tiistai 11. syyskuuta 2018

Kuinka monta? Kosmetiikkahaaste

Ihana More or Less Katri haastoi mut tähän supermielenkiintoiseen kosmetiikka-aiheiseen haasteeseen, jonka Katri on myös itse keksinyt. Tarkoituksena on siis vähän laskeskella omia kosmetiikkavarastoja ja ehkä siinä samalla sitten miettiä onko kaikki se tavaramäärä varmasti ihan välttämätöntä. Mä tiesin itse jo ihan laskemattakin, että kosmetikkaa löytyy kaapeista melkoisen paljon ja ei, kaikki eivät todellakaan olisi mulle tarpeellisia. Meikkejä löytyy reippaasti yli oman tarpeen, kuten muutakin kosmetiikkaa, mutta tää on toisaalta mulle myös harrastus ja pakkohan niitä välineitä on olla, millä sitten harrastaa ;D No, miltäs mun luvut sitten näyttävät?


Kuinka monta kosmetiikkatuotetta omistat yhteensä?
- Voin ihan varmuudella sanoa, että sekosin laskuissa, sillä kyllä - yritin oikeasti laskea jokaisen putelin. Lopullinen määrä on jotain noin 740 tuotetta kaiken kaikkiaan, miinus meikkisiveltimet, joita en laskenut. Ne mukaan luettuna määrä nousee vielä jonkin verran

Kuinka monta meikkipussia sinulla on?
- Varsinaisessa käytössä ei yhtäkään, sillä mulla on meikit kaikki meikkipöydällä. Laukussa mulla on epämääräinen pussukka, mihin kerrytän kaiken muun tavaran lisäksi myös huulipunia ja puuterikin siellä taitaa olla. En siis käytä meikkipusseja, mutta kolme kappaletta sellaisia kuitenkin omistan.

Kuinka monta eri putelia käytät suihkussa käydessäsi?
- Viidellä pärjään ns. pikasuihkussa, mutta jos ihoa aletaan kuoria ja hiuksia hemmotella ja käyttää hopeashampoota sun muuta niin suunnilleen 10 tuotetta tulee käytettyä.


Kuinka monta hiusten muotoilutuotetta omistat?
- 40 sain pikaisella laskennalla. Ja siis tossa on mukana kaikki tuotteet, mitä en käytä hiuksiini suihkussa. Eli lakat, kuivashampoot, seerumit, rakennesuihkeet ym. ja osa näistä on lähdössä eteenpäin tai sellaisia, joita en oo edes ottanut vielä käyttöön.

Kuinka monta meikkituotetta sinulla on?
- 337 sain laskettua, mutta määrä heittää jonkin verran suuntaan tai toiseen, sillä sekosin jälleen kerran laskuissa.

Kuinka monta testeriä sinulla on vielä käyttämättä?
- Noin parikymmentä niitä taitaa olla. Pitääkin alkaa suunnitella taas seuraavaa osaa näytepussukkaprojektiini!


Kuinka monta kynsilakkaa omistat?
- 9, tästä määrästä oon ylpeä, kun se on niin vähäinen!

Kuinka monta meikkitutoriaalia olet katsonut elämässäsi?
- Heh, monta :D Itse asiassa en nykyään enää kovinkaan paljon jaksa niitä katsoa. Tubesta katson mieluummin tuotearvosteluja ym. ja tutoriaalit jää vähemmälle. Mutta siis en osaa edes heittää mitään suuntaa antavaa arviota siitä, kuinka paljon niitä on tullut katsottua vuosien varrella.

Kuinka monta pohjatuotetta käytät meikkisi valmistamiseen?
- Primer, meikkivoide, peiteaine, irtopuuteri, kivipuuteri, varjostusväri, poskipuna, aurinkopuuteri ja highlighter. Eli 9 tossa taitaa olla noita.


Kuinka monta hajuvettä sinulla on?
- Neljä täysikokoista + pienempiä ja isompia testereitä. Body Mistejä löytyy 11 kappaletta.

Kuinka monta kertaa kuukaudessa meikkaat keskimäärin?
- Pyrin pitämään viikossa yhden meikittömän päivän. Joskus niitä tulee useampia ja joskus se ei onnistu ollenkaan. Keskimäärin 30 päivän aikana meikkaan 24 päivänä.

Kuinka monta vanhentunutta kosmetiikkatuotetta kaapista löytyi?
- Jos mietitään tuotteiden säilyvyysaikoja niin erittäin monta, niin monta etten jaksa edes laskea. Jos taas mietitään sitä, kuinka moni niistä oikeasti on pilalla ja käyttökelvoton, puhutaan ehkä noin 10-15 tuotteesta. Niistäkin iso osa on huulipunia, joille mun pitääkin pikaisesti tehdä karsinta!

Haastetta oli hauska toteuttaa, vaikka omien kosmetiikkavarastojen suuruus hieman järkyttikin. En oikein tiennyt edes kuinka paljon olisin odottanut omistavani kosmetiikkaa, mutta joo ehkäpä tossa on yhdelle ihmiselle ihan riittävästi. Ja se ainakin tuli huomattua, että mulla on paljon sellaistakin tavaraa, joka tulisi laittaa joko eteenpäin tai heivata roskiin! Suosittelen kaikkia tekemään tämän haasteen tai ainakin hieman miettimään omien kosmevarastojen suuruutta :) Kiitos vielä Katrille kivasta haasteesta! ♥

18 kommenttia:

  1. Ole htvh vaan! Mietin että olisi saanut pidempään odottaa vastauksiasi, arvelin määrän nousevan korkeimmaksi kaikista hebkilöistä jotka haastoin :) tuoksujen ja kynsilakkojen määrä on suorastaan luonnottoman pieni :D siinä sitten tuottajille hyvä idea yhteistyöpostauksiin ;) ja just ne puuteri-luomiväri tuotteet ei sinänsä ikinä mene pilalle. Tosi huikeeta, että suorititbtän ja osui hyvin tähän kysymykset ja vastaukset-keskelle mistä saa enemmän tietoa myös susta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli hurjan mielenkiintoinen haaste ja olisin tämän tehnyt varmasti jo aikaisemmin, mutta jotenkin oli niin vaikeaa saada itsensä laskemaan noita purkkeja :D Yritin jo kerran aiemmin, mutta sekosin koko ajan laskuissa ja se määrä alkoi ahdistaa, mutta nyt onnistui! Heh no kynsilakat ja tuoksut selittyy sillä, etten töissä saa käyttää niitä :D Tuoksuja toki tulee vapaa-aikana käytettyä, mutta siis mä en todellakaan tarvii yhtään tän enempää, koska en todennäköisesti saa näitäkään kaikkia ikinä käytettyä loppuun :) Kynsilakkoja käytän tosi harvoin, lomilla lähinnä!

      Poista
  2. Uskaltaiskohan tähän urakkaan alkaa. Just tänään inventoin melkein puolet mun meikeistä pois, ihonhoitokin on melko hyvällä tolalla, koska inventoin ne kesällä, mutta onhan niitä silti paljon. :D Mulla jo kynsilakkoja on varmaan lähemmäksi 100 jos ei ylikin, vaikka oon järjestelmällisesti niitäkin vähentänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo no nythän sulla olisi hyvä tilaisuus samalla vähän laskeskella kuinka paljon tavaraa jäi jäljelle ;) Suosittelen tarttumaan tähän! Monilla kosmebloggaajilla tuntuu noita kynsilakkoja olevan suhteellisen suuret määrät. Mä en töiden takia niitä voi käyttää, joten en vapaa-ajallakaan sitten pahemmin kynsiä lakkaile :)

      Poista
  3. Kiinnostava postaus ja aihehan on erittäin hykerryttävä;) Taidanpa jossain välissä tempaista tämänkin;)
    Aika mahtava määrä hiustenmuotoilutuotteita! Mulla on matkaa tuohon roimasti, koska hiustuotteissa menen matalalla profiililla;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun varastojen määrä olisi kyllä hauska tietää! No itse asiassa noistakin puteleista aika moni on sellasia, mitä en edes käytä. Pitäisi laittaa ne pois tai antaa jollekulle, mutten oo taas saanut aikaiseksi. Bette Boxit jne. kerryttää ihan kivasti tota määrää :D

      Poista
  4. Hhhaa ihana Linda, mä en yhtään ihmettele että oot seonnut laskuissa kerran jos toisenkin! :'D Sulla on hurjan paljon kosmetiikkaa, luin ihan mielenkiinnolla ja todella hauska haaste kyllä! <3 Toisaalta oispa ihana että olis suuri kokoelma, ei stressaisi jos jokin loppuu ja aina on "varastossa". Sais hemmotella joka päivä vaikka eri suihkugeelillä tai kasvokuorinnoilla <3 Mä vaan en nykyään enää osaa ostaa monia samankaltaisia tuotteita - jotenkin musta on myös tullut pihi sen suhteen että jos mietin että omistan jo tollaisen niin en tarvi toista ja säästän mieluummin :D

    Mutta joo, tää ois mun pitänyt tehdä muutamia vuosia sitten, kun mullakin oli niin hurjasti kaikkee. Nyt oon ruennut elämään niin että omistan vain tarpeellisimmat ja niistä sen yhden tai pari kappaletta. Mutta siinäkin on oikeesti huonoja puolia. Kun se kyseinen tuote loppuu ja jos niitä ei oo sitä kahta itsellä "varastossa" niin jos ei pääse heti ostamaan tai unohtaa tai ei vaan jaksa, niin sitten oon pulassa - tää käy vielä useimmin kasvojenkuorinnan tai vartalonkuorinnan kohdalla, joita pidän itse tosi tärkeinä. Vartalonkuorinnan voi vielä taloussokerilla korvata mutta kasvojenkuorintaa ei oikein voi mitenkään. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mua taas välillä stressaa tää määrä :D Kun onhan tässä nyt oikeesti yhdelle ihmiselle ihan liikaa, vaikka kivahan se on kun on valinnanvaraa. En haluu edes miettiä paljonko mulla oli vuosi sitten kosmetiikkaa, silloin luku olisi varmasti lähennellyt jo tuhatta.. Pikkuhiljaa määrä kuitenkin vähenee, kun en enää yhtä hanakasti osta kaikkea uutta :)

      Mä niin muistan ton joskus 18-vuotiaana, kun oli just yks suihkugeeli, shampoo, hoitsikka jne. ja kun joku loppuikin vähän yllättäen niin sitten oltiinkin pulassa :D Varsinkin kun mulla ei tosiaan siihen aikaan ollut rahaa yhtään ylimääräistä ja joku shampoon ostokin oli heti sitten pois kuukauden pienestä ruokabudjetista. Mä en oo myöskään koskaan miettinyt miten kasvojen kuorinta-aineen voisi tehdä itse, vartalokuorinta tosiaan on helpompi ja sellaisen taikoo helposti keittiön ruokakaapeista :D

      Poista
  5. Mielenkiintoinen haaste! Pitääkin laskea jossain vaiheessa monta kosmetiikka "itemia" minulta löytyy jemmoista. Hiusten muotoilutuotteiden määrä oli aika yllättävä, mutta toisaalta sulla on pidemmät ja värjätyt hiukset, niin niihin varmaan siksikin tulee käytettyä enemmän tuotteita. Mulla noita muotoilutuotteita on 5 + yhdestä backup. Kynsilakoissa oot kyllä karsinut aika huikeesti! Mä karsin myös viime viikolla jälleen lakkoja ja nyt niitä jäi jäljelle 20 + 3 pannuprojektissa olevaa lakkaa. Vieläkin voisin kyllä vähentää, kun en taas ole kuukauteen kynsiäni lakannut. Jännää tää inventaarion tekeminen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytän tosiaan aika paljon erilaisia muotoilutuotteita hiuksiin ja Bette Boxit ym. on kasvattaneet niiden tuotteiden määrää ihan hirveesti. Kaikille ei todellakaan ole käyttöä ja teenkin tulevan viikonlopun aikana kunnon inventaarion varastoihini ja hankkiudun eroon mahdollisimman monesta itselle turhasta tuotteesta! Mä oli niin iloinen kun sain mun kynsilakat karsittua tohon yhdeksään, ja enemmänkin olisin kyllä voinut vielä karsia :) Sunkin määrä kuulostaa hyvältä!

      Poista
  6. Mulla ei ole yhtään kynsilakkaa, en oikein ole koskaan innostunut niistä :D. Tai no omistan yhden lakan, mutta se oli selvästi jo pilalla, kun viimeksi pengoin jemmojani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin pärjäisin hyvin ilman, kun en mä kynsiäni lakkaa kuin max muutaman kerran vuodessa, eikä silloinkaan mikään pakko olisi. Onneksi muakaan ei niin lakkailut kiinnosta, kun työt sen estää :D Muiden kauniita, lakattuja kynsiä on kyllä ilo katsella!

      Poista
  7. Tää oli tosi mielenkiintoinen postaus, aloin ihan itsekin laskemaan meikkejäni, mutta kyllästyin jo sadan jälkeen :D Veikkaan, että mulla ei ole kyllä edes sitä määrää kosmetiikkaa kaiken kaikkiaan mitä sulla pelkkiä meikkejä :D Kelpaisi kyllä tuommoiset meikkivarastot koska vain ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, sullekin siis on melkoisesti kertynyt meikkejä ;) Kieltämättä on ihanaa, kun on mistä valita mutta tottahan sekin on, etten todellakaan näitä kaikkia tarvitsisi. Meikit nyt on semmonen harrastus mulle, mutta kun miettii kaikkea tota muuta kosmetiikkaa niin niiden määrä hiukan hirvittää!

      Poista
  8. Tää oli tosi hauska postaus! :D En tiedä jaksanko itse lähteä tähän urakkaan, mutta ainakin jos postausideoista on pulaa, voisi tämä olla hauska toteuttaa :) Vähän huvittaa tuo kysymys kuinka monta meikkitutoriaalia olet katsonut elämässäsi. Ihan kuin joku pitäisi noista kirjaa :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mustakin! Tän tekeminen avasi kyllä mun silmät ja sai tajuamaan, kuinka paljon mulla on ihan turhaakin kosmetiikkaa. Nyt aion tänään tehdä kunnon inventaarion ja blokata kaikki huonot ja mulle tarpeettomat tuotteet pois! Heh, toi olis ehkä helppo kysymys, jos ei juuri katsoisi meikkitutoriaaleja ja voisi arvioida onko niitä tullut katsottua alle kymmenen vai jotain vähän enemmän. Mutta jos niitä on katsonut satoja niin mitään tarkkaa lukua on kyllä mahdoton sanoa!

      Poista
  9. Kiitos, tämä oli tosi mielenkiintoinen postaus! Mä olen muutossa ja sen jälkeen hankkiutunut eroon aika hyvin kosmetiikkatuotteista, joita en käytä. Olen myös lopettanut (enimmäkseen) backupien hankinnan, mutta ripsareissa ja eyelinereissä saattaa olla pari ekstraa. Pidän aika tarkkaa kirjaa kaikesta avatusta ihonhoidostani, pyrin ettei sitä ole liikaa mutta näkisitpä mun kaapit :D Luulen että voitat silti kokoelmani! ps. siveltimiä ei ole koskaan liikaa..

    xx Laura / Laura Loukola Beauty Blog

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääsisinpä mäkin tohon! Jossain vaiheessa olin sitä iloisempi mitä enemmän mulla on kosmetiikkaa, mutta nyt on ajatusmaailma muuttunut täysin. Tiettyjä meikkituotteita, kuten huulipunat ja luomivärit, haluan yhä edelleen omistaa samanaikaisesti useampia, mutta esimerkiksi vartalovoiteet sun muut rasvat on sellaisia, joita en kerralla tarvitse kuin tasan yhden. Siveltimiä ei tosiaan voi ikinä olla liikaa<3 Kiitos kommentista Laura!

      Poista

Kiitos kommentista!