torstai 27. joulukuuta 2018

Superedullinen ja -kehuttu peiteaine Makeup Revolutionilta!


Edulliset meikit ovat lähellä monien sydäntä, joten onkin ihan huippua saada taas kirjoittaa teille tuotearvostelua edullisesta, itselleni mieluisasta meikkituotteesta! Kyse on totta kai kuvassa näkyvä Makeup Revolution Conceal & Define Concealer, joka on viime kuukausien aikana ollut yhden jos toisenkin bloggaajan syynissä. Makeup Revolutionia myydään nykyään Prismoissa, joten enää brändin tuotteita ei tarvitse tilata netistä. Itse ostin oman peiteaineeni kuitenkin Cocopandalta, sillä yllättäen vaaleat sävyt olivat loppu niistä Prismoista, joista tuotetta kävin etsimässä. Cocopandalla peiteaineen normaalihinta on 6,50 € ja tällä hetkellä se näyttäisi olevan siellä alennuksessa hintaan 4,85 €. Superedullinen tuote siis kyseessä!


Mä käytän peiteainetta pääasiassa peittämään tummia silmänalusia ja kirkastamaan katsetta. Sen takia pyrinkin aina valitsemaan peiteaineesta hitusen omaa ihoani vaaleamman sävyn ja tämän peiteaineen kohdalla päädyin sävyyn C1. Tätä peiteainetta on kuvailtu Tarten Shape Tapen veroiseksi, mutta mullahan ei kyseisestä peiteaineesta ole kokemusta, joten itse vertaan tätä vähän väkisinkin omaan suosikkipeiteaineeseeni - Urban Decayn All Nighter Concealeriin, joka toimii lähes täydellisesti omien tummien silmänalusteni peittämisessä.


Makeup Revolutionin peiteaineen applikaattori on todella suuri, paljon suurempi mihin olen tottunut, mutta näppärästi silläkin sai peiteaineen levitettyä paikoilleen. Oikestaan isommalla applikaattorillahan on helpompi saada silmänympärysiholle peiteaine laitettua, mutta pikkutarkassa työskentelyssä suuresta koosta on hieman haittaa. Jo yksi kerros peittää ihan mukavasti, mutta yleensä laitan tätä suosiolla pari kerrosta, jotta saan sen sinisyyden sy-alueelta paremmin pois. Peittokyky ei ole kuitenkaan yhtä hyvä kuin UD:n peiteaineella, joka on myös koostumukseltaan hieman jämäkämpää ja paksumpaa. Ei tuo Makeup Revolutioninkaan peiteaine mitään täysin litkua ole, mutta selkeästi kuitenkin ohuempaa. Normaalissa arkikäytössä sen peittokyky on kuitenkin mulle ihan riittävä, mutta jos täysin rehellisiä ollaan, valitsen ihan arkenakin mieluummin tuon UD:n peiteaineen, sillä se peittää paremmin ja on nopeampikäyttöisempi.


Kerrostamisen tämä peitaine kestää siis hyvin, mutta sitten päästään siihen aiheeseen, mistä ihmisillä on jokseenkin eriävät mielipiteet. Miten peiteaine käyttäytyy ihon kuivissa kohdissa? Osa sanoo, ettei peiteaine kasaudu juonteisiin ja/tai ihon kuiviin kohtiin, mutta mä olen hieman eri mieltä. Pikainen puuterointi auttaa niiden juonteiden kohdalla, mutta kuiviin kohtiin peiteaine kyllä jämähtää ainakin mulla melko ruman näköisesti. Ilmojen viiletessä mulla pääsi iho kuivahtamaan hetkeksi aika pahasti, jolloin itse totesin, että tämä peiteaine on parempi pitää kaukana niistä kuivista kohdista. Nyt kun ihoni on taas riittävän kosteutettu, eikä niitä kuivia kohtia kasvoissa ole samalla tavalla kuin jokin aika sitten, toimii peiteaine oikein hyvin mun ihollani.

Suosikkiani tästä ei siis tullut, mutta hintaansa nähden sanoisin tämän olevan todella hyvä tuote. Arkimeikissä tämä toimii kivasti ja peittää suhteellisen hyvin, mutta niitä miinuspuoliakin löytyy jonkin verran. All Nighter on yhä edelleen siis suosikkini enkä sitä lähde vaihtamaan, mutta markettipeiteaineista tämä on ehdottomasti paras, mitä olen kokeillut!

Onko tämä peiteaine teille tuttu? :)

14 kommenttia:

  1. Ei ole tuttu, itse olen tällä hetkellä tosi ihastunut Bobbi Brownin peittariin, sen kun puuteroi ei kerry edes juonteisiin, joka ei enää tän ikäisellä ole itsestäänselvyys. Vaikka koostumus onkin melko jankkia, niin lopputulos on tosi kiva. :)

    Mukavaa torstaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on pikkuhiljaa alkanut ilmestyä enemmän niitä pieniä juonteita sy-alueelle ja on vaan ajan kysymys, kun munkin on pakko tehdä peiteainevalinnat ihan sen perusteella, mikä ei niihin juonteisiin kasaannu. Hyvä että sä olet löytänyt toimivan peiteaineen! Mä tykkään paksun koostumuksen omaavista peiteaineista, joten sen puoleen voisin pitää tosta Bobbi Browninkin versiosta :)

      Poista
  2. Olipa mukava lukea sun arvio tästä peiteaineesta. Mulla on se vielä odottamassa vuoroaan ja muakin on epäilyttänyt siinä miten se käyttäytyy kuivalla iholla. Täytyypä olla varovainen ja tarkkailla silmänympäryksiä, koska kuivat läntit ja sinne ajautuneet peiteaineet ei näytä yhtään mairittelevalta näin vanhalla kuin minä;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä on ollut niin ristiriitaista tietoa, kun osa tosiaan sanoo ettei tää kasaudu yhtään kuiviin kohtiin vaan toimii loistavasti, mutta mulla ei kyllä mennyt niin :D Toivottavasti tää toimii sulla hyvin, kun pääset tätä testaamaan :) Tiedän tarkalleen mitä meinaat ja se luo mun mielestä sellasen suttuisen kuvan koko meikistä, jos sy-alueelle on pakkautunut kuiviin kohtiin peiteainetta tai jotain muuta!

      Poista
  3. Eikä oo meidän Prismassa vieläkään, joten kassotaan kun pääsee tsekkaamaan muualle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tylsää, ettei tätä kaikkien Prismojen valikoimissa ole :/ Toivottavasti jostain kuitenkin löytyy ja pääset testailemaan tätä, jos peiteaine yhtään kiinnostaa! :)

      Poista
  4. Mulla on jokin Makeup Revolutionin peiteaine ja se ainakin näyttää aivan kamalalta jos sitä laittaa yhtään liikaa tai jos se sattuu osumaan kuiviin kohtiin :D Oli kuitenkin mielenkiintoista lukea sun mielipide tästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo muita Makeup Revolutionin peiteaineita testannut kuin tätä, mutta tää on mun makuuni oikeesti hyvä! Ja mä oon suhteellisen tarkka siitä, mitä peiteainetta käytän :D Mutta joo, kaikki ei mitenkään voi toimia kaikilla ja makujakin on yhtä monta kuin meitä ihmisiä. Tollaset peiteaineet, joiden kanssa joutuu olemaan supervarovainen ei oo kyllä niitä, mitä itsekään kovin mielelläni käytän!

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Toivottavasti tykkäät, jos päädyt tätä testaamaan!

      Poista
  6. Mahtavaa lukea välillä tällaisista markettituotteista, jotka ovat vielä osoittautuneet sulla hyväksi. Todella kattava postaus tuosta peiteaineesta :3 Mä yleensä panostan tällaisissa tuotteissa ihan merkkiin, koska nuoremmalta ajalta on jäänyt just halvemmista se kuva, ettei ne tee oikeasti mitään, ei peitä tai pysy kauniisti. Nykyään voi olla tosiaan ihan eri ääni kellossa ja markettituotteista voisi löytyä aarteita, mutta en vaan osaisi vaihtaa ja kokeilla muuta.
    Mulla käytössä Clarinsin instant concelear ja on huipuin peiteaine mun tummille silmänalusille ja muille pienille virheille. En oo muuten ennen tajunnut, että kannattaa valita astetta vaaleampi sävy tummien silmänalusien peiteaineen kohdalla. Tosin käytän kyllä sitä ihon pieniin virheisiinkin, joten en tiedä kannattaisiko mun sit valita sitä vaaleampaa sävyä. :D

    Tätä tuotetta voisin eniwei lähteä testaamaan tämän sun postauksesi perusteella, jos ei olisi jemmassa jo toista Clarinsin peiteainetta, kun vanha on jo lopuillaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä meikkipohjatuotteissa on kaiken kaikkiaan tapahtunut hurjasti kehitystä viimeisten vuosien aikana. Tarkoittaen, että nykyään myös niiltä edullisimmilta brändeiltä löytyy tosi hyviä tuotteita, kun itse muistan hyvin sen ajan, kun ei todellakaan kannattanut lähteä etsimään halpaa ja hyvää peiteainetta/meikkivoidetta. Sellaista kun ei yksinkertaisesti ollut :D Esim. Catrice on mun mielestä superhyvä esimerkki edullisesta brändistä, jonka tuotteet on kuitenkin pääasiassa oikein laadukkaita!

      Mutta siis joo, kyllä mäkin enemmän luotan niihin vähän hintavimpiin peiteaineisiin. NARS:n yksi oli ihan mun suosikki, mutta he lähti Kiinan markkinoille eikä brändi enää ole eläinkokeeton. Onneksi löysin UD:n All Nighterin, joka on täysin hintansa arvoinen ja josta maksaisin mieluusti vaikka kymmenen euroa enemmänkin! Tossa tapauksessa on ihan hyvä, että peiteaine on sen oman ihon sävyinen, jos sitä käyttää myös virheiden peittämiseen :) Mä en pahemmin niin joudu tekemään, minkä takia haluan astetta vaaleemman sävyn, jotta se kirkastaa sitä sy-ihoa!

      Poista
  7. Ei ole mulle tuttu. Oma niksini muuten on, että jos sy-iho vaikuttaa peiteaineen jäljiltä liian kuivalta, on taputella todella varovaiesti öljyä iholle :) Ainakin näin +35-vuotiaalla tämä niksi alkaa olla jo toimiva ;D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi täytyykin hei testata tota! Jotenkin hieman pelottaa laittaa mitään öljyistä enää meikkipohjan päälle, mutta enköhän mäkin sen voisi saada toimimaan, jos vaan osaan olla riittävän varovainen :)

      Poista

Kiitos kommentista!