tiistai 6. joulukuuta 2022

Mitä hiustenhoitotuotteita oikeasti tarvitsen?

Moikka! Tänään puhutaan pitkästä aikaa taas hiustenhoidosta, sillä aloin jokin aika sitten ajatella kuinka paljon vähemmän käytän nykyään erilaisia hiustehoito- ja hiustenmuotoilutuotteita kuin aiemmin. Siitä sainkin ajatuksen oikeasti listata mitkä tuotteet ovat itselleni tällä hetkellä tarpeellisia ja jopa välttämättömiä. Olen nimittäin huomannut, että vaikka edelleen omistan kaikenlaisia muotoilusuihkeita, kiiltosuihkeita, muotovaahtoja sun muita, en tartu niihin kuin joskus hyvinhyvin satunnaisesti. Mitä tuotteita siis ihan oikeasti käytän ja tarvitsen?

Shampoot

Tällä hetkellä tarvitsen kolmea eri shampoota - tavallisen, syväpuhdistavan sekä hopeashampoon. Hiukseni ovat vielä osittain blondit ja ehkä kerran kahdessa tai kolmessa viikossa jaksan ja muistan kirkastaa vaaleita osia tällä Fudgen Clean Blonde Damage Rewind Violet Toning -hopeashampoolla. Olen ajatellut leikkauttaa hiukseni ensi kesänä siten, että jäljelle jää vain oma tummanruskea värini, jolloin hopeashampootakaan en enää tarvitse. Tavallinen shampoo ja syväpuhdistava shampoo ovat kuitenkin välttämättömiä itselleni, vaikken syväpuhdistavaa shampoota kovin usein käytäkään. Syväpuhdistavana mulla toimii tällä hetkellä Four Reasonsin Deep Cleanse Shampoo, joka hoitaa hommansa loistavasti. Tavallisena shampoona suosikkini on yhä edelleen Four Reasonsin Color Shampoo.

Hoitoaineet ja hiusnaamiot

Omistan tällä hetkellä useammankin hiusnaamion, mutta yksi hyvä riittäisi mulle vallan mainiosti tavallisen hoitoaineen lisäksi. Hiusnaamiota käytän aina, kun olen pessyt hiukseni hopeashampoon tai syväpuhdistavan shampoon kanssa sekä silloin, kun hiukseni tuntuvat kaipaavan extrahoitavaa ja -kosteuttavaa tuotetta. Wella SP Hydrate Mask on todella kosteuttava hiusnaamio ja yksi suosikkejani. Oma suosikkihoitoaineeni on tämä lukuisia kertoja blogissa vilahtanut Four Reasons Color Conditioner, joka toimii omissa hiuksissani erinomaisesti.

Jätettävät hoitotuotteet

Paul Mitchell Awapuhi Moisture Mist tällä hetkellä mulla käytössä oleva jätettävä, suihkemuodossa oleva hoitoaine. Suihke vetelee kuitenkin jo viimeisiään, joten otan ilomielin vastaan suosituksia teidän suosikeistanne! Jätettävä hoitoaine on itselleni ehdoton tuote, sillä se helpottaa hiusten harjaamista ja selvittämistä shampoopesun jälkeen. Tarvitsen myös jonkin tuotteen hoitamaan erityisesti hiusteni latvoja ja siinä suosin lähes poikkeuksetta Paul Mitchellin Super Skinny Serumia, jota parempaa en ole vielä löytänyt. Ei sillä että oikeastaan edes etsisin mitään parempaa, sillä Super Skinny Serum on ollut mulla käytössä jo vuosia.

Viimeistely- ja muotoilutuotteet

Ainut viimeistely- ja muotoilutuote, jota oikeasti tällä hetkellä tarvitsen, on hiuslakka. Omistan tosiaan jos jonkinlaisia suihkeita ja tököttejä, mutta ne ovat käytössä mulla hyvinkin satunnaisesti ja pääasiassa mennään siis lakan kanssa. Four Reasonsin Strong ja Super Strong Hairsprayt ovat mun suosikkejani ja näitä jättipulloja käyttelen vähän oman fiiliksen mukaan

Joku ehkä muistaakin, kuinka jossain vaiheessa loppuneissani vilahteli vähän väliä Batisten kuivashampoo. Viimeisin pullo on mulla loppunut elokuussa enkä ole uutta ostanut, joten en selkeästi koe enää edes kuivashampoota itselleni välttämättömäksi tuotteeksi. Toki olen aiemminkin pitänyt taukoa kuivashampoosta ja taas palannut sellaista käyttämään, mutta tällä hetkellä en ole sitä kokenut tarvitsevani. Omistan myös mainitsemisen arvoisista tuotteista esimerkiksi K18 Leave-In Molecular Repair Hair Maskin, jota käyttelen hyvin satunnaisesti, vaikka se loistotuote onkin. Se ei kuitenkaan ole itselleni pakollinen tuote, kuten eivät muotovaahdot, lämpösuojat tai muut vastaavat tuotteetkaan. 

Mitä kaikkia "pakollisia" hiustenhoito- ja hiustenmuotoilutuotteita teillä on? :)

10 kommenttia:

  1. Shampoo, hoitoaine, hiusnaamio, hiusöljy ja satunnaisesti, noin 1 x vko syväpuhdistava shampoo. Varalta löytyy (jos tulee hätä): kuivashampoo, lämpösuoja ja muotoiluvaahto, joista jälkimmäinen on varmaan vuodelta 2010-2012, Nivean muotoiluvaahtoa vieläpä, jota tuskin enää myydään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli jossain vaiheessa kausi, kun käyttelin muotovaahtoa aika ahkerastikin kun sillä sai niin kivasti tyveä kohotettua eikä hiukset nuolleet päänahkaa, kuten normaalisti. Nyt oon kuitenkin sellaisestakin luopunut jo ajat sitten, koitan sitten tupeerata tarvittaessa noita vähän koholle, jos tarve on :D

      Poista
  2. Ihana kun oot päässyt kuivashampoosta..se on mun tavoite kans. Ja vähentää muutenkin tuotteiden määrää. Mulla on iso kasa mitä tukkaan tulee laitettua ..yritän yksinkertaista a käyttämällä jemmat pois ja olematta sitten heti hankkimatta uusia tilalle. Jos vaikka vähemmälläkin pärjäisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pääsin joskus aiemmin jo eroon tosta, mutta palasin takas. Täytyy katsoa kauanko tällä kertaa pärjätään ilman :D Toi tyyli on varmasti hyvä, että pikkuhiljaa koittaa vähentää niiden tuotteiden määrää ja jättää uudet ostamatta :) Mulla on jemmoissa myös jonkin verran erilaisia hiustököttejä, joita koitan varmaan taas vuoden alusta alkaa tehokäyttää, jotta saisin niistä edes osan pois.

      Poista
  3. Tosi kiva ja mielenkiintoinen postaus! Mulla ei hirveää varastoa ole tukkatuotteita, niitä kuluu nyt kivasti kun on pitkä tukka. Viikon päästä mulla on kampaaja, jee, mutta tykkään käyttää ainakin hyvää hopeashampoota, ja kiitos sellaiselle niin hiukset on siedettävät vaikka tyvikasvu onkin kamala. Sitten sävyttävä hoitsikka, erilaisia kuten hopea ja helmiäinen, sitten joku hyvä hiusnaamio. Syväpuhdistava shampoo ja joku normishampoo. Jätettävä Olaplex, hyvä öljy Moroccanoil ja suihkutettava esim Muumi tai BC Moisture. Kaikki muu on extraa kuten hiuslakka, kuivashampoo ja erilaisia tököttejä mitä siunaantunut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 Hopeashampoo tekee kyllä ihmeitä! Mä oon tosi laiska ollut sen kanssa ja itse asiassa toi Fudge loppuu ihan näillä näppäimillä, mutta onhan se lopputulos vaan niin paljon parempi siihen lämpimänsävyiseen vaaleaan verrattuna :D Hyvät tuotteet sullakin tossa listattuna! Muumisuihke on ihana, kuten toi BC Moisturekin :) Moroccanoilista ja musta taas ei tullut kavereita, mutta toki nykyään saattaisin siitäkin pitää.

      Poista
  4. Hauska postaus. Mulle pakollisia olisi normi shampoo, hopea shampoo, hoitoaine ja rakennekorjaava käsittely. Voisin luopua lämpösuojasta, jota yleensä käytän hiusten hoitoon. Toki hiusöljy super kiva minusta. jos hiukset tuntuu tosi kuivilta ennen yötä, niin hieron latvoihin jotta ne näyttäisi aamulla paremmilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Lämpösuoja ei oo itsellenikään mikään pakollinen, kun en pahemmin hiuksiani lämpökäsittele :) Sellaisia kuitenkin löytyy itseltäkin, en edes tiedä kuinka vanha mun Paul Mitchellin lämpösuoja mahtaa olla :D Hiusöljyt on ihania ja ne tekee karheille ja kuiville latvoille kyllä ihmeitä ♥

      Poista
  5. Shampoo, hoitoaine, naamio, syväpuhdistava shampoo, hiusvaha ja hiuslakka. Joten aika vähällä tullaan toimeen. Toisinaan onnistun myös hopeashampoista, mut se on aika kausittaista. Niin ja kesällä tykkään luoda volyymia suolasuihkeella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin saatan joskus innostua suola- tai rakennesuihkeista, mutta tosi kausittain. Nyt mulla on joku pr-näytteenä saatu Four Reasonsin hiuspuuteri, jolla oon tykännyt tuoda rakennetta tyveen, mutta suolasuihkeita mulla ei taidakaan tällä hetkellä olla. Hyvä lista sullakin!

      Poista

Kiitos kommentista!