torstai 5. marraskuuta 2020

Pan That Palette Autumn Edition | Välikatsaus

Moikka! Nyt ollaan marraskuun alussa ja tehdään samalla välikatsaus mun syksyiseen Pan That Palette -haasteeseeni. Valitsin syyskuun alussa pannutettavaksi Anastasia Beverly Hillsin Modern Renaissancen, joka oli mulla pannuprojektissa myös pari vuotta sitten. Mun oli alunperin tarkoitus tulla tekemään välikatsaus jo ensimmäisen kuukauden jälkeen, mutta koska en ollut saanut yhtään uutta pannua näkyviin, päätin napsaista paletista vain kuvan ja siirtää postauksen seuraavalle kuukaudelle, eli tähän hetkeen. Näin ollen tällä kertaa välikatsauksia tulee vain tämä yksi ja lopullisen tuloksen näette sitten tammikuun alussa! Projektin alkaessa mulla oli paletista pannutettuina viisi sävyä ja tavoitteena saada pannu näkyviin viidestä muusta sävystä. En asettanut sen tarkemmin ehtoja sille, mitkä sävyt haluaisin pannuttaa, mutta tällä kertaa päätin laskea kuinka monta käyttökertaa kullakin sävyllä on.

Aloitustilanne oli siis tämä eli kaiken kaikkiaan viidestä sävystä oli pannu näkyvissä. Syvimmät kuopat olivat tässä kohtaa alarivin Red Ochressa sekä Realgarissa, kun taas esimerkiksi ylärivin Golden Ochre oli käytännössä koskematon. En rehellisesti sanottuna tiedä olinko koskaan aiemmin käyttänyt sitä, mutta mikäli olin, on käyttökerrat laskettavissa yhden käden sormilla. Toiveenani oli, että olisin saanut ensimmäisen kuukauden aikana kuudennen sävyn pannutettua, mutta niin ei tosiaan käynyt. Miltä paletti sitten näytti kuukauden pannuttamisen jälkeen?

Lokakuun alussa eli kuukauden pannuttelun jälkeen paletti näytti tältä. Yhtään uutta pannua ei siis kuukaudessa tullut näkyviin, mutta sain Vermeerin loppumaan kokonaan. Kuvasta näette jokaisen sävyn ylä- tai alapuolelta kuinka monta kertaa kyseinen sävy päätyi mulla käyttöön. Vaalea Tempera päätyi mulla todella monta kertaa käyttöön, sillä se on mitä mainioin sävy kiinnittämään luomiväriprimer tai korostamaan kulmaluuta. Muuten koitin keskittyä paletin alarivin sävyihin, mutta pannuja ei tosiaan näkyviin tullut. Olin hieman pettynyt siihen, etten saanut sävyjä pannutettua, mutta onneksi projektista oli vielä kolme kuukautta jäljellä eikä siis ollut mitenkään sanottua, ettenkö voisi tavoitettani vielä saavuttaa! Käyttökertojen määrä ei myöskään tässä vaiheessa vielä ollut mikään päätähuimaavan suuri, joten petrattavaa löytyi senkin osalta.

Marraskuun ensimmäisenä päivänä napatussa kuvassa paletti näytti puolestaan tältä. Jes, kuudes pannu tuli vihdoin näkyviin! Sain Red Ochren pannutettua marraskuun loppupuolella ja olin tästä uudesta pannusta ihan hurjan innoissani. Totta puhuen olisin toivonut, että tässä vaiheessa olisi pannutettuja sävyjä ollut jo enemmän, mutta hiljaa hyvä tulee. Käyttökerrat olen taas listannut jokaisen sävyn ylä- tai alapuolelle. Temperan kanssa olen edistynyt todella hyvin, sillä se on ollut mulla käytössä joka ikinen kerta, kun olen meikkiä käyttänyt. Valo heijastaa totta kai kuvassa juuri sopivasti, mutta sävyä ei ole enää kovinkaan paljon jäljellä pannun reunoja lukuun ottamatta. Burnt Orangen ja Realgarin kuopat ovat myös kasvaneet mukavasti ja veikkaisin, että seuraava pannu tulee olemaan jommassakummassa näistä sävyistä. Lokakuussa koko paletti oli ylipäätään mulla paljon useammin käytössä kuin syyskuussa, mutta edelleen käyttökertoja pitäisi saada lisää, mikäli haluan päästä tavoitteeseeni!

Mun olisi nyt koko marraskuun ajan tarkoitus keskittyä tähän palettiin ihan täysin. Tällä tarkoitan sitä, että teen viitenä päivänä viikossa meikkini siten, että käytän vähintään yhtä tämän paletin sävyä eikä Temperaa lasketa, sillä se tulee jokatapauksessa olemaan mulla käytössä niin kauan, että luomiväri loppuu. Pyrin siis pääsääntöisesti tekemään lähes kaikki marraskuun meikkini siten, että tämä paletti on käytössä. Totta kai nappaan välillä mukaan sävyjä myös muista paleteista, mutta jotta pääsisin edes lähelle tavoitettani saada vielä neljä pannua näkyviin, mun täytyy ihan tosissani tehdä tämän kanssa töitä. Tällä hetkellä olen projektista myös todella innoissani ja toivotaan, ettei mitään kyllästymisen tunteita tulekaan!

Mitä veikkaatte, kuinka monesta sävystä tulen vielä saamaan pannun näkyviin ennen vuoden loppua? Tavoitteenani siis on neljä sävyä, mutta onnistuuko se?

6 kommenttia:

  1. Vau! Aika hieno edistys :O

    Mie veikkaan, että Burnt Orange ja Venetian Red sävyt saat pannutettua ei ainakin kaksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että ainakin pari sävyä saisin! Burnt Orange on mullakin vahvana veikkauksena :)

      Poista
  2. Vau, oot edistynyt tosi hyvin! Oon ihan varma, että saat Temperan ja Primaveran loppumaan vielä kokonaan projektin aikana. Lisäksi veikkaan, että saat ainakin Burnt Orangen pannutettua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Temperan loppumiseen uskon tällä hetkellä itsekin, samoin Burnt Orangen pannuttumiseen :) Toivottvasti edistystä tapahtuisi kuitenkin vielä hieman enemmänkin!

      Poista
  3. Veikkaan että 2-3 jää riippuen miten syviä noi dipit on :) Toivottavasti onnistut, tässä on niin voimakkaat sävytkin ettei sitä luomiväriä paljon tarvitse ottaa kun saa tarvitsemansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sepä se, kun monet sävyt on tosi tummia eikä siten kulu todellakaan yhtä helposti ja nopeasti kuin vaaleimmat sävyt. Toivotaan, että saisin mahdollisimman monen sävyn vielä pannutettua! ♥

      Poista

Kiitos kommentista!