keskiviikko 22. toukokuuta 2019

Edulliset kasvovedet Ziajalta

*Saatu ilmaistuote


Misellivesien noustua muutama vuosi sitten ihmisten suosioon, jäivät kasvovedet monilta täysin käyttämättä. Itse en kuitenkaan ole osannut niistä luopua, vaikka misellivesikin mulla on säännöllisesti päivittäin käytössä. Käytän kasvovettä itse aina aamuisin ennen meikkaamista ja iltaisin on sitten miselliveden vuoro meikinpoiston jälkeen. Kasvovesien kohdalla suosin selkeästi niitä edullisempia vaihtoehtoja enkä näkisi itseäni ihan heti maksamassa useita kymmeniä euroja kasvovesipullosta. Toisaalta esimerkiksi Whamisan paljonpuhuttu ja -kehuttu kasvovesi kiinnostaa, mutta sen korkeahko hinta on estänyt mua ostamasta sitä. Huomattavasti edullisemman Ziajan kasvovesistä sen sijaan olen pitänyt ja tälläkin hetkellä omistan kaksi kappaletta brändin kasvovesiä! Ziajaa myy Suomessa Sokos ja verkkokaupoista pitää aina mainitia Notino, josta Ziajaa saa tilattua ihan superedulliseen hintaa.


Kasvoveden tehtävä on ennen kaikkea tasapainottaa ihon pH-arvoa ja valmistella se mahdollisimman vastaanottavaiseksi muille ihonhoitotuotteille. Se toimii ihonpuhdistuksen viimeistelijänä ja tuotteesta riippuen se saattaa lisäksi myös kosteuttaa, rauhoittaa tai vaikkapa hellävaraisesti kuoria ihoa. Olen monesti sanonut, että suosin sekä kasvo- että misellivesien osalta mieluiten luonnonkosmetiikkaa, sillä ne ovat sopineet omalle herkälle ja kuivalle iholleni parhaiten. Todella monet kasvovedet aiheuttavat kiristystä ja kihelmöintiä ihollani ja luonnonkosmetiikan tuotteet ovat tässä asiassa olleet hellävaraisempia. Ziajan tuotteet ovat kuitenkin myös osoittautuneet omalle iholleni sopiviksi ja nyt haluankin kertoa teille tarkemmin tästä kaksikosta!


Ziaja Acai Berry Face Toner* on suihkemuodossa oleva kasvovesi ihanasta Acai Berry -sarjasta. Kasvovesi sisältää hyaluronihappoa, C-vitamiinia sekä acai-marjan uutetta. Tuote sopii ennen kaikkea kosteutta, kiinteytystä ja virkistystä kaipaavalle iholle. Kasvoveden tulisi myös auttaa taistelemaan ikääntymisen merkkejä sekä ilmansaasteita vastaan kuten muidenkin Acai Berry -sarjan tuotteiden. Suihkemuodossa olevat kasvovedet toimivat todella hyvin ihan kasvosuihkeidenkin tavoin mukavana virkistyksenä iholle. Itsekin olen käyttänyt tätä pääasiassa juuri kasvosuihkeena ja suihkinut tuotetta kasvoilleni pitkin päivää aina silloin tällöin. Kasvovetenä käytettynä tuotteen voi suihkia joko suoraan kasvoille tai ensin vanulapulle, jonka kanssa kasvot voi käydä läpi. Meikin päälle tämä ei ole paras mahdollinen tuote, sillä suihke ei ole ihan kaikkein hienojakoisinta ja sitä tulee kerralla melko paljon. Tämä siis jättää kasvot herkästi märäksi, mikä ei yleensä ole toivottavaa, jos kasvoilla on meikkiä. Puhtaalle, meikittömälle iholle tätä on kuitenkin ihana suihkia tuotteen virkistävän vaikutuksen vuoksi ja tuoksuhan näissä Acai Berry -tuotteissa on hurjan ihana.
Hinta: noin 7,90 €/200 ml (Sokos).


Ziaja Phyto Akviv Face Toneria ei löydy Suomesta Sokoksen valikoimista, mutta itse olen tilannut tämän Notinosta. Phyto Aktiv -sarja on suunniteltu erityisesti herkälle ja punoittavalle iholle, jollainen itseltänikin löytyy. Kasvoveden tulisi poistaa iholta viimeisetkin meikinrippeet, puhdistaa ihohuokoset sekä vähentää kasvojen punoitusta. Tätä olen käyttänyt nyt muutaman kuukauden ajan aamuisin ja tämä on toiminut omalla ihollani oikein hyvin. En tiedä onko tämä mitään punoitusta juurikaan vähentänyt, mutta kasvovesi on muuten hoitanut tehtävänsä hyvin eikä tämä ole kertaakaan aiheuttanut sitä epämiellyttävää kiristävää tunnetta ihollani. Mä kierrän kaukaa kaikki kasvovedet, jotka niin tekevät, sillä se tunne on itselleni jotain hyvin epämiellyttävää. Tämä kasvovesi on kuitenkin ollut oikein miellyttävä ja tuoksukin on itselleni mieluinen. Mitään kovin ihmeellistä tässä ei ole, mutta en mitään taikoja kasvovedeltä odotakaan. En ole muita Phyto Aktiv -sarjan tuotteita testannut, mutta ainakin sarjan päivävoide kiinnostaa kovasti.
Hinta: noin 4,50 €/200 ml (Notino).

Käytättekö te kasvovesiä? Kertokaa suosikkinne!

14 kommenttia:

  1. Mä käytän kasvovesiä päivittäin, en pystyisi olla ilman. Tällä hetkellä mulla on käytössä Madaran kasvovesi joka on osoittautunut kyllä hyväksi ja isosta pullosta riittaa pitkäksi aikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mádaran Comforting Toner on mun ehdoton suosikkini kasvovesistä<3 Muita Mádaran kasvovesiä en oo testannut, mutta toi on se, mihin palaan aina uudelleen ja uudelleen. Kiva että säkin oot pitänyt Mádarasta :)

      Poista
  2. Mä rakastan kasvovesiä ja suosikit on Huxleyn Extract It Toner ja Coxirin Black Snail Collagen Toner <3 näistä tuo Huxley on kyllä aika kallis :/ sain muutama päivä sitten tuon Acai Berry Face Toner -suihkeen ja mulla taas se suihke on tosi hienojakoinen :o oikein sellainen sumumainen, jota ei tule kerralla paljoa eikä myöskään jätä kasvoja kunnolla märiksi. Onpa omituista, että sulla on ihan erilainen :o mutta ihana suihke tosiaan ja tuoksu on aivan loistava! <3 tuo toinenkin kasvovesi kuulosti tosi kivalta ja mielenkiintoista lukea Ziajasta, kun itse olen vasta alkanut tutustumaan merkkiin paremmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, voikohan mun pullo olla joku maanantaikappale? :D Jos toi pullon pumppu ei toimikaan ihan oikein tai jotain. Toi sun kuulostaa meinaan vähän erilaiselta, vaikka siis ei tosta munkaan pullosta mitään superisoja pisaroita tule. Kuitenkin selkeesti isompia ja suuremmalla paineella kuin monista muista mun kasvovsuihkeista, joissa se suihke on tosi kevyttä sumua. Ziajaan kannattaa ehdottomasti tutustuakin paremmin, heiltä löytyy niin ihania tuotteita<3

      Poista
    2. Mietin tässä kans et onkohan jommalla kummalla viallinen pullo, kun kuulostaa kyllä niin erilaisilta :D mulla tuo on tosiaan yksi hienojakoisimmista suihkeista mitä oon käyttänyt :D hmm täytyy käydä jossain vaiheessa katsomassa jos Sokoksella olisi testeri :D

      Poista
    3. Veikkaan, että jos vikaa on niin se on sitten mun pullossa :D

      Poista
  3. Nyt mä oon käyttänyt sitä oliivia iltaisin ja tuota berryä käytän suihkussa kun se on aika hierova noiden hiukkastensa puolesta. Mutta lumenen 2-teho edelleen mun lemppari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti hetki miettiä, mutta sitten tajusin että sä taidatkin puhua misellivesistä? Se Acai Berryn kuoriva miselliputsari on kyllä tosi hyvä! Ja tarkoitettukin nimenomaan suihkussa käytettäväksi ja poispestäväksi :)

      Poista
  4. Ziajan Acai berry suihke on odotellut vuoroaan joulusta asti, mutta mulla on niin paljon suihkeita ja etenkin luonnonkosmetiikan suihkeita, joita koetan käyttää alta pois huonomman säilyvyyden takia. Olen tykännyt Acai berry-tuotteiden tuoksusta, ja olenkin käyttänyt vartalovoiteen ja seerumin otin vasta testiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tykästyt tohon suihkeeseenkin, kunhan pääset sitä testaamaan! Se seerumi on aivan ihana, mulla on toinen pullo menossa siitä<3

      Poista
  5. Aikas kiinnostava kaksikko :) Tuo Acai Berry suihke kuulostaa juuri täydelliseltä tulevaan kesään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se kyllä onkin, mä toivon saavani ton loppumaan nyt kesän aikana enkä usko että siinä tulee olemaan mitään vaikeuksia :)

      Poista
  6. Ton Acai Berry suihkeen ostamista oon miettinyt monta kertaa, kun oon tykännyt kaikista Acai Berry tuotteista. Ziaja on kyllä ihan huippu merkki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Acai Berry sarja on niiin hyvä! Suosittelen lämpimästi tätä suihketta, mä oon ainakin ihan myyty tälle :D

      Poista

Kiitos kommentista!