sunnuntai 29. toukokuuta 2022

Kosmetiikkasuosikit | Toukokuu 2022

*Saatu ilmaistuote

Toukokuu vaihtuu kesäkuuksi heti ensi viikolla, joten kohta ollaan virallisesti kesässä! Mä olen ollut viimeiset kaksi ja puoli viikkoa vauvan kanssa arkisin yksin kotona miehen palattua isyysloman jälkeen töihin, mutta ensi viikolla hänelläkin alkaa neljän viikon kesäloma. Mullekin jää siis pian taas hitusen enemmän omaa aikaa, kun vauvalla on päivisin toinenkin hoitaja kotona. Mä olen oikeastaan yllättynyt siitä kuinka hyvin oon pystynyt blogia päivittämään vauvan syntymän jälkeen, mutta hyvä niin, sillä jotenkin mulla on tällä hetkellä taas ihan älytön hinku kirjoittamiseen. Vauva-arjen keskellä on ehkä vaan korostunut juuri niiden omien harrastusten tärkeys, sillä vaikka rakastankin vauvan kanssa hengaamista ja hänen hoitamistaan, välillä tekee kuitenkin hyvää irrottautua edes hetkeksi puuhailemaan ihan omia juttuja. Onneksi miehen kanssa molemmat se toisillemme sallitaan, joten eiköhän blogi tule jatkossakin siis päivittymään sen kolme kertaa viikossa, mihin olen kohta vuoden verran pyrkinyt! Nyt kuitenkin toukokuun kosmetiikkasuosikkien pariin:

Aloitetaan ripsivärillä, joita hyvinhyvin harvoin näkyy mun suosikeissani. Tilasin tämän Catricen Glam & Doll Volume Mascaran Notinolta alkukuusta ja nyt tämä päätyi mun suosikkeihini. Ripsiväri on suorastaan loistava ja mähän lähdin tätä kokeilemaan kehujen perusteella ja ennen kaikkea, koska tämä on vedenkestävä. Tällä saa kahdella kerroksella omaan makuuni hyvinkin näyttävät ja tuuheat ripset. En välitä turhan erotellusta lopputuloksesta eikä tämä sellaista onneksi tee, joten siitäkin vielä iso plussa. Mun ripset ovat jo jonkin aikaa olleet selkeästi lyhyemmät kuin vaikkapa vielä vuosi sitten ja koen siitä itse asiassa aika suurtakin kriisiä. Tämän ripsivärin kanssa saa kuitenkin todella kivannäköiset ripset ja myös taivutusten pysymisestä annan ison plussan. En normaalisti niin välitä näistä silikoniharjoista, mutta tässä ripsivärissä se toimii eikä itseäni häiritse.

Sain jo joitain viikkoja sitten Bearelilta testiin muutamia tuotteita, joista yksi oli tämä Nature Republicin Good Skin Mineral Ampoule*. Tämä on ihoa kosteuttava tehotiiviste, jota on tarkoitus käyttää seerumin tavoin ennen kasvovoidetta. Olen itse aivan ihastunut tähän ja käytän tätä nykyään aamuin illoin. Aamuisin tämä ajaa mulla seerumin virkaa ja illalla lisään päälle vielä toisen seerumin, jolloin tämä toimii ikään kuin hoitonesteenä. Koostumukseltaan tämä on kevyttä ja juoksevaa, mikä takaa nopean imeytymisen. Loistava tuote tälle vuodenajalle ja kiinnostukseni on ehdottomasti herännyt myös muita Nature Republicin tehotiivisteitä kohtaan. Iso suositus tälle!

OFRA Cosmeticsin On The Glow Professional Palette päätyy odotetustikin osaksi tämän kuukauden suosikkeja. Tämä kuuden sävyn suurikokoinen kasvopaletti tuli ostettua huhtikuun Ipsy Plussan add-oneista, enkä ole edelleenkään päässyt yli siitä kuinka kaunis tämä paletti on. Tästä löytyy siis useampi bronzer ja highlighter ja laatu on taattua Ofraa. Highlighterit varsinkin ovat upeita ja tämän saatuani olen vihdoin koittanut opetella käyttämään enemmän myös aurinkopuutereita. Tästä mulla ei ole mitään muuta huonoa sanottavaa kuin paletin korkea hinta, sillä tämä maksaa noin 150 dollaria. Sain tämän itse huomattavasti edullisemmin, mistä olen enemmän kuin iloinen, sillä en olisi ollut valmis maksamaan tästä täyttä summaa. Kaikki paletin sävyt ovat kuitenkin myynnissä myös erikseen!

Notinon tilaus sisälsi Catricen ripsivärin lisäksi myös mm. Ziajaa ja ostin pitkästä aikaa myös tämän Ziajan Coconut Hand Creamin. Mä rakastan kookoksen tuoksua kosmetiikassa ja tämä käsivoide tekee käsistä ihanan pehmeät. Ziajan käsivoiteissa juuri se pehmeyden tunne on parasta ja nyt kesän tehdessä kovaa vauhtia tuloaan myös kosteutustehot ovat tällä pitkälti itselleni riittävät. Mulla on tällä hetkellä oikean käden kanssa kuitenkin "pientä" ongelmaa kuivuuden kanssa, kun sormenpäät, sormet ja kynsinauhat huutavat kuivuuttaan ja halkeilevat, eikä tämä voide valitettavasti ole ihan niin tehokas, että saisin ne hoidettua kuntoon. Ongelma johtuu siis puhtaasti vauvan pepun pesemisestä, sillä lukuisat vesipesut päivän aikana kuivattavat sormeni täysin. Samaa ongelmaa ei siis ole vasemmassa kädessä, jolla pidän vauvaa sylissä pesun ajan. Mutta tämä voide tuoksuu aivan ihanalta ja imeytyy nopeasti, joten tämä toimii loistavasti ihan päiväkäytössä, kun en halua käsivoiteen jättävän käsiä rasvaisen tuntuisiksi.

Viimeisenä suosikkina vielä Benefit Gimme Brow+ Volumizing Fiber Gel, joka on kuituja sisältävä kulmageeli. Itselläni on tästä sävy 3, joka on keskiruskea ja oikeastaan aivan täydellinen omille kulmilleni. Kulmageeli ei ole mulle mikään pakollinen tuote osana meikkiä, mutta koska käytin lähestulkoon koko viime vuoden Laveran ruskeaa kulmageeliä, tykästyin siihen ja nyt olen käyttänyt joitain viikkoja tätä Benefitin versiota. Tämä sisältää kuituja, jotka tekevät kulmista runsaamman näköiset ja pidän siitä, miltä tämä saa kulmani näyttämään. Toki alta löytyy aina kulmakynää ja -väriä, joten kulmageeli toimii mulla vain ns. viimeistelytuotteena, mutta tämän kanssa saa oikein mukavasti sävyä kulmiin ja geeli myös pitää ne hyvin paikoillaan. Pieneen harjaan oli aluksi tottuminen, sillä suurimmassa osassa aiemmin käyttämiäni kulmageelejä harja on ollut huomattavasti suurempi. Pienikokoinen harja on kuitenkin loppujen lopuksi yllättävänkin näppärä!

Onko suosikeissa teille tuttuja tuotteita? :)

8 kommenttia:

  1. Oot kyllä ahkerasti pystynyt päivittämään, hatun nosto. En yhtään ihmettele, et Ofran paletti on suosikki, se on ihana. 😍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon tosi iloinen, että oon näinkin hyvin pystynyt jatkamaan bloggaamista! Toi paletti on upea<3

      Poista
  2. Mä olen kanssa huomannut miten ahkerasti jaksat päivittää ja oikeasti aina ilahdun kun näen päivityksen sinulta :) sulla on aina kiinnostavia juttuja kun meilleä jonkun verran sama maku on. Paitsi Glam Doll ripsarin kohdalla, mulla oli siitä sellainen violetti pakkaus, ei tainnut olla vedenkestävä mutta surkeimpia testaamiani ripsareita, en ole sitten intoutunut ostamaan enempää Catricen ripsareita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla<3 Oon huomannut saman, että tykätään aika pitkälti samantyylisistä jutuista kosmetiikan suhteen! Mä tiedätkö pelkäsin miten toi ripsiväri mulla toimii, kun luin sen sun aiemman kommentin, jossa sanoit just tota samaa ettet tykännyt yhtään siitä Catricen ripsiväristä. Mutta Mulla toi toimi kuin unelma! Onneksi :D

      Poista
  3. Varmasti alkuu vauva-arjessa onkin enemmän aikaa, kun ei tarvi vahtia niin kovasti. Eiks se taapero ikä oo se raskain kun saa kokoajan olla vahtimassa :D en tarkemmin tiedä. Kyllä siitä omasta ajasta kannattaa pitää kiinni ja vaalia asioita mitä tykkää, oma elämä ei lopu perheen perustamiseen!
    Tuo Ofran paletti on niin kaunis ja aivan ihanan näköinen. Mä oon myös tässä kesällä innostunut highlittereista, sillä niillä saa ihanaa kuulautta lisättyä meikkiin ihan pienellä sutaisulla. Mulla on ihan rakkaussuhde Ziajan goats milk sarjan käsivoiteeseen, joten tuosta varmasti myös pitäisin todella paljon! Lisäksi nuo on edullisia ja prismasta tuon goats milk sarjan saa 2 yhden hinnalla tuplapakkauksessa. Kiva, että nyt on myös tullut muita 'makuja' markkinoille käsivoiteissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä vauva ei viihdy hereillä juurikaan muualla kuin sylissä ja päikkäritkin menee pitkälti sylissä, nykyään onneks välillä jo muualla :D Lisäksi on sellanen "hauska" vaihe, että monesti mä olen ainut, joka vauvalle kelpaa, eli sitä aikaa ei pahemmin tällä hetkellä ole, kun oon 24/7 kiinni vauvassa kun se on hereillä. Ja ne ajat kun vauva nukkuu niin munkin tarttis nukkua :'D Taaperon perään täytyy toki katsoa, mutta ne sentään yleensä nukkuu paremmin ja pitempiä pätkiä niin saa itsekin sitten vähän rytmiä elämään :) Mutta nää on toki kaikki vauvakohtaisia!

      Toi Ziajan käsivoide on tosi hyvä ja mun mielestä tuoksua lukuun ottamatta aika pitkälti samanlainen kuin se vuohenmaito! Ja noi tuplapakkaukset tulee kyllä tosi edullisiksi, vaikka eipä noi toki muutenkaan kovin kalliita ole :)

      Poista
    2. Häh voi ei, luulin et just vauvat vaan nukkuu :) Tsemppiä ja onneks se kumppani kohta taas lomailee!

      Poista
    3. Joo niin mäkin luulin, että ne vaan nukkuu :D Toisin kävi! Kiitos, joo kohta taas helpottaa vähän, kun ei tarvii yksin olla vauvasta vastuussa koko yötä ja päivää :)

      Poista

Kiitos kommentista!