torstai 12. syyskuuta 2019

Makeup Declutter - Highlighters


Tänään jatketaan mun meikkikokoelman läpikäymistä ja pientä karsintaa meikkien suhteen. Viimeksi karsin hyvällä menestyksellä ison kasan poskipuniani pois ja sen postauksen pääsette lukemaan tästä. Tänään mun olisi tarkoitus karsia mun kaikki highlighterit eli yksittäiset tuotteet ja isommat paletit. Suuremmat paletit, joista löytyy myös esimerkiksi varjostussävyjä ja muita, jäävät vielä toiseen kertaan. Highlighterit on mulle kultaakin kalliimpia meikatessa eikä mulla synny yksikään meikki ilman highlighteria. Suosin itse erityisesti puuterisia highlightereita, mutta joistain voidemaisista ja nestemäisistäkin highlightereista pidän. Yllä näette koko tämänhetkisen kokoelmani ja seuraavaksi sitten karsimaan!


Multa löytyy kaksi isompaa palettia Anastasia Beverly Hillsiltä - Gleam ja Sun Dipped. Glemin sävyt ovat viileämpiä kun taas Sun Dippedistä löytyy lämpimiä sävyjä myös paljon tummemmale iholle. Itselleni molempien palettien tummimmat sävyt ovat sopivia aurinkopuutereiksi varovasti käytettynä ja pääasiassa käytän highlightereina vain kummankin paletin kahta vaaleinta sävyä. Nämä paletit pidän molemmat itselleni. ABH:n highlighterit ovat yksiä suosikkejani.


Vasemmalta löytyvä theBalmin Mary-Lou Manizer on suuren suosion saavuttanut vaalea highlighter, joka lukeutuu myös mun suosikkeihini. Mary-Lou olisi ehdottomasti mun valintani, jos joutuisin elämään vain yhden highlighterin kanssa koko loppuelämäni enkä missään nimessä karsi sitä pois. Ontic Mineralsilta mulla on tämä OnticPro Soft Shimmer Duo Sain tämän itse asiassa IG-arvonnan palkintona joskus ehkä pari vuotta sitten. Rakastan tämän sävyjä, mutta tämä tuli mulle alunperinkin rikkinäisenä, mistä johtuen olen käyttänyt tätä todella vähän. Toki tämän voisi yrittää korjata, mutten ole jaksanut, eli nyt koitan käyttää tätä vain hyvin varovaisesti. En halua tätä karsia pois, sillä viime aikoina oon tästä pitänyt todella paljon. Oikealla on Pretty Vulgarin Shimmering Swan Highlighter. Pidän tästä muuten, mutta sävy on ehkä vähän turhan tumma omalle vaalealle iholleni, eli karsin tämän pois.


Sleek MakeUP:lta mulla on kaksi palettia. Disorted Dreams Highlighting Palettea en oo käyttänyt kuin kerran. Tämä tuli kesäkuun Glossyboxin mukana ja mulle tässä paletissa suurin ongelma on se, että vain kaksi sen sävyistä on puuterisia. Voidemaiset highlighterit eivät pääse mulla kovinkaan usein käyttöön, varsinkaan jos ne eivät oikeasti ole mulle ihan supermieluisia. Tämän karsin pois. Vieressä oleva Solstice Highlighting Palette puolestaa on ollut mulla todella kovassa käytössä, kuten kuvakin kertoo. Tästä paletista vain ylärivin toinen sävy on voidemainen ja rakastan yli kaiken noita kolmea muuta puuterista sävyä. Mistään hinnasta en karsisi tätä pois!


Nestemäisiä highlightereita mulla on vain tämä Glossyboxin mukana keväällä tullut The Beauty Cropin Milk Liquid Highlighter, joka on hieman vaaleanpunertava, todella kaunis highlighter. Tämän haluan pitää, sillä purnukan kokokin tässä on juuri sopiva ja uskon, että tämän saan ehkä jopa joskus käytettyä. Make Up Factory Art of Glow Stick Golden Touch on todella, todella kaunis  puikkomuodossa oleva highlighter, jolla saa hyvin niin kevyttä kuin vähän voimakkaampaakin lopputulosta. Tämän pidän, sillä tää on mun mielestä vähän kuin Mary-Lou, mutta vaan voidemuodossa.


Vasemmalla oleva essence good vibes good memories baked blush & highlighter on siis nimensä mukaan sekä poskipuna että highlighter, mutta mä käytän tätä itse vain ja ainoastaan highlighterina vaaleanpunaisen poskipunan päällä. Tykkään, enkä aio tätä karsia pois. Makeup Revolutionin Vivid Baked Highlighter Golden Lights sen sijaan saa lähteä. Tällä saa kauniin hehkun kasvoille, mutta tää on omaan makuuni vähän turhan jauhoinen ja suuriglitterinen. Todella näyttävät korostuksen tällä kyllä saa, sitä en voi kieltää.


theBalmin The Manizer Sisters paletti on ollut mulla kovassa käytössä Mary-Loun ja Cindy-Loun osalta, mutta koska mulla on nykyään Mary-Lou täysikokoisena, karsin tämän pois. Cindy-Loukin on ihana,  mutta en koe enää tarvitsevani tätä palettia, sillä Betty-Lou ei ole mulla käytössä oikeastaan ikinä. Myös PÜR Moonlight Glow Strobe/Highlight Palette saa lähteä. Sävyt ovat kauniit ja pigmentti hyvä, mutta nämä ovat kaikki voidemaisia highlightereita eikä palettiin vain tule tartuttua.


Vasemmalta löytyy Too Facedin Sweetheart Beads Radiant Glow Face Powder, eli monisävyiset puuterihelmet. Tämä oli mun ensimmäinen tuotteeni TF:ltä ja mulla kävi tämän kanssa lopulta niin, etten raaskinut tuotetta käyttää ja nykyään se ei enää kiinnosta. Karsin tämän siis pois. Illamasqua Beyond Powder Highlighter Deity on kaikinpuolin aivan upea vaalea highlighter! Tämä on päässyt mulla ihan liian vähälle käytölle, mutta nyt otan tämän ehdottomasti parempaan käyttöön enkä siis karsi tätä pois.


ColourPopilta mulla on kaksi Super Shock Cheek Pearlized highlighteria - Smokin' Whistles ja Lunch Money. Nämä ovat kauniita ja erityisesti pidän vaaleanpunertavasta Smokin' Whistlesistä, mutta näissäkin on juuri se ongelma, etteivät nämä ole täysin puuterisia. Helpompikäyttöisiä nämä ovat kuin kunnon voidemaiset highlighterit, mutta siitä huolimatta mä en näihin tartu oikeastaan ikinä. Molemmat saavat siis lähteä.


Viimeisenä vielä pari irtopuuterimuodossa olevaa highlighteria! En saa päähäni mistä olen tämän Makeup Revuen Highlighter Golden Glown saanut, mutta en sitä myöskään ole käyttänyt enkä varmasti tule käyttämään jatkossakaan, eli pois lähtee. Lily Lolon Mineral Shimmer Star Dust on ihan älyttömän ihana highlighter, mutta nyt täytyy sanoa etten edes muista koska olen tätä viimeksi käyttänyt. En kuitenkaan halua tästä luopua ja nyt asetankin meikkipöydälläni vähän näkyvämmälle paikalle, jotta muistan taas käyttää tätä!


Karsinnassa lähti siis pois:

  • PÜR Moonlight Glow Strobe/Highlight Palette
  • theBalm The Manizer Sisters
  • ColourPop Super Shock Cheek Pearlized Smokin' Whistle
  • ColourPop Super Shock Cheek Pearlized Lunch Money
  • Makeup Revue Highlighter Golden Glow
  • Pretty Vulgar Shimmering Swan Highlighter
  • Sleek MakeUP Disorted Dreams Highlighting Palette
  • Makeup Revolution Vivid Baked Highlighter Golden Lights
  • Too Faced Sweetheart Beads Radiant Glow Face Powder

Yhdeksän lähti ja kymmenen jäi jäljelle. Näitä sain siis karsittua todella, todella hyvin! Yllätyin itsekin kuinka moni tuote sai lähteä, mutta näinkin monen highlighterin karsiminen mahdollistaa taas paljon paremmin sen, että saan käytettyä tasaisemmin niitä jäljelle jääneitä. 

Löytyykö teiltä samoja highlightereita kuin multa? :)

15 kommenttia:

  1. Hyvin sait kyllä karsittua tässä kategoriassa. Ekaa kuvaa katsellessa olinkin jo silleen että huh miten paljon sulla on nuita, mitenkähän useasta kehtasit luopua, mutta hyvin oot pistänyt menemään! Onneksi näiden karsittua, saat sitten enemmälle käytölle loput ja ne mieleisimmät yksilöt :)

    Mä päätin tässä pari viikkoa sitten, että haluan kyllä lähteä kokeilemaan tota puuterimaista higlighteriä meikissä. En silti ole vielä lähtenyt metsästämään itselleni sopivaa. Olisko sulla vinkkiä mikä olis hyvä highlighter aloittajalle, jos lopputuloksesta ei halua kuitenkaan mitään överi näyttävää, vaan haluan lähteä silleen hennosti liikkeelle? :D Sellaista, mitä löytyisi esimerkiksi ihan Sokkarilta, kun mä oon niin laiska netistä tilaaja. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon tosi tyytyväinen tähän lopputulokseen! Monia oikeesti hyviäkin tuotteita lähti pois, mutta kun niihin vain ei tule tartuttua niin turha sellaisia on pitääkään. Varsinkaan, kun ne vie sitä tilaa noilta muilta ja nyt saan paremmin nämä suosikkini esille - eli muistan niitä myös ehkä käyttää vähän tasaisemmin :D

      Hmm.. Näistä mun highlightereista kovinkaan montaa ei Suomesta taida saada mistään kivijalkaliikkeestä. Kicksistä löytyy Anastasiaa ja theBalmia, ja essenceä tietty Cittareista ja Stockmanneilta! Suosittelisin ehkä lähtemään esimerkiksi just Kicksiin ja pyytämään ihan myyjältä apua highlighterin etsinnässä. theBalmin Mary-Lou on monien ikisuosikki ja sillä saa kyllä myös aika hentoa jälkeä aikaan, sitä siis ehkä lähtisin sulle suosittelemaan, jos sitä vaan Kuopion Kicksissä on! Katoin nopeesti, että heidän verkkokaupasta sitä ainakin saa :)

      Poista
  2. Hyvin sait karsittua! Mulla on tosi vähän kuoppia missään tuotteissa joten jaksan ihailla sun pannuja ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pannujen näkyminen on ihan parasta kosmetiikassa<3 :D Ja highlighterit on mulle yllättävänkin helppoja pannuttaa!

      Poista
  3. Mukavasti sait karsittua. Highlighterit on siitä vaikeita että ne ei tunnu kuluvan millään. Kuitenkin tarvitsee kasvoille niin pienen määrän että yhdenkin highlighterin käyttäminen vie ikuisuuden :D myönnettäköön että itselläkin saattaa pari "turhaa" kaapista löytyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taas highlightereita kuluu sentään jotenkin, kun poskipunat ja aurinkopuuterit ei tunnu loppuvan sitten millään :D Näihin oon sentään onnistunut saamaan muutamaan pannunkin näkyviin<3 Niitä "turhia" meikkejä kyllä jotenkin tuntuu aina kertyvän.. :D

      Poista
  4. Tosi järkevästi tehty karsinta, varmasti jäi jäljelle vain ne joita tekee mieli käyttää. Mä yritän nyt karsia pois kaikki meikit, joihin en luonnollisesti tartu ja joita käytän lähinnä käyttämisen vuoksi. Esim. poskipunien kohdalla huomaan että edelleen mulla on monta joita en ole vuoteen käyttänyt kuin ehkä kerran ja silloinkin koska muistin että ne on olemassa ja "pakotin" itseni niitä käyttämään. Elämä on liian lyhyt meikeille joista ei todella tykkää, pois vaan sellaiset. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihen juuri pyrinkin, sillä vaikka pidinkin joistain tuotteista, jotka karsin pois, ei niitä kuitenkaan tullut käytettyä. Ja turha sellaisia on kokoelmassa pitää, kun pointtina mulla ei kuitenkaan ole kasvattaa meikkikokoelmastani mahdollisimman suurta :D Toi sun viimeinen lause on niin hyvin sanottu, en voisi olla enempää samaa mieltä! ♥

      Poista
  5. Hyvin sait kyllä karsittua :) Mä en ennen tykännyt voidemaisista tuotteista yhtään, mutta nyt oon alkanut vähän jo lämpeen niille. Mary-Lou on munkin ikisuosikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voidemaiset menee, jos ne on oikeesti todella, todella hyviä :D Mulla on aina se vaikeus niiden kanssa, että alla oleva meikkipohja lähtee herkästi liikkumaan sieltä alta pois, kun levitän voidemaista highlighteria. Mary-Lou on yksinkertaisesti upea<3

      Poista
  6. Oi, olipa kivoja tuotteita paljon :) Mun pitäisi kans käydä varmaan oma valikoimani läpi ja karsia sellaiset pois, joita ei tuu käytettyä. Niitä kertyy yllättävän paljon laatikoihin pyörimään :D Mutta tosi hyvin olit saanut karsittua omistasi! :)

    Mä tykkään myöskin eniten puuterisista tuotteista. Ne tuntuu levittyvän kaikkein parhaiten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on kyllä ihan vaan Jeffreeltä highlightereita ihan mieletön määrä<3 :D Puuteriset levittyy kaikkein parhaiten! Nestemäiset on myös ihan jees kun ne on monesti tosi näyttäviä, mutta jos niitä ei saa heti häivyteltyä niin jälki näyttää välillä suhteellisen kamalalta :D

      Poista
  7. Oi että, tällaisia postauksia on kyllä kiva lukea ja katsella, mitä tuotteita muilta löytyy ^_^.
    Mulla on noista tuo the Balmin kolmikko ja ABH Gleam. Cindy-Lou on the Balmin kolmikosta lemppari, menee melkein poskipunastakin ^_^.
    Eräs kerta tiputin vahingossa Gleamin, josta se selvisi, mutta rähmäkäpälänä se tippui vielä toistamiseen, josta Pearl-sävy ei selvinnyt ehjänä :/. Sain purkkiin pelastettua osan muruista ja pannuun jäi vielä reunat jäljelle :D.
    Mutta oon täysin rakastunut tuohon Hard Candy-sävyyn, vaan en meinaa raaskia käyttää sitä, kun en halua sen loppuvan :D. Sitä kun ei saa enää mistään uutta...
    Eli jos sulla on niin, ettei tule Hard Candya käytettyä, niin voisin ilosta kiljuen ostaa kyseisen sävyn itselleni!! Ja kyllä, olen epätoivoinen, jos se siltä kuulostaa :D.
    Pidä minut siis mielessä, jos olisit halukas myymään sen ^_^.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cindy-Lou on hurjan nätti ja oon miettinyt, että hankkisin sen ihan yksittäisenä :) Nykyään tota palettia ei pahemmin tuu käytettyä, kun Mary-Lou on siitä käytännössä loppu ja tarvitsen meikkiini kuitenkin aina myös jonkun sen kaltaisen vaalean highlighterin! Oi ei, toi on aina mun pahin pelkoni, että jokin suosikkimeikkituote tippuu ja hajoaa.. Mullahan meni UD:n Born To Run rikki tossa jokunen kuukausi sitten ja vaikka suurin osa sävyistä säilyi ehjinä ja ne muutamatkin sai pelastettua, en oo palettiin sen jälkeen tainnut edes koskea. Tosin siinä on niin syksyiset sävyt, että pitää varmaan ottaa se taas käyttöön ja katsastaa miltä se näyttikään :D

      Hei kiva kun kerroit! Mä en ihan vielä taida olla valmis tosta Hard Candystäkään luopumaan, mutta pidän sut ehdottomasti mielessä, jos tilanne muuttuu<3 :)

      Poista
    2. Voi apua :O. Mulla ei onneksi ole luomiväripalettia koskaan tippunut, se olisi kyllä pahin painajainen mulle :/. Mutta pari palettia on tullut niin, että on ollut 1-2 sävyä rikki, nekin meinasi silloin harmittaa :D. Onneksi tosiaan korjaus onnistunu kuitenkin, vaikka eihän ne ole yhtä tiukasti pakattuja enää sen jälkeen ja uudelleen rikkoutuminen on herkemmässä.

      Ja ei mitään, ymmärrän hyvin ettet oo valmis luopumaan siitä, sitäkin kun on helppo käyttää poskipunan tilalta myös ^_^.
      Mulla tuli nyt pari päivää sitten pikkuinen pannun alku näkyviin yhdestä kohtaa... Harmittaa, mutta käyttöönhän nuo meikit on lopulta ostettu :). Riittää siitä onneksi vielä pitkäksi ajaksi käyttää, 3v kuitenkin meni tuon mini-pannunkin näkyviin saamisessa :D.

      Poista

Kiitos kommentista!