keskiviikko 15. toukokuuta 2019

Viisi meikkipalettia laatikoiden kätköistä


Jokin aika sitten koitin hieman järjestellä meikkipöytäni laatikoita ja koin useammankin kerran pienen "ahaa-elämyken" bongattuani jonkin sellaisen meikkipaletin, jota en ole käyttänyt kuukausiin tai parhaimmassa tapauksessa edes vuoteen. Päätin lopulta nostaa niistä viisi esille bloginkin puolelle, sillä jokainen näistä viidestä on laadultaan oikein hyvä ja itselleni myös mieluinen. Miksi nämä sitten ovat jääneet unohduksiin ja muiden palettien varjoon?


NARS NARSissist Unfiltered Cheek Palette I on varmaankin kallein poskipunapaletti, mitä olen ikinä omistanut. Paletti sisältää kuusi eri sävyä aina ruskeasta persikkaan ja luonnonvalkoisesta kirkkaanpunaiseen. Sävyt ovat kaikki kauniita, mutta luonnonvalkoinen ei missään nimessä ole itselleni sopiva sävy poskipunaksi. Myöskään kirkkaanpunainen sävy ei pahemmin ole käytössä ollut, mutta paletin neljä muuta sävyä ovat omalle vaalealle iholleni hyvinkin käyttökelpoisia. Olin kuitenkin täysin unohtanut tämän paletin olemassaolon ja veikkaisin, että suurin syy siihen on pannuprojektini, jossa mulla oli jo viime vuonna poskipuna ja tänä vuonna jopa kaksi. Käytän niiden rinnalla kyllä paljon yksittäisiä poskipunia, mutta paletit ovat jostain syystä jääneet käyttämättä lähes täysin. Täytyy korjata vahinko pikimmiten, sillä tässä on muutama oikeasti upea sävy!


BH Cosmeticsin Carli Bybel 10 Color Eyeshadow & 4 Color Highlighter Palette on aivan ihana peruspaletti arkikäyttöön. Paletista löytyy iso kasa luomivärejä sekä neljä suurempaa highlightersävyä, jotka toki toimivat myös hyvin luomiväreinä. Paletin shimmersävyt ovat kaikki todella runsaspigmenttisiä, mutta mattasävyjen pigmentti ja laatu on hitusen heikompi. Missään nimessä nekään eivät huonoja ole, mutta eron shimmersävyihin kyllä huomaa. Rehellisesti sanottuna en edes muista koska olisin viimeksi tätä käyttänyt. Siitä on ainakin vuosi, ehkä jopa useampikin.. Silti en halua tästä luopua ja nyt olenkin asettanut tämän vähän näkyvämmälle paikalle, jotta muistaisin tähänkin silloin tällöin tarttua. BH Cosmeticsin paletit on hurjan edullisia ja ehdottomasti tutustumisen arvoisia. Multa löytyy heiltä myös Zodiac Love Signs -paletti, joka on yksi tämän hetken suosikeistani.


Tämä Revolution Ultra Blush Palette Sugar and Spice on hyvä esimerkki siitä, etten itse asiassa tämän paletin lisäksi edes tarvitsisi muita poskipunia. Paletista löytyy niin persikkaa, vaaleanpunaista kuin rusehtavaakin sävyä ja pärjäisin vallan mainiosti pelkästään tämän kanssa. Paletti on mulle siis hurjan mieluinen, mutta siitä huolimatta tämä on jäänyt täysin yksittäisten poskipunien varjoon ja viimeksi olen tainnut käyttää tätä joskus viime syksynä. Paletin kaksi highlighteria eivät ole suosikkejani, vaikka nekin toki toimivia ovat, mutta kuusi mattaista poskipunaa sen sijaan on aivan loistavia. Mua ihan harmittaa, etten ole antanut tälle paletille sen ansaitsemaa huomiota ja nyt koitankin muistaa paremmin tämän olemassaolon! 


Tämä upea luomiväripaletti tuli taannoin Boxycharmista ja tämähän on Ace Beauten Grandiose Palette. Paletista löytyy ihania väripilkkuja sekä hieman neutraalimpia sävyjä. Paletilla saa aivan ihania meikkejä eikä laadussakaan ole moittimista, mutta jostain syystä olin täysin unohtanut omistavani tämän. Nyt oon tässä parin viime viikon aikana tehnyt meikkejä juuri tällä paletilla ja ai että olen pitänyt lopputuloksesta! Tästä ei varmasti koskaan tule palettia, jota käyttäisin kaikkein eniten tai josta tulisi lähellekään suosikkini, mutta erittäin hyvä tämä joka tapauksessa on. Satunnaisesti kun tätä muistaisin jatkossa käyttää niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.


Viimeisenä vielä iki-ihanaa Too Facedia! Tämä Too Faced Sweet Peach Glow Peach-Infused Highlighting Palette sisältää yhden vaalean highlighterin, persikkaisen poskipunan sekä shimmerisen aurinkopuuterin. Tämä on paletti, jota olen monet kerrat sen ostamisen jälkeen pallotellut käsissäni miettien, oliko mun järkevää mennä tätä ostamaan. Paletin sävyt ovat kauniita ja laatukin ihan hyvä, mutta mä en kovin usein käytä persikkaisia poskipunia ja vaalean highlighterin saan yleensä nopeammin napattua jostain ihan muualta. Aurinkopuuterista nyt puhumattakaan. Jokin tässä paletissa kuitenkin mua kiehtoo enkä ole tästä halunnut luopua. Nyt haluankin testata itseäni ensinnäkin siten, että kokeilen pitkästä aikaa käyttää nimenomaan persikkaista poskipunaa, tästä paletista tietysti, ja hoitaa myös kasvojen korostuksen tämän paletin kanssa. Saa nähdä kauanko innostusta riittää, mutta ainakin aion yrittää!

Onko sinulla meikkipaletteja tai ylipäänsä meikkituotteita, joista pidät, mutta jotka ovat jääneet muiden meikkien varjoon? :)

16 kommenttia:

  1. Too Facedin paletti oli mulla tosi pitkään ostoslistalla, mutta sitten aloin myös miettimään, että vaikka se näyttääkin upealta niin tulisiko sitä kuitenkaan käytettyä. On jotenkin jännä, miten paljon sitä hankkii ihania tuotteita, jotka kuitenkin syystä tai toisesta jäävät lopulta laatikon pohjalle pyörimään :/ Kiva kuitenkin, että löysit näitä kadonneita ja pääsivät uudestaan käyttöön! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tällä hetkellä varmasti tota ostaisi, jos olisin ostopäätöstä tekemässä. Se on kaunis, mutta ihan liian vähän käytössä mulla. Lisäksi toi persikkainen poskipuna on pigmentiltään hitusen liian heikkoa mun makuuni :D Jep, välillä tekee hyvää käydä niitä laatikoita läpi ja ottaa käyttöön vanhoja tuotteita!

      Poista
  2. Joo, ikävästi tuntuu osa paleteista unohtuvan ihan täysin niiden suosikkien tieltä. Tämän takia koitan nykyään harkita todella tarkkaan uusien palettien hankkimista. Etenkään poskipunapaletteja en enää uskalla hankkia, kun ne jää niin herkästi käyttämättä. Jostain syystä yksittäisiin puniin on paljon helpompi tarttua :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on oikeesti tosi valitettavaa, sillä todella hyvätkin meikkituotteet saattaa jäädä kuukausiksi käyttämättä, kun ne vaan unohtuu ja jää muiden varjoon :/ Mulla on vähän sama, yksittäiset poskipunat on jotenkin "helpompia" ja ne paletit herkästi vaan unohtuu. Toi on enemmän kuin fiksua koittaa miettiä aina tarkkaan uusien palettien kohdalla, että tarviiko sitä oikeesti ja tuleeko sitä sitten varmasti käytettyä :)

      Poista
  3. Mulla on montakin palettia kaapissa joihin en ole ehtinyt vielä koskeakaan, apua. Mutta täytyy paremmin alkaa kierrättämään vaikka kuukausi kerrallaan että tulisi monipuolisesti käyttöön. Helposti sitä urautuu käyttämään vain yhtä tai paria samaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei koskemattomia paletteja ole, mutta ihan liikaa sitten niitä, joiden kanssa oon meikannut vain muutaman kerran.. Tollanen kierrätysidea auttaisi varmasti todella paljon! Liian herkästi sitä tarttuu vain niihin omiin suosikkeihin, joten tolla tavalla olisi "pakko" muistaa myös ne muutkin paletit :)

      Poista
  4. Minua kiinnosti kovasti Carli Bybel paletti aikoikaan, mutta jostain syystä en saanut sitä koskaan tilattua;)
    BH Cosmeticsilla on tosiaankin paljon erilaisia paletteja ja todella sopuhintaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. BH Cosmeticsin paletit on kyllä ihania! Mä ostin tän Carli Bybel paletin alunperin ihan sen edullisen hinnan ja kivan sävymaailman takia, mutta totta puhuen samat sävyt löytyi jo useampaankin kertaan muista paleteista. En sitä siis olisi tarvinnut, mutta en siitä silti luopuakaan halua. Nyt pitää vaan muistaa käyttää sitä aina silloin tällöin :)

      Poista
  5. Tosi kiva postaus, itsekin joku tovi sitten luonnostelin vastaavaa ideaa ja kyllähän sieltä useampi liian vähän käytetty ihanuus löytyi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo se on oikeesti aika surullista, miten paljon niitä hyviä paletteja sinne laatikoiden pohjalle onkaan jäänyt :/

      Poista

  6. BH Cosmeticsin Carli Bybel paletin tilasin viime talvena hyvästä alesta cocopandalta, ja onhan se niin ihana, mutta käyttöastetta pitää petrata minunkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että oot pitänyt paletista! Se on kyllä ihana, mutta mullakin tosiaan aivan liian harvoin käytössä.

      Poista
  7. Persikkaiset poskipunat on nyt kyllä mun lemppareita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla<3 Mä oon nyt kolme päivää mennyt persikkaisten poskien kanssa ja ihmettelen suuresti, miksi oon niitä niin vältellyt :D Sehän näyttää tosi hyvältä kasvoilla!

      Poista
  8. Mulla on laatikossa monia paletteja, jotka on unohtuneet sinne joko täysin uusina ja käyttämättöminä tai jääneet unholaan muutaman käyttökerran jälkeen... Siksi oon nykyään tosi tarkka etenkin luomivärien kohdalla siitä, mitä hankin. Kaikkea en millään ehdi käyttää, ja jotenkin sellainen yletön varasto vähän ahdistaakin, vaikka toisaalta se on samalla kosmetiikkahullulle myös taivas :D Haha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aikalailla samat fiilikset - tavallaan se suuri meikkikokoelma kiehtoo, mutta kun sitä liikaa alkaa ajatella niin rupeaa vaan ahdistamaan :D En mä ikinä varmaan pääse siihen pisteeseen, että omistaisin vain sen verran tuotetta, että saisin kaikki käytettyä esimerkiksi loppuun ennen kuin ne menevät huonoiksi, mutta mäkin koitan nykyään miettiä aiempaa tarkemmin mitä ostan ja mitä en :) Se on kuitenkin niin rajallista, kuinka paljon niitä tuotteita pystyy käyttämään, jos laatikot pursuaa eri vaihtoehtoja!

      Poista

Kiitos kommentista!