sunnuntai 6. tammikuuta 2019

18 loppuun vuonna 2018 - Lopputulos


Aloitin tammikuussa 2018 pannuprojektin, jonka tarkoituksena mun oli saada 18 valitsemaani kosmetiikkatuotetta käytettyä vuoden aikana loppuun tai vaihtoehdoisesti saada meikkituotteista niiden pannut näkyviin. Olen tehnyt vuoden aikana kaksi katsausta projektin etenemiseen ja kuten ehkä muistatte, ei projektin eteneminen ole ollut ihan niin helppoa kuin olisi voinut kuvitella. Osa tuotteista osoittautui vanhentuneiksi jo keväällä, joten ne jouduin hylkäämään projektista välittömästi. Lisäksi huomasin valinneeni useammankin sellaisen tuotteen, josta en oikeasti loppupeleissä pidä ja jota en halua käyttää. Lopulta hieman muutin tavoitettani ja tavoittelin sitä, että saisin edes puolet tuotteista loppumaan tai pannutettua. Fiksuna ihmisenä menin totta kai viskomaan projektiin kuuluneet tyhjentyneet tuotteet roskiin sitä mukaan, kun sain ne loppumaan (vaikka mun piti ne säästää), joten ylläoleva kuva lähtötilanteesta on otettu elokuussa ja loput kuvat ovat tuotteista, joita en saanut pannutettua.


Tässä ne tuotteet, jotka vuoden kuluttua mulla oli vielä jäljellä. Näitä on siis tasan yhdeksän eli puolet olen ihan oikeasti saanut tyhjennettyä ja tavoitteeni sen osalta täyttyi. En ole kuitenkaan itse tyytyväinen lopputulokseen, sillä olisin varmasti pystynyt parempaan tiettyjen tuotteiden kohdalla, mikäli olisin yrittänyt enemmän. Käyn vielä kaikki jäljelle jääneet tuotteet läpi ja kerron hieman omia ajatuksiani siitä, miksi ne eivät loppuneet.


TIGI Bed Head Superstar Queen for a Day Thickening Spray. Tuote on vanhentunut enkä sitä sen takia kevään jälkeen enää käyttänyt. 

Kérastase Ciment Thermique Resurfacing Reinforcing Milk. Tämä on niin ikään jo vanhaksi mennyt tuote, eikä kuulunut sinänsä siis enää pitkään aikaan projektiini.

Biozell Texturizing Spray. Tämä on mun suosikkirakennesuihkeeni, mutta kun hiukset on viitenä päivänä viikossa ponnarilla, jonka tekemiseen en mitään erillisiä suihkeita tarvitse, ei tätä tullut vain käytettyä tarpeeksi usein. Ei tästä paljon enää ole jäljellä ja saan tämän varmasti kevään aikana loppumaan, mutta tässä ajassa en saanut tätä pulloa tyhjäksi. Harmittaa!


Versace Brigth Crystal Absolu EdP. Myös tämä on mennyt vanhaksi ja tuoksu muuttunut sen verran paljon, etten hajuvettä halua iholleni enää suihkia. Muuten olisin taatusti saanut tämän loppumaan.

Garnier Respons Mythic Olive Body Dry Oil. Yritin käyttää tätä vartaloöljyä keväällä, mutta kesän helteiden tultua ei tullut kysymykseenkään että olisin tähän koskenut. Syksyllä totesin, ettei tämä ole mun juttuni eikä ihonikaan tästä pidä vaan öljy aiheuttaa herkästi ihottumaa mulle. Jätin tämän sen jälkeen siis täysin käyttämättä, eikä mua harmita ollenkaan etten saanut tätä tyhjäksi. Se kuitenkin harmittaa, etten tämän tarkemmin tajunnut miettiä valintojani, kun projektiin tuotteita valitsin.


Too Faced Chocolate Soleil Medium/Deep Matte Bronzer. Voin ihan käsi sydämellä myöntää, että käytin tätä käytännössä koko vuoden lähes joka kerta meikatessani. Joitain kertoja olen käyttänyt jotain toista aurinkopuuteria, kun olen sellaisia ottanut esim. kuukauden meikkilaatikkoon, mutta käytännössä menin tämän yhden ja saman kanssa koko vuoden. Ja silti tästä ei ole pannu näkyvissä! Varsinainen ikuisuustuote, mutta mä kyllä yritin ja tein kaikkeni, jotta olisin sen pannun saanut näkyviin. Iso kuoppa tossa jo on, mutta ei selkeästi riittävän iso.

ColourPop Super Shock Cheek Highlighter sävy Stole The Show. Jos jotain opin tästä projektista niin sen, etteivät tällaiset voidemaiset highlighterit ole mun juttuni. Tämä ei näytä hyvältä mun meikkipohjani päällä. Värin levittäminen ja häivyttely saa alla olevan meikkipohjan liikkumaan pois paikoiltaan ja lopputulos on suorastaan järkyttävä. Ehkä mä en vaan osaa, mutta joo ei harmita yhtään etten tätä saanut loppumaan. Heitän mokoman muutenkin menemään.

Manna Kadar Paradise Blush. Mitään muuta en ole viimeisen kahden kuukauden aikana tehnytkään kuin koittanut saada tätä loppumaan. Mutta kun ei! Ja siis toki käytin tätä muutenkin vuoden aikana, mutta en selkeesti riittävän ahkerasti, kun tästäkään en pannua saanut näkyviin. Puolustuksekseni sanon sen, että poskipuna on sen verran runsaspigmenttistä, että tätä riittää kerralla hyvin pieni määrä. Pettynyt olen silti, etten saanut tätä pannutettua.

Urban Decay Vice Lipstick sävy Scorched. Rakastan tätä huulipunaa, mutta näinkin tummanruskea metallinhohtoinen sävy ei mielestäni sovi hyvin esimerkiksi kevääseen tai kesään. Syksyllä ja talvella olen tätä käyttänyt, mutta eihän se riittänyt enkä saanut tätä loppumaan. Harmittaa hiukan, mutta pääasia että säilytin kiinnostukseni tätä punaa kohden ja haluan tätä käyttää yhä edelleen.

Meikkituotteet siis harmittaa eniten, varsinkin toi Too Facedin aurinkopuuteri, jonka kanssa tein kyllä ihan kaikkeni! Tämä projekti kuitenkin opetti mulle paljon ja täksi vuodeksi aion valita vain sellaisia tuotteita, joista oikeasti pidän ja jotka uudehkoja eikä niiden vanhaksi pääseminen tässä ajassa ole mahdollista. Lopulliset valinnat selviää piakkoin ;)

Onko teille tullut epäonnistumisia pannuprojekteissa? Vai kierrättekö tällaiset projektit ehkä suosiolla kaukaa? :)

20 kommenttia:

  1. Tää on mielenkiintoinen proggis! Mulla on tuo Garnierin hiusöljy ja Biozellin tekstuurisuihke myös pannutettavana, ne ei lopu ei sitten millään:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi mun Garnier on vartaloöljy, mutta noi purnukat on kyllä ihan samanlaisia ja oon itsekin monesti blogeissa pelkän kuvan perusteella ajatellut, että tuote on eri kuin se oikeasti on :D Hiusöljyt on kyllä ihan superpitkäkestoisia!

      Poista
  2. Joko valitsit tämän vuoden kosmetiikkatuotteet? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu oon saanut valinnat tehtyä, niistä lisää hieman myöhemmin! :)

      Poista
  3. Kierran suosiolla kaukaa. :D Mutta tykkään lukea näistä muiden projekteista. ^_^Sitkeä toi aurinkopuuteri, koska voin kuvitella, että se on ollut kovassa käytössä. :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah muistelinkin, ettet sä tällaisia pannuprojekteja harrasta :D Joo mä en ymmärrä miten toi kestää ja kestää vaan! Toisaalta mä teen tolla kyllä vaan varjostukset eli en huiski sitä joka puolelle naamaa, johtuiskohan sitten siitä..?

      Poista
  4. Hyvin olet selvinnyt, vaikkei kaikki loppuneetkaan. Mulla taas kuluu aika nopeasti tuota Biozellin tekstuurisuihketta tai ei ehkä niin nopsaan kuin kasvotuotteita. Byt yksi käytössä ja kolme pulloa jemmassa, kun ahneuksissa tulin haalineeksi, ettei lopu kesken;)

    Mukavaa uutta viikkoa Linda<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin kuluisi, jos saisin olla hiukset auki ja oikeasti laittaa niitä jotenkin :D Kuluu sitä nytkin arkena, jos laitan vaikka letin tai jotain muuta vastaavaa sen perinteisen korkean ponnarin sijaan, mutta kun on laiska niin on laiska! Ei sitä viiden jälkeen aamulla jaksa aina mitään kampaajaleikkejä leikkiä :'D

      Kiitos samoin Sari! <3

      Poista
  5. Siis musta tuntuu ettei aurinkopuuterit muutenkaan kulu ikinä! :D eli hyvä saavutus sen osalta ehdottomasti :)

    Mäkin aloitin viime vuonna pannuprojektin, mutta eihän se mihinkään edennyt... tää ei ilmeisesti oo ihan mun juttu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne on varsinaisia ikuisuustuotteita! Toisaalta mä tein tolla vaan varjostukset kasvoihin eli sitä ei myöskään ihan hirveästi kulu kyllä kerralla. Hahah voi ei! Mutta ainahan voi yrittää uudestaan, josko tänä vuonna onnistuisi paremmin? :)

      Poista
  6. Hyvin onnistuit käyttämään ja siivoamaan kaappeja, pitää kyllä oikeasti varmaan itsekin alkaa tekemään semmosta 1 kk meikkipussia ja valita sieltä tuotteet käyttöön että ei käyttelisi sekaisin kaikkia ja sitten mikään ei ikinä lopu ja ne vanhenevat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi siinä just on, jos kosmetiikkaa on paljon ja keskittyy yhtä aikaa kaikkiin niin lopultahan väkisinkin ne menee vanhoiksi. Mä yritän olla nykyään avaamatta ihan hirveästi samanlaisia tuotteita, mutta ei se oo taaskaan ihan niin hyvin toiminut :D Pitää koittaa petrata siinä! Tollanen meikkipussi kuulostaa hyvältä, mä luovuin omasta meikkilaatikkoprojektistani, kun ei vaan oikein enää innostus riittänyt siihen :)

      Poista
  7. Sulla oli projektissa mukana kunnioitettava määrä tuotteita missä oli vielä aika paljon jäljellä, siihen nähden tosi hyvä suoritus! Ja hei noista vanhentuneista: ehditpähän käyttää niitä vielä jonkun verran ennen kuin menivät vanhaksi. Kun olisihan ne kuitenkin pilaantuneet. Niin sait nyt niistä niiden elinkaaren lopulla mahdollisimman paljon irti! Ei sun tulevaisuudessakaan kannata pelätä et jos joku menee projektin aikana vanhaksi, voihan siihen vaikka halutessaan ottaa sitten tilalle jonkun uuden tuotteen. Kiinnostavaa nähdä sun valinnat vuodelle 2019 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä noita tuli suurinta osaa kuitenkin ihan tosissaan käytettyä, vaikka aina olisikin voinut vielä parantaa! Hei tota mä en tullut edes ajatelleeksi noiden vanhentuneiden tuotteiden osalta. Ehdottomasti oli parempi käyttää niitä edes sen aikaa, kun vielä pystyi kuin jättää ne käyttämättöminä kaappeihin odottamaan sitä hetkeä, että joskus huomaan niiden menneen huonoiksi :D Mä oon oikein tyytyväinen omiin valintoihini täksi vuodeksi, niistä lisää varmaan myöhemmin tällä viikolla!

      Poista
  8. Tosin hyvin sait pannutettua kun puolet tuotteista tuli kulutettua kokonaan! Poskipunat on ihan mahdottomia, totesin itsekin saman viime vuoden aikana :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi edes puolet, vaikka aluksi tavoittelinkin kaikkia :D Hahah jep niin on, ja silti mä valitsin tän vuoden projektiin kaksi poskipunaa :'D Mutta mulla on suuret toivot niiden suhteen!

      Poista
  9. Löysin blogiisi j heti jäin lukemaan mitä täällä tapahtuu. Hyvä postaus. Ei ole mulle tullut tällaiset projektit tutuiksi ja ensin innostuinkin tästä todella, mutta sitten jäin miettimään, etten usko saavani läpi, koska liian harvoin käytän mitään. Gtuota jäin kuitenkin miettimään, mikä on kuukausiboksi? Eli joka kuukaudelle vaihdat meikit siihen? Se voisi toimia kaikessa kosmetiikassa minulla ja puolisoani ajatellen hänelle ilon toisi tyhjennetty kylppärin kaapistorivi. :D
    Jään seurailemaan blogiasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Joo mä kirjoittelin vielä viime vuoden puolella sellaisia "Kuukauden meikkilaatikko" -postauksia, joihin siis valitsin aina kuukaudeksi jonkin verran meikkejä, joita aioin sitten tehokäyttää sen kyseisen kuukauden ajan. Näin sain tosi kivasti käytettyä sellaisiakin meikkejä, joihin ei ehkä muuten tulisi niin usein tartuttua, mutta nyt menin ja kyllästyin sitten projektiin enkä tällä hetkellä sitä jatka :D Ja toi toimii varmasti hyvin ihan kaiken kosmetiikan suhteen, eli kannattaa ainakin kokeilla tollasta kuukausilaatikkoa, jos se olisi sulle mieluinen tapa saada vähän kaappeja tyhjemmiksi :)

      Tervetuloa seurailemaan<3 :)

      Poista
  10. Vitsit, että ootin tätä postausta sulta :) Tää on jotenkin tosi mielenkiintoinen postaussarja! Tosi hyvin oot saanut tuotteita loppumaan, mulla ei käynyt ihan yhtä hyvin, haha :D En edes tiedä haluanko julkaista lopputulosta, hävettää ihan :D Ehkä tänä vuonna onnistuu paremmin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla<3 Hei julkaise ihmeessä, ei sitä tarvitse hävetä jos ei ihan tavoitteisiin päässytkään! Tänä vuonna tosiaan sitten parempi lopputulos ;)

      Poista

Kiitos kommentista!