perjantai 1. tammikuuta 2021

Loppuneet kosmetiikkatuotteet | Marraskuu & Joulukuu

*Saatu ilmaistuote

Hyvää uutta vuotta! Tänään katsastetaan vuoden 2020 viimeiset loppuneet kosmetiikkatuotteet eli marras- ja joulukuun loppuneet. Ajattelin tänä vuonna koittaa kirjoitella näistä loppuneista joka kuukausi, kun nythän olen jo ainakin pari vuotta kirjoitellut näistä aina kahden kuukauden välein. Alunperihän meinasin lopettaa täysin nämä postaukset, mutta silloin kysyttäessä te olitte näistä kuitenkin niin kiinnostuneita, että päätin vain harventaa postausväliä joka toiseen kuukauteen. Katsotaan miten sujuu, jos ainakin nyt tämän vuoden ajan kirjoittelen loppuneista joka kuukausi! Ainakin tulee selkeämmin esille milloin mikäkin tuote on loppunut, vaikka totta kai tulee eteen myös niitä kuukausia, kun loppuneita ei ole kuin muutama hassu. Mulla loppuu kosmetiikkaa monesti yllättävänkin "epätasaisesti", kun yhtenä kuukautena saattaa tyhjentyä parisenkymmentä purkkia ja toisena taas ehkä vain viisi kappaletta. Sen takia olenkin näitä yhdistellyt, mutta koitetaan tämä vuosi taas eri tavalla! Nyt kuitenkin viime vuoden viimeisimpiin loppuneisiin:

Meikit:

Essence Lash Princess False Lash Effect Mascara. Mun ikisuosikkini! Tällä saa nopeasti ja helposti näyttävät ja tuuheat ripset - juuri sellaiset mistä eniten pidän. Ainut huono puoli tällä on se, ettei tämä pidä taivutuksia eikä vedenkestävä Lash Princess taas toimi puoliksikaan yhtä hyvin kuin tämä. Uusi on käytössä, jatkoon!

NYX Vinyl Liquid Liner. Tämä nestemäinen eyeliner on niin ikään mun suosikkini joko tässä vinyyliversiossa tai mattaisena. Jostain syystä musta tuntuu, että ne mattaversiot loppuvat nopeammin, sillä tämä yksilö on kestänyt mulla taas useamman kuukauden. No joka tapauksessa tällä saa helposti ja nopeasti kissarajaukset tehtyä, jälki on pikimustaa ja pysyvyys loistava. Jatkoon menee.

Make Up Factory Glossy Lip Stylo 36 Coral Pink*. Ihana vaaleanpunainen kiiltopuna, joka oli mulla osana tämän vuoden pannuprojektia! Sain tämän itse asiassa loppumaan jo lokakuussa, mutta unohdin kokonaan ottaa tämän mukaan loppuneisiin, mutta tilanne korjaantuu nyt. Tästä punasta jäi huulille kaunis kiilto ja todella intensiivinen väri. Pysyvyys ei ollut turhan pitkäkestoinen, kuten en olettanutkaan, mutta lopputulos palkitsi aina. Ihana tuote kauniissa sävyssä, menee ehdottomasti jatkoon!

Ciaté London Everyday Vacay Coconut Setting Powder. Kookokselta tuoksuva väritön irtopuuteri, joka kiinnittää meikin loistavasti jättämättä sitä kuitenkaan liian puuteriseksi. Ciatén irtopuuterit ovat todella hienojakoisia ja melko herkästi pöllyäviä, mutta mä rakastan näitä. Kookoksen tuoksu kruunaa kokonaisuuden ja tämä menee totta kai jatkoon.

Touch In Sol No Poreblem Prime Essence. Kosteuttava nestemäinen primer, joka päätyi mulla varsinaiseen tehokäyttöön nyt loppuvuodesta, sillä yritin saada tuotteen loppumaan ennen vuodenvaihdetta. Ihan ok tuote varsinkin talviaikaan, mutta ei mitenkään mieleenpainuvan ihmeellinen kuitenkaan enkä lähtökohtaisesti yleensä suosi kosteuttavia primereita. Ei jatkoon.

Hiukset:

Four Reasons No Nothing Sensitive Moisture Conditioner*. Kosteuttava ja hajusteeton hoitoaine, joka toimi ns. perusarkikäytössä oikein hyvin. En kaikkein vaurioituneimmille hiuksille tätä uskaltaisi suositella, sillä tämä ei ollut hoitavin mahdollinen, mutta mulle kuitenkin ihan riittävä. Jatkoon.

Mane 'n Tail The Original Conditioner*. Kahden vuoden takaisesta LF:n joulukalenterista tullut hoitoaine, jonka sain vasta nyt otettua käyttöön. Tämä sai hiukset sileän tuntuisiksi ja antoi hiuksille myös kauniin kiillon. Hoitavuus oli ihan hyvä, mutta tämä tuntui latistavan hiuksia myös yllättävän paljon. Ei jatkoon.

Mane 'n Tail The Original Shampoo*. Niin ikään kahden vuoden takaisen LF:n joulukalenterin antia! Shampoon pesuteho oli todella hyvä, mutta se ei kuitenkaan tehnyt hiuksista kuivan tuntuisia tai turhan takkuisia. Mitään erikoista tässä ei ollut, mutta eipä shampoossa tarvitsekaan olla. Jatkoon.

Aussie Repair Miracle Shampoo. Erittäin hyvä perusshampoo, joka ei kuivattanut hiuksia, mutta sai ne puhtaiksi helposti jo yhdellä pesukerralla. Siitä on vuosia, kun olen edellisen kerran käyttänyt Aussien tuotteita, mutta kannatti ehdottomasti ostaa tämä shampoo, tuoksukin oli tässä mitä ihanin. Jatkoon menee!

Kasvot:

Senja Cosmetics Matte Magic Day & Night Cream*. Senjan kahdesta kasvovoiteesta tämä on kevyempi, loistavasti myös meikin alle soveltuva kasvovoide. Voide imeytyy suhteellisen nopeasti ja jättää iholle hieman nahkean, mattaisen pinnan. Mulla oli tämä pannuprojektissa tämän vuoden ajan ja totta puhuen jännitin hieman saanko tätä loppumaan vai en, sillä pullosta ei mitenkään pystynyt näkemään paljonko voidetta on vielä jäljellä. Oli siis täysi yllätys, kun tämä alkoi loppua! Erinomainen voide, joka kosteutti hyvin kasvojen ihoa, ehdottomasti menee jatkoon.

Mossa Vitamin Cocktail Intense Rehydration Energising Day Cream. Ikuisuustuote, joka ei tuntunut loppuvan millään! Tämä kevyehkö ja nopeasti imeytyvä kasvovoide kosteutti ihoa todella hyvin ja jätti sille mattapinnan. Tämä on ehdottomasti yksi parhaimpia päivävoiteita, mitä olen käyttänyt ja soveltuu hyvin erityisesti talvikäyttöön, kun iho vaatii kosteuttavampia tuotteita. Jatkoon.

Coxir Ultra Hyaluronic Cream*. Tämä voide tuli mulle sitä mieluisammaksi mitä enemmän tätä käytin. Kevyehkö hyaluronihappoa sisältävä voide kosteutti ihoa hyvin ja toimi hyvin iltakäytössä, vaikkei ollutkaan koostumukseltaan kovin paksua. Coxirin Ultra Hyaluronic -linja sisältää muistaakseni toisenkin voiteen, joka on vielä tätä kevyempi ja sen uskoisin olevan hyvä päivävoidekäyttöön. Jatkoon menee!

Caudalie Vinoperfect Radiance Serum*. Mukavan kosteuttava, mutta kuitenkin kevyt seerumi, joka toimi mulla hyvin aamukäytössä. Seerumi heleyttää ihoa ja mä rakastan tämän tuotteen tuoksua! Se on melko voimakas enkä yhtään osaa sanoa mitä tuoksu muistuttaa, mutta mulle se on ollut todella mieluinen. Jatkoon.

Coxir Ultra Hyaluronic Ampoule. Aloe veraa ja hyaluronihappoa sisältävä kosteuttava seerumi, joka toimi hyvin niin päivä- kuin iltakäytössäkin. Seerumin koostumus oli geelimäistä, mutta kuitenkin melko juoksevaa. Se imeytyi ihoon suhteellisen nopeasti, muttei onneksi lähtenyt liikkumaan meikin alta. Hyvä perusseerumi kosteuttava vaativalle kuivalle iholle, jatkoon menee.

Finlash Cleansing Foam*. Myös ripsienpidennyksille sopiva puhdistusvaahto, jota käytin itse kaksoispuhdistuksen jälkimmäisessä vaiheessa. Putsari ei kuivattanut ihoa lainkaan ja sitä oli muutenkin miellyttävä käyttää. Varsinaiseen meikinpoistoon en tätä käyttänyt, mutta vesiliukoisen meikin putsari lupaa poistaa niin kasvoilta kuin silmistä. Jatkoon menee.

Vartalo, kädet & jalat:

Taika Suihkugeeli*. Tämä on ihana hedelmäisen tuoksuinen suihkugeeli, joka on paitsi luonnonkosmetiikkaa, myös erittäin edullista sellaista. Taika on myynnissä ihan markeitessakin ja tuotteet voat suomalaisia. Mä käytin omalla mittapuullani tämän suihkugeelin ennätysnopeasti loppuun ja tosiaan rakastan tämän sarjan tuotteiden tuoksua. Jatkoon!

The Body Shop Vanilla Pumpkin Shower Gel. Ehdottomasti yksi paras TBS:n kausituoksu ikinä! Mausteinen vanilja ja kurpitsa tekevät tuoksusta täydellisen syksyyn ja tähän olen palannut lähes joka vuosi uudestaan ja uudestaan. Jatkoon menee.

Rituals... Ritual Of Ayurveda Nurturing Shower Oil*. Ritualsin suihkuöljyt ovat ihania, sillä ne jättävät iholle mukavan kosteutetun tunteen, joka ei kuitenkaan ole enää suihkusta poistuttaessa lainkaan öljyinen. Tässä oli melko voimakas tuoksu, eikä se ole suosikkini Ritualsilta, mutta miellyttävä kuitenkin. Jatkoon!

Lycon Apple & Cranberry Oil Free Sugar Scrub*. Ihanan paksu sokerikuorinta vartalolle! Tämän raikkaan kirpsakka omenan ja karpalon tuoksu oli huumaavan hyvä ja sokerikuorinnat ovat tehokkuutensa vuoksi suosikkejani. Kuorinta ei kuitenkaan raapinut ihoa, sillä sokerikiteet eivät tuntuneet teräviltä ihoa vastaan. Ehdottomasti jatkoon.

The Body Shop Vanilla Marshmallow Body Butter. Mulla oli tämä vartalovoi osana tämän vuoden pannuprojektia ja sain kuin sainkin tämän loppumaan! TBS:n paksut voiteet ovat loistavia talviaikaan, mutta mä en pysty käyttämään näitä missään nimessä päivittäin tai edes useampaan päivää putkeen, sillä atooppinen ihottumani pahenee näistä. Silloin tällöin nämä kuitenkin menevät ja pidin voiteen vaniljaisesta tuoksusta. Tämä on poistunut jo myynnistä enkä usko, että muutenkaan ostaisin juuri tätä tuoksua uudestaan, sillä näitä vaniljasarjoja TBS:llä riittää ja testailen mieluusti uusia. Ei siis jatkoon.

Benecos Body Lotion Apricot & Elderflower*. Mukavan hedelmäisen tuoksuinen vartalovoide, jonka tuoksu oli kuitenkin omaan makuuni vähän turhan mieto. Voide jäi levitettäessä joksikin aikaa iholle pyörimään, mutta imeytyi kuitenkin melko nopeasti, mikä on tyypillistä monille luonnonkosmetiikan voiteille. Periaatteessa ihan kiva tuote, mutta mä olen muutenkin niin huono käyttämään vartalovoiteita, etten ostaisi tätä täysikokoisena, sillä tuoksu oli itselleni turhan mieto. Ei jatkoon.

Apeiron Hancream Intensive Care. Ihan älyttömän hyvä käsivoide! En edes tiedä miksi mulla meni niin kauan ottaa tämä käyttöön (sain tämän kaksi vuotta sitten Twistbe:n joulukalenterista), sillä tämä on ehdottomasti yksi kosteuttavimpia käsivoiteita, mitä olen käyttänyt. Kaiken kruunaa ihana appelsiininen tuoksu. Käytin tätä iltaisin ennen nukkumaanmenoa, sillä voide on melko paksua, ja voide teki yön aikana käsistä todella pehmeät. Ihan ehdottomasti jatkoon!

Taika Kosteuttava Jalkavoide*. En tiedä olenko ikinä käyttänyt mitään jalkavoidetta loppuun yhtä nopeasti kuin käytin tämän. Ja sehän ei johtunut siitä, että tämä olisi kulunut muita nopeammin vaan siitä, että tämä oli mulle niin mieluinen. Voide kosteutti jalkojen ihoa mukavasti, muttei kuitenkaan ollut tehoiltaan kosteuttavin tai koostumukseltaan paksuin mahdollinen. Parasta tässä oli ihana Taika-sarjalle tyypillinen hedelmäinen tuoksu, johon olen täysin ihastunut. Jatkoon menee!

Escada Sorbetto Rosso EdT. Ehdottomasti yksi parhaimpia Escadan kausituoksuja! Tuoksu on hyvin makea ja sopi hyvin päiväkäyttöön, erityisesti lämpiminä vuodenaikoina. Tämä oli mulla niin ikään pannuprojektissa tämän vuoden ja olen iloinen, että sain tuoksun loppumaan, vaikka tätä tuleekin ikävä. Tämä on jo useamman vuoden takainen kausituoksu eikä tuoksu enää ole myynnissä muuten kuin ehkä satunnaisesti vielä jossain (Sokokselta bongasin tämän syksyn 3+1 Päivillä), mutta tuoksun puolesta menisi jatkoon.

Onko tuotteiden joukossa teille tuttuja tuotteita? :)

10 kommenttia:

  1. Oli tuttuja ja oli semmoisia mistä oli kiva lukea arvostelut. Mun mielestä ei kannata lopettaa loppuneista kirjoittamista, sillä niissä tulee tehtyä välttämättömästi käytetyistä tuotteista tuotearvostelut. Nämä on mun suosikkeja blogeissa!

    Aussien tuotteet on ihan mun lemppareita myös, joten ehdottomasti allekirjoitan kokemuksesi tuosta. Itsellä on moisture repair sarja ollut enemmän käytössä :) Tuo marshmallow vanilja kuullostaa vähintäänkin ihanalta, mutta onko sitten liian makea, pelkkä vanilja on jo ihanan pehmeä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en näitä aiokaan lopettaa, silloin aiemmin sitä pohtiessani olin muutenkin kyllästynyt näiden kirjoittamiseen, mutta nykyään taas pidän siitä! Tykkään itsekin lukea näitä postauksia muiden blogeista<3

      Aussien tuotteet on kyllä tosi hyviä, nää täytyy muistaa jatkossakin :) En sanoisi ton Vanilla Marshmallowin olleen mitenkään sen makeampi kuin muutkaan TBS:n vaniljatuoksut, mutta siis joo, makeahan se vanilja tuoksuna on aina :D

      Poista
  2. Monta tuttua oli, mutta myös uusia ja ihan pakko ylistää tuota Auessieta sillä oon ihan koukussa siihen ☻

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En muistanutkaan kuinka hyviä noi Aussien tuotteet on, ihanaa että säkin oot tykästynyt niihin! ♥

      Poista
  3. Ciaten puuteri taitaa olla mulla testausjonossa, kuulostaa lupaavalta. Ritualsin sama suihkuöljy on parhaillaan käytössä, mutta tuoksu on turhan voimakas mullekin. Ei sentään jää iholla silleen leijumaan, mutta voisi olla miedompi. Muuten kyllä tykkään. Noista Mane 'n Tail -shampoosta ja hoitoaineesta tuli koiranshampoo mieleen:D Nauttivat kai jonkinlaista kulttimainetta maailmalla, mutta en oikein innostunut. Pakkaukset vaikuttavat yllättävän paljon mielikuviin tuotteesta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti puuteri on sulle mieluinen! Ritualsin tuotteissa on aina todella voimakkaat tuoksut, vähän liiankin jos multa kysytään, mutta joo toi ei sentään onneksi jäänyt iholle pitemmäksi aikaa niin voimakkaana :) Oon täysin samaa mieltä noista Mane 'n Tailin tuotteista. Pakkaukset ei houkuttele sitten yhtään, mikä sinänsä on harmi kun tuotteet tosiaan oli ihan hyviä!

      Poista
  4. Hyvin paljonkin oli tuttuja! Aussien hiustuotteet on tosi hyviä vaikkakaan ei ole tullut ostettua aikoihin. Vanilla Pumpkinia en ole raaskinut käyttää pois, pitäisi kyllä. Vanilja tuoksut on TBS:lla parhaimpia <3
    Tuo Finlash ripsien pesuaine kiinnostaisi mutta harmi kun ei täällä myydä.
    ps. Ei yhtään Batistea, hyvä Linda ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanilla Pumpkin taitaa olla aika monien suosikki, mun mielestä se on ehdottomasti kautta aikojen paras vaniljainen kausisarja TBS:ltä! Finlashin tuotteita saa toki tilattua myös heidän sivuiltaan, mutta toimituskulut siihen vissiin tulee päälle, harmi ettei sieltäpäin löydy heidän jälleenmyyjäänsä :/

      Heh, kiva kun joku huomasi! :D Meillä on kotona kyllä yksi Batisten kuivashampoo, kun mies käyttää sitä välillä ja itsekin oon pariin otteeseen siihen tarttunut. Lisäksi mulla on pari kuivashampoota Four Reasonsilta, mutta nää taisi olla tyyliin ensimmäiset loppuneet ikinä, missä ei oo Batiste edustettuna :D Hyvä minä tosiaan, oon yllättynyt kuinka vähän oon joutunut kuivashampooseen tarttumaan!

      Poista
  5. Mä olen vuoden aikana vähentänyt aika paljon luonnonkosmen käyttöä, mutta Senjan ja Laponien tuotteet ovat pitäneet koko ajan pintansa. Tykkään, että ovat tosi simppeleitä eivätkä kikkaile suotta. Lisäksi toimivat mun iholle loistavasti. Toi Senjan voide on ihan loistava meikin alla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Senjan voide on ihan uskomattoman hyvä ja nimenomaan meikinalusvoiteeksi! Laponien tuotteet on mulla vielä testaamatta, mutta kun joskus tää nykyinen purkkimäärä vähenee siihen, että uusille olisi edes jollain mittapuulla tarvetta, ostan ehdottomasti heidän tuotteita testiin :)

      Poista

Kiitos kommentista!