sunnuntai 15. joulukuuta 2019

Hiustenhoitoa ja -mutoilua J.Mäki Professionalin tuotteilla

*Saatu ilmaistuote


J.Mäki Professional on tullut mulle tutuksi jo jonkin aikaa sitten, kun olen saanut testiin heidän hiustenhoitotuotteitaan. Näitä on myös tullut mm. Bette Boxin mukana ja nyt sain suureksi ilokseni testiin ihanan paketin erilaisia J.Mäki Professional Look Up* -sarjan hiustenhoito- ja hiustenmuotoilutuotteita! Look Up -sarjan tunnistaa pullojen sähkönsinisestä sävystä, joka erottuu kyllä valtavirrasta aivan selkeästi. Sain itselleni testiin sarjan shampoon ja hoitoaineen, pari erilaista muotovaahtoa ja hiuslakkaa sekä kiiltosuihkeen. Olen nyt muutaman viikon ajan testaillut tuotteita ja saanut muodostettua niistä aika hyvin jo mielipiteeni. Kokonaisuudessaan sarja on mielestäni hyvä, mutta yllätyin itse siitä, mitkä tuotteet nousivat lopulta näistä suosikeiksini!

J.Mäki Professionalin tuotteita voi ostaa heidän omasta verkkokaupastaan.


Aloitetaan esittely tällä J.Mäki Professional Look Up Shampoo* & Conditioner* duolla. Tuotteita kuvaillaan hiuksille hellävaraisiksi ja ne sisältävät mm. kookospähkinä- ja arganöljyjä sekä pellavasiemenuutetta ja lanoliinia. Molemmat tuotteet ovat kaikille hiustyypeille sopivia ja ne sisältävät myös UV-suojan. Shampoon pesuteho on mielestäni keskiluokkaa - toisinaan saan hiukset puhtaiksi jo yhdellä pesukerrallla, mutta useimmiten tarvitsen kaksi kertaa. Se ei sinänsä ole mulle ongelma, sillä shampoo kyllä puhdistaa hiukset lopulta tehokkaasti, mutta ei kuitenkaan tee niistä narskuvan puhtaita tai saa hiuksia liialti takkuun. Koen shampoon siis olevan hiuksilleni hellävarainen, mistä iso plussa!

Hoitoaineen hoitavuus on ihan ok, mutta ei ihan ehkä riittävä omille jatkuvasta vaalentamisesta kärsineille hiuksilleni. Normaalissa arjessa tämä menee aina silloin tällöin käytettynä, mutta välillä mun on pakko käyttää jotain hoitavampaakin hoitsikkaa, jotta hiukseni pysyvät ja näyttävät hyväkuntoisilta. Hoitoaine lupaa antaa hiuksille kiiltoa ja sen allekirjoitan kyllä täysin. Hoitoaine ei ole huonoa ja uskon, että pitäisin tästä enemmänkin, mikäli hiukseni eivät olisi niin vaativat. J.Mäellä on esimerkiksi aivan loistavia hiusnaamioita, jotka kosteuttavat ja hoitavat hiusta todella hyvin.
Hinta: 14,20 €/300 ml.


Sain testiin kaksi kappaletta J.Mäki Professional Look Up -sarjan hiuskiinteitä, joista Natural Hair Spray* on kevyempi ja Extra Stong Hair Spray* luonnollisestikin voimakkaampi. Mä käytän hiuslakkaa yleensä ihan päivittäin vähintään siihen, että saan päälaellani olevat lyhyemmät hiukset kuriin, kun hiukset muuten ovat ponnarilla. Vapaa-aikana, kun mulla on aikaa laittaa hiuksia enemmänkin, lakka pitää kevyen tupeerauksen paikoillaan ja hyvänä. Näistä ei kumpikaan ollut omasta mielestäni kovinkaan tujua tavaraa ja voimakkaampikin versio antoi loppujen lopuksi melko ilmavan pidon. Se on omiin tarpeisiini ihan riittävä ja ihastuinkin nimenomaan siihen kevyeen tunteeseen, jonka lakka hiuksiin jätti. En sanoisi pitoa kevyeksi, mutta en myöskään kovin vahvaksi. Se oli jotain siltä väliltä.

Kevyempi versio soveltuu loistavasti luonnollisempaan muotoiluun, mutta tuote tuntui omissa hiuksissani ehkä hitusen turhalta, sillä siitä ei juuri ollut apua omiin tarpeisiini. Todella kevyttä pitoa kaipaavalle se on varmasti kuitenkin ihan riittävä ja lopputulos oli tämänkin kanssa todella ilmava. Itse suosin kuitenkin näistä kahdesta ennemmin Extra Strongia, joka onkin ollut mulla käytössä nyt useita kertoja viikossa. Molemmissa lakoissa on ihana tuoksu, mistä annan suuren plussan! Monet hiuslakat tuoksuvat tai jopa haisevat yksinkertaisesti todella pahalle, mutta nämä ovat olleet omaan nenääni hurjan miellyttävän tuoksuisia. Kumpikaan lakoista ei tehnyt hiuksista raskaan tuntuisia ja suihke on kummassakin hyvin hienojakoista. Tuotteet sisältävät mm. panthenolia ja pellavansiemenuutetta, joiden tulisi suojata hiuksia.
Hinta Natural: 10,60 €/300 ml.
Hinta Extra Strong: 11,25 €/300 ml.


J.Mäki Professional Look Up -sarja sisältää myös kaksi erilaista muotovaahtoa, jotka nousivat hyvinkin yllättäen mun suosikeikseni. Yllättäen siksi, että mähän en ole muotovaahdoista oikein ikinä perustanut, mutta näitä on tullut nyt käytettyä kumpaakin jo useampaan otteeseen ja oon ollut todella positiivisesti yllättynyt. Volume Hair Mousse* antaa hiuksille volyymia ja lupaa tehdä niistä kuohkeat ja joustavat. Tämä on ollut mulle kultaakin kalliimpi tuote, sillä mun ei ole tätä käyttäessäni tarvinnut enää välttämättä tupeerata päänahkaa nuolevia hiuksiani ylöspäin vaan hiukset ovat olleet ilmavat ja kauniit ihan ilman sitä. Ja kaikki kiitos tästä siis muotovaahdolle!

Vieressä oleva Modeling Hair Mousse* on niin ikään ollut oikein hyvä tuote. Se ei sitä volyymia anna hiuksille ihan samalla tavalla, sillä tämä muotovaahto on suunniteltu erityisesti pohjustamaan hiuksiin tehtäviä kiharoita ja muuta muotoilua. Vaahto sopii myös luonnonkiharalle hiukselle ja nämä molemmat lupaavat poistaa hiuksista niiden sähköisyyttä ja kumpikin sisältää UV-suojan. Mä en kovin usein kiharra hiuksiani, jotka ovat siis luonnostaan täysin suorat, mutta kertaalleen olen tätä kokeillut kiharien pohjalla eikä mulla ole valittamista. Muotovaahto auttaa kiharoita pysymään kauniina pitempään ja ehdottomasti eron huomaa, mikäli kiharrettujen hiusten kanssa ei ole käytetty mitään muotoilu- ja pohjustustuotteita. Volume-versio tulee näistä kahdesta olemaan mulla varmaan enemmän käytössä ihan normaalissa arjessa, mutta Modeling tulee ehdottamasti pääsemään käyttöön, kunhan taas lähden hiuksiani kihartelemaan.
Hinta Volume: 11,90 €/300 ml.
Hinta Modeling: 11,40 €/300 ml.


Viimeisenä esittelyyn pääsee vielä tämä J.Mäki Professionalin Diamond Smoothing Spray*, joka on kaikessa yksinkertaisuudessaan kiiltosuihke. Suihke sisältää hiuksia korjaavaa pellavansiemenuutetta sekä panthenolia, joiden tulisi myös tehdä hiuksista pehmeän joustavat. Suihke lupaa paitsi antaa hiuksille kaunista kiiltoa, myös silottaa niiden rakennetta. Mä tykkään suihkia tällaisia kiiltosuihkeita hiuksiini kampausten viimeistelyyn, mutta arkikäytössä tällaiset eivät mulla kulu. Tällä sai todella kauniin kiillon hiuksiin ja hiukset näyttivät heti huomattavasti kauniimmilta ja myös terveemmiltä, kun niihin sai hieman extrakiiltoa! Suihke on myös hyvin hienojakoista eikä lainkaan märkää, joten tämän kanssa ei ole pelkoa, että hiuksista tulisi lähmäiset tai koppuraiset. Tämä oli yhdessä muotovaahtojen kanssa ehdottomasti mun suosikkini Look Up -sarjan tuotteista.
Hinta: noin 14,80 €/300 ml.

Onko J.Mäki Professional tuttu? Entä millaisia muotoilutuotteita te suositte hiuksissanne? :)

8 kommenttia:

  1. Mä testasin myös tuota kiiltosuihketta ja kevyttä hiuslakkaa, kirjoittelinkin ihan joku aika sitten blogissa. Minusta tuoksu oli omalle herkälle nenälle vähän liian voimakas. Ei siis huono tuoksu, mutta hajusteherkälle ei sopiva. Ja samaa mieltä kanssasi tuosta kevyestä hiuslakasta, se ei ihan omiinkaan tarpeisiini riitänyt. Tuo vahvempi sen sijaan sopisi varmaan itsellenikin.

    Muita sarjan tuotteita en ole testannut. Merkki kyllä muuten on tuttu ja rakastan sitä korjaavaa shampoota ja hoitoainetta. Niissä on tosi hyvä pesuteho ja tekee hiuksista vahvat ja hyvinvoivat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo totta, ei toi mikään kevyt tuoksu kyllä ole! Hajusteherkille varmasti liikaa, mutta onneksi toi ei toisaalta mun mielestä jää leijailemaan hiuksiin pitkäksi aikaa. Tai ainakaan siten, että mikään hajupilvi leijailisi koko ajan pään ympärillä, toisin kuin joillain muotoilutuotteilla, jotka on voimakkaasti hajustettuja :D Mä tykkään myös noista sun mainitsemista shampoosta ja hoitsikasta, tosin se naamio on edelleen mun suosikkini, ne on niin hyviä<3

      Poista
  2. Kiva, kun kirjoitit näistä! Ihan uusia tuotteita mulle kaikki :) Muotovaahto ja kiiltosuihke kuulostavat kyllä tosi lupaavilta, pitää muistaa nämä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen pitämään nämä mielessä! Just noi muotovaahdot ja kiiltosuihke oli ihan hurjan hyviä :)

      Poista
  3. Kiinnostavia tuotteita! Mä en ole koskaan heiltä mitään testannut, mutta aina silloin tällöin on nimi tullut vastaan. Etenkin muotovaahdot kuulostivat tosi kiinnostavilta. Mulla on luonnostaan taipuisat hiukset ja aina hirveät ongelmat kun haluaisin suoristaa tai kihartaa :D Kumpikaan ei koskaan tunnu onnistuvan, kun hiukset elävät omaa elämäänsä. Tuota Modeling Moussea voisinkin joskus testata kiharoiden pohjalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Modeling Mousse voisi mahdollisesti olla siis sulle oikeinkin sopiva tuote, kun se on kuitenkin tehty nimenomaan tohon tarkoitukseen ja soveltuu myös luonnonkiharalle hiukselle! Mä ainakin tykkäsin tosta tosi paljon ja kiharat pysyi kauniina koko päivän :)

      Poista
  4. Haluaisin käyttää näitä tuotteita enemmän, sillä ne ovat "suomalaisia" valmistusmaa poislukien, eli mielenkiintoisia. Color-sarjaa olenkin jo kokeillut ja haluaisin päästä kokeilemaan ehdottomasti lisää.

    www.kosmetiikkakatri.blosgpot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tykännyt, kun näitä on tullut Betteistä ainakin kerran jos ei useamminkin? Sillä tavalla brändi on tullut varmasti monelle suomalaiselle tutuksi ja kiva kuulla, että sullakin on kiinnostus herännyt näitä tuotteita kohtaan! :)

      Poista

Kiitos kommentista!