sunnuntai 30. joulukuuta 2018

Pan That Palette 2018 | Lopputulos


Aloitin elokuun lopulla noin neljä kuukautta kestävän Pan That Palette -projektin, jonka tarkoituksena mun oli saada valitsemastani luomiväripaletista pannutettua tietty määrä sävyjä. Paletiksi valikoitui Anastasia Beverly Hillsin Modern Renaissance ja nyt olisi sitten aika katsoa kuinka projektissani onnistuin! Projektiin sain alunperin inspiraation ihanan Katariinan YouTube-kanavalta. Katalta löytyy hurjasti erilaisia pannuprojekteihin liittyviä videoita, eli jos aihe yhtään kiinnostaa, suosittelen seuraamaan hänen projektejaan.


Tässä elokuun lähtötilanne. Vermeer-sävystä oli pannu saatu jo näkyviin ja tavoitteenani oli saada kyseinen sävy käytettyä kokonaan loppuun tulevien kuukausien aikana. Ensimmäisten kahden kuukauden aikana halusin saada pannun näkyviin kolmesta muustakin sävystä ja projektin loputtua pannutettuna tulisi olla yhteensä seitsemän sävyä eli puolet paletin sävyistä. En ollut tässä vaiheessa vielä päättänyt mitkä sävyt olisivat ne lopulliset valinnat, joita yrittäisin pannuttaa. Tiesin kuitenkin sen, että mun olisi päätettävä tietyt sävyt, sillä neljä kuukautta on liian lyhyt aika keskittyä paletin kaikkiin sävyihin, mikäli jotain tulostakin haluaisin saada aikaan.


Syyskuun lopulla tilanne oli tämä. Olin saanut kasvatettua Vermeerin pannua sekä pannutettua sävyt Tempera ja Primavera. Lokakuussa tilanne ei muuttunut oikeastaan mihinkään suuntaan, sillä sairastuin keuhkokuumeeseen, jota sairastelin sitten käytännössä koko kuukauden. Sattuneesta syystä meikkaaminen jäi silloin oikeastaan täysin ja seuraavan kerran pääsin jatkamaan tätä pannuprojektiani vasta marraskuussa. Tässä vaiheessa olin jo jokseenkin epäileväinen siitä, tulenko saavuttamaan tavoitteitani, sillä yhden kokonaisen kuukauden menetys oli tässä neljän kuukauden projektissa aika iso pala.


Tässä lopullinen tilanne joulukuun lopulla kuvattuna. Marraskuun tilanteesta en muistanut ottaa kuvaa, mutta siinä vaiheessa olin saanut Buon Frescon pannutettua. Joulukuun aikana sain kuin sainkin minikokoisen pannun näkyviin myös Love Letteristä, mutta muiden sävyjen kohdalla jäin nuolemaan näppejäni enkä siis saavuttanut tavoitettani. Yritin pannuttaa sävyjä Red Ochre ja Realgar, joissa molemmissa onkin jo suhteellisen isot kuopat, mutta edes joulukuun loppukiri (kun käytin sävyjä lähes joka päivä) ei riittänyt enkä saanut kummastakaan pannua näkyviin. Uskon, että tilanne olisi voinut olla toinen, mikäli lokakuussakin olisi tullut meikattua, mutta nyt kävi näin. Valitsin lisäksi suhteellisen haastavat sävyt, sillä molemmat ovat suhteellisen tummia/värikkäitä eikä niitä meikatessa kulu kovinkaan paljon. 

Vermeerin halusin saada kokonaan loppumaan ja vaikka tuolla reunoilla vielä onkin jotain jäljellä, mun silmissäni toi on loppu, kun en siveltimeen sieltä kunnolla enää mitään saa. Lopetin sävyn käyttämisen jo joskus joulukuun alkupuolella eli sen sävyn osalta olen oikein tyytyväinen. Temperaa oon saanut käytettyä hurjan hyvin, samoin Primaveran pannu on kasvanut mukavasti. Harmittaa totta kai, etten kaikkia tavoitteitani saavuttanut ja sain pannutettua seitsemän sävyn sijasta vain viisi, mutta ensi vuonna sitten uusi yritys uudella paletilla! Vuoden 2019 Pan That Palette on jo valittu, mutta siitä lisää hieman myöhemmin ;)

Onko teillä suunnitelmissa aloittaa jonkinlaisia pannuprojekteja vuodelle 2019? :)

12 kommenttia:

  1. Hieno saavutus! Mahtavaa, että pannu tuli näkyviin myös Love Letteristä! Itse tykkään juuri tuollaisista sävyistä, ihana<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Love Letter on ihana sävy, mutta noin tummia ei yleensä kovin paljon tarvitse ja sen takia oonkin hurjan iloinen, että sain edes tuon pienen osan pannua näkyville!

      Poista
  2. Pitäisi myös itse valita tommonen pannu-paletti ensivuodeksi ja ottaa kuvaa aina kuukauden vaihtuessa. Ongelmana helposti mulla se, etten oikein arkisin meikkaa -miten saisin vain pelkällä lauantailla kulutettua ikinä pohjat esiin.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toi asettaa kyllä haasteita, kun niitä lauantaita ei vuodessa kuitenkaan ole mitenkään ihan kamalan montaa :D Varsinkin kun miettii kuinka paljon käyttöä se vaatii, että luomivärejä saa pannutettua! Mutta jos sulla on joku pienempi paletti, missä ne luomivärinapitkin on suhteellisen pieniä niin ihan varmasti onnistut pannuttamaan sitä pelkällä lauantaikäytölläkin :)

      Poista
  3. Hyvin oot saanut kulumaan, mut yllättävän sinnikäs paletti. :D Mä en aloita mitään, mut oon varma, että muutamat suosikkituotteet saan tänäkin vuonna loppumaan, yksi niistä on Clarinsin puuteri jota käytän joka päivä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan, yllättävän sinnikäs :D Varsinkin kun nää sävyt on kuitenkin melko jauhoisia ja sitä kautta kuluvat jokseenkin nopeasti. Tai niin mä kuvittelin :D Mä en vielä tiedä yhtään mitä tuotteita ottaisin pannuprojektiini täksi vuodeksi. Paletin olen tosiaan jo päättänyt, mutta muuten valinnat on vielä tekemättä :)

      Poista
  4. Vautsi mikä saavutus, ottaen huomioon, että aikaa oli lopulta se 3kk! Onnea :). Mä olen jo valinnut tuotteet ensi vuoden pannuprojektiin ja mukana on myös yksi paletti. Vähän kyllä jännittää, sillä en onnistunut tänä vuonna mun paletin pannuttamisessa :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kai tässä pitää ihan tyytyväinen olla, vaikka toki harmittaa, kun en ihan päässyt tavoitteisiini :) Kiitos! Paletit on oikeesti yllättävänkin haastavia pannutettavia, mutta kyllä se fiilis on ihan mahtava, kun niitä pannuja saa näkyviin<3

      Poista
  5. Mahtavaa, tosi hyvin oot saanut kulutettua nuita sävyjä! Mä en oikein oo lähtenyt pannuttamaan innolla mitään, kun omistan loppu peleissä aika vähän paletteja. Ja ne mitkä omistan, niissä on ne lemppari sävyt mitä käytän muutenkin hirveesti ja alkaa ihan itkettämään kun jostain alkaa näkyä pannu :D Ehkä mun täytyisi ottaa oikeasti tavoitteeksi käyttää vähän monipuolisemmin luomivärejä. Pitäis enemmän ehkä inspiroida ihteeni katsomalla meikkitutoja sun muita muistakin sävyistä kuin mustista, punaruskeista ja ruskeista sävyistä :D Ihanaa vuodenvaihdetta sinne Linda <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli toi sama tilanne joskus, melkein itku pääsi kun ne suosikkisävyt alkoi loppua :D Mutta nykyään noita paletteja on tosiaan jo sen verran paljon, ettei harmita yhtään jos pannu tulee jostain näkyviin. Päinvastoin oon iloinen siitä :) Kannattaa ainakin koittaa josko myös ne muut sävyt luomilla olis sulle mieluisia! Yleensä kokeilemalla muutaman kerran sitä saattaa tykästyä täysin johonkin sellaiseenkin sävyyn, joka ei aiemmin niin miellyttänyt! Kiitos samoin Kata<3

      Poista
  6. Tosi hyvin sait käytettyä tuota palettia! Ihan sairaan upeeta, että sait pannun näkymään Love Letteristä! Mä en varmaan ikinä pystyisi pannuttamaan pinkkiä luomiväriä :D Innolla jään odottamaan, että mitä valitset täksi vuodeksi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis toi oli kyllä oikeesti tosi haastava, kun se on niin räväkkä sävy, ettei sitä kerralla tule kovinkaan paljon käytettyä :D Sen suhteen oonkin erittäin tyytyväinen itseeni!

      Poista

Kiitos kommentista!