torstai 7. tammikuuta 2021

Pan That Palette Autumn Edition | Lopputulos

Moikka! Nyt kurkistetaan miten mulla kävi tämän syksyn Pan That Palette -haasteen kanssa. Mulla oli tosiaan syyskuusta joulukuun loppuun asti kestävä pannuprojekti Anastasia Beverly Hillsin Modern Renaissancen kanssa. Paletista oli pannutettu jo viisi sävyä ja tavoittelin viiden muun sävyn pannuttamista. Käytin tätä palettia todella, todella usein näiden viimeisten neljän kuukauden aikana ja seuraavaksi esittelen teille ensin miltä paletti näytti syyskuun alussa, sitten joulukuun alussa ja miltä se näyttää nyt, kun projekti on saatu päätökseen. Olen jälleen kerran merkinnyt sävyjen ylä- tai alapuolelle niiden käyttökerrat, joten ne näette myös molemmissa kuvissa.

Tässä vielä lähtötilanne, eli tältä paletti näytti syyskuun alussa projektin alkaessa. Lähdin tavoittelemaan ennen kaikkea paletin alarivin sävyjen Red Ochre ja Realgar pannuttamista, sillä niissä oli tässä vaiheessa syvimmät kuopat. Mikäli haluatte nähdä miltä paletti näytti kahden kuukauden pannuttamisen jälkeen, voitte käydä katsomassa kuvat tästä postauksesta. Meinasin ensin lisätä tähän postaukseen koko edistymisen eli kuvat jokaiselta kuukaudelta, mutta päätin lopulta lisätä tähän vain marras- ja joulukuun edistymiset, jotka esittelen teille seuraavaksi:

Joulukuun ensimmäisenä päivänä kolmen kuukauden pannuttamisen jälkeen paletti näytti tältä. Sain Temperan loppumaan kokonaan, joten nyt paletista oli jo kaksi sävyä täysin loppu! Lisäksi sain pikkuisen pannun näkyviin Burnt Orangesta, mitä tavoittelinkin, sekä syvemmät kuopat Realgariin ja Warm Taupeen. Käyttökertojen määrä kauttaaltaan näissä sävyissä on yllättävänkin vähäinen ottaen huomioon, että käytin palettia lähes joka kerta meikatessani. Jouduin kuitenkin yhdistämään tämän kanssa mun Project 10 Uses Rouletten luomivärejä, joten sen takia esimerkiksi ylärivin tummanruskeat sävyt eivät juuriakaan päätyneet käyttöön. Joulukuun alussa asetin itselleni tavoitteeksi saada ainakin kaksi sävyä pannutettua ja toiveena myös olisi kasvattaa jo olemassaolevien sävyjen pannuja. En jaksanut uskoa, että tulisin saamaan kolmesta sävystä pannua näkyviin, mitä alkuperäinen tavoitteeni olisi edellyttnyt. Samalla kuitenkin toivoin, että saisin alarivin Primaveran loppumaan kokonaan, mutta miten kävi?

Tammikuun ensimmäisenä päivänä paletti näytti tältä. Sain kuin sainkin Primaveran loppumaan kokonaan sekä pannut näkyviin alarivin Warm Taupesta ja Realgarista! Yksikään uusi pannu ei ole kovinkaan suuri, mutta pääasia mulle olikin ihan vain saada niitä pannuja esille. Viisi uutta pannua oli tavoitteenani, mutta olen näihin neljäänkin erittäin tyytyväinen! Joulukuussa tuli meikkailtua aiempaa vähemmän kiitos pyhien ja pienen sairastelun, mutta tämä paletti oli silti käytössä lähestulkoon joka kerta, kun meikkasin. Nyt pidän varmasti taas pitkän tauon tämän paletin kanssa, mutta edelleenkään en ole tästä paletista valmis luopumaan, vaikka tällä alkaa ikääkin olla jo melkoisen paljon. 

Kokonaisuudessaan onnistuin tässä mielestäni hyvin, vaikken ihan tavoitteeseeni eli viiteen uuteen pannuun päässytkään. Paletista on nyt kuitenkin käytetty kolme sävyä kokonaan loppuun ja pannu on niiden lisäksi näkyvissä kuudessa sävyssä. Tämä on ehdottomasti mun käytetyin luomiväripalettini ja tähän on ollut ilo tarttua. Nyt toki paletti on hieman "vajaa", kun molemmat shimmersävyt on käytetty loppuun, joten joudun pääasiassa yhdistämään tämän toisiin paletteihin, mutta edelleen haluan tätä silti käyttää. Katsotaan josko tässä jonain päivänä olisi pannu näkyvissä jokaisesta sävystä!

Miten te suhtaudutte uusiin pannuihin esimerkiksi luomiväripaleteissa? Ilahdutteko vai "kauhistutteko" niistä? :)

12 kommenttia:

  1. Kyllä sitä tulee ilahtuneeksi aina kun saa paletista jotain käytettyä loppuun, sen verran ne ovat maksaneetkin! Harmiksi usein juuri vaaleat sävyt loppuvat ensin joten sitten pitää jostain muusta ryöstää niitä meikkeihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä, kun itsekin miellän sen kosmetiikan ihan käyttötavaraksi enkä osta yhtään palettiakaan vaan sen takia, että saisin ihailla niitä laatikossa :D Joo toi on aina tylsää, että vaaleat sävyt loppuu ensin ja sitten pitää yhdistellä paletteja :/

      Poista
  2. Kauhistun :D mullahan on Naked 2:sta se yksi ja ainut mattaväri ihan kunnon kuopalla ja viimeksi kauhistuin että tuosta näkyy kohta pannu! En ole sen jälkeen voinut palettia käyttää ;D se olisi siis mahdollista pannuttaa jos haluan ja varmasti saisin siitä jonkun muunkin sävyn pannulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh muistelinkin, että sun ajatusmaailma oli tän suuntainen! :D Mulla on se kyseinen mattasävy tosta paletista jo tosi isosti pannutettu, se taisi olla varmaan ensimmäinen pannu, minkä ikinä olen luomiväripaletteihin saanut :D

      Poista
  3. Hyvää työtä! Haluaisin itsekin saada enemmän pannuja, mutta kierrättelen paletteja niin tiuhaan ettei niitä oikein pääse syntymään :D Meikkien pannuttaminen vie muutenkin pienen ikuisuuden. Eli joo suhtaudun pannuihin kyllä ilolla vaikka niitä mulla ei kovin montaa olekaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pannuttaminen tosiaan ei oo helppoa eikä varsinkaan nopeeta, jos on yhtään enemmän meikkejä samaan aikaan käytössä. Eri jos keskittyisi just koko ajan vaan yhteen luomiväripalettiin, yhteen poskipunaan jne. niin toki niitä pannujakin syntyisi :D Mutta ei mullakaan ns. normikäytössä niitä kovin paljon pääse syntymään, mutta ne vähätkin toki sitten ilahduttavat<3

      Poista
  4. Tämähän edistyi tosi hyvin! ja upeaa, että oot saanut kaksi sävyä ihan kokonaan loppumaan tästä paletista. Se on iso saavutus :)

    Mulla reaktio riippuu ihan paletista :D Joidenkin palettien kanssa kauhistun jo siitä, jos niihin painettu kuvio alkaa kulumaan ja joidenkin pannutusta taas odotan innolla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asiassa kolme sävyä ja mä olen hurjan tyytyväinen siihen<3 :) En oo muuten edes ajatellut miten reagoisin, jos esim. mun Blood Lustista tulisi pannu näkyviin suosikkisävyihin :D Siinä tapauksessa en välttämättä olisi kovin ilahtunut, kun ne pari vaaleaa shimmersävyä on ihan mun suosikit enkä juuri koskaan tee meikkiä sen paletin kanssa ilman niitä.. Pitää siis varoa käyttämästä liikaa niitä, ettei tarvitse järkyttyä pannusta :'D

      Poista
  5. Kauhistun todellakin! Toki jotain paletteja olisi kiva saada kulumaan, mutta sitten toisaalta monia niistä ei enää saa, ja rupean tunteelliseksi kun ajattelen, etten ehkä enää koskaan voisi käyttää jotain tiettyä sävyä :D

    Onneksi mulla ei ole sitä vaaraa, luomivärejä on ihan liikaa verrattuna mun arkimeikkiin, joka on tätä nykyä eyeliner, ripsari ja ehkä jotain luomelle jos suinkaan ehdin. Huulipunat heitän hississä :D Pitäis oppia heräämään aikaisemmin, mutta oon hirveän paha aamunukkuja.

    Anyways, huippu suoritus sulla tän paletin kanssa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan aika monella kauneusbloggaajalla/meikki-intoilijalla on toi sama tilanne, että paletteja on käyttöön verrattuna sen verran paljon, ettei niitä pannuja synnykään ihan helposti :D Heh, mä taas oon aamuvirkku, mistä ehkä kertoo, että heräsin tänäänkin lauantaina jo puoli kuudelta ja nyt oon vastaamassa näihin kommentteihin :'D Mutta siis mä käytän mielelläni työaamuisin kunnolla aikaa meikkaamiseen niin kuluu niitä luomivärejäkin samalla!

      Kiitos<3

      Poista
  6. Vauu ihan mahtavaa Linda! Todella hyvin sait tässä sävyjä pannutettua ja joitain ihan loppuunkin! Mä oon tainnut ennenkin sun kans asiasta keskustella, mutjoo kyllä mä kauhistun jos pannu alkaa näkyä luomiväreistä :D Luomivärejähän multa löytyy ja aina voi uuden ihanuuden ostaa sit loputtujen tilalle, kunhan paletti vetelisi muutenkin viimeisiään, mut silti se tuntuu jotenkin kurjalle, jos pannu tulee näkyviin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu muistelinkin, ettei noi uudet pannut omissa paleteissa oo sunkaan suosiossa :D Mäkin jouduin itse asiassa aika paljon "työstämään" omia ajatuksiani kosmetiikan suhteen, jotta sain ajatusmaailmani muuttumaan eikä ne pannut enää harmita vaan päinvastoin ilahduttaa. Tuntuu, että suurin osa ajattelee kuitenkin samalla tavalla kuin säkin tän asian suhteen! :)

      Poista

Kiitos kommentista!