sunnuntai 29. maaliskuuta 2020

Makeup Declutter - Liquid Lipsticks


Tänään olisi taas pienen meikkikarsinnan aika ja tällä kertaa karsinnan kohteeksi päätyivät nestemäiset huulipunat. Mä rakastan huulipunia, mutta viimeisten parin vuoden aikana olen suosinut nestemäisiä huulipunia yhä vähemmän ja vähemmän. Senpä takia multa löytyykin näitä suhteessa muihin huulimeikkeihini melko vähän, sillä olen näitä karsinut joskus noin vuosi sitten aika rajulla kädellä. Itse en ole nestemäisiä huulipunia ostanutkaan pitkiin aikoihin ja näistäkin varmaan lähes kaikki olen joko saanut tai ne ovat tulleet kauneusboksien mukana. Nestemäiset huulipunat ovat parhaimmillaan aivan loistavia, mutta liian usein ne tekevät huulista rutikuivat minkä takia olenkin nykyään aika tarkka siitä, mitkä omille huulilleni kelpuutan. 

Lähtötilanteessa mulla oli 18 nestemäistä huulipunaa ja tavoitteeksi asetin, että jäljelle jäisi karsinnan jälkeen korkeintaan kymmenen. Kuinka kävi?


Näistä viidestä karsin pois kaksi vasemmalle jäävää Hola Neonin nestemäistä huulipunaa. Molemmat olen saanut aikoinaan Lip Monthlyjen mukana ja näissähän ei siis varsinaisesti ole mitään vikaa. Nämä ovat vaan jo parhaat päivänsä nähneet ja punat ovat menneet selkeästi jo vanhaksi. Mun on pitänyt karsia ne pois jo aikoja sitten, mutten ole halunnut luopua näistä. Nyt on siis korkea aika tehdä sekin! Oikealla olevat kolme OFRAn punaa pidän itselläni. Ruskea sävy Verona on vanhanmallisessa pakkauksessa, mutta nämä ovat kaikki mulle mieluisia. Itse asiassa näistä sävy Monaco on ollut mulla joskus kuukauden suosikeissakin! 


Tästä joukosta pidän itselläni kaikki neljä. Oikeanpuoleinen oranssihtava Laritzyn huulipuna alkaa vedellä ikänsä puolesta jo viimeisiään enkä usko, että ensi kesän jälkeen tulen tätä käyttämään. Kyseinen puna on kuitenkin yksi upeimmista sävyistä, mitä mun kokoelmista löytyy enkä siitä halua siis ihan vielä luopua. Kolme muuta ovat mulle verrattain uusia ja/tai vähällä käytöllä olleita, joten niistä haluan vielä nauttia. Ne täytyykin muistaa ottaa huomioon tulevina kuukausina, kun mietin kuukauden huulimeikkejäni.


Näistä rusehtavan sävyisistä huulipunista pidän itselläni vain oikeanpuolimmaisen Kat Von D:n huulipunan. Vasemmalle jäävissä Laritzyn, So Susan Cosmeticsin tai Estate Cosmeticsin punissakaan ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta niihin ei vaan tule tartuttua käytännössä ikinä. Totta puhuen en edes muistanut omistavani kaikkia kolmea, eli eiköhän sekin kerro jo tarpeeksi. KVD:n punakaan ei ole mulla mitenkään turhan usein ollut käytössä, mutta se on laadullisesti myös tämän nelikon paras tuote ja saa jäädä ihan jo senkin takia.


Tämän viisikon ainut poistuva tuote on vasemmalla oleva The Beauty Cropin nestemäinen huulipuna. Se on Glossyboxin mukana tullut puna, jonka laatu epäilytti mua heti alkuunsa. Puna ei levity huulille kovinkaan tasaisesti ja tuubi itsessään on todella halvan ja hutjun oloinen. Näistä neljästä jäljelle jääneestä punasta oikeanpuoleinen essence on mun ehdoton suosikki, mutta kaikki kolme muutakin ovat sävyiltään itselleni mieluisia ja ne ovat olleet käytössä. Niistä en siis halua luopua.


Sain siis karsittua pois yllä olevat kuusi huulipunaa, eli tällä kertaa en ihan päässyt tavoitteisiini. No on se kuusi huulipunaa parempi kuin ei mitään, vaikka kahdeksaa punaa tavoittelinkin. Ja kuten postauksen alussa sanoin, mä olen näitä nestemäisiä huulipuniani karsinut noin vuosi sitten aika rajullakin kädellä, että sinänsä en ihmettele, ettei tällä kertaa karsittavaa ollut niin reilusti. Karsinnassa poistuivat seuraavat punat:
  • Hola Neon Velvet Liquid Lipstick sävy The Easy Sell
  • Hola Neon Velvet Liquid Lipstick sävy Lavender Soul
  • Laritzy Long Lasting Liquid Lipstick sävy Nudes
  • So Susan Cosmetics Liquid Matte Long-Wear Liquid Lipstick sävy Pumpkin
  • Estate Cosmetics Wet Matte Liquid Lipstick sävy Lolly
  • The Beauty Crop GRLPWR Liquid Lipstick sävy Peach Please

Tämänkertainen karsinta oli melko helppo ja nopea tehdä. Mun pitäisi seuraavaksi käydä ihan tavallisten puikkomuodossa olevien huulipunieni kimppuun ja kauhulla odotan mikä siinä tulee lopputulos olemaan.. Niitä mulla on siis selkeästi eniten ja niiden joukossa on myös paljon sellaisia punia, joista olisi jo ehkä aika luopua, mutta joita en millään haluaisi laittaa pois. Mutta pikkuhiljaa koitan kuitenkin saada koko meikkikokoelmani karsittua!

Käytättekö te nestemäisiä huulipunia? Löytyykö jotain suosikkibrändiä, joiden nestemäiset huulipunat ovat mielestänne parhaita? :)

8 kommenttia:

  1. Tosi hyvin sait karsittua! :) Mun pitäisi varmaan kans käydä omani läpi, kun näitä nestemäisiä on kans jonkun verran kertynyt ja olen niiden suhteen myös todella tarkka. Epämukavat huulipunat ovat aivan kauheita :D Kuten tuo The Beauty Cropin puna, jonka karsit. Se oli karsituista ainut tuttu ja myös mun mielestä aivan kamala!

    Mä en joskus sietänyt lainkaan nestemäisiä punia, kunnes löysin Jeffreen Velour Liquid Lipstickit. Niistä tykkään, kun ne saa levitettyä niin ohueksi kerrokseksi :) Muutaman muunkin brändin punista olen tykännyt, mutta nykyään aika harvoin tulee niitä itse ostettua. Lähinnä kauneusbokseista olen niitä saanut :) Tosin loppuvuodesta tilasin Kylien punia testiin ja niistä kans tykkäsin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen, tää varastojen läpikäyminen tekee oikeesti hyvää! Joo epämukavat huulipunat on aivan kamalia.. Välillä tulee mietittyä, että miksi joskus nuorempanakin piti väkisin kulkea joku kamalantuntuinen huulipuna huulilla, mutta onneksi nykyään mukavuus menee noissa ainakin mulla aikalailla kaiken edelle :D Siis joo toi Beauty Cropin puna oli kyllä melkoinen floppi, ihan jo pakkausta myöden.

      Jeffreen punia on kehuttu tosi paljon ja niitä oon itsekin halunnut testata<3 Toisaalta oon kyllä myös kuullut, että jotkut pitää niitä kuivattavina :D Mutta tääkin on varmaan pitkälti makukysymys ja toki sävyjenkin välillä saattaa olla eroja. Kylien punat kiinnostaisivat muakin, mutta en oo koskaan jaksanut perehtyä siihen tilaamiseen sen tarkemmin :D

      Poista
  2. Mä tykkään nestemäisistä huulipunista enemmän, sillä ne kestää paremmin omassa käytössä :D Jeffree Starin ovat suosikkeja. Odotin näkeväni sulla edes yhen JS:n nestemäisen huulipunan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh joo mulla ei oo Jeffreeltä mitään muuta kuin luomiväripaletteja! Siis ainakaan toistaiseksi :D Jeffreen punat on kyllä ehdottomasti testauslistalla<3

      Poista
  3. Eikös nyxin lip lingeriet ole nestemäisiä huulipunia? :') Mä käytän niitä ainoastaan ja ne kyllä kuivattaa ihan todella paljon huulia. Harmi vain, koska pidän niistä sävyistä (etenkin rusehtavista) ja en ole oikein keksinyt muita Sokkarilta saatavia nestemäisiä punia, pitäs käydä vilkaisemassa sitten kun taas kehtaa liikkua kaupungilla. Jos saisin sellaisen laadukkaan nestemäisen käsiini, niin se ois varmaan todella "vau" elämys noiden nyxien jälkeen :D En käsitä, silti mä vaan käytän niitä. Tungen kaikenmaailman rasvat alle ennen levitystä, silti vaan kuivattaa, mutta ei kuitenkaan niin pahasti kun ilman rasvaa..:D

    Sait sä kyllä erinomaisesti näitä karsittua! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu on ne :) No sepä, kun mäkin tykkäisin niiin paljon niistä sävyistä, kun ruskeet huulipunat on mulle niin mieluisia! Mutta joo en mä pystynyt niitä käyttämään, vaikka kuinka olisin halunnut :D Mulla isoin ongelma oli noiden kanssa sen kuivattavuuden jälkeen se, etten voinut lisätä sitä punaa enää päivän aikana, kun siitä jäi tosi rumat jalat sen vanhan ja uuden punan välille :/ Toivottavasti joskus löytyisi sullekin joku korvaava tuote noille, jos sellaista mieluusti kuitenkin kokeilisit! Jeffree Starilla nyt on varmasti jos jonkinlaisia rusehtavia sävyjä, mutta niitä ei taideta ihan joka Sokoksella myydä..?

      Poista
  4. Tajusin tätä lukiessa, että mulla on oikeasti hirmu vähän nestemäisiä huulipunia tällä hetkellä. Varmaan 5-10 väliin sijoittuu lukumäärä, kun aloin miettimään. Tykkään itse enemmän perinteisistä, mutta joihin tilanteisiin pysyvämpi nestemäinen on parempi. :) Mun suosikkeja nestemäisistä on YSL:n punat, joita on useampaa eri sävyä, myös Lancômen Matte Shakerit ovat vakiovarusteeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nestemäisten punien ehdoton valttikortti on juurikin se pysyvyys ja sen takia niitä joskus suosin itsekin, vaikken tosiaan nykyään enää kovinkaan usein :D Mä voin vain kuvitella kuinka laadukkaita noiden selektiivisten brändien nestemäiset huulipunat on<3

      Poista

Kiitos kommentista!