maanantai 28. lokakuuta 2019

Kosmetiikkasuosikit | Lokakuu 2019

*Saatu ilmaistuote


Syksy etenee kovaa vauhtia. Muutaman päivän päästä ollaan jo marraskuussa, joka on itselleni yleensä se kaikkein epämieluisin kuukausi ihan siitä syystä, että marraskuut ovat yleensä todella pimeitä ja koleita. Maassa harvemmin on täällä Turussa marraskussa vielä ainakaan pysyvästi lunta, joka valaisisi jonkin verran, ja esimerkiksi blogikuvien ottaminen tulee päivä päivältä vaikeammaksi luonnonvalon puutteen takia. Tänään sain kuitenkin herätä valkeaan aamuun, sillä yön aikana oli satanut maahan pieni kerros lunta. Tiedä sitten kuinka innoissani tästä valkeasta maasta loppujen lopuksi olen, mutta kuten sanottu - tuo se lumi ainakin hieman lisää valoa tänne pimeyden keskelle. Mutta se siitä valituksesta, sillä nyt on aika keskittyä lokakuun kosmetiikkasuosikkeihin, jotka näkyvät myös yllä olevassa kuvassa!


Mä olen omistanut tämän puroBIO:n Resplendent Highlighterin vasta alle kaksi viikkoa, mutta tästä tuli kertaheitolla uusi suosikkihighlighterini. Tässä on todella voimakas pigmentti ja tällä saa todella, todella kauniit korostukset kasvoille. Koostumus on tässä melko kermainen ja tätä on helppo työstää kasvoilla. Olen käyttänyt tätä paitsi highlighterina, myös luomivärinä liikkuvalla luomella. Ja voi vitsit millainen kimallus tästä tulee luomille! Väriltään tämä highlighter on kaunis shampanja ja ehkä hitusen tummempi kuin mitä normaalisti olen aiemmin suosinut, mutta mun sydän on täysin myyty tälle. Kaiken huipuksihan tässä on tuo highlighternappi vaihdettavissa eli tuotteen loppuessa ei tarvitse ostaa kuin vaihtonappi tuohon. Kätevää ja säästäähän se sekä rahaa että luontoa, kun ei tehdä turhaa roskaa muovipakkauksilla.


Sain tämän Formula 10.0.6 Sweet Buff Up Polishing Sugar Scrubin* jo keväällä, mutta oikeastaan vasta nyt syksyllä olen ottanut tämän paremmin käyttöön edellisen vartalonkuorintani loputtua. Tämä on siis ruskeaa sokeria sisältävä kuorinta-aine, joka kuorii ihon tehokkaasti jättäen sen samalla hieman öljyisen kosteutetuksi. Tästä ei siis jää iholle nahkeaa pintaa vaan nimenomaan sellainen ihanan kosteutettu tunne, josta itse kuivaihoisena eniten pidän. Kuorivina rakeina tässä toimii tosiaan se sokeri, joka on tässä melko isoina kiteinä, mistä johtuen niitä on verrattain aika vähän. Oikein rouhean ja tehokkaan kuorinnan ystävillä tämä ei ehkä sen takia olisi riittävän tehokas, mutta mä tykkään ja omalle iholleni tämä vartalonkuorinta on riittävän tehokas. Parasta tässä kuitenkin on se kosteutettu tunne, jonka kuorinta iholle jättää ja siitä syystä tuote pääsee nyt osaksi suosikkejani.


Sain muutama viikko sitten kasan essencen uutuusmeikkejä, joista iso osa on päässyt suosiooni. Tähän postaukseen nostan nyt kuitenkin esille tämän essence contouring duo paletten* ja nimenomaan tuon oikealla olevan tumman varjostussävyn. Mä teen normaalisti varjostukset kasvoille mattaisen aurinkopuuterin kanssa, mutta tämän tuotteen saatuani en ole kertaakaan koskenut aurinkopuutereihin varjostuksia tehdessäni. Tämän varjostusvärin sävy on täydellinen vaalealle iholle, sillä se on tummuusasteeltaan juuri sopiva ja riittävän viileä, mutta ei kuitenkaan yhtään liian harmaa. Liian harmaat sävyt saavat kasvot näyttämään tunkkaisilta ja liian lämpimillä taas en tee itse mitään varjostuksia tehdessäni, mutta tämä sävy on täydellinen. Pigmenttikin on enemmän kuin kohdillaan ja tällä saa helposti myös hyvin tummaa ja voimakastakin jälkeä, jos vaan kerrostaa tuotetta iholle. Suosittelen, jos hyvä varjostussävy on etsinnässä!


Senja Cosmetics Berry Bomb Rich Day & Night Cream* odotteli oikeastaan koko kesän hieman viileämpiä ilmoja, sillä koin tämän kesällä hieman turhan tuhdiksi kasvovoiteeksi itselleni jopa yökäyttöön. Senjallahan on siis kaksi kasvovoidetta ja tämä on niistä se täyteläisempi ja paksumpi versio. Olen täysin rakastunut tähän ja vaikka tämä sopii sekä päivä- että yövoidekäyttöön, olen itse käyttänyt tätä ainoastaan iltaisin. Kosteutustehot tällä ovat ihan hurjan hyvät ja voidehan sisältää mm. monien suomalaisten marjojen siemenöljyjä. Senjan tuotteista yksikään ei ole pettänyt ja vaikka nämä eivät niitä kaikkein edullisimpia olekaan niin laatu on kyllä jokaisessa ollut niin huikea, että maksan näistä mielelläni vähän enemmänkin.


Viimeisenä vielä uusin suihkugeelisuosikkini - The Body Shop Juicy Pear Shower Gel. Kaikista tämän talven kolmesta TBS:n kausituoksusta juuri Juicy Pear oli se, johon eniten ihastuin. Tuoksu on samalla raikas, mutta kuitenkin makeahkon hedelmäinen ja omaan nenääni aivan ihana. En oikein itse osaa mieltää tätä talvikauden tuoksuksi, toisin kuin vaikkapa Rich Plum -sarjan luumutuoksun, mutta joka tapauksessa olen aivan ihastunut tähän tuoksuun. Mun tekisi mieli käyttää tätä suihkugeeliä ihan päivittäin, mutta koitan vähän jarrutella itseäni, jotta saisin käytettyä myös muita suihkugeelejäni eikä tämä loppuisi ihan heti. Mulla on tästä Juicy Pear -sarjasta myös käsivoide, joka on niin ikään ollut kovassa käytössä ja mieli tekisi ostaa pari tuubia myös lisää!

Valikoituiko teille lokakuussa uusia kosmetiikkasuosikkeja? :)

14 kommenttia:

  1. Kivoja suosikkeja! Mulle tuo Senjan voide on edelleen liian tuhtia, pakkasia odotellessa :)
    Kävn tuoksuttamassa TBS:n uutuudet on tuo päärynä on kyllä ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakkaskeleillä toi pääsee varmasti vielä enemmän oikeuksiinsa myös mulla<3 Päärynä oli ehdottomasti tosiaan mun lempparini noista uutuussarjoista! Vanilja tuli hyvänä kakkkosena :)

      Poista
  2. Ihania tuotteita!
    Tuo päärynä suihkugeeli tuoksuu kyllä taivaalliselle, nam <3

    Senjan tuotteita en olekaan itse koskaan testannut vaikka ne on monissa blogeissa vilahdelleet. Pitääkin katsoa jossain vaiheessa kun varastot vähän tyhjenee, jos ottaisi jonkun heidän tuotteen testiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on<3 Joo siis ehdottomasti kannattaa tutustua Senjaan, kun muutenkin ilmeisesti tykkäät suosia kotimaista kosmetiikkaa! Senjan hoitovesi on sellainen, mistä en enää hevillä luovu ja oikeestaan kaikki viisi tuotetta, joita oon testannut, on olleet todella hyviä :)

      Poista
  3. Mulla tuo Senjan voide toimi aamuin illoin :) ja essencen contour on ihana ja just tuo varjostussävy todella hyvä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Mä kaipaan päivävoiteelta vähän kevyempää ja nopeammin imeytyvää koostumusta :) Jep, se varjostussävy on oikeesti ihan suprhyvä ja sävy on just eikä melkeen mun makuuni<3

      Poista
  4. Mä ainakin totesin aamulla valkean maan nähdessäni että meni päivä pilalle heti aamusta :D Vihaan siis yli kaiken talvea, pakkasta, lunta ja liukasta :D Noh, onneksi se ainakin tältä päivältä suli pois. Saa nähdä tuleeko pian lisää.

    Senjan tuotteet kuulostavat todella kiinnostavilta. Tuo voide kuulostaa kyllä hyvältä talvea ajatellen, kun silloin tuntuu että iho kuivuu vaikka mitä tekisi. Ja The Body Shopin päärynätuoksu on niiiiin ihana! Mutta en mäkään sitä kovin jouluiseksi miellä.

    Mä en oo vieläkään testannut Formula 10.0.6 :n tuotteita, mutta tuo kuorinta kuulostaa kyllä hyvältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo mäkään en oo talven ylin ystävä :D Lumessa on tosin just se hyvä puoli, että se valaisee eikä yleensä oo niin liukastakaan, jos maassa on lunta. Versus se, että sataa vettä ja se jäätyy tien pinnalle. Kaikki sohjo ja loska taas on ihan jostain sanonko mistä.. :D

      Senjaa suosittelen ehdottomasti testaamaan! Just tossa ylempää mainitsin, että Senjan hoitovedestä en enää luopuisi ja kaikki tuotteet on olleet kyllä tositosi hyviä :) Formula 10.0.6 on tosi kiinnostava brändi! Monet tuotteet on ehkä suunnattu vähän rasvoittuvammalle iholle, erityisesti kasvotuotteista, mutta löytyy sieltä myös kuivalle iholle sopivia :)

      Poista
  5. Mä en kanssa tykkää marraskuusta, tosin en ole lokakuun ystäväkään. Kaksi kuukautta voisi vaikka nukkua ja skipata heti jouluun. :D

    Senjan tuotteet ovat kaikki kyllä todella ihania, harvoja käytän viimeiseen pisaraan mutta ne käytin ja hoitovettä ostin jo lisääkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lokakuussa saattaa vielä olla tosi nätti ruska ja sen takia kaunista, mutta en mäkään muuten tästä syksyn loppupuolesta pahemmin pidä :D Hoitovesi on mullekin se ehdoton ykkönen Senjan tuotteista, se on ihan älyttömän hyvää<3

      Poista
  6. Oikein ihania suosikeita täällä jälleen 8) Kaikki tuotteet uutukaisia mulle TBS:n Juicy Pearia lukuun ottamatta. Highlighter oli kiinnostava, ihanaa plussaa tosiaan tuo että siihen saa uuden tilalle niin, ettei palettia itseään tarvitse hävittää. Sellaisista oon nyt lukenut kovasti ja ihana että tuollaisia ympäristöystävällisiä juttuja ja kikkoja on alkanut tulemaan 8)

    Juicy Pearia ostin itsekin suihkugeelin ja miellän sen enemmän ehkä tähän syksyyn. Otankin sen varmaan kohta käyttöön, ja käyttelen sitten vuoron perään sitä ja Vanilla Pumpkinia. Suosikiksi mulle nousi joulukauden tuoksuista se Rich plum (mikä yllätti, koska luulin heti niistä luettuani sen päärynän nousevan suosikikseni). Rich Plumia mulla on kuorintana, mutta vähän mietin pitäskö käydä ostamassa vielä suihkugeelikin, koska onhan se nyt vaan niin ihana <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo musta on kiva, että nykyään panostetaan just noihin vähän ympäristöystävällisempiin tapoihin myös kosmetiikassa! Vaikka täytyy kyllä myöntää myös se, että mä mietin noita asioita ihan liian vähän kosmetiikkahankintoja tehdessäni. Parannettavaa siis on mulla ainakin!

      Mulla jäi Vanilla Pumpkin nyt tänä vuonna kokonaan välistä, vaikka mun piti ehdottomasti sitä hankkia! Onneksi mulla oli vielä yksi käsivoide, jonka sain käytellä loppuun tossa jokunen aika sitten niin ei niin harmita :D Ihanaa että oot tykästynyt siihen Rich Plumiin<3 Muhun se ei niin kovin iskenyt, kun ei noi luumuiset tuoksut muutenkaan ole niitä mun suosikkeja, mutta yksi käsivoidetuubi sentään odottelee käyttöönottoa!

      Poista
  7. Pitääkin hommata tuo essencen contourpaletti, tuntuu että tosi iso osa varjostusväreistä on turhan lämpimän sävyisiä omaan makuuni :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa testata toi! Ei ainakaan maksa kovin montaa euroa, jos se ei sitten ookaan sun makuun hyvä sävy :)

      Poista

Kiitos kommentista!