lauantai 5. syyskuuta 2020

Kosmetiikan joulukalenteri - ostaako vai ei?

Ollaan vasta syyskuun alussa, mutta kosmetiikan joulukalentereista on alkanut tulla yhä enemmän ja enemmän infoa ja osan pystyy myös jo tilaamaan! Nyt eletään siis sitä aikaa, kun pitää alkaa harkita minkä kalenterin tänä vuonna itselleen hankkii - vai hankkiiko ollenkaan. Mähän pidin viime vuonna tauon joulukalentereista enkä kadu päätöstäni hetkeäkään. Olisin ollut valmis ostamaan muutamankin eri kalenterin, mutta päätin lopulta jättää kalenterit ostamatta. Tämä päätös pohjautui pitkälti siihen, että mulla oli varastot täynnä tuotteita enkä yksinkertaisesti kokenut tarvetta saada lisää kosmetiikkaa kaappeihin. Onko tilanne muuttunut vuodessa? Ei ole. Itse asiassa päinvastoin. Mulla on vielä viime vuottakin enemmän kosmetiikkaa odottamassa käyttöönottoa.

Silti joulukalenteri hieman kutkuttelisi tänä vuonna. Olen tutustunut ja tutkinut eri kalenterien sisältöjä ja tällä hetkellä eniten olen kiinnostunut Lookfantasticin, Glossyboxin ja The Body Shopin kalleimmasta kalenterista. TBS:n sanoin viime vuonna olevan mun ehdoton valintani seuraavalle vuodelle, jos jonkin kalenterin hankkisin, mutta nyt tosiaan nuo pari muutakin kalenteria houkuttelevat. Cultbeautyn kalenteri on myös ihan huippu, mutta en ole tällä hetkellä valmis maksamaan kalenterista kahtaa sataa puntaa, vaikka sisältö taatusti onkin kaiken sen rahan arvoinen.

Mä lukeudun ehdottomasti siihen kastiin, joka haluaa tietää kalenterin sisällön etukäteen - edes osan siitä. En ostaisi itselleni vaikkapa sadan euron joulukalenteria, mikäli en olisi ensin varmistunut siitä, että sen sisältö miellyttää mua. Tämähän totta kai vie sitten pois ison osan siitä kaikesta yllätyksellisyydestä, mikä joulukalenterin luukkujen avaamiseen sisältyy, mutta mulle pääasia on nimenomaan ne tuotteet eikä se, että yllätyn luukkuja avatessani. Ostin itse asiassa pari vuotta sitten TwistBe:n joulukalenterin tietämättä lainkaan mitä se sisältää, mutta mulla oli kyseiseen luonnonkosmetiikan kalenteriin todella suuri luotto enkä myöskään joutunut pettymään. Enää en kuitenkaan ostaisi mitään vähänkään kalliimpaa kalenteria katsomatta ensin sen sisältöä.

Olen vielä vähän kahden vaiheilla kalenterin ostamisen kanssa. Voi olla, että jätän kalenterin kokonaan tänäkin vuonna hankkimatta tai jos jonkun hankin, hankin todennäköisesti vain yhden - jonkin noista aiemmin mainitsemistani. Mä en todellakaan tarvitsisi lisää kosmetiikkaa kaappeihini, mutta toisaalta olisi ihana päästä taas kirjoittelemaan blogiin joulukalenteripostauksia ja saada myös sellaisia tuotteita, mitä ei ehkä muuten tulisi hankittua. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä!

Aiotteko te hankkia kosmetiikkaa sisältävän joulukalenterin tänä vuonna? :)

23 kommenttia:

  1. Mie oon tilannut jo Body Shopin isoimman ja Lumene ja Loccitane kiinnostaisi. Katson kyllä tarkkaan ensin mitä mikäkin kalenteri sisältää. Meikkejä en kaipaa tänä vuonna kalentereista, mutta kun uusi työni sisältää normaalioloissa aika paljon matkustelua, niin ihonhoidon minituotteet kyllä houkuttelevat. Ja toisin kuin meikkejä, ihonhoitotuotteita ei niin jäätävän suurta varastoa ole jemmassa. Ymmärrän kyllä hyvin jos osalla on mennyt jo into kalentereihin, valikoimat on niin valtavat, melkein joka kalenterissa on turhakettakin mukana ja on ihan älytöntä, että jo elokuun puolella aletaan puhumaan kalentereista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumenen kalenterit on olleet tosi hyviä! Mä sain lahjaksi sen silloin, kun kalenteri ensimmäisen kerran tuli myyntiin ja tykkäsin siitä ihan älyttömästi<3 Noi brändien omat kalenterit on muutenkin tosi hyviä, jos kyseinen brändi vaan itseä miellytää, niin kuin just vaikkapa L'Occitane :) Tossa sun tapauksessa kalentereista tulee varmasti tosi hyviä tuotteita, kun matkakoot on niissä niin hyvin edustettuina!

      Tosta oon ihan samaa mieltä, että vähän turhan aikaisin alkaa nykyään tulla kalenterit myyntiin, mutta tällä hetkellä se on varmasti kovaa bisnestä ja pakko olla ajoissa liikeellä, jos kaikki muutkin kerran on, että saa kalenterit myytyä.

      Poista
  2. Mulle on tulossa tänä vuonna tee se itse- joulukalenteri. Oon ostanut meikkejä pitkin vuotta, jemmannut ne ja puoliso saa ne laittaa pussukoihin lähempänä joulua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vitsit miten ihana idea! ♥ Joku tee se itse -kalenteri pitäisi ehkä itsekin toteuttaa joku vuosi :)

      Poista
  3. Mä ymmärrän myös sen valinnan ettei kalenteria halua ostaa. Onhan ne hintavia ja varsinkin jos pitää yllätyksenä koko sisällön niin voi hyvin käydä ettei sisältö edes miellytä. Mä kyllä aina katson tarkkaan mitä kalenteri sisältää, ehdin sen kuitenkin jouluksi jo unohtaa joten ylläättyy kuitenkin mutta eipähän ole sellainen sisältö mistä ei itse yhtään tykkää😁
    Mä aion hankkia tänä vuonna jälleen kalenterin, tai useamman😂 montakin eri vaihtoehtoa kiinnostais kovasti ja nyt vähän sitten arvon että mitä kun ei ole järkeä eikä varaakaan ostaa viittä kalenteria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä en voisi tosiaan edes kuvitella, että laittaisin vaikkapa sitä sataa euroa kalenteriin, minkä sisällöstä en tiedä mitään :D Ja just toi, että kyllähän siellä niitä yllätyksiä sitten kuitenkin aina on, kun mitenkään ei voi kaikkea muistaa jos sisällön on jostain kuukausia aiemmin käynyt nopeasti vilkaisemassa! Valinnanvaikeus on tässä mullakin meneillään, katsotaan mihin päädytään ;)

      Poista
  4. Itse en harrasta mitään joulukalentereita. Joskus olen niitä katsellut, mutta aina niissä on useampi tuote, jota ei tulisi käytettyä, joten ei ole ollut rahan arvoista. Muutenkin ennemmin ostan sen yhden tai kaksi tuotetta, jotka oikeasti haluan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi periaate on todella hyvä - turha ostaa sellaista mistä ei kaikki tai edes suurin osa pääse itsellä käyttöön, kun samat rahat voi laittaa johonkin oikesti itselleen tarpeelliseen/mieluisaan! Mulle esim. The Body Shopin kalenteri olisi tosi hyvä ihan siitä syystä, että tykkään niin paljon heidän tuotteista ja rahalle saisi taatusti vastinetta, vaikka siellä sitten joku yksittäinen tuote olisikin, mikä ei niin miellytä :)

      Poista
  5. Sieltä sisuksista suurin osa on kuitenkin "roskaa", mitä en tule koskaan käyttämään, tai näin ajattelen, kun mietin ostamista. Ainoastaan Skincityn kalenteri on sellainen, joka houkuttaa kovasti, viime vuotisesta kalenterista iso osa tuli käytettyä. Löysin sieltä jopa yhden uuden lempituotteen, mitä käytän tänäkin päivänä ja olen ostanut sitä täysikokoisena. Loput kalenterista mitä en itse käyttänyt, annoin kaverille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Skincityn kalenteri oli viime vuonna kyllä huippu! Olin sen ihan unohtanutkin tätä postausta kirjoittaessa. Mutta joo ymmärrän täysin ton sun ajatusmaailman. Mä oon niin "kaikkiruokainen" kosmetiikan suhteen, että ilahdun tosi monenlaisista tuotteista ja käytän monesti pois nekin, jotka ei välttämättä oo ihan niitä suosikkeja, mutta kaikki ei tosiaan ole samanlaisia. Ja silloin ne kalenterit ei tosiaan välttämättä ole se oma juttu, vähän sama kuin kauneusboksitkaan :)

      Poista
  6. Mä mietin samaa, LF kalenterin oon tilannut parina peräkkäisenä vuonna mutta tänä vuonna taidan jättää sen väliin, sillä LF kauneusbokseista tulee samoja brändejä ja osin tuotteitakin pitkin vuotta. TBS kiinnostaa ja samoin Twistbe, saa nähdä mihin kallistun vai missaanko kokonaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin mietin sitä LF:n kalenteria just sen takia, kun oon nyt taas saanut niitä Beauty Boxeja ja niissä tosiaan on sisällöt aika samanlaisia kuin mitä osa kalenteristakin tulisi olemaan. Vaikkei välttämättä tuotteet oo samoja niin brändit kuitenkin! Vaihtelu virkistäisi sen puoleen, mutta LF:n kalenterit on kyllä olleet aina ihan huippuja<3 Onneksi ihan vielä ei oo kiire tilaamisen kanssa, ainakin TBS:n kalentereita varmasti riittää vielä pitkään, jos vanhat merkit pitää paikkansa :)

      Poista
  7. Lumenen joulukalenteri oli mulla viimevuonna ja se oli tosi hyvä! Kaikki tuotteet pääsivät käyttöön ja osasta ostinkin täysikokoiset versiot. Ajattelin ostaa tänäkin vuonna lumenen kalenterin ja kaveriksi ehkä jonkin muun, niin saan sekä suosikkibrändiltä testiin uutuuksia ja ehkä vanhoja hyviä tuotteita, mutta myös sitten itselleni aivan vieraita ja uusia tuotteita toisesta kalenterista. Ehkäpä kokeilen tänä vuonna joko jotain bodyshopin kalenteria tai sitten jotain luksustuotteita sisältävää. YSL:n kalenteri viimevuonna oli ainakin todella kaunis ja muutama tuote olisi kiinnostanut, mutta koska spoilasin itseäni tutkimalla liikaa sen sisältöä, se jäi ostamatta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli joku vuosi Lumenen kalenteri ja se oli huippuhyvä! Just tollaset brändien omat kalenterit on tosi hyviä sellaisille, jotka kyseisen brändin tuotteista pitää. Mulla on juuri ton takia se TBS:n kalenteri yhtenä vaihtoehtona tän vuoden kalenteriksi :) Voi ei! Älä tänä vuonna spoilaa itseäsi niin voit hankkia sen YSL:n kalenterin ;) Vaikea uskoa, että se tänäkään vuonna olisi huono!

      Poista
  8. Mä tilasin jo LF kalenterin ja TBS kalleimman :DD LF sisältöä en tiedä, luotto oli niin kova viime vuoden perusteella että tuskinpa se huono on. TBS sisällön kurkkasin etukäteen ja oli tosi hyvä! Liki kaikki tulevat käyttöön. Toissan vuonna mulla oli TBS kalenteri ja nyt olen käyttänyt melkein kaikki tuotteet pois, niin on lupa ostaa uusi :) viime vuonna se jäi välistä, oli vaan LF :) josta kyllä on suurin osa vielä käyttämättä...kamala miten nopeasti vuosi menee!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LF ei oo kyllä pettänyt kertaakaan niin kauan kuin mä olen niiden sisältöjä nähnyt! TBS:n kalleimman mäkin hankkisin, jos jonkun niistä ostaisin. Mulla ei oo koskaan ollut sitä kalleinta, mutta onhan se sisällöltään ihan eri kuin ne kaksi halvempaa ja täyttä timanttia<3 Vuosi menee tosiaan hurjan nopeasti, musta tuntuu että vasta hetki sitten kirjoittelin edellisen kerran ajatuksia joulukalentereista :D

      Poista
  9. Mun on pakko myöntää, että kosmetiikkajoulukalenterien avausvideot ovat mulle sellainen guilty pleasure :D Usko tai älä, ne tämän vuoden ensimmäiset videot ovat jo Youtubessa katsottavissa! Musta tuntuu, että etenkin Briteissä nää kalenterit ovat tosi kova sana. Oon törmännyt Youtube-kanaviin, joissa koko sisältö on erilaisten kosmejoulukalenterien tai kosmetiikaboksien avausvideoita.

    Itse en tiedä, haluaisinko hankkia tällaista kalenteria. Toisaalta kalenteri vähän kutkuttelisi, siitä olisi hauskaa kuvata videota. Jotkut yrittävät pannuttaa viime vuoden joulukalenterinsa ja mun mielestä noita projekteja on tosi hauska katsoa! Mutta sitten toisaalta nää kalenterit ovat aika hintavia ja jos miettii vaikka TBS:n kalentereita, niin loppupeleissä he kierrättävät samoja tuotteita vuodesta toiseen siellä kalenterissa.

    Jos kosmetiikkajoulukalenterin ostan, niin ostan The Pip Boxin version. Oon tilannut nyt heidän kuukausittaista kosmetiikkaboksiaan ja oon ollut tosi tyytyväinen. Mutta mun täytyy vielä miettiä. Brändi ei kovinkaan montaa noita kalentereita myy (350 kpl lukee heidän sivuillaan) ja en tiedä vielä minkä hintainen tuo kalenteri on. Mutta ainakin viime vuoden kalenterissa näytti olevan huippusisältö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli just viime vuonna tuo Pip box kalenteri ja se oli ihana! Tosi monta kivaa tuotetta ja vaan muutama huti itselle, jotka nekin annoin kaverille eteenpäin :) Tilaan ehdottomasti tänäkin vuonna

      Poista
    2. No ihan varmasti on! Toi on sellanen bisens, että heti kun kalenterit tulee myyntiin niin niitä unboxaillaan Youtuben puolella + sitten vaikuttajat, jotka yhteistyön merkeissä saa kalentereita ja availee ne etukäteen kanavillaan. Uskon, että tollasilla tileillä on varmasti myös kysyntää ja onhan se helppoa, jos tietää aina jonkun tietyn kanavan, josta näkee niitä boksien ja kalenterien availuja :)

      Kalentereihin liittyvät pannuprojektit on hauskoja! Blogienkin puolella olen sellaisiin törmännyt ja joskus olisi hauska itsekin kokeilla sellaista :D TBS tosiaan kierrättää niitä samoja tuotteita vuodesta toiseen. Just sen takia en enää ostaisi niitä kahta edullisempaa kalenteria, kun niiden tuotteet oon jo niin monesti saanut. Sitä kalleinta mulla ei oo ollut ja siellä olisi tosi kivoja tuotteita tänäkin vuonna :)

      350 kpl on tosi vähän, toivottavasti ehdit saamaan kalenterin, jos sen päätät tilata!

      Poista
    3. Ihana kuulla, että toi Pip Box kalenteri on ollut sulle Ansku mieluinen<3 :)

      Poista
  10. En usko, että mäkään hankin kosmetiikkakalenteria tänä vuonna, vaikka mun kosmetiikkavarastot tällä hetkellä antais ihan luvan siihen :D Alkaa nimittäin vähän varastot vähentyä ja varmasti koronan mennessä ohi ja viimein meidän suunnitellun matkan varatessa tajuaa, et hitto eihän mulla oo matkakokoja! :')

    Mutjoo, en ennen itse halunnut tietää sisältöä, mut nyt jos ostaisin niin kyllä mä vilkaisisin sen sisällön ja edullisimman TBS:n kalenterinhan mä oon jo vilkaissut, kun sitä mä suunnittelin tälle vuodelle. Mut ei se iskenyt ja muut alkaa olla aika hintavia. Oonhan mä ennenkin ostanut niitä hintavimpia, mut nyt ollaan kotiin tehty sen verran suuria hankintoja, että pihiyteni heräsi. Lähden vasta tammikuussa takaisin töihin, niin en kehtaa sellaisia ns "tuhria hankintoja" tehdä, vaikka toisihan tuo iloa ja hyötyä mulle :D

    Saa nähdä, mihin sitä kuitenkin päädytään. Mun mielipide on ennenkin muuttunut nopeesti tällaisien asioiden suhteen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kalenterit on just matkakokoisten tuotteiden kannalta loistavia! Mä nyt en pahemmin reissaa, mutta kyllä ne kotonakin saa onneksi kulumaan :D Sun tilanteessa varmaan miettisin itsekin kalenterin hankkimista, kun tulot varmasti on vähän eri luokkaa kuin töissä käydessä ja jos on muutenkin ollut kalliimpia hankintoja. Meilläkin on häät tulossa ja rahaa pitäisi säästää, mutta mulla on onneksi jo tosi hyvin rahat kasassa, eli voin sen puoleen itseäni kalenterilla kyllä hemmotella<3 :D Innolla jään odottelemaan päätätkö sä kuitenkin jonkun kalenterin hankkia :)

      Poista
  11. Haluan ja aion tilata itselleni kosmetiikkajoulukalenterin! En vain vielä ole päättänyt mikä se tulee olemaan, kurkkaan sisällön mutta yritän unohtaa joulukuuta ennen mikä se oli :D Toivottavasti sisältö olisi mieluinen kun sen avaamisen aika sitten tulee! Mulla on myös varastoa mutta olen vähentänyt ostamista + olen jättänyt jo heinä, elo ja syyskuun kauneusboksitta eli ei tilauksia! Jos en loppuvuoteen tilaa kauneusboksia olen kalenterini ansiannut :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!