sunnuntai 5. helmikuuta 2023

Meikkilaatikko | Helmikuu 2023

*Saatu ilmaistuote

Tammikuussa aloitin pitkän tauon jälkeen Meikkilaatikko-postaussarjan, jossa valitsen siis aina kuukauden alkupuolella kyseiseksi kuukaudeksi muutamia meikkituotteita tehokäyttöön. Meikkilaatikkoni eivät sisällä tuotteita kaikista kategorioista ja vaihtelen niitä ihan fiiliksen mukaan aina kuukaudesta toiseen. Pyrin valitsemaan meikkilaatikkoon tuotteita mukaillen käynnissä olevia pannuprojektejani sekä pohtien, mitä tuotteita haluan päästä käyttämään ja mitkä eivät ole ehkä olleet pitkään aikaan käytössä. Mietin tammikuun meikkilaatikon julkaistuani, että olisiko mun pitänyt laskea käyttökerrat kaikille tuotteille ja käydä ne läpi nyt helmikuun postauksessa, mutta päätin jättää sen tekemättä. Mä pidän tällä hetkellä kirjaa niin monista asioista, kuten pannuprojektieni tuotteiden käyttökerroista, loppuneista tuotteista yms. etten halunnut enää sekoittaa päätäni laskemalla näidenkin tuotteiden käyttökertoja. Sen sijaan olen merkannut ihan mielenkiinnosta ylös kaikki ne päivät, kun olen meikannut! Mulla meikkauskerrat vähenivät loppuvuotta kohden ihan huomattavasti ja marras-joulukuussa oli taatusti enemmän meikittömiä päiviä kuin niitä, jolloin olisin meikannut. Tammikuun projektit tekivät tähän kuitenkin muutoksen, sillä tammikuussa mulla oli meikkiä jopa 23 päivänä. 

Nyt kuitenkin helmikuun meikkilaatikon kimppuun! Mitähän kivaa olen täksi kuukaudeksi valinnut?

Koitan meikkilaatikon myötä saada käytettyä enemmän kasvopalettejani, joista löytyy useampia eri tuotteita, kuten aurinkopuuteria, poskipunaa ja highlighteria. Mä olen kovin huono näitä käyttämään ja aionkin karsia osan näistä tämän vuoden aikana pois. Ensimmäisenä meikkilaatikkoon päätyy tämä Cover FX Perfector Face Palette, josta pidän kovasti. Tämä ei kuitenkaan ole ollut mulla käytössä useaan kuukauteen, joten nyt on korkea aika katsoa aionko tämän pitää itselläni vai karsinko paletin pois.

Luomiväripaletiksi valitsin tämän joulukuun Ipsy Plussasta tulleen Ciaté Londonin The Velvet Eyeshadow Paletten. Mä en ole tätä palettia kokeillut vielä kertaakaan, joten nyt helmikuussa haluan meikkailla tämän kanssa. Uskon saavani paletin yhdistettyä hyvin myös mun Pan Those Eyeshadowsin sävyihin, ja niitähän tulen ehdottomasti käyttämään aina, vaikken niitä meikkilaatikkoon erikseen valitsisikaan. Ciatén luomivärit eivät teiltä saaneet kovin paljon kehuja, mutta mulla itselläni ei ole näistä lainkaan kokemusta, joten päätin lopulta harkinnan jälkeen jättää paletin itselleni ja kokeilla. Mikäli en tästä pidä, annan tämän eteenpäin jollekulle ystävälleni tai sukulaiselleni.

Koska valitsin meikkilaatikkoon suuremman kasvopaletin, otin mukaan vain yhden yksittäisen poskipunan sekä highlighterin paletin rinnalle. Poskipunaksi valikoitui Milanin Baked Blush 03 Berry Amore, joka on kaunis marmorikuvioitu poskipuna. Tämä näyttää poskilla rusehtavalta persikalta ja uskon sävyn olevan täydellinen paitsi edellä mainitun Ciatén luomiväripaletin kanssa, myös mun Pan Those Eyeshadowsin sävyjen kanssa. Highlighteriksi otin uusimman yksilöni - viimeisestä Ipsy Plussasta tulleen Ciaté Londonin Glow To Highlighter Starburstin. Tämä on yksinkertaisesti upea ja heittämällä kaunein omistamani highlighter. Nyt on aika koittaa keskittyä tähän yhdessä Cover FX:n paletin highlighterien kanssa!

Kasvomeikeistä valitsin helmikuulle tämän kolmikon. Yensa Beautyn Super Serum Silk Foundation on yksi parhaimpia meikkivoiteita, joita olen käyttänyt, mutta harmillisesti sävy on itselleni vähän liian tumma ja harmahtava. Käytän sitä kuitenkin yhdessä toisen, inan liian vaalean meikkivoiteen kanssa, joten nyt koitan keskittyä saamaan tätä käytettyä loppuun. Ciaté Londonin Dewy Skin Vitamin C Glass Glow Primer on mulla pannuprojektissa, ja haluaisin saada tämän primerin loppumaan nyt tässä alkuvuoden aikana, jotta mulla olisi edes jotain loppuneena ensimmäisessä katsauksessa. Lisäksi tämä primer on älyttömän hyvä ja jättää todella heleän pinnan iholle. Kolmantena nappasin mukaan niin ikään pannutettavana olevan Rimmelin The Multi-Tasker Concealerin*, jonka otin kunnolla käyttöön nyt, kun sain viime kuussa Dose Of Colorsin peiteaineen loppumaan. Tämä on loistotuote arkikäyttöön!

Mulla on tällä hetkellä vähän turhan monta ripsiväriä avattuna, joten aion keskittyä kyllä muihinkin, mutta ensisijaisesti pyrin käyttämään tätä Rimmelin Wonder'Volume Thrill Seeker Mascaraa*. Tämä on oikein hyvä ripsiväri, jolla saa kauniit ja näyttävät ripset. Suosikkini tämä ei ole, mutta haluan ehdottomasti tämänkin käyttää pois. Vierestä löytyvä Lavera Eyebrow Styling Gel Transparent* alkaa olla sen verran vanha, että se on pakko saada käytettyä pois. En pidä kulmageeliä välttämättömänä tuotteena ja suosin mieluummin värillisiä kuin tällaisia värittömiä kulmageelejä. Tässä ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja olen tätä ahkerasti käyttänyt, joten nyt on vihdoin ja viimein korkea aika saada tämä loppumaan.

Huulimeikeissä koitin miettiä sekä sitä, että mun pitäisi testailla vieläkö vanhimmasta päästä olevat huulipunani ovat hyviä, että mitkä sävyt sopivat esimerksiki mun Pan Those Eyeshadowsin luomivärien kanssa yhteen. Lopulta valitsin tämän kolmikon, josta löytyy Belle en Argent Auter Creme Lip Color Smoking On Screen, Context Skin Matte Lipstick Love Gun sekä Realher Moisturizing Lipstick Goal Digger. Belle en Argentin purppura huulipuna lähtee hyvinkin varmasti seuraavassa karsinnassa eteenpäin, mutta haluan vielä viimeiset kerrat saada meikattua sen kanssa, mikäli puna ei ole jo mennyt huonoksi. Kaksi muuta sopivat muuten vain tällä hetkellä niihin sävyihin, joita meikeissäni tällä hetkellä eniten suosin, ja molemmat huulipunat ovat mulle oikein mieluisia.

Miltä helmikuun meikkilaatikko vaikuttaa? Onko teillä ehkä käytössä samoja tuotteita? :)

8 kommenttia:

  1. Oikein kiva ja heleä kokonaisuus. Hyvä kokeilla Ciaté Londonin The Velvet Eyeshadow Palettea itse, niin voit muodostaa sen laadusta oman mielipiteen. Valitsitko tuotteet arpomalla vai ajatuksella?
    Avasin tässä taannoin pari meikkituotetta, joita olen lähinnä kotona testaillut. Ihan mukavaa sekin, niin tulee hieman enemmän meikkailtua. Luomiväripaletteja pitäisi jaksaa enemmän käyttää.
    Hyvää alkanutta helmikuuta. Valoa kohti mennään. :)
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajatuksella valitsin, mutta oon miettinyt että voisin joku kuukausi arpoa nämä meikkilaatikon tuotteet! Sitä ennen pitäisi tosin listata kaikki meikit ylös, mikä tosin olisi ehkä muutenkin hyvä tehdä niin pysyisi vähän paremmin perillä tästä tuotemäärästä. Mä olen myös meikkaillut nyt ihan omaksi iloksi, vaikkei ole ollut tarkoitus lähteä ulos kuin korkeintaan vauvan kanssa vähän kävelemään. Saapahan meikkejä käyteltyä ja piristää se omaakin mieltä, kun saa vähän meikkiä naamaan :) Kiitos samoin ♥

      Poista
  2. Mulla on kans pannutustuotteet käytössä koko ajan ja vaan tärkeimpiin menoihin kaivelen sitten muita menoihin..sain viime vuonna 50 meikkituotetta pois jemmoista ja silti kokoelma kasvoi 20 tuotteella. Olin aika pettynyt ja keskityn nyt entistä enemmän tähän loppuun käyttämiseen ja toivon etten osta uusia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 50 tuotetta on ihan hurja määrä! Mutta tokihan niitä tuli sun sitten myös ostettua lisääkin. Toivottavasti tämä vuosi sujuisi paremmin sen suhteen, ettet ostelisi uusia ja olisit siten tyytyväisempi tämän vuoden lopputulokseen<3

      Poista
  3. Melko rajattu määrä tuotteita, kiva juttu, tietysti tuotteita näiden ulkopuolelta tulee aina käytettyä myös. Nyt on hieman erilaiset nuo paletit ja se onkin kiva saada niille käyttökertoja todellisesti. Jokainen huulipuna on tässä oikein ihanan värinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla on niin paljon noita projekteja menossa, että pitää käytellä myös niitä, enkä halua joka kuukausi ahtaa niitä erikseen vielä tähän meikkilaatikkoon mukaan :D Mä oon tosi innoissani noista paleteista! Toi Ciatén luomiväripaletti ei oo yhden käyttökerran perusteella ollenkaan hassumpi :)

      Poista
  4. Tuo Cover fx:n paletti on tosi kaunis<3 Kivan kokonaisuuden meikkejä sait valittua tähän. Näitä postauksia on tosi mielenkiintoista lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon täysin ihastunut nyt tohon Cover FX:n varjostussävyyn, se on just eikä melkeen täydellinen! Kiva kuulla, että tykkäät näistä postauksista :)

      Poista

Kiitos kommentista!