sunnuntai 26. tammikuuta 2020

Makeup Declutter - Lip Glosses


Tänään jatketaan meikkikokoelmani pienentämistä! Tänään käyn läpi kaikki huulikiiltoni ja karsin niistä pois kaikki sellaiset, joille mulla ei oikeasti ole käyttöä ja jotka eivät enää miellytä mua. Iso osa näistä on tullut Lip Monhtlyn tai muiden kauneusboksien mukana, jolloin ne eivät välttämättä alunperinkään ole olleet mulle mitenkään älyttömän mieluisia tai päässeet kovinkaan montaa kertaa käyttöön. Lähtötilanne on siis se, että mulla on huulikiiltoja yhteensä 33 kappaletta ja toivon todella, että karsinnan jälkeen kiiltoja on enää korkeintaan 20 kappaletta - mieluummin vielä vähemmän. En käy jokaista kiiltoa yksittäin läpi, mutta joidenkin kohdalla päätin kuitenkin perustella hieman tarkemmin miksi kiilto saa lähteä tai jäädä.


NYX Intense Butter Glosseja mulla on yhteensä viisi kappaletta. Nämä ovat olleet mulla viime aikoina aivan liian vähän käytössä, johtuen ehkä siitä, että nämä ovat todella intensiivisen värisiä, mutta eivät kuitenkaan pysy huulilla paikoillaan ihan samalla tavalla kuin huulipunat. Näiden kanssa saa siis pelätä, että pienikin osuma esim. hiuksista kiillon päälle saa sotkettua puoli naamaa. Joka tapauksessa pidän kaikki viisi. Mun pitää vaan nyt opetella taas käyttämään näitä!


theBalmin Pretty Smart Lip Glosseja omistan seitsemän kappaletta. Näistä löytyy kahta eri tyyppiä - shimmerisiä ja ei-shimmerisiä ja niiden suurin ero mun mielestäni sen shimmerisyyden lisäksi on se, että shimmeriset kiillot ovat läpikuultavampia. Aiemmin pidin huomattavasti enemmän juuri noista oikeanpuoleisista sävyistä, jotka siis eivät ole shimmerisiä. Nyt karsin ne kuitenkin kaikki viisi pois eli jäljelle jää kaksi shimmeristä sävyä - BANG! ja ZAAP! Olisin pitänyt näistä vielä rusehtavan GRRR! sävyn, mutta se on valitettavasti mennyt jo huonoksi. Mutta kuten kuva kertoo, sitä on tullut myös käytettyä jonkin verran!


Sekalaista seurakuntaa kimaltelevista huulikiilloista. Näistä vasemmalla olevat jäävät ja oikealla olevat lähtevät. Oikealla oleva Laveran huulikiilto on ollut mulle todella mieluinen, mutta se on jo useamman vuoden vanha ja tuoksukin hieman jo muuttunut. Vieressä oleva Medusa's Makeupin kiilto on verrattain uusi ja aluksi pidinkin siitä, mutta mieleni muuttui muutaman käyttökerran jälkeen ja karsin senkin siis pois.


Goshin huulikiillot pidän molemmat, ne ovat hurjan miellyttäviä huulilla ja erityisesti tuo inan tummempi sävy on ollut mulla usein käytössä. IsaDoran huulikiillot taas ovat olleet mulla käytössä lähinnä huulipunien päällä tuomassa kiiltoa ja/tai kimallusta, mutta koska en ole koskenut noihin varmaan viimeiseen vuoteen, on niiden kaikkien aika lähteä.


Vasemmalla oleva kaksikko saa jäädä ja oikealla olevat kolme lähteä. Mua hieman harmittaa laittaa tuo Urban Decayn huulikiilto menemään, mutta totuus on se, etten mä sitä halua myöskään käyttää. Kiilto on laadukas, mutta sen sisältämä piparminttu ei ole mulle lainkaan mieluinen, sillä inhoan piparmintun tuomaa viileää tunnetta huulilla. Kaksi muuta eivät vain ole päässeet mulla riittävän usein käyttöön, jotta haluaisin ne pitää kokoelmassani.


Tämän viisikon kohdalla jouduin pähkäilemään hieman pitempään mitkä pidän ja mitkä lähtevät. Eniten päänvaivaa tuotti vasemmalta toisena oleva Beauty Creationsin mattahuulikiilto, sillä mä olen aina pitänyt tällaisia mattaisia huulikiiltoja vähintäänkin eriskummallisina tuotteina. Miten huulikiilto voi olla matta? Joka tapauksessa sen sävy on niin kaunis, että päätin sen itselläni pitää, kuten sen ympärillä olevat kolme muutakin huulikiiltoa. Ainut joka tästä siis lähtee on oikealla oleva Evelyn Iona Cosmeticsin tumman viininpunainen kiilto. Rakastan tummia sävyjä huulilla, mutta tämä kiilto ei ole päätynyt mun huulille kuin korkeintaan pari kertaa.


Karsinnan tuloksena pois lähti siis 15 huulikiiltoa! Jäljelle jäi enää 18 eli pääsin oikeinkin hyvin tavoitteeseeni. Pois lähtivät:
  • IsaDora Gloss Glacé sävy 25 Glow Glacé
  • IsaDora Gloss Glacé sävy 24 Crystal Glacé
  • IsaDora Gloss Glacé sävy 26 Iridescent Glow
  • Lavera Lip Gloss sävy 12 Hazel Nude
  • Medusa´s Makeup Metal AF Lip Gloss sävy Bad Medicine
  • Evelyn Iona Cosmetics Natural Lip Gloss sävy Brooke
  • theBalm Pretty Smart Lip Gloss sävy GRRR!
  • theBalm Pretty Smart Lip Gloss sävy HUBBA BUBBA!
  • theBalm Pretty Smart Lip Gloss sävy WOW!
  • theBalm Pretty Smart Lip Gloss sävy BOOM!
  • theBalm Pretty Smart Lip Gloss sävy POW!
  • Appeal Cosmetics Holographic Lip Gloss
  • Urban Decay Hi-Fi Shine Ultra Cushion Lip Gloss sävy Fuel
  • Mally Ultimate Performance Lip Gloss sävy Perfect Nude
  • Bang Beauty Lip Gloss sävy Ballet Slipper
Olen oikeinkin tyytyväinen karsinnan tulokseen. Seuraavaksi karsintaan lähtevät nestemäiset huulipunat!

Käytättekö te huulikiiltoja? Millaiset sävyt ovat suosikkejanne? :)

12 kommenttia:

  1. Tosi hyvin sait karsittua! :) Vaikka joidenkin tuotteiden pois laittaminen saattaa tuntua pahalta, niin toisaalta turha niitä on säilyttää, jos niitä ei tykkää käyttää :)

    Mä tykkään käyttää huulikiiltoja aina välillä, mutta aika harvoin tulee esim. huulipunan päällä käytettyä. Yleensä joko yksinään tai huultenrajauskynän päällä :) Mulla on suosikkisävyinä ollut pitkään persikkaiset, vaaleanpunaiset ja aavistuksen rusehtavat sävyt ja mielellään läpikuultavina. Välttelin aina tosi pigmenttisiä kiiltoja juuri sen vuoksi, että pelkäsin niiden aina leviävän ympäri kasvoja :D Nyt viimeaikoina olen löytänyt muutaman pigmenttisemmänkin kiillon, jotka pysyvät tosi hyvin niin on tullut hieman laajennettua sävymieltymyksiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä se, turha niitä on kokoelmassa pitää, jos niitä ei kuitenkaan tule ikinä käytettyä! Vielä kun saisin tän saman ajatusmaailman koskemaan myös luomiväripaletteja :D Niitäkin kun pitäisi karsia..

      Yksinään mäkin niitä pääasiassa käytän. Noi IsaDoran kiillot mulla oli joskus käytössä, kun kuvasin jotain meikkilookeja ja just sillon laitoin sitä huulipunan päälle. Yksinään noi ei oikein olleet mun mieleeni :) Heh joo siis sellaset voimakaspigmenttiset kiillot on kyllä pieni päänvaiva, kun pienikin väärä liike ja puolet väristä on levinnyt huulten reunojen ulkopuolelle :D Kiva että oot löytänyt hyviä uusia kiiltoja<3

      Poista
  2. Hyvin sait karsittua, näitä postauksia on just kiva lukea ;D mulla oli jossain vaiheessa kolme meikkipussillista huulimeikkejä ja kuten arvata saattaa, en kyllä ehtinyt kaikkia käyttää. Nykyään käytän paljon nestemäisiä huulipunia tai perinteisiä nudepunia. Kiillot on ehkä vähän vähemmällä mutta omistan kyllä niitäkin. Buxomin kiillot on parhaita. Onkin ollut suunnitelmissa tehdä postaus omista huulimeikeistäni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös huulimeikkejä ihan liikaa, ei oo mitenkään edes mahdollista saada niitä kaikkia käytettyä. Eikä siellä toisaalta kaikki edes ole sellaisia, mitä haluaisin käyttää :D Innolla odotan sun postausta, jos sellaisen päätät huulimeikeistäsi tehdä!

      Poista
  3. Wautsi, hyvin karsittu! Mä oon tehnyt samaa mutta en oo hoksannut siitä tehdä yhteenvetoa. Tykkään hempeistä sävyistä, vaaleanpunaista ja nudea tai hohtavia kiiltoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin aina silloin tällöin oon viskonut noita pois, mutta nyt päätin tehdä blogiinkin tästä juttua! Hempeät sävyt huulilla on ihania<3

      Poista
  4. Kivasti karsittu, mä oon taas nyt löytänyt huulikiillot ja huulipunat on vähän mulla taas aikansa takana. Pitäis siis tosissaa vaan käyttämällä käyttää ja valita joku huulipuna koko viikoksi tehokäyttöön. NYX:n butterglossyt ihania, väritkin oikeasti näkyy eikä läpikuultavia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla vaihtelee nykyään tosi paljon se käytänkö mieluummin huulikiiltoja vai -punia. Nyt on taas menossa huulipunakausi, mutta eiköhän ne kiillot sieltä taas pian tule mukaan kuvioihin :D Joo siis varsinkin noissa Intense Butter Glosseissa se sana intense pitää todellakin paikkansa! Pigmenttisyys ja sävyt on ihan uskomattomia noissa<3

      Poista
  5. Hyvin sait karsittua! :) Mun pitäisi tehdä ihan sama homma, kun huulikiiltoa tulee käytettyä todella harvoin.

    VastaaPoista
  6. Kesäisin tulee kyllä käytettyä enemmän nuita huulikiiltoja, talvisin nyt sitten punat ja muut huulijutut pääsee käyttöön (huulirasva tietty vuodenympäri). Tästä on tainnut olla ennenkin puhetta, että noin menee täällä :D Tosin huomasin, että toissa vuonna ja viime vuonna tuli myös huulipunia käytettyä kesällä enemmän mitä yleensä :)

    Sunnuntaina katsastin itsekin mun huulimeikkipussukkaani, että pitäiskö pikkuhiljaa taas karsia niitä vähän. Tää sun postaus nyt sitten muistutti, että pitäis todellakin :D Hienosti oot kyllä saanut karsittua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taas menee jotenkin muuten vähän kausittain, kun joskus tykkään käyttää pitkiä aikoja lähes pelkästään huulikiiltoja ja seuraavaksi mennään taas pitkän aikaa punien kanssa :D Aina välillä tekee ihan hyvää karsia niitä meikkejä pois, kun joukossa ihan varmasti on niitäkin, joille ei oo enää käyttöä tai jotka on vaikka menneet jo huonoiksi :)

      Poista

Kiitos kommentista!