lauantai 7. syyskuuta 2019

Huda Beauty The New Nude Eyeshadow Palette


Moikka! Tänään kerron teille mun yhdestä uusimmasta luomiväripaletistani, joka on siis mikäpä muukaan kuin Huda Beautyn The New Nude Eyeshadow Palette. Mä oon aiemminkin sen jo täällä sanonut, mutta olin kuolannut tämän Hudan paletin perään jo ties kuinka pitkään. Keväällä olin hilkulla jo tilata tämän, mutta paletin korkeahko hinta sai mut kuitenkin lopulta perääntymään, sillä en kokenut tarvitsevani tai edes haluavani siinä kohtaa uusia luomiväripaletteja. No, vieläkään en voi sanoa niitä uusia paletteja tarvitsevani, mutta nyt uteliaisuus vei voiton ja päätin tämän vihdoin ja viimein kuukausien miettimisen jälkeen itselleni tilata

Mullahan ei ollut aiemmin mitään kokemusta Hudan luomiväreistä ja brändiltä olin testannut ainoastaan meikkivoidetta. Tilasin oman palettini Cult Beautysta, missä sen hinta euroissa on hieman valuuttakurssista riippuen noin 61,00 €. Mikään edullinen paletti tämä ei siis todellakaan ole, mutta mitä olen paletista pitänyt? Lue eteenpäin niin saat tietää ja postauksen lopussa on vielä muutamat meikkilookit tämän paletin kanssa tehtynä!


Paletista löytyy aivan upea valikoima vaaleanpunaisia, punaisia, violetteja, luumuja ja nudeja sävyjä. Suurin osa sävyistä on mattaisia, mutta joukkoon mahtuu myös shimmeriä ja glitteriä. Vasemmasta alanurkasta löytyy myös voidemainen peiteaine, jonka koen tosin itse henkilökohtaisesti hieman tarpeettomaksi. Tässä paletissa mua houkutti eniten sävymaailma kokonaisuudessaan, sillä rakastan violetteja ja vaaleanpunaisia luomivärejä, ja sitähän tämä paletti tarjoaa runsain määrin! Lisäksi onhan tämä on ulkonäöllisesti varmasti yksi kauneimpia omistamiani paletteja - kiitos noiden monivivahteisten shimmersävyjen. Paletti on hyvin käytännöllisen kokoinen ja siitä löytyy totta kai myös iso peili.


Tämä oli tosiaan ensimmäinen Hudan palettini ja olin näiden luomivärien laadusta kuullut sekä kehuja että moitteita. Mattasävyjen pigmentti on mielestäni hyvä ja ne levittyvät luomille kauniisti. Jonkin verran ne saattavat karista alaluomelle ja poskelle, mutta maltillisesti lisättynä siltäkin välttyy täysin. Paletin neljä monivivahteista shimmersävyä ovat kaikki ihan superkauniita ja swatchautuvat esimerkiksi käytännössä täydellisesti. Ne vaativat kuitenkin kunnon pohjustuksen luomella tarttuakseen kunnolla ja itse oon tykännyt käyttää ihan NYX:n Glitter Primeria niiden kanssa. Siveltimellä levitettynä ne ovat silti hitusen hankalia ja parhaimman lopputuloksen saa mielestäni sormella levittämällä. Ja se on asia, mikä mua tässä paletissa häiritsee aika paljonkin, sillä mä en halua joutua käyttämään luomivärien kanssa sormiani. Toki siveltimelläkin saa värin luomille pakattua, mutta se kestää paljon kauemmin ja samalla luomiväriä ja glitterhippuja karisee väistämättä myös poskille. Pystyn tämän asian kanssa elämään ja paletti on silti mun mielestäni upea, mutta pitäisin tästä vielä huomattavasti enemmän, jos sävyt toimisivat kaikki yhtä hyvin siveltimellä levitettyinä. Muuten luomivärien laadussa ei ole valittamista - ne pysyvät hyvin paikoillaan ja blendautuvat hyvin.


Tässä swatchkuvassa ensimmäiset kolme sävyä ovat mattoja ja neljä muuta shimmerisiä/metallinhohtoisia glittersävyjä. Pigmenttiä riittää, kuten kuva kertoo ja kuten ylempää sanoinkin, shimmersävyt käyttäytyvät sormella levitettäessä todella hyvin. Mattasävyt ovat kuitenkin mielestäni tämän paletin parasta antia, sillä ne eivät ole läheskään yhtä kuivan ja karisevan oloisia kuin monissa muissa laadukkaissa paleteissa.


Ajattelin näitä lookeja tehdessäni, että näistä tulee ihan erilaiset, mikä osittain nyt pitääkin paikkaansa, mutta olisi ehkä pitänyt käyttää toisessa jotain muita kuin noita punertavia sävyjä. Toinen meikki on tehty käyttäen paletin tummemmanpunaisia ja kultaisia sävyjä ja toisessa taas on käytetty vaaleanpunaisen eri sävyjä. Tämä kertoo ehkä hyvin siitä, että tartun itse mieluiten tämän paletin kanssa juuri niihin punertaviin sävyihin, mutta tätä postausta varten olisi ehkä pitänyt koittaa tehdä toisesta vähän erityylinen. Paletti kun kuitenkin taipuu moneen!


Kokonaisuutena paletti on siis mulle mieluinen, mutta onko tämän sen 61 euron arvoinen, mitä tästä maksoin? Sanotaan vaikka näin, että samalla summalla saa mun mielestäni myös parempia paletteja esimerkiksi Jeffree Starilta tai ABH:lta, mutta tämäkään ei missään nimessä ole huono! Ainut mikä tämän paletin kanssa kannattaa pitää mielessä ostopäätöstä tehdessä on se, etteivät nuo shimmersävyt käyttäydy ihan samalla tavalla kuin ns. normaalit shimmeriset luomivärit vaan itsekin olen joutunut turvautumaan sormiini noita käyttäessäni. Se ei ole välttämätöntä, mutta helpottaa värien levittämistä melko paljon. Mikäli et halua päästä "sieltä mistä aita on matalin" ja sävymaailma miellyttää, suosittelen ehdottomasti tätä palettia. Tämä päätyi mullakin kuukauden suosikkeihin, vaikkei kaikkein helppokäyttöisin olekaan, eli ihan oikeasti olen tästä pitänyt. Aloittelijoille en tätä suosittelisi, mutta hieman kokeneemman meikkaajan käsissä tämä pääsee varmasti oikeuksiinsa.

Onko sinulla kokemusta Huda Beautyn luomiväreistä? :)

14 kommenttia:

  1. Paletti on kyllä tosi nätti, mutta itseä ainakin eniten kauhistuttaa tuo hinta ja toiseksi en kyllä kovin mielellään myöskään sormia meikatessa käytä :D toki yleensä ne kaikista glitterisimmät sävyt ei siveltimillä oikein lähde mutta kyllä se plussaa olisi jos siveltimellä meikkaaminen onnistuisi. Mä olen kyllä noin muuten tykännyt Hudan paleteista ja mulla onkin pari kappaletta niitä pieni obsession paletteja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis Hudan luomivärit on ehkä mun makuun vähän jopa ylihintaisia. Ei siis sillä, ettenkö oikeesti tästäkin paletista pitäisi, mutta kympin voisi mun mielestä napata hinnasta pois ihan samantien :D Ei tää kuitenkaan oo mitenkään sen ihmeellisempää laatua kuin just vaikka ABH, UD tai nää muut, mitkä yleensä maksaa sen noin 50 €/paletti. Niitä Obsession pikkupaletteja voisin haluta itekin testata! Ja onhan Hudalla toki ehkä pari muutakin sävyiltään ihanaa isompaa palettia, mutta hinta on tosiaan vähän turhan suolainen.

      Poista
  2. Ah, tää on niin upea! Itseasiassa päädyin tän myöskin tilaamaan, vaikken todellakaan olisi enää uusia luomiväripaletteja tarvinnut.. :D

    Tuo sormilla meikkaaminen on muuten tosi jännä aihe, kun mä sit taas käytän lähes aina meikatessa myös sormia :D Ihan sama mikä paletti on kyseessä, niin shimmersävyt levitän aina sormilla eikä se ole koskaan juuri häirinnytkään. Poikkeuksena on sellaiset tilanteet, joissa haluan vaikka hyvin kevyesti vähän kuultoa jonkin värikkään sävyn päälle, niin silloin levitän ohuen kerroksen kuivalla siveltimellä. Mutta muuten aina sormin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis tossa tapauksessa et varmasti tuu kyllä pettymään, jos sormien käyttökään ei oo sulle mikään ongelma! Mä tiedän että monet käyttää tosi paljon sormia just liikkuvalla luomella, kun levitetään shimmeristä luomiväriä, mutta mä suosin mieluummin sivellintä :) Glitterprimer kun on alla niin se yleensä nappaa tosi kivasti kuivastakin siveltimestä sen värin siihen, ja ero on oikeestaan aika isokin verrattuna siihen, ettei siellä alla oo sitä glitterprimeria :D Toivottavasti sä tykästyt tähän palettiin<3

      Poista
  3. Herkulliset sävyt, mutta hinta on mun mielestä jäätävä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin tossa ylempää sanoin jo, että hinnasta 10 euroa pois niin sitten olisi mun mielestä hinta-laatusuhde oikein passeli tässä :) Mutta on tää silti niin kaunis<3

      Poista
  4. Paletti on kyllä upea, mutta hinta on kyllä aika kova. Ehkä itse en raaskisi vielä palettia tuolla hintaa ostaa, koska olen niin pihipeikko :D.
    Kauniita silmämeikkejä olet paletin avulla loihtinut :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla menee se kipuraja yleensä siinä 50 euron hujakoissa, jotenkin tää 60 euroa tuntui sen takia niin suurelta, vaikkei tossa loppu peleissä toki hirveen montaa euroa välissä eroa olekaan :D Jos noi shimmersävyt olis olleet vähän parempia ja toimineet siveltimellä täydellisesti niin sanoisin, että tää on jokaisen sentin arvoinen. Nyt en maksaisi kyllä uudestaan tästä sitä kuuttakymppiä, vaikka paletista pidänkin! Kiitos Laura<3 :)

      Poista
  5. Hinta on kova ja jos paletti ei toimi siveltimillä...ei kiitos! Itsellä kun on pitkät kynnet niin sormin meikkaaminen on nou nou...miten paljon kynsien alta menisikään likaa luomiväreihin...siveltimet on hygieenisemmät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojuu tossa tapauksessa se on vähintäänkin haasteellista alkaa käyttää sormia meikatessa :D Omilla nysäkynsillä se sentään onnistuu, mutta en sitä kuitenkaan halua tehdä, jos ei ole aivan pakko. Ja se laskee pisteitä tän paletin kanssa kyllä huomattavasti :/

      Poista
  6. Siis ihan hurjan nätti tuo punakultainen meikki, kiitos tästä inspiraatiosta ;) Käypi syksyyn täydellisesti se kombo, enpä oo ennen tajunnut meikkaillakaan punertavan ja kullan sävyjä yhteen jos oikein muistelen 8)

    Tässä on toisaalta hinta tosiaan aika kova, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin ostan UD:n paletteja ja nehän ovat ehkäpä kympin vähemmän kuin tämä ja tässä on värejä myös paljon. Voisin siis hyvin ostaa paletin, jos en omistaisi jo kolmea hyvää UD:n palettia. Toisaalta taas jos osa väreistä ei toimi siveltimin, vaan sormilla mentäisiin, niin jättäisin sen vuoksi hankkimatta, vaikka onhan tää ihan pirun upea paletti! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Punainen ja kulta sopii mun mielestä tosi hyvin yhteen<3 Just tollanen vähän tummemman punainen ainakin! Joo ei tää tosiaan paljon UD:n paletteja hintavampi oo, mutta jostain syystä mulle se 10 euron erotus hinnassa tuntui tosi kovalta tän paletin kanssa :D Varmaan ihan sen takia, että mulle on monesti ollut paleteissa kipurajana se 50 euroa. Toki oon myös Jeffreen paleteista maksanut enemmän, mutta ne taas on laadullisesti niiin hyviä, että niistä maksan oikein mielelläni :)

      Poista
  7. Minulla on ollut tämä jo tovin ja tykkään siitä kyllä, mutta ei se sitten lopulta ollutkaan ihan niin huippuihana, kuin etukäteen odotin. Laadukas luomiväripaletti, mutta ehkä vähän yksitoikkoinen jos meinaa arkimeikkiin käyttää, juhlavampiin lookeihin löytyykin sitten jo heti enemmän variaatiota. Minulla myös shimmeriset sävyt ovat toimineet ihan loistavasti siveltimellä, kunhan suihkaisen sen kosteaksi. Jonkin verran varisevat siitä huolimatta ja niissä on ihan todella, todella pientä kiiltohippua joka on hankalaa pestä pois ja joka jonkin verran ärsyttää mun silmäluomia ja silmiä. Mikä on todella harmi, koska ne ovat tosi kauniita luomivärejä. En minäkään sitä enää testaamisen jälkeen ostaisi siitä pyydetyllä hinnalla vaikka siis onkin laadultaan varsin hyvä paletti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tässä on sävyt noiden vaaleimpien osalta aika samanlaisia ja oon huomannut, että itsekin tartun arkena aika pitkälti aina samoihin sävyihin. Juhlameikkeihin on tosiaan hurjasti enemmän vaihtoehtoja! Mä suihkin jossain kohtaa myös kosteiksi siveltimet näitä shimmersävyjä käyttäessäni, mutta se teki siihen luomivärin päälle sellasen inhottavan pinnan, josta ei kuivalla siveltimellä sitten saanutkaan enää mitään irti :D Samaa mieltä oon tosta hinnasta! Laadukas paletti, mutta en enää ostaisi yli 60 eurolla tätä. Kymppi pois hinnasta niin sitten alkaa mun mielestä olemaan hinta-laatusuhde kohdillaan.

      Poista

Kiitos kommentista!