lauantai 12. lokakuuta 2019

Joulukalenteri - Miksi en hanki sellaista tänä vuonna?


Mä tein vihdoin päätöksen olla hankkimatta tänä vuonna kosmetiikan joulukalenteria. Kalentereistahan on puhuttu jo kuukauden päivät, kun vuosi vuodelta yhä useampi brändi ja verkkokauppa tuo markkinoille oman joulukalenterinsa. Itsekin intoilin aluksi kalentereista tai oikestaan lähinnä The Body Shopin kalleimmasta, 150 euroa maksavasta kalenterista. Se olikin loppupeleissä ainut, jonka ostamista vakavasti edes harkitsin, mutta nyt olen senkin haaveen jo kuopannut. Miksi sitten en tänä vuonna halua joulukalenteria itselleni hankkia, vaikka menneinä vuosina on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus, että multa löytyy ainakin yksi kalenteri?


Päätös ei millään tavalla liity kalenterien sisältöön, sillä lähes kaikki kalenterit, joiden sisältöä olen päässyt netissä vilkaisemaan, ovat olleet aivan mahtavia. Tuotteet ovat olleet itseäni kiinnostavia ja niille olisi taatusti myös suurimmalle osalle käyttöä. Mä en kuitenkaan tällä hetkellä tarvitse yhtään ylimääräistä kosmetiikkapurnukkaa tai -purkkia kotiini pyörimään. Saan niitä joulukuussakin tilaamieni kauneusboksien kautta ihan tarpeeksi ja rehellisesti sanottuna mullahan on vielä paljon esimerkiksi viime vuoden kalentereiden tuotteita käyttämättä. Haluan ensi vuonna ihan oikeasti keskittyä ennen kaikkea käyttämään varastojani tyhjemmiksi eikä sitä edesauta lainkaan se, että hankkisin itselleni kalliin kalenterin, josta saisin vähintään sen 24 uutta tuotetta käytettäväksi.


Rehellisesti sanottuna mä en myöskään ole tällä hetkellä valmis laittamaan vaikkapa juuri siihen The Body Shopin kalenteriin sitä 150 euroa, minkä se maksaa. Tiedän, että kalenterin sisältö on paljon arvokkaampi ja TBS:n tuotteet ovat mulle niin mieluisia, että saisin taatusti rahoilleni vastinetta. Kertaostoksena summa vaan tuntuu tällä hetkellä ihan liian suurelta, vaikkei mulla varsinaisesti rahasta olekaan pulaa. Ajatusmaailma on vaan vaihtunut vähän toiseen suuntaan ja tällä hetkellä laitan ylimääräiset rahani mieluummin säästötilille kuin ostan niillä itselleni asioita, joita en oikeasti välttämättä tarvitse. Tokihan mä sitä kosmetiikkaa ostelen vähän väliä, mutta noin hintava kertaostos jää tältä vuodelta nyt tekemättä.


Viime vuonna mulla oli kolme joulukalenteria, mikä oli mulle itselleni vähän liikaa. Ostin itse itselleni TwistBe:n kalenterin, johon olin todella tyytyväinen ja joka oli ihanan erilainen. Mieheni osti mulle puolestaan The Body Shopin joulukalenterin, josta pidin myös kovasti ja lisäksi sain vielä pr-näytteenä todella hyvän Lookfantasticin kalenterin. Tämä kolmikko oli aivan loistava ihan jo siitäkin syystä, että kaikki kalenterit olivat hieman erilaisia keskenään, mutta kolme kalenteria oli silti ihan liikaa mulle. Yksi kalenteri tai varmaan ehkä vielä toinenkin menisi, mutta nyt tuntui että hukuin siihen tavaramäärään, joka kalentereista tuli. Ja kuten sanoin jo aiemmin, en ole vieläkään saanut käytettyä kaikkia viime vuoden kalenterien tuotteita loppuun. Nyt on senkin takia siis hyvä pitää taukoa!


Pari vuotta sitten päätin myös olla ostamatta joulukalenteria, mutta sainkin lopulta mieheltäni vuosipäivälahjaksi Lumenen joulukalenterin. Nytkin ehdin jo vihjata TBS:n kalenterista miehelle, joten en tiedä tuleeko hän sellaisen mulle hankkimaan, mutta voi olla että suosiolla totean vielä ennen vuosipäivää, etten kalenteria tarvitse eikä hänenkään tarvitse siihen rahojaan laittaa. Se vaihtoehto kuitenkin on siis vielä olemassa, että jonkin kalenterin tulen häneltä lahjaksi tänä vuonna saamaan, mutta itse en sellaista siis aio tänä vuonna hankkia. Katsellaan ensi vuonna taas uudemman kerran!

Oletteko te hankkineet tai aiotteko hankkia kosmetiikan joulukalenteria täksi vuodeksi? :)

24 kommenttia:

  1. Mie päädyin myös olemaan hankkimatta kalenteria itselleni. (Niitä kolmea Essencen ja Catricen kalenteria mitkä näkyvät blogissa lokakuussa ei lasketa kun eivät jää itselle). Ihan sen tavaramäärän ja rahan vuoksi. Mieluummin ostan sitten esim. Body Shopilta jonkun setin jos koen tarvetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin samoja ajatuksia siis meillä! Mä luulen myös saavani jotain TBS:n tuotteita joululahjaksi, kuten monena vuonna tähän asti, niin en senkään takia tarvitse välttämättä kokonaista kalenteria heiltä. Vaikka tuotteet ihania ovatkin!

      Poista
  2. Mä olen kans tän saman dilemman kanssa pähkäillyt. Joulukalentereissakin on aina niitä tuotteita, jotka eivät ole itselle hitti tai yksinkertaisesti saman kategorian tuotteita on jo varastossa aivan liikaa.. Tulen todennäköisesti yhden joulukalenterin saamaan pr-näytteenä, joten ehkäpä se tänä vuonna riittää. Toisaalta voisin katsella myös muita kuin kosmetiikkakalentereita, josko jotain muuta hankkisi tänä vuonna joulukuun aamuja piristämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, joku meikkikalenteri houkuttelisi mua sen takia, että saisin vaikkapa paljon uusia huulipunia, mutta miten niitä ehtisi koskaan käyttämään kaikkia :D Ja ihonhoitopainotteisissa kalentereissa tulee tosiaan aina niitä voiteita sun muita, joita toki kuluu, mutta joita on jo valmiiksi kaapit pullollaan :/ Joku muu kuin kosmetiikkakalenteri voisi kyllä olla kiva! Ihanaa, että saat jonkin kalenterin pr:nä<3

      Poista
  3. Miulla on Ritualsin edullisin ja The Body Shopin keskimmäinen kalenteri. Juuri eilen otin viimeiset kuvat joulukalenteri projektiin ja yksi tuote on avaamaton, seitsemän avattua. Noista seitsemästä toivon, että saan käytettyä kaksi pois marraskuun puolella. Muut on sellaisia tuotteita, että saisi kyllä aika tiuhaan käyttää (huulikiiltoja x 2, syväpuhdistava naamio ja kulmakynä).

    Ja tässä projektissa oli melkein 70 tuotetta, ellen väärin muista :D Varmaan ensi vuonna sitten taas pistän saman projektin käyntiin, niin tulee heti käytettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ritualsin kalenteri olisi kyllä ihana, rakastan heidän tuotteitaan<3 Huulikiillot on ainakin mulla sellaisia, ettei ne meinaa kulua sitten millään :D Tsemppiä projektiin, hyvin oot saanut käytettä noita, jos tuotteita on kerran ollut noin valtaisa määrä! Mun pitää varmaan tehdä joku samantyyppinen, tosin noilla viime vuoden kalenterin tuotteilla :D

      Poista
  4. Onneksi olkoon päätöksestä:)Toivon silti,että sulle lähetettäis PR-näytteenä kalenteri. Niin ja jos voit saada lahjana.En voi sanoa samaa,ettenkö olisi jo kalentereita ostanut,mutta musta tuntuu,että jokainen kalenteri,jota en osta on voitto kotiin:D
    Esim Cult Beauty kalenteri oli myynnissä eilen,kun lähdin kauppan ja kun tulin kaupasta se oli loppuunmyyty ja olin ihan fiiliksissä,että loistavaa! Jos en olis muita kalenterita tilannut ,niin olisin voinut kalliin Cult Beautyn tilata,mutta joo,ei ei ja ei.
    Mä en ainakaan lupaa,että en esim .joulukuussa ostais halvalla kalentereita,jos jossain on kaupan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kivasti sanottu :) Saa nähdä tuleeko joku kalenteri pr-näytteenä! Nyt ei ainakaan siltä näyttäisi ja pärjään kyllä ilmankin! Cult Beautyn kalenteri oli kyllä huikea, sen olisin kelpuuttanut itsellenikin :D Ja heh, tiedän ton tunteen kun haluaisi hankkia jotain, mitä ei oikeesti ehkä tarvii, ja on lopulta vaan tyytyväinen jos sitä ei enää pysty ostamaan vaikka just loppuunmyynnin takia :D Aleista voisin mäkin jonkun napata mukaan!

      Poista
  5. Mulla on LF kalenteri ja mietin vielä MACia. Tosin mulla on käyttämättä 2017 ja 2018 vuoden kalenterien tuotteita...mutta tänä vuonna halusin LF kalenterin kun mulla ei ole sitä ikinä ollut ja nyt sisältö oli hyvä. Hyvää pohdintaa aiheesta, sulla oli kyllä viime vuonna "pari" kalenteria :D Itse en tämän takia tilaa kauneusbokseja ettei tule ylimääräistä randomia ja parempi sijoittaa rahat kerralla hyvään ostokseen.
    On siis hyvä mieli siitä että joulukalenteri odottaa ja pääsee availemaan luukkuja, mutta toisaalta tästä sun ja Virven postauksesta tulee ahdistunut mieli...kirjoititte molemmat peräkkäin tästä aiheesta postauksen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LF:n kalenterit on mun mielestä olleet nyt monta vuotta jo tosi hyviä! Se olisi ollut yksi potentiaalinen vaihtoehto mullekin, mulla on parina vuonna se ollut :) MAC ja LF olisivat aika hyvä kombo kyllä<3 Heh joo, viime vuoden kalenterimäärä riitää kyllä täksikin vuodeksi sitten vielä :'D Mä huomasin myös sen Virven posatauksen, mutten oo vielä ehtinyt sitä lukea! Täytyy tänään taas koittaa panostaa blogijuttuihin kunnolla ja lukaista mitä Virve oli kirjoittanut aiheesta<3

      Poista
  6. Hyvää pohdintaa! Tämä on ongelma varmasti meille kosmebloggareille ja muille kosmetiikan suurkuluttajille. Tavallinen kuluttaja tuskin joutuu sellaiseen tilanteeseen että kaapit pursuaa kosmetiikkaa ja siksi miettisi jättäisikö kalenterin esim siitä syystä ostamatta. Itsekin mietin tänä vuonna ostanko vai en, mutta pidän kyllä yllätyksistä ja joulukalenterin vaan kuuluu jouluun. No nyt niitä kalentereja onkin jo useampi kappale. Olen kuitenkin itse katsonut kaikkien sisällön etukäteen ihan siistä syystä että tiedän mistä maksan enkä osta sellaista kalenteria josta tulisi itselle huonoja tuotteita tai sellaisia joita olen jo käyttänyt. Onneksi sen sisällön ehtii tässä välissä unohtaa ja saakin sitten joulukuussa kuitenkin yllättyä :D
    Mutta totta, jos ne purkit jää vain kaappiin pyörimään niin kalenterin hinta on aika kova maksaa sellaisesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä se, ja kun mulla on myös ajatusmaailma nykyään vähän muuttunut. Ennen haalin intopiukassa kosmetiikkaa kaapit täyteen, mutta nyt yritän oikeesti saada niitä myös käytettyä pois ennen kuin uusia tulee hirveästi tilalle :D Samalla tavalla rakastan kosmetiikkaa yhä edelleen, mutta ehkä oon saanut vähän "järkeä päähän" sen suhteen, kuinka paljon haluan kaappeihin tavaraa hamstrata.

      Mä katson myös kalenterien sisällöt aina etukäteen, vaikka toisaalta siinä vähän menee se yllätyksellisyys. En kuitenkaan halua ostaa ns. sikaa säkissä, jos se kalenteri maksaa kuitenkin useita kymmeniä euroja, jos ei yli sataa. Viime vuonna otin TwistBe:n kalenterin kanssa riskin, kun sitä sisältöä ei ollut missään nähtävissä, mutta onneksi tykkäsin siitä. Ei niitä sisältöjä tosiaan tarkalleen enää muista joulukuussa, vaikka osa mieleen tietysti jääkin!

      Poista
  7. Siis amen! Mä ajattelen just samalla lailla :D Mä menin viime vuonna hankkimaan pitkän pohdinnan jälkeen 159 euron kosmetiikkakalenterin, koska en ollut vuosiin kalenteria hankkinut. Luulin, että sen avaaminen tekisi mut iloiseksi, mutta enemmänkin ahdisti se, ettei jokainen tuote ollut sellainen, mitä olisin oikeasti tarvinnut ja tunsin huonoa omaatuntoa siitä, että moni tuotteista meni suoraan eteenpäin tai "hukkaan". Sen rahan kun voi käyttää johonkin muuhunkin tarpeelliseen. Siksi en tänä vuonna itsekään hanki mitään kosmetiikkajoulukalenteria, vaikka suklaakalenterin kyllä toivoisin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulukalentereihin mahtuu käytännössä aina myös niitä tuotteita, jotka ei niin miellytä. Niin mullakin on ollut joka vuosi ja lopputulos on se, että joko ne jää omiin kaappeihin pyörimään tai ne tulee annettua suoraan eteenpäin :D 159 euroa on tosi iso summa rahaa, varsinkin jos sen laittaa kosmetiikkaan, kun sillä saa jo vaikka ja mitä sellaista, mikä varmasti on itselle mieluista! Joku suklaakalenteri voisi kyllä olla aika kiva<3 :D

      Poista
    2. Joo, samaa mäkin mietin jälkikäteen, että vaikka tuolla hinnalla tulikin paljon pienempää purkkia ja jotain osu kohdilleen, kyllä se olisi mielummin kannattanut laittaa suoraan sellaisiin tuotteisiin, joita tulee muutenkin VARMASTI käytettyä :D

      Poista
    3. Jep, oon ihan samaa mieltä sun kanssa! :)

      Poista
  8. Mä olen yhden tilannut tai se on oikeastaan mun toivoma synttärilahja mieheltä ja siihen koitan tyytyä.
    Viime vuonna LF:n kalenteri olis loistava, joten samaa odotan nyt eikä tuotteet ole juurikaan menneet hukkaan.

    Oon tosi paljon antanut turhaa kosmetiikkaa vuoden aikana eteenpäin joten tilaa olisi uusille tuotteille.
    Meikkikalenteria mietin myös, mutta katsotaan...ehkä ostan jos löytyy joku kiva tai sitten en.

    Mutta ymmärrän täysin tuon miksi kaikki ei kalenteria hanki, ei ole tarkoituksen mukaista että tuotteet lähtee kiertoon jos ei ehdi kaikkea itse käyttämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LF ei oo kyllä pettänyt kertaakaan niin kauan kuin mä oon näitä kalentereja katsellut! Sen melkeen uskaltaisi ostaa sisältöä näkemättäkin, vaikka melkeen kaikkien muiden kalenterien kohdalla haluan itse nähdä ensin mitä se sisältää :D Joku meikkikalenteri olisi mullekin tosi mieluinen, mutta ensi vuoteen sitten :) Kiva kun kerroit ajatuksiasi<3

      Poista
  9. Mäkin olen nyt tullut lopullisesti siihen päätökseen, ettei tänä vuonna availla täällä kosmetiikkakalenterin luukkuja :D Toivottavasti jostain lukulistani blogeista pääsisi vaikkapa siihen fiilikseen mukaan, jos joku sellaisesta bloggailee, mutta itse en nyt sitä tule ostamaan. Syyt on aikalailla samat kuin sulla, kosmetiikkaa löytyy jo kaapeista ja niitä pitäisi kulutella pois. Lisäksi kertaostoksena tuo hinta on suuri kuten sanoit. Vaikkei sinänsä rahasta olekaan pulaa, niin meillä on tässä niin suuria hankintoja kuitenkin ollut ja tulossa vielä tuon perheenlisäyksen johdosta. Jostain on nyt sit hyvä karsia :)

    Kiva oli lukea sun pohdintaa tästä aiheesta! Ensi vuonna tosiaan katsellaan josko taas moisen ostaa, kunhan on edellistä kosmetiikkaa saanut kuluteltua pois 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tosiaan pääset jostain blogista niitä luukkujen avaamisia lukemaan! Mäkin odottelen innolla muiden postauksia kalentereista, vaikka itseltä sellainen jääkin tänä vuonna hankkimatta :) Teillä tosiaan tulee vielä se vauva niin sekin varmasti vaikuttaa ainakin jonkin verran siihen, mitä haluaa ostaa ja mihin niitä rahojaan laittaa! Ensi vuonna sitten molemmilla uudet harkinnat kalenterien oston suhteen<3 :)

      Poista
  10. Mie taas hankin just mun ekan joulukalenterin ja kirjotin siitä myös omassa blogissa, lopullisesti meikkilaatikoiden tilaaminen näyttää kyllä mullakin vähenevän ajatellen omia tarpeita ja sitä, mitä en tarvitse. Ja näitä kokeiluita en tarvitse niin paljon, kuin hyväksi todettuja tuotteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se, kalenterit ja kauneusboksit tuovat lähes aina mukanaan myös niitä ei-niin-tarpeellisia tuotteita! Toivottavasti oot tyytyväinen sun kalenterisi sisältöön<3

      Poista
  11. Mä sain eilen pr-näytteenä Kicksin 24 days of beautyn kosmetiikkakalenterin ja veikkaan, että tuun tykkäämään siitä erittäin paljon! <3 Se kun sisältää Skin Treatin ja Budgien tuotteita, jotka on tällä hetkellä omia suosikkeja. Oon lisäksi raivannut KAIKEN turhan kosmetiikan pois pyörimästä nurkista mm. äidilleni ja kälylleni testiin, joten uudet jutut mahtuu meille kyllä. Muutoin en ihan älyttömän hintaista kosmetiikkakalenteria raaskisi ikinä ostaa ja esim. The Body Shopin kalenterit on liian kalliita, sillä säästän sen rahan mieluummin muualle. Hyvää pohdintaa kyllä ja ehkä ihan hyvä, ettei ole sitä kolmea kalenteria sitten xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo se olis kyllä myös ihana kalenteri<3 Toi on ihan hyvä tapa, että hankkiutuu vanhoista tuotteista eroon, jos niille ei oikeesti oo tarvetta/käyttöä niin pääsee hyvin testailemaan heti kaikkia kalenterin uutuuksia! Hahah joo kolme kalenteria oli _vähän_ liikaa mulle, vaikka kivahan niitä luukkuja oli toki availla :D

      Poista

Kiitos kommentista!