torstai 7. marraskuuta 2019

Meikkipettymyksiä


Kauneusblogeissa kosmetiikasta kertovat postaukset painottuvat usein niihin tuotteisiin, jotka ovat olleet bloggaajalle mieluisia. Jokainen meistä kohtaa kuitenkin joskus myös niitä ei-niin-mieluisia tuotteita, joten nyt ajattelin jakaa yhdessä ja samassa postauksessa teille muutaman oman tuotepettymykseni meikkien osalta! Kosmetiikan kohdalla täytyy aina muistaa, ettei yksi ja sama tuote voi mitenkään toimia täydellisesti kaikilla. Ihmisten mieltymykset ovat ensinnäkin niin erilaisia, että joku inhoaa jotain väriä, hajua, koostumusta tai lopputulosta, mitä joku toinen taas rakastaa. Lisäksi eri ihotyypit ym. vaikuttavat todella paljon siihen kuinka tuote eri ihmisillä toimii. Se, että mä en näistä neljästä tuotteesta pitänyt tai ne eivät mulla toimineet ei siis missään nimessä tarkoita, etteivätkö ne toimisi muilla. Pyrinkin aina myös perustelemaan jokaisen tuotteen kohdalla miksen ole siitä pitänyt, sillä syy miksi mä en jostain pidä voi olla hyvin se syy, miksi joku puolestaan tuotteesta pitää!


Mä sain tämän Illamasquan Antimatter Lipstickin vasta hiljattain Ipsy Plussasta ja olin aluksi todella, todella innoissani tästä. Huulipuna on sävyltään kauniin vadelmanpunainen ja sen koostumuskin vaikutti oikein hyvältä. Totuus huulilla oli kuitenkin toinen, sillä puna ei ensinnäkään tahtonut levittyä huulille kunnolla eikä varsinkaan kovin tasaisesti. Lopulta kun punan huulille sai, näytti se ihan hyvältä. Hetken. Reilun tunnin päästä katsoin itseäni peilistä ja huomasin, että puna näyttää huulilla lähinnä läikikkäältä ja siltä kuin olisin levittänyt sen rutikuivien ja rohtuneiden huulien päälle. Ja sitä omat huuleni eivät ole. Odotin tältä paljon ja olisin niin halunnut tästä pitää, mutta valitettavasti tämä jää nyt käyttämättä. En tiedä onko vika huulissani vai tässä tuotteessa, mutta joka tapauksessa mun silmääni lopputulos näytti aika samalta kuin jos huulille levittää vanhentunutta huulipunaa. Sekään ei näytä enää kovin hyvältä. Illamasquaa on kehuttu todella paljon, joten toivon että tää mun huulipuna oli vain maanantaikappale.


Tästä Urban Decayn Self-Adjusting Complexion Primerista olen kirjoittanut joskus ennenkin ja yhä edelleen tilanne on se, etten saa tätä ihollani toimimaan. Yli 35 euroa maksavan primerin olettaisi olevan hyvä, varsinkin kun UD:n tuotteet ovat yleensä aina mulle hurjan mieluisia. Tämä primer lähtee kuitenkin rullautumaan iholta pois yleensä jo sen levitysvaiheessa, mutta viimeistään kun sen päälle laittaa meikkivoiteen. Oon lukenut monia keskusteluja tästä ja niissä ihmiset kehottaa lisäämään primeria vain minimaalisen määrän, jolloin sen ei pitäisi rullautua pois. En tiedä kuinka vähän on vähän, mutta niin vähää mä en ole osannut tätä tuotetta kasvoilleni lisätä, että se ei olisi sieltä kuitenkin lähtenyt rullautumaan pois. Oon tapellut tämän kanssa lukuisat kerrat, sillä en millään haluaisi hyväksyä ettei tämä mulla toimi, mutta pakko kai se on myöntää ja alistua kohtaloonsa.


Tarten Big Ego Mascara lupaa ripsille runsaasti sekä lisää pituutta että volyymia. Mun ripsissäni tämä tuskin kuitenkaan edes näkyy. Väri ei tartu ripsiini muuta kuin viiden minuutin tahkomisen jälkeen ja silloinkaan lopputulos ei ole sitä, mitä haluan sen olevan. Olisin voinut tämän Tarten ripsarin tilalle ottaa todella monen muunkin ripsarin, sillä mähän olen täällä blogissakin puhunut lukuisat kerrat siitä, kuinka niin harva ripsiväri on oikeesti mun tarpeisiini sopiva. Tämä on kuitenkin yksi niistä ripsareista, joilta oikeasti odotin aika paljon ja jonka tosissani toivoin toimivan itselläni. Harmi että näin ei ollut! Ripsareiden kohdalla harmittaa myös aina se, ettei näitä hygianiasyistä oikein voi antaa eteenpäinkään enää, eli tämä menee käytännössä nyt sitten hukkaan. Tiedän monien käyttävän vaikka väkisin loppuun vähän heikommatkin ripsivärit, mutta mä en itse kuulu siihen porukkaan, sillä mulla ei ole aikaa eikä halua turhautua joka aamu vain siksi, etten saa ripsiäni sellaisiksi kuin haluan. Ja kyllä, se on yllättävänkin tärkeää mulle.


Viimeisenä vielä tämä essence insta perfect liquid make up meikkivoide, josta olen aiemminkin kirjoittanut blogissa. Silloin en täysin vielä tiennyt pidänkö tästä vai en, mutta nyt olen päätökseni saanut tehtyä ja tällä hetkellä tilanne on se, etten halua tätä tuotetta kasvoilleni laittaa. Meikkivoiteen levitys on alusta alkaen ollut hieman ongelmallista, sillä sitä ei saa levitettyä kasvoille kauniisti siveltimen kanssa ja välillä musta tuntuu, että meikkivoide levittyy sienenkin kanssa hieman epätasaisesti. Hetken aikaa valmis lopputulos näyttää ihan hyvältä, mutta muutaman tunnin kuluttua meikkivoide on lähtenyt kiinnityksestä huolimatta liikkeelle. Osittain se kasautuu ihon kuivempiin kohtiin ja osittain jää vain tavallaan "pyörimään" iholle eikä enää asetu. Mä kiinnitän meikkivoiteen aina puuterin kanssa, joten senkään puutteesta ei voi tätä ongelmaa syyttää. Onneksi tämä ei ollut kovin kallis hutiostos ja tämän pystyn myös antamaan eteenpäin. Oon kuullut tästä meikkivoiteesta todella paljon kehuja ja monilla tämä toimii täydellisesti, mutta omalle iholleni tämä ei selkeästi ole paras mahdollinen - valitettavasti.

Onko näistä tuotteista jokin teille tuttu? Entä oletteko te viime aikoina pettyneet joihinkin kosmetiikkatuotteisiin? 

18 kommenttia:

  1. Jännä tuo huulipunakin, miten osaakin sit olla niin hankala koostumus! Mulla värikosmen kohdalla yleisin ongelma on just rullaantuminen tai järkyttävä hapettuminen, se on hauska miten jos joku toimii yhdellä, ei se mahdollisesti toimi toisella :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hapettuminen on ehkä ärsyttävintä mitä tiedän :D UD:llakin on yksi tosi hyvä meikkivoide, jota en kuitenkaan voi käyttää, kun se hapettuu niin paljon tummemmaksi :/

      Poista
  2. Mä en ole vielä syttynyt yhdellekään UD:n primerille, joten ymmärrän sun pettymyksen. Parempiakin on saatavilla. Mut jostain syystä UD:n primerit muihin tuotteisiin nähden ei ole kovin kummoisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tämäpä! UD:lla on muuten mun mielestä tosi laadukkaita tuotteita, mutta tää primer ei kyllä päässyt mun suosiooni. Toinen huono tuote UD:lta on joku geeliliner, joka oli alusta alkaen niin kovaa ja tönkköä, ettei sitä voinut käyttää. En tiedä onko sitä enää edes myynnissä, toivottavasti ei, sillä en todellakaan ollut ainut joka koki sen hitusen ongelmalliseksi :D

      Poista
  3. Harmi että tuo huulipuna on vähän kehno, nimittäin se on väriltään aivan ihana! :D Yllätyin myös, että täältä löytyi yksi Urban Decayn tuote, kun oon tosiaan itse tyytyväinen aina UD:n tuotteisiin ja muistan lukeneeni myös paljon täältä sun blogistasi useista tuotteista ja että pidät niistä ja ne toimivat. Tietysti ei voi olettaa, että hyvän brändin kaikki tuotteet toimisi aina itsellä - harmi siis että tuo osoittautui sulle kehnoksi ostokseksi.

    Todella kiva postaus muuten, mukava välillä vilkaista mitkä ei oo sulla toimineet. Toki sulta saa lukea aina oikean ja rehellisen mielipiteen, mutta että tää postaus käsitteli vain ja ainoastaan niitä pettymyksiä, niin oli kyllä todella kiva. Lisää ehdottomasti välillä tällaisia, mukavan kevyitä myös lukea kun oli muutama tuote vain :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis toi on sävyltään niin kaunis, että todellakin olisin halunnut tota päästä käyttämään! Mä oon ollut elämäni aikana tyytymätön vain kahteen UD:n tuotteeseen - tähän primeriin ja sellaseen geelilineriin. Se ei toiminut sitten ollenkaan mulla ja heitinkin sen aika pian roskiin :D Muuten UD on ihan huippuhyvä brändi ja tykkään hurjasti heidän tuotteistaan<3

      Kiva kuulla, että tykkäsit tästä postauksesta! Välillä on kiva koota muutamia tuotteita yhteen ja kun kirjoittelen kuitenkin aina niistä kuukauden suosikeista, teki ihan hyvää kirjoittaa vaihteeksi myös näistä tuotepettymyksistä :)

      Poista
  4. Oho mitä ihmettä, onpas jännä tuo huulipuna. Mulla nimittäin se on ollut käytössä ja tykkään tosi paljon. Ei kuivu tai keräänny juonteisiin ja pigmenttiä tulee tosi hyvin. En myöskään ole kokenut että se olis ollut hankala levittää puikosta huulille. Oiskohan sulle sattunut joku huono erä? Tosi harmi! Mutta älä tuomitse koko merkkiä. Illamasquan tuotteet on nimittäin pääsääntöisesti tosi huippuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Veikkaan että mulla on vaan joku maanantaikappale tosta, kuten tossa kirjoittelinkin! En todellakaan tuomitse, tykkään Illamasquan tuotteista muuten tosi paljon<3 Tää huulipuna ei vaan valitettavasti mulla toiminut :/

      Poista
  5. Tuota UD:n primeriä olen himoinnut, mutta en ole vielä raaskinut ostaa sitä :D taidankin ottaa näytteen.

    Kiva postaus kyllä :D tykkään just lukea välillä toimimattonmia juttuja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ensin näytteen testaamista :D Kyllä toi varmasti monilla toimii, mutta aika monet on myös sanoneet samaa kuin mä, että se lähtee herkästi rullautumaan pois. Kannattaa siis todellakin kokeilla ensin testeriä ennen kuin menee täysikokoisen ostamaan! Toivottavasti primer toimii sulla<3 Kiitos paljon, kiva kuulla että tällaisesta postauksesta pidettiin :)

      Poista
  6. Tosi harmi tuo huulipuna, kun se on sävyltään niin ihana :( Mä sain Ipsystä tuon punan eri sävyssä ja se on toiminut mulla hyvin. Ehkä sulle on osunut joku maanantaikappale :/

    Mulla on myös tuo Tarten ripsari, mutta sitä en ole vielä testannut. Mutta ymmärrän kyllä täysin turhautumisen huonojen ripsareiden kanssa. Mulla on sama juttu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän veikkaan myös tota maanantaikappaletta, kun Anskukin tossa sanoi että hänellä toi puna on toiminut tosi hyvin! Haha joo, mä en yhtään kestä huonoja ripsivärejä, kun mulla ei tosiaan oo aikaa arkiaamuisin kovinkaan kauaa yrittää saada ripsiväriä toimimaan :D Tarviin ehdottomasti jonkun sellaisen tuotteen, joka toimii täydellisesti ilman mitään vippaskonsteja.

      Poista
  7. Tuo essencen meikkivoide on ihan kuraa, kerran kokeilin ja ei kiitos. Valui pitkin naamaa, levittyi huonosti ja kyllä huomasi että naamalla on jotain halpaa...kiilteli heti eikä pysynyt kasvoilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistelinkin ettet sä tosta pitänyt :/ Mulla toimii tosi hyvin monet edulliset meikkivoiteet, esim. Catricen meikkivoiteet on olleet tositosi hyviä, vaikka edullisia ovatkin. Essenceltä en muistaakseni oo testannut muita meikkivoiteita kuin tätä ja yhdyn kyllä sun mielipiteisiin, tää ei toiminut mullakaan kunnolla.

      Poista
  8. Enpä ole testannut mitään näistä, mutta kiva lukea välillä myös negatiivisista kokemuksista :) Tosi harmi juttu tuo Illamasquan puna, mikäköhän ihme siinä on vialla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin toi on päässyt menemään huonoksi, se meinaan käyttäytyy just siten kuin monta vuotta vanhat punat tekee :D Ja muut on tota kuitenkin kehuneet, eli joku maanantaikappale mulle vissiin on osunut!

      Poista
  9. Mulla monen primerin kohdalla tapahtuu juuri tuo rullautuminen, tuote menee kumimaiseksi massaksi kun sen kuivuttuakin levittää päälle meikkivoiteen. Vain smashboxin primerit toimivat minun ihollani niinkuin odotan primerin toimivan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää ei tosiaan oo ainut primer, joka noin tekee, mutta en hetkeen muista kokeilleeni toista, joka yhtä huonosti toimisi mulla :D Smashboxin primereita on kehuttu kyllä niin paljon, että niitä pitää munkin joskus testata!

      Poista

Kiitos kommentista!