lauantai 27. kesäkuuta 2020

Kauneusboksien turhakkeet ja pettymykset

Moikka! Ajattelin tänään kirjoitella teille kosmetiikkaan liittyvistä tuotepettymyksistä ja turhakkeista, jotka olen saanut kauneusbokseista tässä viimeisen vuoden sisällä. Mähän tilaan tällä hetkellä kolmea eri kauneusboksia - Goodieboxia, Ipsy Glam Bag Plussaa ja Boxycharmia. Näistä kaksi viimeksi mainittua ovat ehdottomasti suosikkejani ja tällä hetkellä harkitsenkin lopettavani Goodieboxin tilauksen. Valitsin tuotteet tähän postaukseen nimenomaan näiden boksien valikoimista, vaikka vuoden sisään on tullut tilattua myös mm. Glossyboxia ja Bette Boxia, joissa molemmissa on ollut myös niitä tuotepettymyksiä ja turhakkeita. Jätin ne kuitenkin tämän postauksen ulkopuolelle, jottei postauksesta tulisi ihan mahdottoman pitkä. Pidemmittä puheitta mennään katsomaan mitä tuotteet ovat aiheuttaneet mulle niitä pettymyksiä! Näiden lisäksi saattaa toki olla paljon muitakin tuotteita, jotka eivät ole mua niin innostaneet tai joista en välttämättä ole pitänyt, mutta nämä ovat listan kärkipäässä.


Petite 'n Pretty Fully Feathered Volumizing Mascara tuli tammikuun 2020 Boxycharmista. Mä en aluksi edes tajunnut ennen kuin luin muiden kommentteja ja postauksia boksista, mutta brändihän valmistaa nimenomaan lapsille tarkoitettuja meikkejä, ja tämä ripsivärikin on siis tarkoitettu lapsille. Tässä on niin monta ongelmaa, etten edes tiedä mistä aloittaisin. Siis ensinnäkin, miksi lapsille on tehty oma meikkibrändi? Ilmeisesti näissä on muka mietitty jollain tavalla kosmetiikan ainesosien turvallisuutta ym. tarkemmin kuin muissa "tavallisissa" brändeissä, mutta toisaalta EU:ssa valvotaan kosmetiikkaa sen verran tarkasti, että en ehkä näe tämänkaltaiselle brändille tarvetta täällä. Toki tiedän, ettei kaikkialla muualla maailmassa valvonta ole yhtä tarkkaa eli ehkä Jenkeissäkin tällainen toimii. Mun korvaan kuulostaa vaan jotenkin todella oudolta, että lapsilla on oma meikkibrändi, sillä en välttämättä myöskään ymmärrä miksi lasten pitäisi käyttää meikkiä. No toki sitä itsekin halusi lapsena kokeilla äidin meikkejä ym. mutta en mä itse antaisi ihan pienen lapsen muutenkaan itseään meikata mitenkään jokapäiväisesti. Ja tämähän on siis vain mun mielipide. Toiseksi on jokseenkin omituista, että Boxycharmin tasoiseen kauneusboksiin laitetaan tuote, joka on tarkoitettu lapsille, vaikka boksi muuten on kuitenkin suunniteltu aikuisille. Kolmanneksi koko ripsiväri oli niin sysihuono, että se olisi lentänyt roskiin joka tapauksessa. 


Yensa Super 8 Lip Oil Pink tuli maaliskuun 2020 Ipsy Plussasta enkä ehtinyt käyttää tätä huuliöljyä kertaakaan ennen kuin heitin tuotteen menemään. Miksi? Koska se vuosi ja tahri meikkipöytäni vaaleanpunertavalla öljymassalla. Tiedän etten ole ainut, jolla tuote on ollut jollain tavalla viallinen ja vaikka Yensalta ilmeisesti on lähetetty korvaava tuote ja asiakaspalvelu on siis toiminut hyvin, mä en jaksanut ruveta sellaista kyselemään. En kuitenkaan olisi käyttänyt tuotetta niin paljon, että kokisin jääväni nyt mistään paitsi. Pettymys tämä olikin ihan siitä syystä, etten todellakaan ole ainut, jolla tämä on ollut enemmän tai vähemmän rikki. En tiedä onko Ipsylle annettu kasa jotain kakkoslaatuisia yksilöitä vai onko tuote oikeasti vain pakkaukseltaan huono. Sattumaa se tuskin kuitenkaan on, että useammallakin on ollut ongelmia tämän samaisen tuotteen kanssa. Tuotteen arvo on kuitenkin jopa $24,00 ja tuon hintaiselta tuotteelta odottaisi myös pakkauksen olevan laadultaan edes kelvollista tasoa.


Duft & Doft Pink Milk Maskeja tuli tammikuun 2020 Ipsy Plussasta useampikin kappale ja olinkin ensin erittäin innoissani saadessani kerralla ison määrän hyvältä vaikuttavia kangasnaamioita. Valitettavasti en ole kuitenkaan saanut käytettyä kuin yhden, sillä kasvoille jää naamion vaikutusajan jälkeen ihan älytön määrä kermaista seerumia/vaikuttavaa ainetta, joka ei imeydy ihoon sitten millään. Ja mähän testasin naamion heti alkuvuodesta, kun ihoni oli kuivimmillaan ja todellakin vastaanottavainen erilaisille hoitotuotteille. Jouduin lopulta pesemään kasvoni, jotta sain ne puhtaiksi ja lisättyä loput hoitotuotteet. Tiedän että on olemassa kangasnaamioita, joiden käytön jälkeen iho on tarkoituskin huuhdella vielä vedellä, mutta mä en sellaisia halua käyttää. Ja koska nämä tuntuivat niin ikään vaativan samaa, annan nämä suosiolla eteenpäin jollekulle toiselle. Olen saanut todella monia kangasnaamioita kauneusbokseista ja nämä ovat itse asiassa ensimmäiset, joista en pitänyt.


ittsē Cosmeticsin The Van Ness Magnetic Eyeshadow Palette tuli joulukuun 2019 Ipsy Plussasta. Kysessä on magneettinen paletti, jonka voi täyttää esimerkiksi haluamillaan yksittäisillä luomivärinapeilla. Paletista löytyi jo valmiiksi neljä sävyä ja tuotteen kokonaishinta oli $60,00. Tämä lähti eteenpäin siskolleni heti kättelyssä, sillä ensinnäkin mä koin paletin luomivärinelikon tylsääkin tylsemmäksi. Sävyt ovat kaikki sellaisia, jotka multa taatusti löytyy joistain muista paleteista ja magneettipaletinkin omistan jo entuudestaan isommassa koossa eikä sekään ole vielä täysi. Suurin ihmetys tässä kuitenkin oli paletin hinta, joka on omasta mielestäni todella yläkanttiin. En ikinä maksaisi tuotteesta noin suurta summaa enkä usko, että olen ainut joka näin ajattelee. Mä sain kyseisestä boksista muuten todella loistavia tuotteita, mutta muistan lukeneeni monien pettyneen tähän joulukuun Ipsy Plussaan, enkä yhtään ihmettele, sillä tämä paletti oli yksi boksin arvokkaimmista tuotteista. Ei ole tullut ikävä tätä!


Lavish 5-Piece Neon Eye Brush Collection tuli huhtikuun 2020 Boxycharmista. Tämä viiden siveltimen sivellinsetti on varmasti käypä aloittelevalle meikkaajalle, mutta henkilölle, jolta löytyy jo entuudestaan kymmeniä ja taas kymmeniä oikeasti laadukkaita siveltimiä, tämä setti on omasta mielestäni täysin turha. Värit siveltimissä ovat monesti itselleni mieluisia, mutta tällainen värien sekamelska luo omaan silmääni vain halvan vaikutelman ja olen edelleen sitä mieltä, että setti näyttää siltä kuin se olisi suunniteltu lapsille. Siveltimet olivat heppoisen oloisia, ohuita, kevyitä ja kapeita. Ne edustavat ulkonäöllisesti mulle itselleni kaikkea sitä, mitä halvoilta ja huonolaatuisilta siveltimiltä odotan. Ja nyt täytyy sanoa, että mähän en ole näitä kokeillut ja nämä ovat vain vaikutelmia, jotka siveltimet mulle synnyttivät. Settihän voi todellisuudessa olla ihan loistava ja siveltimet laadukkaita. Mä en sitä kuitenkaan tule ikinä kokemaan, sillä en siveltimiä aio ottaa käyttöön.


Evio Skin Refreshing Cleansing Hemp Wipesit tulivat helmikuun 2020 Boxycharmista. Meikinpuhdistusliinat ovat käteviä matkoilla ja hätätilanteissa, jos ei vaikkapa pitkäksi venyneen illan jälken jaksa puhdistaa kasvoja kunnon aineilla. Jokapäiväiseen käyttöön en kuitenkaan meikinpuhdistusliinoja ikinä suosittelisi ja mulla itselläni nämä kuluvat pääasiassa swatchien pyyhkimiseen. Siitä voisi päätellä, etten ihan kamalan paljon puhdistusliinoilta vaadi, eli missä siis vika? Siinä, että nämä ovat todella saippuaisia enkä voisi kuvitellakaan laittavani näitä lähellekään kasvojeni ihoa. Näistä siis jää iholle vaahtoa, jonka itse tulkisen saippuaksi, vaikka se tuskin varsinaisesti juuri sitä on, mutta joka tapauksessa en pidä näistä yhtään. Swatchit kyllä lähtevät pois, mutta iho on pakko pestä vielä sen jälkeen, jotta sen vaahdon sun muun saa iholta pois. Mulla on tämä paketti yhä edelleen kylppärin kaapissa, mutta en mä halua käyttää näitä enää edes niiden swatchien pyyhkimiseen käsien iholta, mikäli ei ole aivan pakko. Nämä ovat ehdottomasti yhdet huonoimmista meikinpuhdistusliinoista, mitä olen koskaan omistanut.


Sui Ava Solvej Hair Clip tuli toukokuun 2020 Goodieboxista osalle tilaajista. Toisille tuli leopardikuvioinen hiuspanta, mutta mä satuin saamaan tämän hiusklipsin. Ensinnäkään mä en aina ihan ymmärrä näitä ns. täytetuotteita, joita bokseihin laitetaan, sillä hiusklipsi tai -panta ei ole mun mielestäni kosmetiikkatuote. Ne ovat asusteita ja Goodiebox on kauneusboksi. Tämä klipsi ei ilmeisesti ole myöskään laadullisesti kovin kummoinen, sillä olen kuullut useammankin sanovan, että se on hajonnut heti ensimmäisellä käyttökerralla. Mun on mahdotonta uskoa, että tämä olisi 15 euron arvoinen, sillä tällainen halvannäköinen muoviläpyskä ei mitenkään voi maksaa niin paljon. Tai totta kai voi, mutta maksaako joku oikeasti niin paljon tästä? Väriltään tämä on aivan hirveä ja muistuttaa kaikin tavoin lapsille tarkoitettua hiusklipsiä. En ikinä laittaisi tätä omiin hiuksiini, mutta tämähän on taas ihan makuasia. Varmasti jotkut tykkäävät ja hyvä niin! Todellinen turhake tämä kuitenkin oli mulle ja toivoisin, että jatkossa tällaiset tuotteet jätetään Goodieboxistakin pois.

Kauneusbokseja tilatessa on totta kai aina ymmärrettävä, etteivät kaikki tuotteet voi aina miellyttää. Tiedostan sen totta kai itsekin ja suurin osa tuotteista tilaamissani bokseissa onkin onneksi aina mieluisia. Välillä on kuitenkin kiva kirjoitella blogiin vähän toisenlaisiakin ajatuksia eikä aina vaan kehua tuotteita. Ja painotan, että nämä mielipiteet ovat yksinomaan omiani. Te saatte ihan vapaasti olla näistä tuotteista mitä mieltä olettekin ja toivon, ettei kukaan loukkaannu mun mielipiteistäni. Se ettei joku tuote miellytä mua tai toimi mulla ei missään nimessä tarkoita, etteikö sama tuote voisi olla jonkun toisen suosikki!

Oletteko te joskus pettyneet kauneusbokseista tulleisiin tuotteisiin?

14 kommenttia:

  1. Mä en normaalielämässä käytä käsidesiä kuin aivan aniharvoin, ja mulle olikin kauneusbokseista kertynyt niitä kolme kappaletta pyörimään sillä ajatuksella että voihan niitä joskus tarvita esim. matkoilla. No sitten tuli tietenkin korona ja käsidesi loppui kaupoista ennätysajassa, ja yhtäkkiä näistä mun lähestulkoon roskiksi luokittelemistani puteleista tulikin vessapaperin ohella vähintään kullan arvoisia. :D kaikki hiusklipsit ja muistilaput sun muut on kyllä todellakin ärsyttäviä turhakkeita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, no nyt osui kyllä hyvään saumaan noi sun käsidesit! Mä ne muista koskaan saaneeni käsidesiä kauneusboksista, enkä siitä välttämättä olisi mitenkään turhan riemuissani, mutta tällaisena aikana käsidesi olisi kieltämättä ajankohtainen tuote :) Jep just tollaset turhakkeet kun saisi bokseista pois!

      Poista
  2. Hauska postaus! Onhan niitä turhia tullut mutta mä laitan ne kiertoon tai lahjoiksi, jos tiiän et joku muu tykkää enemmän. Ehkä ihan hirvein oli se aikoinaan Bettestä tullut liukuvoide.......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah apua mä olin unohtanut ton liukkarin :D Mahtoikohan se olla niin, että mä sain itse jotain muuta sen tilalle..? No joka tapauksessa niitä rfsu:n tuotteita tuli kyllä saatua bokseista yksi jos toinenkin, ja ilmankin ehkä olisi pärjätty :) Mäkin laitan turhat tuotteet nopeesti kiertoon, kun kyllä ne yleensä aina jotakuta miellyttää!

      Poista
  3. Tuo ripsari kuulostaa kyllä.. Flopilta. Ja uskomatonta tuo huuliöljyn pakkauksen laatu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi ripsari oli vähintäänkin mielenkiintoinen ja huuliöljyn pakkaus ihan kamala :D En ymmärrä miten tollasia voi edes olla, jos kerran useemmalla on ollut rikki toi tuubi.

      Poista
  4. Turhakkeet ovat kyllä tulleet tutuiksi :D vaikka itsekin tulee monipuolisesti kaikenlaista käytettyä, niin jotkut tuotteet eivät vaan iske ja ymmärrän kyllä hyvin, miksi nämäkin tässä listalla ovat :D esimerkiksi tuo neljän sävyn luomiväripaletti oli kyllä niin turha ja harmitti se, että se toi sen suurimman arvon siihen boksiin. Enkä käsitä tuota BoxyCharmin lapsille tarkoitettua ripsiväriä. Miksi ihmeessä se on valittu mukaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh uskon! :D Joo toi luomiväripaletti oli tosi iso pettymys.. Mulla oli samassa boksissa se $200,00 arvoinen 111Skinin kasvovoide, joka on aivan ihanaa, joten onneksi mulla toi ei ollut se boksin arvokkain tuote, mutta monilla tosiaan oli. Toi ripsari on kyllä huvittava :D En voi käsittää miksi tollasen brändin tuotteita laitetaan boksiin, jonka tilaamiseenkin tarvitaan jo pankkikortti, mitä harvalla lapsella tuskin on!

      Poista
  5. Haha, mulle tuli mieleen aika, jona tilasin LivBoxia. Boksi oli pettymys kuukaudesta toiseen halpoine markettituotteineen ja hammastahnoineen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo LivBox oli kyllä tunnettu niistä hammastahnoista, dödöistä sun muista :'D Ei ole niitä bokseja kyllä ikävä, vaikka olihan niissä välillä tosi hyviäkin tuotteita!

      Poista
  6. Nää postaukset on mielenkiintoisia! Luin tämän postauksen jo aiemmin, mut pakko vaan tulla kommentoimaan se, että hyi mitä meikinpoistoliinoja :D Toi vaahto nimittäin, kyllä kammoksuisin itsekin enkä laittaisi lähellekään kasvoja, vaikka se nyt tuskin mitään saippuaa suoraan olisi. Harmillinen juttu toi huuliöljy, musta tuote olis aikalailla mielenkiintoinen, mut jos se on rikki, valuu ja tahri vielä paikat, niin eihän sitä kannata alkaa säästelemään. Vois olla melkosta kikkailua sen käyttö, jos purkki on rikki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo noi liinat oli niiiiin inhottavia! Ja siis varmasti tosi tehokkaita ja voisin kuvitella, että meikit lähtee helposti tollasen kanssa, mutta en mä kasvoille halua tollasia tuotteita käyttää :D Meikinpoistoliinat ei muutenkaan oo kovinkaan hellävaraisia kasvojen iholle.. Mäkin olisin varmasti saanut tota huuliöljyä käytettyä ihan mukavasti, jos se vaan olisi ollut ehjä. Nyt mulla on kuitenkin pari muuta vastaavaa tuotetta, joten pärjään onneksi hyvin ilmankin :)

      Poista
  7. Pliis kirjoita part 2 johon mukaan muita pettymyksiä :D

    Mun äiti anto mulle tän kun ei tykännyt väristä; Sui Ava Solvej Hair Clip; koska mulle värillä ei ollut väliä koiralenkeille. Meni rikki 2 viikossa. Suosittelin äitiä jättämään reklamaation mutta luuli ettei saa hyvitystä kun ei ollut kuvaa, olin jo ehtinyt roskiin heittämään. Goodieboxilaisten ryhmässä kyllä oli niin monella mennyt rikki että tosi harmi jos kuvasta hyvitys olisi jäänyt kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh se onnistuu kyllä helposti, kun nää ei tosiaan ole ainoita tuotteita, joihin olen kauneusbokseissa pettynyt :D

      Joo mä en ymmärrä miten tollasen halvanoloisen ja helposti rikkoutuvan muovihärpäkkeen hinta voi olla 15 euroa. Tai ainakaan en ymmärrä miten kukaan ikinä maksaisi tosta sellaista summaa! Oon kuullut kymmenien sanovan, että toi on mennyt rikki heti kättelsysä enkä ihmettele, siltä se nimittäin näyttääkin.

      Poista

Kiitos kommentista!