torstai 23. elokuuta 2018

Pan That Palette - ABH Modern Renaissance


Mun oli tarkoitus odottaa ensi vuoden alkuun, mutta enhän mä lopulta malttanut ja nyt starttaakin loppuvuodelle uusi pannuprojekti. Pan That Palette on hyvinkin tuttu ilmiö YouTuben kauneusvideoissa, eli tarkoituksena tässä on siis valita meikkipaletti, joka tulisi pannuttaa (eli siis saada luomivärin tms. alta pannu näkyviin) tietyn ajan kuluessa. Projektin etenemistä yleensä päivitellään säännöllisen epäsäännöllisesti ja lopulta totta kai katsotaan, kuinka hyvin paletti on saatu pannutettua.


Valitsin itse projektiini suhteellisen helpon paletin - Anastasia Beverly Hillsin Modern Renaissancen. Miksi tämä sitten on helppo? Paletti on ensinnäkin mulle todella mieluinen ja muutenkin käytössä usein. Lisäksi se sopii loistavasti niin syksyyn kuin talveenkin ja ABH:n luomivärit ovat melko jauhoisia, mikä tarkoittaa että ne myös kuluvat selkeästi nopeammin kuin esimerkiksi Too Facedin tai Urban Decayn luomivärit. Toisaalta sävyt taas ovat niin pigmenttisiä, ettei niitä kerralla tarvitse kovinkaan montaa, joten eiköhän tässäkin paletissa ihan riittävästi ole haastetta, varsinkin kun tätä vuotta on jäljellä enää hieman yli neljä kuukautta.


Paletti näyttää tällä hetkellä tältä eli yhdestä sävystä pannu on saatu jo ihan selkeästi näkyviin. Tavoitteenani olisi totta kai saada pannu näkyviin kaikista paletin sävyistä, mutta koska hieman epäilen sen onnistumista, realistisempi tavoite on nyt ihan ensinnäkin saada tämän reilun neljän kuukauden aikana edes puolet paletin sävyistä pannutettua. Lisäksi tavoitteenani on saada jo nyt pannutettu Vermeer loppumaan kokonaan. Aion ottaa paletista kuvat kerran kuukaudessa edistykseni seuraamiseksi, mutta tänne blogiin teen katsauksen vasta parin kuukauden päästä.


Ennen seuraavaa päivitystä pyrin pannuttamaan paletista ainakin nuo neljä sävyä, jotka olen merkinnyt kuvaan. Jokainen näistä sävyistä on jo reilusti kuopalla, joten uskoisin pystyväni siihen. Yritän totta kai käyttää mahdollisimman paljon myös paletin muita sävyjä, jotta niihinkin saataisiin sitä kuoppaa aikaiseksi ;) Tempera, Buon Fresco, Love Letter ja Primavera ovat kuitenkin ne neljä, jotka uskon saavani pannutettua seuraavaksi.

Oletteko te koskaan pannuttaneet kokonaista luomiväripalettia? :)

19 kommenttia:

  1. Klikkasin tähän postaukseen saman tien, kun näin sen bloggerissa! Kuten tiedätkin, mulla on huhtikuusta lähtien ollut menossa pannuprojekti BH Cosmeticsin Carli Bybel paletin kanssa. Mulla on tavoitteena lähinnä saada mahdollisimman paljon palettia käytetyksi ja vuoden lopussa sitten karsia paletti kokoelmastani. Jään todella innolla seuraamaan tätä sun projektia :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot kyllä edistynyt ihailtavan hyvin sun projektissa! Mulla on toi kyseinen paletti jäänyt taas unohduksiin, vaikka siinä onkin tosi kivat perussävyt. Kiva kuulla, että jäät seurailemaan mun projektin edistymistä<3 :)

      Poista
  2. Sullahan on jo hyvässä alussa paletin pannuttaminen:) Uskon, että pääset tavoitteeseen nopeasti. Valitut sävyt on mun mielestä just sellaisia käytännöllisiä, jotka sopii sekä arki- että juhlavampaan lookkiin. Love Letterin tyyliset sävyt on ihania. Niistä tykkään itse eniten:)
    En ole itse koskaan pannutellut mitään paletteja, mutta sinkkuja kylläkin.

    Tsemppiä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää paletti kaiken kaikkiaan on mun mielestä hyvä niin arkeen kuin juhlaan! Shimmersävyjä ehkä kaipailisin lisää, mutta hätätilassa niitä löytyy sitten muista paleteista :D Mäkään en oo mitään palettia aiemmin pannuttanut, mutta yksittäisiä luomivärejä täälläkin on saatu pannutettua. Kiitos! ♥

      Poista
  3. Mielenkiintoinen postaus :) Mua itseäni ahdistaa jos saan pannun näkyviin, en kuitenkaan omista kovin montaa luomiväripalettia ja näkyvä pannu tarkoittaa aina yhden ihanan sävyn loppumista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Parasta olis ,kun pannuttuis joku muu sävy kuin se mitä olet käyttänyt;)

      Poista
    2. Mä tiedän ton tunteen! Muakin ahdisti vielä jokin aika sitten, mutta nyt oon enemmänkin innoissani siitä, kun saan jostain pannun näkyviin :D

      Poista
  4. Hyvin oot saanut pannutettua, mä oon joskus saanut yhden sävyn käytettyä mutten koskaan koko palettia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ihan sama. Kokonaista palettia en oo ikinä saanut pannutettua edes lähellekään, mutta yksittäisiä sävyjä kyllä :)

      Poista
  5. Mahtavia värejä tässä paletissa, sopii tosiaan hyvin syksyyn ja talveen joten varmasti onnistuu pannuttaminen hyvin. Mäkin veikkaan että tavoitteeseesi pääset nopeasti :) Mua rupee harmittamaan jos mun jostain ihanasta sävystä alkaa näkyä pannu, esimerkiksi siitä sun aikoinaan arpomasta ja voittamastani Urban Decayn paletista on alkanut näkymään muutamasta sävyistä jo pannu, se on yks mun lempi palettini :D Tsempit tähän projektiin ja innolla seurailen miten edistyt <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tarkoituksella valitsinkin paletin, joka sopii hyvin tuleviin vuodenaikoihin :) Mua harmitti myös joskus pari vuotta sitten sama, kun tiesin että se tietää kyseisen luomivärin loppumista enkä mistään haluaisi luopua. Nyt oon vaan tosi innoissani, jos saan sävyjä pannutettua! :D Kiva kuulla, että siellä seuraillaan innolla mun projektia<3

      Poista
  6. Mä oon onnistunut pannuttamaan vaan jonkun MACin 6 sävyä sisältävän jouluspessupaletin, ja sekin on varmaan 10+ vuotta vanha nyt, haha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta on toikin parempi kuin ei mitään ;) Paletin pannuttaminen kertoo kyllä siitä, että paletti on väkisinkin itselle mieluinen ja hyvä!

      Poista
  7. Vautsi, sulla on jo hyvällä mallilla tämä! Tsemppiä projektiin, luomivärien pannutus ei ole helppoa :D. Jään mielenkiinnolla seuraamaan miten sun käy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ei ole ei, ja ensi vuodeksi ajattelin ottaa jonkun TF:n tai UD:n paletin, joiden pannuttaminen on vielä hankalampaa kuin tämän :D

      Poista
  8. Kunnianhimoinen projekti, mutta etköhän onnistu tavoitteissasi. Modern Renaissance on varmasti kiva paletti tähän, kun siinä on melko helpot, mutta kuitenkin mielenkiintoiset sävyt. Mielenkiintoista nähdä miten nopeasti nuo sävyt kuluvat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan parasta! :) Mäkin uskon, että MR on tosi hyvä paletti aloitella tällaista projektia, kun sävyt on itselle mieluisat ja tosiaan noiden luomivärien koostumus ei oo turhan "tiivistä" tai miten se nyt sitten sanotaankin :D

      Poista
  9. Mulla on kaksi ikivanhaa luomiväriä jotka koitan pannuttaa. Molemmissa on 5 eri sävyä, eli pienet paletit kyseessä. Kaikissa tapauksissa heitän ne menemään joulukuussa jos en saa pohjaa esiin :) mutta kyllä niihin keskittyminen on saanut otettua enemmän käyttöönkin kyseisiä paletteja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhoistakin luomiväreistä kannattaa ottaa ilo irti niin kauan kuin ne vaan on hyviä! Tää munkin MR paletti on itse asiassa jo parhaat päivänsä varmasti nähnyt, sillä tän säilyvyyshän on vaan vaivaiset 6kk ja mulla on ollut tää melkoisen paljon kauemmin jo. Eipä sillä, en mä ole itse huomannut mitään muutosta noissa luomiväreissä, mutta vissiin tää ei tosiaan ihan kaikilla kestä mitään ikuisuuksia, eli pakko koittaa käyttää pois tämä ennen kuin värit menee huonoiksi :D

      Poista

Kiitos kommentista!