shampoon. En ole Fudgea käyttänyt moneen vuoteen, mutta nyt halpa hinta houkutteli ja onhan tämä ihan mielettömän hyvä hopeashampoo! Tajusin itse asiassa vasta reilu viikko sitten, ettei tämä edes ole sama tuote, jota silloin vuosia sitten käytin ja Fudgelta löytyy pari erilaista hopeashampoota. Aiemmin muistan mulla olleen suurimpana ongelmana Fudgen hopeashampoon kanssa se, että se taittoi hiusteni sävyn herkästi siniseksi, mutta tällä hetkellä tämän shampoon kanssa sellaista ongelmaa ei ole. Mähän olen toisaalta vaalennuttanut hiuksiani edellisen kerran kesällä, joten oma tummanruskea tyvi on melkoisen pitkä eikä tokikaan hopeashampoosta hyödy. Tämä Damage Rewind -shampoo on samalla myös hiuksia korjaava eikä tämä ole tehnyt hiuksistani mielestäni samalla tavalla kuivia kuin aiemmin käyttämäni Fudgen hopeashampoo. Tosin tähän nyt vaikuttaa ajan kulumisen lisäksi myös hiusten nykyinen tilanne, mutta joka tapauksessa olen ollut tähän tuotteeseen erittäin tyytyväinen ja aion varmasti myös jatkossa ostaa Fudgea.

Onko suosikeissani teille tuttuja tuotteita? :)

6 kommenttia:

  1. Fudge tietysti <3 nyt mulla ei sitä ole kun ostin Inebryan hopeashampoota, mutta ehdottomasti palaan taas tuon pariin :) ABH meikkivoide kuulostaa kivalta, hyvä kun sait sen toimimaan! Pixin kasvovesi on ihan loistava ja itseasiassa pitäisi ostaa sitä, tai ottaa jemmoista käyttöön joku puhdistava kasvovesi kun tosi paljon mustapäitä nenässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Inebryasta en ookaan itse koskaan kuullut, pitääkin tutustua tarkemmin noihin tuotteisiin! Pixi on ihan loistava ja mä itse käytän tota pääasiassa T-alueelle, joskus kauttaaltaan kasvoille. Nyt talvella vaan posket esimerkiksi mulla kuivuu tositosi herkästi eikä hyödy niinkään tosta kasvovedestä, joten parempi jättää kaikki ylimääräiset kuorivat tuoteet siltä alueelta pois :D

      Poista
  2. Glow Recipen banskuvoide oli ihana! Mieluusti olisin käyttänyt isommankin purkin. Fudgen hopeashampoo taisi olla eka, johon tutustuin hopeashampoorintamalla, mutta se tosiaan teki hiukset sinertäviksi. Kiva, jos tuotetta on sittemmin kehitetty. Nyt mulla on 4 Reasonsin ja Olaplexin hopeashampoot käytössä ja ne on ihan ok, mutta eniten pidän vaaleita hiuksia kirkastavista shampoista ja hopeatuotteita käytän vain satunnaisesti. Joicon Blonde Life on mun lemppari.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi banaanivoide oli kyllä tosi positiivinen yllätys, vaikka toisaalta mulla olikin odotukset aika korkeella sen suhteen! Four Reasonsin hopeashampoota haluaisin kokeilla itse ja se oli itse asiassa se, mitä lähdin Sokokselta etsimään, mutten löytänyt ja lopulta mukaan lähti toi Fudge. En tiedä onko se "perus" hopeashampoo Fudgelta edelleen sellainen, mikä vetäisi munkin hiukset herkästi sinisiksi, mutta tää korjaava versio ei onneksi oo sitä tehnyt. Tosin syynä saattaa olla myös se, ettei mun hiukset ole tällä hetkellä muutenkaan yhtä kirkkaan/puhtaan vaaleat kuin normaalisti :D

      Poista
  3. En ole ostanut Fudgeja pitkään aikaan, varmaan yli viiteen vuoteen :D Nykyään en käytä edes hopeatuotteita kuten aiemmin, sillä en vaalenna hiuksiani niin rankasti kuin aiemmin tai en halua vastaavaa hopean sävyä samalla tavalla hiuksiini. Pixi Glow Tonic näistä kyllä myös minunkin suosikkini!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakaan ei hopeatuotteet oo enää tässä viimeisen puolen vuoden aikana olleet niin kovalla käytöllä kuin aiemmin, kun ei tota sävyä ole kampaajallakaan kirkastettu elokuun jälkeen :D Pixin Glow Tonic on ihana<3

      Poista

Kiitos kommentista!