sunnuntai 2. huhtikuuta 2023

23 loppuun vuonna 2023 | Ensimmäinen katsaus

*Saatu ilmaistuote

Kolme kuukautta on kulunut ja nyt on aika tehdä ensimmäinen katsaus tämän vuoden suurimpaan pannuprojektiini - 23 loppuun vuonna 2023. Olen valinnut tähän projektiin mukaan siis 23 kosmetiikkatuotetta, jotka haluan saada tämän vuoden aikana käytettyä loppuun tai tiettyjen meikkituotteiden kohdalla pannutettua. Mukaan on valikoitunut niin meikkejä, ihon- ja vartalonhoitoa kuin yksi tuote hiuksillekin. Tähän mennessä edistystä ei ole tapahtunut ihan sillä tavalla kuin olisin toivonut ja ajoittain olen kokenut myös pieniä pettymyksen tunteita siitä, etten ole tämän paremmin vielä onnistunut. Tiedän tuollaisten tunteiden olevan turhia, mutta ehkäpä mä seuraavassa katsauksessa kesällä saan jo iloita edistymisestäkin! Käyn nyt lyhyesti läpi jokaisen projektissa olevan tuotteen, niiden käyttökerrat sekä vähän fiiliksiä tuotteiden osalta. Käyttökerrat eivät välttämättä ole täysin oikeita jokaisen tuotteen kohdalla, sillä olen varmasti joskus unohtanut merkitä jonkin käyttökerran ylös.

Ciaté London Watermelon Burst Pressed Setting Powder
Käyttökerrat: 48

Tämä viimeistelypuuteri vetelee viimeisiään! Nyt alkaa olla jo välillä vaikea saada puuteria napattua siveltimeen, mutta kyllä sekin vielä onnistuu. Seuraavassa katsauksessa tämä on varmasti loppu.

MOTD Cosmetics Highlighting Powder Lucid Moon
Käyttökerrat: 31

Mä olen yllättävän hyvin saanut käyttökertoja tälle highlighterille, vaikka olen samalla käyttänyt paljon myös meikkilaatikoissani kulloinkin olleita highlightereita. Pannuun on vielä matkaa, mutta olen vakuuttunut siitä, että senkin saan vuoden loppuun mennessä esille, sillä highlighterissa on jo selkeä painauma keskellä.

Treaclemoon Peony & Wild Apple Shower and Bath Gel
Käyttökerrat: 0

Tämä suihkugeeli odottelee vielä käyttöönpääsyä eikä mun ole vielä ollut tarkoituskaan tätä ottaa käyttöön. Koitan ensin saada tuon Frudian sekä yhden toisen suihkugeelin loppumaan.

Frudia My Orchard Cherry Body Wash
Käyttökerrat: 25

Frudian kirsikkasuihkugeeli on tuoksultaan aivan ihastuttava ja tätä on ollut ilo käyttää. Mulla on tällä hetkellä tämän lisäksi tehokäytössä yksi toinen suihkugeeli, johon olen koittanut keskittyä tätä Frudiaa enemmän, mutta tämä on varmasti loppunut seuraavaan katsaukseen mennessä.

The Body Shop Refreshing Passionfruit Gel Body Scrub
Käyttökerrat: 0

Tämä vartalonkuorinta tekee iholle viilentävän tunteen, joka ei missään tapauksessa ole itselleni mieluisa varsinkaan talvella, kun on muutenkin kylmä. Odotan siis suosiolla kesän tuloa ennen kuin otan tämän käyttöön.

Lavera Body Scrub Organic Rosemary & Organic Green Coffee*
Käyttökerrat: 12

Olen saanut tästä suurimman osan käytettyä ja veikkaan tämän olevan yksi ensimmäisiä tuotteita, jotka saan projektista pois. Muutaman kerran tuolta varmasti vielä saa tavaraa, joten saattaa olla, että tämä on mulla jo huhtikuun loppuneissa mukana.

Catrice True Skin Hydrating Foundation
Käyttökerrat: 34

Nestepinta on nyt SK-kirjainten puolessavälissä eli noin puolet meikkivoiteesta on käytetty. Mä käytän tämän kanssa oikeastaan aina myös yhtä toista, hieman tummempaa meikkivoidetta, joten tätä kuluu sen takia kerralla vähemmän kuin jos käyttäisin tätä yksinään. Uskoisin tämän kuitenkin loppuvan ennen seuraavaa katsausta.

Rimmel The Multi-Tasker Concealer*
Käyttökerrat: 19

Käyttökertojen määrä ei päätä huimaa, sillä olen käyttäny tässä alkuvuonna loppuun kaksi muuta peiteainetta. Tämä Rimmel pääsee kuitenkin nyt huhtikuusta lähtien kunnolla tehokäyttöön ja pyrin käyttämään tätä lähes aina arkimeikeissäni.

IDUN Minerals Mineral Blush Havtorn*
Käyttökerrat: 28

Poskipunan pannu on laajentunut aika kivasti ja tämä tulee tätä menoa helposti loppumaan vuoden loppuun mennessä. Tämä on todella pigmenttistä eikä kerralla siis kulu kovin paljon, mutta onneksi pidän tästä älyttömän paljon ja käytän tätä oli vuodenaika mikä tahansa.

NARS Blush Orgasm*.
Käyttökerrat: 16

Tässä ei tunnu tai näy mitään edistystä enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että sitä tulen saamaankaan. En, vaikka tämä on minikokoinen ja tavoitteena on tosiaan vain pannutus. Katsotaan kuinka käy, en tätä toisaalta ole niin kovin paljon vielä edes käyttänyt.

theBalm Bahama Mama Bronzer
Käyttökerrat: 54

Tämä alkaa olla elinkaarensa päässä ihan laadun puolesta, joten toivon todella, että saisin pian sen pannun jo esille tähän. Sen jälkeen en aio tähän enää koskea. Teen tämän aurinkopuuterin kanssa siis varjostukset kasvoilleni, mutta kaikki bronzerit ovat mulle aina ikuisuustuotteita. Tässä on kiva painauma kyllä jo, mutta pannua edelleen odotellaan.

Pear Nova Hydrating Cream
Käyttökerrat: 26

Tämä käsivoide aiheutti mulle aluksi pientä päänvaivaa, sillä jostain syystä tuubin yläosassa on aukko, josta purkautui ensimmäisellä käyttökerralla ihan älytön määrä käsivoidetta ulos. Siis varmaan ainakin kymmeneksi käyttökerraksi. Nyt voidetta on ehkä puoleenväliin tuubia eikä tätä ongelmaa enää ole, mutta joo, tuhlautuihan siinä alussa voidetta aika paljon. En siis todellakaan osannut varautua siihen, että tuubia puristaessani tulee sitä rasvaa kummastakin päästä paineella ulos ja tuubi on siltä osin rikki. Ensi katsauksessa tuote on toivottavasti loppunut!

The Body Shop Refreshing Passionfruit Body Yogurt
Käyttökerrat: 3

Mä en tätä vartalovoidetta ole vielä ottanut kunnolla käyttöön, sillä olen odotellut kevään (ja kesän) tuloa. Nyt maaliskuun lopulla käytin tätä kuitenkin jo muutaman kerran ja koitan saada nyt aktivoitua itseni tätä käyttämään. En uskalla veikata, että kolmen seuraavan kuukauden aikana voide olisi loppu, mutta toivottavasti edes sitten kuuden kuukauden kuluttua olevassa kolmannessa katsauksessa.

KimChi Chic Beauty Stage Proof Matte Setting Spray
Käyttökerrat: 55

Tämä meikinkiinnityssuihke on ollut mulla todella aktiivisessa käytössä, mutta omassa käytössäni nämä suihkeet myös kestävät kauan. Vaikea sanoa paljonko tässä vielä on tavaraa, mutta ei tämä ihan lähiviikkoina ole loppumassa. Ehkä kesällä!

Ciaté London Dewy Skin Vitamin C Glass Glow Primer
Käyttökerrat: 39

Olen yrittänyt käyttää tätä mahdollisimman usein, mutta edelleen primerissa on tavaraa. Valoa vasten katsottuna näkee, että rajapinta menee tuossa Dewy-sanan D-kirjaimen kohdalla, eli ei paljon enää. Tämä loppuu varmasti ensi katsaukseen mennessä!

essence hydrating nude lipstick 302 heavenly
Käyttökerrat: 19

Kermainen nudepuna on sinänsä varsin helppo huulipuna itselleni käytettäväksi loppuun, mutta ongelmana on se, ettei mun tule tätä lisättyä päivän aikana, kun en käy töissä. Jos nyt lähden kotoa johonkin ja laitan huulipunaa, tarvitsee sitä aika harvoin enää lisätä ennen kuin palaa takaisin kotiin, jossa punaa ei sitten enää tarvita. Toki kukaan ei mua kiellä käyttämästä huulipunaa kotonakin, mutta vauvan/taaperon kanssa se ei välttämättä ole paras vaihtoehto. Tekemistä riittää, mutta toivotaan parasta.

Glamglow YOUTHMUD Glow Stimulating & Exfoliating Treatment
Käyttökerrat: 4

Tämä kuoriva ja puhdistava naamio on todella tujua tavaraa, eikä oma kuiva ja herkkä ihoni kestä tätä missään tapauksessa edes viikottain. Toki täytyy sanoa, että olisin voinut tätä käyttää hieman useammin, mutta olen käyttänyt myös muita puhdistavia naamioita, joten tämä on jäänyt vähälle käytölle. En ole lainkaan varma siitä, että tämä loppuisi vuoden aikana. Periaatteessa tässä purnukassa ei ole mitenkään älyttömän paljon tavaraa, mutta katsotaan miten käy. Voisin hieman ehkä "huijata" ja koittaa saada miehenkin käyttämään tätä satunnaisesti!

Dew Of The Gods Claydate Healing Face Mask
Käyttökerrat: 5

Tämäkään naamio ei ole päätynyt mulla käyttöön kuin viisi kertaa, mutta tämä on ehdottomasti omalle iholleni parempi kuin Glamglown naamio. Olen näiden kahden kanssa harrastanut myös multimaskingia, jolloin valtaosa kasvoista on tämän naamion peitossa ja Glamglowta olen levittänyt vain T-alueelle. Pidän tästä naamiosta, mutta loppuvuoteen varmasti mennään tämänkin kanssa ennen kuin naamio loppuu.

111Skin Rose Gold Radiance Booster
Käyttökerrat: 9

Heleyttävä boosteri ei ole montaakaan kertaa päässyt käyttöön, mutta syy on hyvin simppeli - olen käyttänyt paljon Ciatén heleyttävää primeria, enkä halua näitä kahta tuotetta käyttää yhtä aikaa. Tai siis en koe sitä tarpeelliseksi. Kunhan Ciaté loppuu, pääsee tämäkin tehokäyttöön!

Mizon Cicaluronic Bubble Toner*
Käyttökerrat: 45

Tämä vaahtomuodossa oleva kasvovesi olisi varmasti jo loppunut, mikäli en olisi innostunut käyttämään erästä toista tässä viimeisen 1,5 kk aikana. Mizon jäi siis odottelemaan vuoroaan (taas kerran), mutta seuraavassa katsauksessa tämä saa luvan olla loppu. Rajapintaa on kuvasta vaikea nähdä, mutta jäljellä on alle puolet.

Elemis Peptide4 Eye Recovery Cream
Käyttökerrat: 51

Tämä silmänympärysvoide tuli projektiin täysin uutena, enkä tätä ollut kokeillut kertaakaan ennen projektin alkamista. Mikäli olisin niin tehnyt, en olisi tätä mukaan valinnut. Voide on sinänsä hyvä ja kosteuttaa tehokkaasti, mutta on sen verran rasvainen, etten pysty tätä aamuisin käyttämään. Lisäksi luulen tämän aiheuttavan pientä ihoärsytystä itselläni, jonka takia olen joutunut välillä pitämään pientä taukoa voiteen käytöstä. Uskon kuitenkin saavani tämän loppumaan, vaikka sainkin taas hyvän muistutuksen siitä, miksei pitäisi valita näihin projekteihin mukaan tuotteita, joita ei ole kertaakaan testannut.

Too Faced Sweet Peach Lip Scrub
Käyttökerrat: 4

Tämän olisin varmasti saanutkin jo loppumaan, mikäli olisin tuotetta käyttänyt. Kolmessa kuukaudessa neljä käyttökertaa on kovin vähän, mutta nyt koitan tsempata tämän kanssa. Kuorinta tuoksuu ihanan hedelmäiselle persikalle ja on oikein miellyttävä käyttää. Mitään vikaa tässä siis ei ole, mutta mä en vain muista tähän tarttua.

K18 Leave-In Molecular Repair Hair Mask.
Käyttökerrat: 3

Tätäkin käytin luokattoman vähän, mutten toisaalta usko, että tuolla on tavaraakaan enää mitenkään turhan paljon. Sinänsä hieman harmittaa, etten tätä käyttänyt aktiivisemmin, sillä huomenna olen menossa kampaajalle, jossa vaalennettu pituus lähtee hiuksistani toivottavasti ainakin lähes kokonaan, jolloin myöskään tälle K18-naamiolle ei ole samalla tavalla enää tarvetta. Toki tätä varmasti voi värjäämättömäänkin hiukseen käyttää, mutta kyllä se suurin vaikutus ja teho itselläni varmasti olisi ollut nimenomaan tuon huonompikuntoisen, vaalennetun hiuksen kanssa. Käytän tämän silti loppuun, toivottavasti seuraavassa katsauksessa päästään tästäkin jo eroon!

Valitettavasti siis yhdenkään tuotteen kohdalla en tammi-maaliskuun aikana saavuttanut haluttua lopputulosta. Harmi, mutta korjataan vahinko sitten seuraavassa katsauksessa, joka tulee tosiaan kolmen kuukauden kuluttua! Silloin olen toivottavasti saanut jo useamman tuotteen tyhjäksi ja/tai pannutettua.

Mitä veikkaatte, mikä tuote loppuu ensimmäisenä? :)

6 kommenttia:

  1. Tosi kivasti oot näitä käyttänyt, Ciate Londonin Watermelon loppuu varmaan ekana, uskon niin :) Tosi hyvin oot näitä käyttänyt, vitsi mikä urakka laskea montako kertaa olet jotain tuotetta käyttänyt, en kyllä varmaan ala mun tavoitelaatikossa näitä käyttökertoja laskemaan, kun se on ehkä vähän kuin pannutusjuttu :) Tässä on todella ihania tuotteita ja voisin kuvitella käyttäväni tai hankkivani näistä tuotteista monia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi puuteri saattaa hyvinkin olla ensimmäinen loppunut, tai sitten Ciatén primer! Joo mä merkkaan aina meikkaamisen jälkeen noi käyttökerrat puhelimeen ylös ja joka ilta käyn sitten vielä muun listan läpi, että mitä oon käyttänyt :D Sen takia noi määrät ei varmasti ihan todellisuutta vastaakaan, kun joku merkkauskerta on varmasti jäänyt tekemättä, mutta on noi kuitenkin hyvin suuntaa-antavia!

      Poista
  2. Kiva idea laittaa ylös käyttökerrat. Mä en tajunnut enkä varmasti kyllä kerkeisi tai unohtaisin. Mulla kun mukana on vaan meikkejä niin ne on niin aktiivikäytössä että sain niitä hyvin loppumaan :) ja saan ensi katsaukseenkin! Bahama Mama on kyllä kiva, mulla on se kans. Uskon että saat highlighteriin sekä Orgasmiin pannut tämän projektin aikana aikaiseksi, kuten myös siis Bahama Mamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää käyttökertojen merkkaus antaa itselle kivasti osviittaa siitä, kauanko joku tuote kestää, mutta on toi toisaalta aika työlästä olla aina merkkaamassa noita käyttökertoja. En välttämättä itsekään enää lähtisi toistamiseen tähän :D Toivon todella, että saan noi sun mainitsemat pannut esille, highlighterin kanssa tuskin ongelmaa tulee, mutta noi kaksi muuta voikin olla sitten himpun haasteellisempia!

      Poista
  3. Oot saanu monille tuotteille tosi paljon käyttökertoja! Osa loppuu varmasti seuraavan 3kk aikana ja moni etenkin 6kk aikana:) Tässä on monia tosi mielenkiintoisia tuotteita. Tuo huulikuorinta kuulostaa herkulliselta<3 Samoin tuo Dew of the Godsin naamio on houkuttelevan näköinen ja kuuloinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon myös, että tästä on iso osa loppunut 6 kk aikana, toivottavasti ainakin! Mä kun ihan tosissani haluaisin saada kaikki loppumaan/pannutettua vuodessa :D Too Facedin huultenkuorinta on aivan ihana, mä olin ihan kokonaan unohtanut edes omistavani tota, ennen kuin lähdin käymään kylppärin laatikoita läpi ja ton sieltä bongasin<3

      Poista

Kiitos kommentista!