maanantai 8. heinäkuuta 2019

Laatikon pohjalle unohtuneet

*Saatu ilmaistuote


Kun kosmetiikkaa on kertynyt kaappeihin vähänkin enemmän, saattaa osa jopa niistä vanhoista suosikeista jäädä jossain vaiheessa sinne laatikoiden ja kaappien perukoille unohduksiin. Tein pientä inventaariota omissa kosmetiikkavarastoissani ja bongasinkin sieltä muutaman tuotteen, joista osan olin täysin unohtanut! Olen vähän vastaavanlaisia postauksia tehnyt aiemmin meikeistä ja erityisesti meikkipaleteista, joten tässä postauksessa keskityään nyt ihonhoito- ja vartalonhoitotuotteisiin. Mun pitäisi muutenkin koittaa tehdä kunnollinen karsinta kaikelle kosmetiikalleni tässä loman aikana, mutta jotenkin sen aloittaminen on vain niin vaikeaa. Oletteko te karsineet kosmetiikkaanne viime aikoina?


Tämä Organic Shopin Night Temptation Passion Shower Gel on hyvä esimerkki siitä, kuinka mulla on ihan liikaa suihkugeelejä ja ne oikeasti mieluisatkin jää sen takia lopulta helposti unohduksiin. Tässä on ihana hedelmäinen tuoksu ja suihkugeelin sisältämä kaakaovoi tekee ihosta vielä todella pehmeän tuntuisen. Käytin tätä alkuun todella usein, mutta hetkellinen kyllästyminen ja tuotteen siirtäminen hieman syrjempään aiheutti sitten sen, etten ole tähän koskenut ties kuinka pitkään aikaan. Mitään vikaahan tässä tuotteessa ei ole, mutta kun niitä suihkugeelejä löytyy multa yhä vieläkin varmaan parikymmentä kappaletta, jää osa niistä väkisinkin toisten varjoon. Nyt en oo onneksi pitkään aikaan ostanut uusia suihkugeelejä eli toivoa on, että saisin nämä vanhat käytettyä joskus poiskin.


Ekopharma Hilla Kynsinauhaöljy* oli puolitoista vuotta sitten yksi mun suosikkituotteistani, mutta nyt edellisestä käyttökerrasta on jo kuukausia. Tämä on majaillut mulla olohuoneessa sohvapöydän laatikossa, sillä sieltä olen aiemmin muistanut sen ottaa käyttöön, mutta nyt en ole niin jostain syystä tehnyt. Tämä on tällä hetkellä ainut mulla käytössä oleva kynsinauhaöljy, eli nyt ei ole kyse siitä, että olisin korvannut tämän jollain toisella tuotteella. Olen yksinkertaisesti vaan ollut niin laiska, etten ole saanut tätä käytettyä. Ja pakko myöntää, että kynsinauhat ovat myös sen näköiset, että tälle olisi todellakin ollut tarvetta. Nyt täytyy koittaa petrata, kun kesälomalla saan kerrankin kasvattaa kynsiä pitemmiksi ja myös lakata niitä! Hoidetuissa kynsissä kun se lakkakin näyttää aika paljon kauniimmalta.


Kesä on itselleni kasvosuihkeiden suurkulutuksen aikaa ja viime kesänä ihastuinkin täysin tähän The Skin Housen Rose Water Mistiin*. Tämä on kuitenkin jäänyt sen viime kesän jälkeen lähes täysin käyttämättä, johtuen pitkälti siitä, että olen koittanut käyttää Ziajan ja Lumenen vastaavia suihkeita pois. Lumenen suihke alkaakin olla jo hyvällä mallilla ja nyt mun pitäisi koittaa muistaa käyttää myös tätä The Skin Housen kasvosuihketta. Tämä freshaa ihanasti varsinkin meikitöntä ihoa ja on omiaan käytettäväksi kuumilla kesähelteillä. Tällä hetkellä ulkona tosin sataa vettä eikä säätiedotus mitään helteitä lähitulevaisuuteenkaan lupaa, mutta siitä huolimatta koitan petrata tämän kanssa. Suihke on tarkoitettu normaalille ja sekaiholle, minkä takia suosikin tätä itse nimenomaan kesäisin, kun oma ihoni ei ole kaikkein kuivimmillaan.


Tässä toinen viime kesän suosikki! Lemon Juice & Glycerine Kantapäävoide* oli mulla todella kovassa käytössä viime kesänä ja oikestaan koko viime vuonna. Tämän vuoden puolella voiteen käyttö väheni huomattavasti ja nyt bongattuani tämän laatikosta tajusin, etten ole käyttänyt tätä ainakaan pariin-kolmeen kuukauteen. Voide on todella paksua ja kosteuttavaa eikä tuolla tuubissa enää kovin paljon ole edes jäljellä, mutta oon keskittynyt viime aikoina kevyempiin jalkavoiteisiin ja tämä on jäänyt unohduksiin. Vaikka kesäisin kevyemmätkin jalkavoiteet ajavat asiansa, tekee välillä kuitenkin hyvää käyttää vähän paksumpiakin tuotteita eli tämä täytyy ehdottomasti taas muistaa ottaa käyttöön!


Tein reilusti yli vuosi sitten tilauksen Notinolle ja silloin mukaan lähti myös tämä Ziaja Cupuacu Crystalline Sugar Scrub, jonka bongasin nyt avaamattomana laatikosta, jossa säilytän käyttöönottoa odottavia tuotteita. Tämä oli toki hyvin iloinen yllätys, sillä tämä kuorinta-ainehan on ehdottomasti yksi suosikkini ikinä, mutta miten olinkaan voinut unohtaa omistavani kokonaisen purnukan tätä ihanuutta? Varmaan siksi, ettei tämä ollut suihkussa näkyvillä vaan hautautuneena monien muiden purkkien ja purnukoiden sekaan. Kuorinnassa yhdistyy sokerin tehokas kuorivuus ja toffeekarkin ihana tuoksu - tämä on siis lyhyesti sanottuna aivan täydellinen kuorinta-aine. Jonkin aikaa tämä saa kuitenkin vielä odottaa käyttöönottoa, sillä koitan ensin saada mun pannuprojektissani olevan vartalonkuorinta-aineen käytettyä loppuun. Mutta sen jälkeen otan tämän ihanuuden taas käyttöön!

Oletteko käyttäneet näitä tuotteita? :)

14 kommenttia:

  1. En ole tainnut näistä itseasiassa testata mitään :) Tuo Ziajan kuorinta tosin jäi nyt kiinnostamaan! Täytyy yrittää muistaa se, kun seuraavaksi etsin kuorinta-ainetta :) Se on niin harmi, kun monet hyvät tuotteet jäävät laatikoihin pyörimään, kun haluaa testata uutta :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tykkää vähän jo ällömakesta toffeesuklaakarkin tuoksusta niin toi Cupuacu-sarja kannattaa ehdottomasti testata! Mä rakastan sitä tuoksua ja toi kuorinta on muutenkin hurjan tehokas<3 Jep, ja varsinkin kun tilaa useampia kauneusbokseja niin niistä tulee aina lisää vaan tuotteita eikä mitenkään kaikkia pysty käyttämään niin paljon kuin haluaisi :/

      Poista
  2. Mulle käy monesti niin, että haalin jemmaan kaikkea ihanaa ja sitten muistan kaupassa että se ja se on loppumassa ja ostan uusia, niin että ne jammatut unohtuu kokonaan. Paristi vuodessa sitten inventoin, itseasiassa just viime viikolla kävi läpi varastoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sama homma täällä! Pitäisi aina tarkistaa kaapit kunnolla ja laittaa vaikka ylös johonkin, että sitä ja tätä löytyy jo, ettei iske paniikki kesken kauppareissun :D

      Poista
  3. Ziajan kuorinta ja Lemon Juice & Glycerinen Kantapäävoide kiinnostaisi! Olen käyttänyt ihan vaan sheavoita jalkavoiteena, mutta tuntuu, että sekään ei nyt oikein täysin auta kantapäille. Olin tuossa keväällä niin paljon työmaalla turvakengät jalassa, että sen huomaa jalkojen kunnossa. :/ Kuorinta taas olisi kiinnostava tuoksukuvauksen perusteella. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla jotain muuta voidetta vaihteeksi, josko siitä olisi apua jalkoihin! Toi Lemon Juice & GLycerine on tosiaan suunnattu erityisesti kuiville kantapäille eli kannattaa sitä ainakin kokeilla, noita ei onneksi oo hinnallakaan pilattu :) Toi kuorinta on ehkä parasta ikinä<3

      Poista
  4. Mun täytyisi uusi kuorinta hankkia ja tekisi mieli tuota Ziajaa kokeilla, jotenkin toffeinen houkuttaisi mikä on vähän kumma, kun yleensä haluan käyttää raikkaita ja hedelmäisiä tuoksuja. Okei, mä oon nyt muutenkin todella makean perään :'D
    Mulla kävi aikoinaan kynsinauhaöljyn kanssa samoin, että siis käytin sitä aluksi mutta sitten unohdin sen siis aina kokonaan. Mulla auttoi se, että pistin sen yöpöydälle ja lisäsin sen ns. "iltarutiineihini" ennen kuin rupean nukkumaan. Nyt muistan sen joka ilta, ellei laiskuus vie voittoa, kun välillä oon nyt ihan superväsynyt esim iltavuoron jälkeen ennen kuin pääsen edes sänkyyn. :) Kantsii kokeilla josko siten muistaisi, plussaa että sitä ei tarvi varoa kun pistää sen yötä vasten, niin se ei peseydy pois tai muuten tahmaa paikkoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä tota Ziajaa, voithan sä sen jälkeen palata taas takaisin niihin raikkaampiin tuoksuihin, jos makea ei enää miellytä niin kovin<3 Mä oon miettinyt tota, että ottaisin ton iltakäyttöön, mutta pelkään että se tahriutuisi suoraan peittoon ja tyynyihin, kun mä en osaa varoa siinä vaiheessa mitään kun oon menossa nukkumaan, eikä siitä olisi sitten kunnolla hyötyä :D Joku systeemi tohon täytyy kuitenkin koittaa keksiä!

      Poista
  5. Rose Mistia olen, tykkäsin siitä kyllä paljonkin. :)

    Aurinkoista päivää!

    VastaaPoista
  6. Tää ziajan cupuapu kuorinta on ihan paras, vähän karhea mutta jättää kosteutetun olon kun oisi rasvannut ihon myös samalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä mäkin tykkään, että se tosiaan on myös vähän öljyistä mikä saa ihon tuntumaan pehmeältä ja kosteutetulta :) Jotkut kuorinnat tekee ihosta tosi nahkean, mutta tää ei onneksi<3

      Poista
  7. Tuo suihkugeeli onkin pistettä korvan taa, en olekaan kokeillut suihkugeelejä Organic Shopilta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi oli tosi kiva! Mäkään en oo muita tainnut testata enkä oo muutenkaan taas viime aikoina heidän tuotteita käyttänyt, vaikka ne tosi kivoja onkin :)

      Poista

Kiitos kommentista!