sunnuntai 24. heinäkuuta 2022

Meikkikarsintaa | Poskipunat

*Saatu ilmaistuote

Moikka! Tänään tehdään taas pientä karsintaa meikkikokoelmaani, kun karsinnan kohteeksi päätyvät poskipunani. Mulla oli suuret suunnitelmat koittaa kevään ja alkukesän aikana käydä koko meikkikokoelmani läpi ja karsia turhat jutut pois, mutta kuinkas sitten kävikään. Kasvopaletit ja highlighterit olen karsinut, mutta muuten en ole karsimisia taas miettinyt pitkään aikaan. Nyt käydään kuitenkin tässä postauksessa läpi mun poskipunakokoelmani ja katsotaan kuinka monta tuotetta jää jäljelle! Mä rakastan poskipunia ja mun on hyvin vaikea luopua niistä, joten veikkaan, ettei tässä mitään älyttömän suurta karsintaa tulla tekemään. Lisäksi lahjoitin viime kuussa siskolleni muistaakseni pari poskipunaani, joten käytännössähän mä olen jo luopunut jostain! Mun pitäisi oikesti käydä läpi ennemminkin luomiväripalettini, mutta jotenkin pitkitän ja pitkitän sitä koko ajan, sillä pelkään etten saa yhtä ainutta palettia karsittua pois.. Mutta nyt mennään katsomaan ensin tämä poskipunien karsinta:

Sain viime vuoden puolella pr-näytteenä muutaman Laveran So Fresh Mineral Rouge Powderin*, jotka ovat yksiä pigmenttisimpiä ja kauniimpia poskipunia, mitä kokoelmistani löytyy. Sävyt ovat 01 Charming Rose, 02 Plum Blossom, 04 Pink Harmony sekä 07 Columbine Pink Näistä Columbine Pink on kaksisävyinen ja selkeästi vähän heikompi pigmentiltään, mutta sehän ei mua poskipunien kohdalla haittaa lainkaan. Kaikki neljä jäävät mulle itselleni ihan ehdottomasti - näille iso suositus!

Irtomuodossa olevia poskipunia mulla on tasan kaksi, jotka lähtevät molemmat pois. Lily Lolo Mineral Blush Ooh La La ja Candy Girl ovat molemmat yksiä mun koko meikkikokoelmani vanhimpia tuotteita. Kyllä, koko kokoelman. Nämä ovat siis jo useita vuosia vanhoja ja näiden on aika jatkaa matkaa. Kummassakaan ei ole mitään vikaa, mutta mä en rehellisesti sanottuna ole ainakaan pariin vuoteen koskenut kumpaakaan enkä näe tarvetta koskea jatkossakaan. Suosin enemmän pressattuja poskipunia kuin näitä irtomuodossa olevia, vaikka näitäkin joskus rakastin.

Complex Culture Good Glow Blush Duo sisältää kaksi todella kaunista sävyä ja tämä on yksi monista poskipunistani, jonka olen saanut kauneusboksien mukana. Ehdottomasti haluan pitää tämän itselläni! Myös Maëlle Beautyn Sunkissed Blush Palette jää itselleni, sillä tämä monisävyinen poskipunapaletti on ehdottomasti kaunein omistamani. Sen sijaan Essencen Good Vibes Good Memories Blush Trio saa lähteä, sillä tähän palettiin en ole koskenut vuosiin eikä se ole missään vaiheessa päässyt kunnolla suosiooni.

IDUN Mineralsilta omistan kaksi poskipunaa, joista toinen on mulle älyttömän mieluisa - kuten kuvakin kertoo. Mineral Blush Havtornia* olen käyttänyt ties kuinka monta kertaa ja mulla on itse asiassa toive saada poskipuna joskus käytettyä kokonaan loppuun. Mineral Blush Åkerbär* sen sijaan on mulla aika vähän käytössä, mutta sävy on kauniin neutraali, joten haluan pitää nämä molemmat kokoelmissani. Kuvasta löytyy myös kaksi muuta neutraalia poskipunaa, jotka jäävät niin ikään itselleni. Tarte Amazonian Clay 12-Hour Blush Exposed on tämän hetken ehkä käytetyin poskipunani ja pidän hurjasti myös Physician's Formulan Murumuru Butter Blush Plum Rosesta*. Kaikki neljä pidän siis itselläni!

Kuinka monta persikkaista poskipunaa henkilö tarvitsee? Riittävästi! Vasemmalta löytyy upea OFRA Cosmeticsin Blush Bellini, joka on vaalea mattapersikka ja jää mulle ehdottomasti itselleni. Sen vieressä on ihanaakin ihanampi Too Facedin Sweetheart's Perfect Flush Blush Sparkling Bellini, joka on monisävyinen korallia ja persikkaa sisältävä poskipuna. Tämä oli mulla häämeikissä mukana, joten kyllä - rakastan tätä poskipunaa. Kolmantena vielä kaunis liukuvärjätty Oryza Beautyn Malibu Sunrise Ombré Blusher, jonka aion niin ikään pitää itselläni. Tämän pakkaus ei ole laadukkain mahdollinen, mutta poskipuna itsessään on kaunis ja toimiva, enkä halua siitä luopua. Viimeisenä vielä ehkä teille lukijoille kaikkein tutuin näistä - Milani Baked Powder Blush Luminoso, joka on varmasti yksi brändin tunnetuimpia, ellei jopa tunnetuin, tuote. Tämä upea persikkaposkipuna on sellainen, mistä en hevillä osaisi luopua. Tämä nelikko jää kokonaisuudessaan itselleni.

NARS NARSissist Unfiltered Cheek Palette I on tullut itselläni nyt vihdoin tiensä päähän. Muistan miettineeni jo kolmisen vuotta sitten tämän karsimista, ja nyt on vihdoin sen aika. Olen halunnut pitää tämän kuuden sävyn paletin itselläni ehkä eniten siitä syystä, että paletti oli kallis ja NARS nyt on NARS, mutta ei kai se hintakaan voi loputtomiin olla syy pitää kokoelmissa tuotetta, jota ei tule käytettyä. En siis edes muista koska olisin tähän tarttunut edellisen kerran, eli karsin tämän nyt vihdoin pois. Sen sijaan Ace Beauten Blushed In Paradise jää itselleni. En tätä neljän sävyn palettiakaan kovin usein käytä, mutta paletin sävyt sopivat loistavasti syksyyn, jolloin aion ottaa tämän itselleni tehokäyttöön. Mikäli paletti ei sitten miellytä, laitan tämän seuraavassa karsinnassa eteenpäin. Nyt haluan kuitenkin antaa tälle vielä mahdollisuuden.

Pyt Beautyn Hot Flush Blush Flirty on yksi uusimpia poskipuniani, mutta parin kerran kokeilu riitti tajuamaan, ettei tämä ole mun juttuni. Sain tämän Ipsy Plussan mukana huhtikuussa ja pari kertaa olen poskipunaa nyt käyttänyt. Tässä ei sinänsä sävyn puolesta ole mitään vikaa, vaikkei se pannussa kaikkein kauneimmalta näytäkään, mutta tiedän pärjääväni varsin hyvin ilman tätä. Essence The Blush 10 Befitting* on yksi vanhoja suosikkejani, mutta koska tämän pakkaus on rikkoutunut jo ajat sitten, laitan tämän pois. Tässä ehkä huomaa selkeästi sen Essencen tuotteiden halvan hinnan, sillä pakkauset eivät ole sieltä kestävimmästä päästä. Milanin Baked Powder Blush Berry Amore sen sijaan jää itselleni. Rakastan tätä marmorikuvioitua poskipunaa erityisesti syysmeikeissä!

Vasemmanpuoleinen Essence Adventure Awaits Metallic Blush Wanderlust Feeling jää pitkän harkinnan jälkeen vielä itselleni. Sävy on upea, mutten ole tähän pahemmin enää tarttunut. Haluan antaa tälle kuitenkin vielä yhden tilaisuuden, jos vaikka innostuisin tästä uudemman kerran. Jos en, laitan tämän seuraavassa karsinnassa pois. Vieressä oleva Ciaté London Marbled Light Illuminating Blush Dusk jää ehdottomasti mulle. Rakastan Ciatén meikkejä ja tämä poskipuna on hurjan kaunis! Sen sijaan laitan pois sekä Benecosin Natural Powder Blush Sassy Salmonin* että Gigi Gorgeousin The Only Blush Duon. Ensin mainittua olen koittanut joskus pannuttaakin, mutta sen pakkaus on rikkoutunut ja jälkimmäisellä on käyttökertoja ehkä viisi, vaikka sillä on pian ikää jo kolme vuotta. 

OFRA Cosmetics Charm Your Cheeks Mini Mix Palette on aivan älyttömän hyvä kuuden sävyn poskipunapaletti, jonka aion totta kai pitää itselläni. Ofran tuotteet ovat laadukkaita, itselleni mieluisia ja tämä paletti on tullut mulle vasta ihan hiljattain. Mischo Beautyn Blush Palettenkin olen saanut vasta keväällä, mutta tämän laitan pois, sillä sävymaailma oli itselleni valitettavasti vähän liian tummanpuhuva. Alarivin poskipunat ovat kauniita, mutta sen verran runsaspigmenttisiä, että ne näyttävät omilla kalpeilla kasvoillani turhan tunkkaisilta. Ylärivin Magnifique on oikein kaunis ja sitä tulisi varmasti käytettyä, mutta en aio pitää näin suurta palettia vain yhden sävyn takia enkä myöskään antaa eteenpäin palettia, josta olen yhden sävyn irroittanut. Koko paletti lähtee siis etsimään uutta kotia.

Tämä nelikko jää mulle itselleni. Max Factor Facefinity Blush 05 Lovely Pinkin* sain hiljattain pr-näytteenä ja pidän tästä kauniista helmiäshohteisesta vaaleanpunaisesta poskipunasta. Sen vieressä oleva minikokoinen NARS Blush Orgasm* tuli viime jouluna LF:n kalenterista ja vihdoin mäkin sain tämän paljonpuhutun ja -kehutun poskipunan itselleni! NYX Ombre Blush Mauve Me on yksi rakkaimpia poskipuniani, kuten myös Laura Gellerin Baked Blush-N-Brighten Tropic Hues, joista en kummastakaan luopuisi kuuna päivänä.

Makeup Revolutionin Ultra Blush Palette Sugar and Spice on edelleen mulle hyvin mieluisa poskipunapaletti. Olen aiemminkin sanonut, että pärjäisin todennäköisesti varsin hyvin pelkästään tämän paletin kanssa, sillä paletista löytyy niin ruskeaa, punaista, vaaleanpunaista kuin persikkaakin. Paletin highlightereihin en juuri koske, mutta muuten tämä on itselleni sen verran mieluisa, etten tästä halua luopua. Myös Alamar Cosmeticsin Colorete Blush Trio Medium-Tan jää itselleni. Tähän superpigmenttiseen kolmen sävyn palettiin ei tule turhan usein tartuttua, mutta rakastan Alamar Cosmeticsin meikkejä enkä halua yhdestäkään eroon.

Viimeisenä vielä tämä kaksikko: Wander Beautyn Double Date Lip and Cheek, josta löytyy sekä väritön että pinkki voidemainen sävy. Käytän pinkkiä sävyä itse poskipunana, ja vaikken olekaan voidemaisten sävyn ylin ystävä, tästä olen pitänyt. Jää siis itselleni! Myös Rodial Blush Drops Sunset Kissin pidän itselläni. Tämä nestemäinen poskipuna tuli mulle vasta kesäkuun Boxycharmista enkä ole ehtinyt käyttää tätä kuin kerran. Myöskään nestemäiset poskipunat eivät ole mulle niitä kaikkein mieluisimpia, mutta tätä haluan opetella käyttämään ja koska sävy on itselleni mieluisa, uskon myös onnistuvani siinä.

Eteenpäin lähti siis yhteensä yhdeksän poskipunaa tai palettia. Määrä on itse asiassa paljon enemmän kuin ajattelin, sillä annoin jo reilu kuukausi sitten pari poskipunaani pois. Tässä vielä listaus kaikista poskipunista, jotka lähtevät joko uusiin koteihin tai roskiin:

  • Lily Lolo Mineral Blush Ooh La La
  • Lily Lolo Mineral Blush Candy Girl
  • Essence GoodVibes Good Memories Blush Trio
  • NARS NARSissist Unfiltered Cheek Palette I
  • Pyt Beauty Hot Flush Blush Flirty
  • Essence The Blush 10 Befitting
  • Benecos Natural Powder Blush Sassy Salmon
  • Gigi Gorgeous The Only Blush Duo
  • Mischo Beauty Blush Palette

Onko kokemusta tai mielipiteitä näistä poskipunista? Entä mitkä ovat teidän suosikkiposkipunianne? :)

10 kommenttia:

  1. Todella kauniin värisiä nuo laveran poskipunat, kun saan nykyiset paletit ja muut alta pois aion ehdottomasti vähentää isoja paletteja joita ennen just halusin ja alkaa jatkossa ostamaan yksittäisiä herkullisia nappeja. Mutta onhan nuo paletit, ainakin tuo Complex Culturen Blush Duo on avian ihanan värinen ja todella kaunis myös kuten kaikki paletit!! Too Facedin kolmiulotteista lookkia herättelevä rasia myös ihanan näköinen. Annoit kuitenkin poskipunia reilusti eteenpäin ja sekin on ihan ookoo, sulla näitä on ehkä enemmän kuin monella :D Ei noita kaikkia varmasti saa käytettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jotenkin tykkään yleensä poskipunissa enemmän yksittäisistä tuotteista kuin isommista paleteista, mikä on sinänsä hassua, kun noi paletit on niin käteviä. Ja sitten taas esim. luomiväreissä en tykkää yhtään mistään yksittäisistä napeista :D Ei tosiaan ehtinyt millään käyttää kaikkia poskipunia ja edelleen mulla on näitä liikaa. Kun jos nyt järjellä miettii niin en tosiaan tarvitsisi kuin yhden persikan, vaaleanpunaisen, rusehtavan jne. ja nyt noita kaikkia löytyy ties miten monta. Mutta toisaalta kun en pyri mihinkään minimalistiseen kokoelmaan niin tää on ihan hyvä näin :)

      Poista
  2. Tuo Milanin puna kiinnostaisi.

    NARSin Orgasm oli hiukan pettymys (minulla on se myös jossakin, en oikein tykännyt sävystä).

    Makeup Revolution paletin muistaakseni arvoin blogissani joskus, olisi pitänyt ostaa toinen itselle, koska se näytti/näyttää tosiaan aika monikäyttöiseltä.

    Olen tällä hetkellä itse innostunut Glossierin punista (postaus tulossa) ja muuttolaatikoitten syövereistä löytyneestä Morphen poskipunapaletista (siitäkin pitää varmaan kirjoitella blogiin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi ettei Orgasm ollut sulle mieluisa sävyltään. Tosta kuulee lähinnä pelkästään kehuja, mutta tokihan se on sama ton kuin kaikkien muidenkin kanssa, etteivät kaikki siitä pidä! Makeup Revolutionin paletissa on ihan mahtavat sävyt ja laatukin kohdillaan :) Morphelta en ookaan itse koskaan tainnut poskipunia kokeilla, toivottavasti kirjoitat myös siitä!

      Poista
  3. Oli tosi kiva kurkata sun poskipunakokoelmaan:) Noi Laveran poskipunat on kyllä niin kauniin näköisiä, olen monesti niitä katsellut mutta en vielä omista yhtäkään! Muistelisin, että Complex culturen poskipunapaletti (sävyä en muista) olisi ollut minulla viimeksi valittavissa Ipsyyn, mutta samassa valintakohdassa oli kaksi muutakin kivaa tuotetta ja päädyin valitsemaan jonkun muun. Mutta tosi kaunis paletti tuokin tosiaan, muistuttaa Jouer Cosmeticsin vastaavia paletteja. Esittelemistäsi poskipunista minulla käyttökokemusta seuraavista: Tarte, Physicians Formula, Milanin Luminoso, essence the Blush, Ofran paletti, Makeup Revolution. Muutaman sellaisen tuotteen myös noista omistan joita en vielä ole kokeillut.

    Mutta NARSin Orgasmia en vieläkään omista:D en ole hankkinut kun en ole ihan varma onko sävy ihan mieleinen kuitenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tykkäät Laveran poskipunista, jos niitä joskus lähdet ostamaan! Complex Culture taisi olla mulla valittuna boksiin joskus Ipsyn toimesta, mikäli en ihan väärin muista. Se on välillä vähän ärsyttävääkin, kun yhdessä valinnassa saattaa olla useita tuotteita, jotka haluaisi, mutta sitten niissä parissa muussa ei välttämättä ole yhtäkään :D Tosi paljon samoja poskipunia meillä näköjään! Mä olen aina ollut melko varma, että tykkään Orgasmin sävystä ja oonhan mä sitä vuosia sitten ulkomailla päässyt myös swatchailemaan, mutta jotenkin sen ostaminen on aina jäänyt. Nyt onneksi on toi minikoko<3

      Poista
  4. Että nämä karsimispostaukset on lemppareita <3 voi kun jaksaisi itsekin toteuttaa mutta tiedän etten jaksa. Karsin kyllä usein meikkejä ja kävin hiljattain poskimeikit läpi. Mulla ei ole näin paljon poskipunia, tai ainakin näin ajattelen, mutta highlightereita ja bronzereita on. Kauneusboxissa on tullut aika paljon kasvopaletteja. Poskipunissa tykkään vain mattaisista ja käytän poskipunaa ehkä vähiten, vaikka se ilmettä aina kasvoille tuokin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä näissä on melkoinen työmaa kirjoittaa ja kuvata, varsinkin kun en tälläkään kertaa jaksanut/ehtinyt kehittää mitään kovin fiksua logiikkaa tohon millä tavalla järjestelen punat näihin kuviin :D Mutta menköön tällaisena sekamelskana! Kauneusboksit pitää kyllä huolen, ettei kasvopaletit ja just bronzerit, poskipunat ja highlighterit ihan äkkiä lopu kesken. Toisaalta se on kiva, kun ei tarvitse sitten niin itse olla niitä hankkimassa :)

      Poista
  5. Ai jestas mikä määrä :D Minulla on nyt yksi poskipuna jota olen opetellut hivenen käyttämään, sillä mennään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä on hyvä aloittaa ja jos sävy on mieluisa niin mitäpä sitä muuta tarvitsisikaan! Mä oon vähän tällanen hamsteri poskipunien suhteen<3 :D

      Poista

Kiitos kommentista!