keskiviikko 20. tammikuuta 2021

Escadan uutuustuoksu Summer Festival

Escada on jälleen tuonut markkinoille uuden kausituoksun! Joka talvi Escadalta ilmestyy uusi kesään sopiva tuoksu ja tänä vuonna se kantaa nimeä Summer Festival. Tämä taitaa olla nyt viides vuosi putkeen, kun saan tai käyn itse kaupasta ostamassa itselleni Escadan uuden kesätuoksun ja pieni nuuhkaisu Sokoksella varmisti, että Summer Festival tulee ehdottomasti päätymään myös mun hajuvesikokoelmaani. Tässä vaiheessa joku ehkä saattaa muistaa, että eikös mun pitänyt aloittaa Low Buy täksi vuodeksi ja minimoida nimenomaan kaikki turhat ostokset, mutta sain joululahjaksi perinteisesti taas lahjakortin Sokokselle, eli omaa rahaa ei tähän hajuveteen mennyt senttiäkään. Ei se toki tarkoita, että mun olisi tämä hajuvesi pakko ollut ostaa, mutta tästä on muodostunut vähän kuin perinne mulle, joten oli ihan selvää, että mikäli tuoksu vain kolahtaa, aion sen hankkia. Mutta millainen sitten on Escadan Summer Festival?

Makea ja kukkaishedelmäinen! Ensituulahduksesta tulee ehdottomasti mulle mieleenkin nimenomaan Escadan tuoksut, jotka ovat tunnettuja makeudestaan. Tässä on mielestäni paljon samaa kuin aiempien vuosien tuoksujen, esimerkiksi viime vuoden Flor Del Solin kanssa, mutta myös mukavasti uutta. Alkunuotteina on jää ja kirsikankukat, sydäntuoksuna jasmiini ja pohjatuoksuna vielä santelipuu. Makeat tuoksut ovat lähes aina mulle mieluisia ja niin oli tämäkin. Överimakea tämä ei kuitenkaan mielestäni ole vaan joukkoon mahtuu mukavasti sitä kukkaisuutta, minkä jasmiini ja kirsikankukat tuoksuun tuovat.

Kenelle suosittelen Summer Festivalia? Henkilölle, joka pitää makeista, nuorekkaista tuoksuista. Kovin "aikuiseen makuun" tämä ei välttämättä ole, vaikka tokikaan tuoksumieltymykset eivät ole iästä riippuvaisia. Summer Festival on mitä loistavin päivätuoksu ja erityisesti näenkin tämän sopivan juuri kesäaikaan, mitä tuoksun nimikin jo enteilee. Pullo on Escadalle tyypillinen muotoilultaan ja se noudattaa brändille tyypillistä hieman tyttömäistä linjaa. Pullon punainen väri on itselleni hyvinkin mieluisa ja yksityiskohtana pullosta löytyy punaiset huulet.

Tuliko tästä sitten uusi suosikkituoksuni? Ei, ei tästä suosikkiani tullut. Sain tästä itselleni todella mieluisan kepeän, tyttömäisen, makean tuoksun, johon tulen taatusti tarttumaan usein. Suosikikseni tämä ei kuitenkaan yltänyt, ei edes Escadan tuoksuista, vaikka sanoisinkin tämän olevan yksi parhaimpia Escadan uusimmista tuoksuista. Rockin' Rio taitaa olla yksi mun kaikkien aikojen suosikeistani, samoin Cherry In The Air ja Sorbetto Rosso ovat olleet loistavia. Ostin Summer Festivalin itse Sokokselta 30 ml kokoisena 46,90 € hinnalla. 50 ml pullo maksaa 65,50 € ja 100 ml pullo 85,90 €. Hinnat varmasti vaihtelevat jonkin verran ostopaikasta riippuen ja nämä hinnat ovat kaikki Sokoksen verkkosivuilta napattuja.

Oletteko jo tuoksutelleet Summer Festivalin? Entä ovatko Escadan tuoksut ylipäätään teille mieluisia? :)

9 kommenttia:

  1. Mä en ole koskaan näitä Escadan kesätuoksuja ostanut, mutta taidan tämän käydä jossain vaiheessa hakemassa :D Poikkesin tänään nopeasti ohikulkumatkalla Kicksissä testaamassa tätä, kun näin pullon esillä ja nyt kun olen tätä jonkun aikaa tuoksutellut, niin tykkään tästä todella paljon :) Mä olen kyllä Escadan aiemmistakin kesätuoksuista kovasti pitänyt, mutta jostain syystä niitä ei sitten kuitenkaan ole tullut hankittua. Erityisesti Cherry In The Air on kyllä jäänyt harmittamaan, kun se oli niin hyvä. Samoin Sorbetto Rossosta ja Miami Blossom ovat jääneet mieleen :) Vaikka kaikista tällaisista limited edition -jutuista pidänkin, niin aina välillä kyllä harmittaa, ettei niitä sitten myöhemmin enää saa lisää :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, tää postaus oli paha mun low buy -haasteelle :D Jäin ton eilisen kommentin jälkeen oikeasti miettimään tota Miami Blossomia ja harmittelemaan sitä, että tuoksua ei tullut silloin pari vuotta sitten hankittua. Se on ollut näistä viimeaikaisista kausituoksuista se kaikkein mieluisin enkä oikeasti edes tiedä, miksen sitä pulloa silloin ostanut. Luulin kuitenkin päässeeni siitä jo yli, kunnes eilen aloin muistelemaan kuinka hyvä se olikaan. No, päätin sitten vilkaista Googlesta olisiko sitä vielä jossain ja yllätyksekseni sitä löytyikin vielä muutamasta nettikaupasta! Lähti sitten pullo tilaukseen ja saatoinpa kaveriksi ottaa myös tän uutuuden :D Nyt sitten tiukka ostolakko päälle tuoksujen suhteen, kun uusia tuoksuja on lähiaikoina tullut ostettua neljä ja siihen päälle sain vielä muutaman lahjaksikin. Mutta onpahan ainakin kesätuoksut nyt! :D

      Poista
    2. Heh, noin siinä helposti käy kun bongaa jostain jotain kiinnostavaa! :D Mutta tosi hyvä, että Miami Blossom löytyi vielä ja sait sen ostettua :) Toivottavasti tuoksu on sulle yhtä mieluinen kuin muistelit<3 Cherry In The Air taitaa olla yksi Escadan suosituimpia tuoksuja, mulla ei oo siitä ollut kuin sellanen muutamien mallien minikoko, mutta olihan se ihan älyttömän hyvä tuoksu! Sorbetto Rosso on viime vuosilta mun ehdoton suosikki.

      Hyviä kesätuoksuja tarvitaan aina ja just nää Escadan kausituoksut on vähän "pakko" hankkia silloin kun niitä myydään, jos tuoksut itselleen haluaa. Sulla kävi ton Miami Blossomin kanssa hyvä tuuri, mutta kaikkia vanhoja tuoksuja ei enää tosiaan löydy niin noikin hankinnat voi perustella vaikka sitten ihan sillä :D

      Poista
  2. Oi mä niin rakastuin tähän, kun kävin nuuskimassa Sokkarilla! Vähän vaisuksi haju jäi maskin takia, mutta sen verran sain siitä irti, että ostan. Mä olen aina ostanut tai saanut lahjaksi 100ml pullon, mutta nyt taidan ostaa vain pienemmän, kun niitä hajuvesiä on kertynyt paljon jo mulle. Toivon etten kadu päätöstäni myöhemmin :'D

    Mä vuosi sitten olin varma, että ostan sen Flor Del Solin, mutta se jäi sittenkin ostamatta, kun viime vuosi oli niin erikoinen. Tämän minä kyllä ihan varmasti ostan, sillä miellytti mua jopa enemmän kuin viime vuoden tuoksu. Rockin' Rio ja Cherry in the Air ovat yksiä minunkin lempareitani. Myös Miami Blossom ja Fiesta Carioca ovat olleet mulle sellaisia, jotka ovat iskeneet ja lujaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä se maski vähän peitti, mutta tosi kivasti sen tuoksun maskista huolimatta silti haistoi! 100 ml kokoista hajuvettä en saisi itse varmasti ikinä käytettyä loppuun ennen kuin tuoksu vanhenee, kun käytän kuitenkin sen verran rajoitetusti arkena hajuvesiä :D

      Fiesta Carioca oli jollain tavalla mun mielestä aika erilainen tuoksu kuin vaikka just nää parin viime vuoden tuoksut. Se ei ihan ollut mun suosikkini, vaikka hyvä olikin ja oon sen käyttänyt jo loppuunkin :)

      Poista
  3. En ole koskaan ostanut Escadan tuoksuja, eivät ehkä vielä ole muhun kolahtaneet - en tosin ole vuosiin edes tuoksutellut. Saan pian yhden tuoksun käytettyä loppuun eli sen jälkeen mulla ois enää vaan 5 isoa tuoksupulloa. Haluaisin saada semmosen tilanteen että olisi kerralla vain kaksi tuoksua joita voisi vuorotella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei nää kaikkien makuun varmasti olemaan, mutta mulle nää on sellanen ehdoton joka vuoden osto! Kaksi tuoksua käytössä kuulostaa kyllä munkin korvaan tavoittelemisen arvoiselta, mutta oon ihastunut hajuvesiin oikeastaan vasta aikuisiällä muutaman viime vuoden aikana, joten aion ehdottomasti nyt nauttia näistä tuoksuista enkä tavoittele esimerkiksi just tollasta kahden tuoksun kokoelmaa :)

      Poista
  4. Mä en ole ehtinyt edes haistaan tätä vielä. Katselin kyllä Emotionissa, mut en jaksanut sit alkaa riisua maskia haistamista varten. Hieman haasteellista tää tuoksushoppailu tänä aikana. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maskin kanssa haistoi yllättävän hyvin, vaikka mies vieressä väitti ettei voi haistaa :D Toki säkin olet varmasti sen verran tarkka tuoksujen suhteen ja ylipäätään haistat niissä paljon sellaista, mitä mä en osaisi edes unissani nimetä, eli ymmärrän täysin sen, että haluat tuoksutella uudet tuoksut ilman maskia :) Mulle riitti pieni nuuhkaisu, kun olen kuitenkin saanut ja ostanutkin näitä myös täysin ilman tuoksutteluakin joskus :D

      Poista

Kiitos kommentista!